ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

slawek80    18

Jeśli szklankę miałeś ściągniętą to dalej nie ma konieczności rozbierania, no chyba , że olej 10 lat nie był wymieniany...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Dobry film. Jest jeszcze taki rosyjski o mtz 82 i 102. Też ciekawy.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, w MTZ-cie jak leci olej po przedniej feldze to co najprawdopodobniej poszło? i co po kolei robić?
i jeszcze jak olej leci tam gdzie jest miękki przód, w sensie tam gdzie się chowa i wychodzi ta tuleja, to tam są jakieś gumowe uszczelniacze czy metalowe pierścienie?
Przepraszam jeżeli źle to określiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak po  talerzu felgi to do wymiany są uszczelniacze na osi koła a jeśli z tulei zwrotnicy to do wystarczy otwór pod łożyskiem w zewnętrznej wywiercić, kalamitki założyć  i spokój nawet nie zakładając oringów.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki :D
A co do tego otworu to możesz dać jakieś zdjęcie, gdzie to powinno być wywiercone, bo jeszcze nie do końca się orientuję w tym MTZ-cie (w jego złożeniu), ale uczę się i dość mi to idzie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, przepraszam, ze o wszystko się tak pytam, ale jeszcze tak nie opanowałem wszystkich remontów w MTZ-cie, ale coraz to bardziej mnie zaskakuje swoimi rozwiązaniami technicznymi i według mnie to one nie są wcale aż takie do tyłu, tylko trochę trzeba nad popracować.
Ogólnie to mam jeszcze takie pytanie czy mógłbym prosić o rady, bo do rozpoczęcia sezonu chcę założyć mu głowicę która jest obecnie regenerowana, potem wymienić dolny zbiornik w chłodnicy (o to się już pytałem na forum wcześniej)
i teraz co do wymiany sprężyn od mostu przedniego (miękki przód) i uszczelniaczy od wału koła, to czy na coś warto zwrócić uwagę?
I jeszcze chcę w nim zrobić coś z tym wyciem (chcę zajrzeć do tylnego mostu tak jak mi tu doradzono, mam nadzieję że to tylko poluzowana nakrętka, jednak trochę obawiam się łożysk w skrzyni, bo jak ciągnik jest odpalony i stoi wolno bez biegu to coś poklepuje w skrzyni, ale w czasie jazdy nic, no chyba że na 9 biegu to trochę coś tam słychać.
I jeszcze chcę zobaczyć w ten WOM, bo w ogóle się nie wyłącza a na dźwigni na której powinno być wyłączanie to tylko zmienia mi obroty wałka z wolnych na szybkie, a ta śruba pod skrzynią to według mnie w tym moim MTZ-cie nic nie daje, tylko na środkowej pozycji mogę wyłączyć WOM. Więc proszę o rady które mogą być przydatne podczas robienia tych rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
WOM ci zwalnia bo nie hamuje go taśma hamująca, jest źle poustawiane, najlepiej gdybyś ściągnął sobie z chomika albo kupił instrukcję napraw...
  • Thanks 1

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Jak wyżej. U mnie niby wszystko ok ustawione ale raz się nie wyłączył wałek mimo wyłączenia dźwigni. Ale czemu staje na środkowej pozycji zmiany prędkości?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
1 godzinę temu, LTZ55a napisał:

Jak wyżej. U mnie niby wszystko ok ustawione ale raz się nie wyłączył wałek mimo wyłączenia dźwigni. Ale czemu staje na środkowej pozycji zmiany prędkości?

na zmianie prędkości staje bo to jest skrzynia 2 biegowa z luzem po środku gdyby tego luzu nie było doszło by do zablokowania sie  trybów między różnymi prędkościami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

A nie skojarzyłem z początku myślałem że jak weźmierz na środek, to dźwignią da się wyłączyć. :$


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Mógłby mi ktoś podrzucić schemat alternatora 9 diodowego z wbudowanym regulatorem od MTZ? Szukałem na internetach ale jest schemat tylko do 6 diodowego. Alternatory były bodajże takie same w T25/JUMZ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Wewnętrznym, alternator 9 diodowy. Z zewnętrznym były to bodajże alternatory 6 diodowe z dodatkowym przekaźnikiem od kontrolki ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Dziękuje, właśnie nie chciałem błądzić po ruskim katalogu nie wiedząc gdzie tego szukać. Zaraz przetestuje ten wymysł 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Uruchomiłem alternator, co prawda bez regulatora napięcia bo nie miałem akurat tego typu na stanie. Problem tego alternatora to zbyt duże koło pasowe na wirniku. Trzeba było by przetoczyć koło pasowe chociażby od A142 (Polonez/Fiat) oraz wentylator który należało by przypunktować do koła pasowego i mamy ładowanie jak książka piszę. Muszę jeszcze znaleźć wymiary koła pasowego w alternatorach nowego typu "wzmocnionych". Może to już tam poprawili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No musiał bym do capa podlecieć.... Mam nówkę założoną. Ogarnę sprawy to dam ci wymiary.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Albo drugie rozwiązanie to stoczenie oryginalnego koła pasowego o ile wyda. Przy napędzie 1490 obr/min i przełożeniu prawie 1:1 oryginał osiągnął tylko 13,50V. Po dosztukowaniu koła pasowego średnicą podobną do A142 alternator ładował jak marzenie, niestety jechałem na ślizgającym się pasku czyli dużo dużo niższych obrotach niż miał napęd (brak regulatora).  Spokojnie osiągnie 14,4V przy jakiś 500-600 obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Takie ma wymiary metalowe koło pasowe alternatora mtz-ta.  Pomiar 53 jest  niezbyt pewny. Zmierzyłem głębokość rowka na tyle na ile udało się wejść suwmiarką i wyliczyłem. Może być błąd do 2 mm. 

IMG_20171229_214338.jpg


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Dzięki,  i jak Ci ładuje na wolnych obrotach  (400-600 obr/min)? To oryginał 700W czy wersja wzmocniona 1000W?

Ten oryginał co ja mam ma wymiar zew/wew 118/90 mm, A142 (Polonez, Fiat) ma 70/45 mm a ja napędzałem go później kołem 45/35 mm. Stoczyć tego oryginalnego co ja mam nie da jednak rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To koło pasowe jakie jest w 700 i 1000W a założone jest do alternatora bosch 120A

To które ja mam udzie pogłębić jeszcze z deka. A pasek klinowy jest w nim zagłębiony około 4,5-5 milimetra. 

https://sklep.mizar.com.pl/kolo-pasowe-alternatora-mtz-p-11182.html

Dokładnie takie.

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No co ty.  Nawet go nie mam podarowałem go znajomemu i założył do jumz :)


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj