ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
seweryn20    825

Od strony pompy wspomagania korek najniżej położony odkręcasz a pod nim jest regulacja.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki, będę kombinował nad tym, ale najpierw jeszcze muszę wymienić uszczelkę pod głowicą, a jest może coś o czym warto wiedzieć w MTZ-cie o zdejmowaniu głowicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Jest ciężka. Tak na szybko to mam takie informacje:

 

ba92b3c425dd2d9321d6c773ffd8247e_orig.jp

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a to, że jest ciężka to niestety przewiduję :D Ale dzięki za pomoc na pewno się przydadzą notatki ^_^ Teraz mam co robić, mam nadzieję że do rozpoczęcia sezonu porobię wszystko co mam w planach włącznie z tyłem MTZ-a np. z WOM. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118
seweryn, uczę się od najlepszych. ;-)

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja się nie nabijam tylko tak uważam:) Ja pracuję na narzędziowni to odręczne rysunki techniczne dla tokarza czy frezera robię często ale ogólnie by ktoś spisywał poza pracą jakiekolwiek notatki..... nie do zauważenia :):)

Najczęściej  coś bebła, przyniesie wydruk, pokarze na tele albo nawet z laptokiem przydrepta :D:D

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

ot postep idzie w kierunku elektroniki ,,Seweryn nie ma co sie dziwić ze tak sie dzieje ,my starsi cos narysujemy zapiszemy ,a młodzież nie wiadomo czy rysowac potrafi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Cześć Tomasz :)  kuźwa z tym dzwonieniem.... nie ma kiedy ludzi porąbało... długo by opowiadać. 

Wiem sam dużo gotowców wstawiam bo w domu łatwo coś na kompie znaleźć. Ale w garażu.... robisz ślusarkę znasz sprawę, rysunek na kartonie bezcenny :)


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118
Ja jestem z lat '90, więc nie tylko wy drodzy staruszkowie umiecie rysować :-)

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

e ja troche z przekora to napisałem ,lecz przyznam ze dzis młodzież woli na kompie coś wydłubać ale nie zawsze to zastąpi zwykły szablon na warsztacie czy podręczną notatke ;)

Seweryn ty sie chłopie ogarnij    :Pbo się do końca zestarzeje  zanim sie odezwiesz ;):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Panowie, kupiłem mtz-a 82 z niemiec. Niech mi ktos wytłumaczy jak korzystać z tej dzwigni do tuz przy siedzeniu. Nie ma na niej żadnej reakcji belek poza tym że jak posunę ją mocno do przodu to przydusza silnik. TUZ pięknie reaguje na pierwszą dzwignię od kierownicy, ale chciałbym umieć korzystać z siłowej w tym ciągniku, a by wykorzystać jego możliwosci.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Trzeba spróbować podregulować cięgno między dźwignią a regulatorem a najpierw sprawdzić luzy.  Skoro do przodu coś działa tzn jest dociążanie. 

Dziwne tylko czemu podnośnik jest na pierwszej dźwigni od kierownicy, powinien być na pierwszej od drzwi. Tu chyba ktoś coś przerobił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Jesli ma to znaczenie, to ciągnik jest z niemiec 95 rok. Może tam takie szły? Nigdy nie zagłębiałem się w ten temat, ba nigdy nie myslałem ze kupię mtza

Edytowano przez master20002

Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Nie działaniem tej dźwigni się nie przejmuj, bo w większości MTZ-ów nie działa zwyczajnie. Dziwne, że masz podnośnik na pierwszej dźwigni, bo ona steruje lewym wyjściem z przodu kabiny. Skoro w ogóle ciągnik reaguje na nią, to już nie jest tragicznie.

Chciałbym zobaczyć jakieś zdjęcia ciągnika, z ciekawości jak on wygląda.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Mój ma dwie pary wyjść z tylu, z boku nie zauważyłem żadnego. Wygląda jak normalny mtz. 


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

czyli tak jak pisalem trzecia sekcja idzie na siłownik od tuz ,

zobacz jak idą weże od rozdzielacza pod kierownicą ,jedna para idzie na pewno do siłownika omijając regulator  ,w przeciwnym razie by reagował tuz na dzwignię przy siedzeniu ,

7 godzin temu, mani51 napisał:

Trzeba spróbować podregulować cięgno między dźwignią a regulatorem a najpierw sprawdzić luzy.  Skoro do przodu coś działa tzn jest dociążanie. 

Dziwne tylko czemu podnośnik jest na pierwszej dźwigni od kierownicy, powinien być na pierwszej od drzwi. Tu chyba ktoś coś przerobił.

nie ma co regulować ,wspomaganie tuza działa tylko gdy jednocześnie uruchomione są obie dzwignie, ta przy fotelu z dowolną z przodu przy kierownicy ,

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Regulator nie będzie ominięty bo dociążanie nim działa. Prędzej regulacja. Gdzieś na necie szwendają się moje linki do regulacji.  Znajdę chwilkę to wstawię.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie.
Zastanawiam się czy MTZ ma miękki przód bo w końcu jak się podniesie most to koła opadają trochę, czy to oznacza że są tam wymienne sprężyny? które poprawiaja komfort jazdy po wybojach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Tak, poprawiają "KOMFORT" jazdy MTZ-em. :)


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no bo u mnie on siedzi na tym bardzo nisko i jak wjadę w jakąś dziurę, to tak walnie, że C-360 lepiej na twardym przodzie jedzie. Te sprężyny można spokojnie kupić i wymieni, czy są z tym jakieś problemy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie ma najmniejszego problemu je wymienić i są do kupienia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To super, a jakaś fachowa nazwa? bo ich znaleźć nie wiem czemu nie mogłem.
i od jakiej strony isę zabrać za rozbieranie aby je wymienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No jak nie idzie?

https://allegro.pl/listing?string=mtz sprężyna przedniego napędu&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-uni-1-5-1003

Odkręcasz cztery śruby z sześciu którymi jest przykręcona tuleja zwrotnicy, zwrotnica spada na ziemię a w środku sprężynka i łożysko oporowe.

A szukając fachowej nazwy wpisz MTZ sprężyna, wyskoczą ci wszystkie, szukasz tej co cię interesuje kopiujesz fachową nazwę, dajesz szukaj i tyle:D

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj