Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Ja mam blokadę załączaną hydraulicznie. Zmieniłem rozdzielacz z elektrycznego na zwykły na linkę i muszę wyprowadzić jakieś sterowanie na zewnątrz.

Czeka mnie chyba wymiana pompy wspomagania bo na postoju nie ukręci kierownicą. Siłownik zregenerowałem więc kolejny element pompa do wymiany na ciut większą.

Edytowane przez pawel86lhr
Opublikowano

Mi chodzi o to że ja wcześniej miałem na dwa drążki i przy skręcaniu rozłączało się samo teraz założyłem przedni napęd i jeden drążek a wąs od serwomechanizmu skróciłem I jeżdżę bez załączania blokady. U mnie na wolnych obrotach wspomaganie też ciężej chodzi może dlatego że tur teraz jest🤔

Opublikowano
36 minut temu, jahooo napisał:

na półramie po lewej stronie pod mniej więcej pompą wtryskową

No tam jest jakiś numer tylko inny niż na tabliczce znamionowej 😕

Opublikowano

To robi się problem....

W Polsce w MTZ i jumz jako znaczący uznawany jest numer na półramie.

Chociaż kiedyś czytałem na jakimś wschodnim forum, że u nich najważniejszy ( tylko nie pamiętam czy to chodziło o MTZ czy Jumz) jest numer na tylnym moście, tylko on jest nieczytelny bez zdejmowania kabiny i z tego powodu powtórzony jest na półramie. 

Opublikowano
1 minutę temu, Alchemik napisał:

To robi się problem....

W Polsce w MTZ i jumz jako znaczący uznawany jest numer na półramie.

Chociaż kiedyś czytałem na jakimś wschodnim forum, że u nich najważniejszy ( tylko nie pamiętam czy to chodziło o MTZ czy Jumz) jest numer na tylnym moście, tylko on jest nieczytelny bez zdejmowania kabiny i z tego powodu powtórzony jest na półramie. 

Zrzucę siedzenie może coś tam się uda znaleść chociaż wątpię bo tam jest siłownik No problem wielki bo przeglądu nie mogę zrobić 

Opublikowano
9 minut temu, cabwie napisał:

Zrzucę siedzenie może coś tam się uda znaleść chociaż wątpię bo tam jest siłownik No problem wielki bo przeglądu nie mogę zrobić 

a nie masz w domu spawarki i numeratorów rozmiar 8 ??

Opublikowano (edytowane)

@cabwie To nie ma sensu, bo u nas nikt tego numeru nie uznaje...

To tylko dla siebie informacyjnie....

Było zrobić porządek z tym przed przeglądem.

Jakaś szansa jest jak nic nie wpisał diagnosta do systemu.

Jak wchodzi na oficjalne tory, to nie wiem jak to wygląda obecnie, żeby to wyprostować, o ile się w ogóle da.

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano (edytowane)

Ale u kolegi właśnie numer z półramy jest niezgodny z dowodem. 

Widocznie kupił ciągnik, nie sprawdził, a ktoś wcześniej wymienił półramę i nie uporządkował sprawy z numerem.

Albo w gorszej opcji ma inny ciągnik niż ten z dokumentów.

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano

Właśnie ciągnik jest od pierwszego właściciela zakupiony jako nowy w Polsce jest prawdopodobne ze ta cześć gdzieś kiedyś pękła i była założona używka nawiasem mówiąc kto bije numery na wymiennym elemencie i to narażonym na różne uszkodzenia 

Opublikowano
13 godzin temu, Alchemik napisał:

A chociaż na tabliczce jest numer jak trzeba?

Dzięki chłopaki za pomoc już się problem rozwiązał numery były z prawej strony tak pod filtrem powietrza oczywiście zamalowane kilkoma warstwami farby a tabliczka właśnie jest i na tabliczce było wszystko ok tylko tego numeru na ramie nie można było znaleść 

Opublikowano

Czy ktoś dorabiał nowe ramiona podnośnika?

Udało mi się dostać świetny materiał. Płaskownik 80x32mm, z ramy z prasy 120ton.

Jakie haki zastosować z tyłu? Kat 2, przynajmniej w opisie jest że do ciągników do 90km. Myślałem o zestawie z skraw-metu.

https://allegro.pl/oferta/2x-hak-do-wspawania-z-kulami-tuz-podnosnikow-dolne-9266300534

Z przodu potrzebuje końcówkę do wspawania. Mam nowa oś pod ramiona przy korpusie. Średnica ośki 28,4mm. Dostępne są końcówki z kulami 28,5 lub 28,7mm.  Więc chyba raczej 28,5?

 

Opublikowano (edytowane)

Czy ktoś się orientuje jakiej średnicy kulki trzymające wodzik powinny być? Wyjąłem u siebie 11,8mm, zamówiłem nowe i przysłali 10mm. Z ciek sowieci w władimircu kulki mają 15mm średnicy.

 

Odnośnie ramion podnośnika udało się wreszcie skonczyc. Płaskownik 80x30, przednie główki od dużego Ursusa, tylne haki CMB kat. 2s.

IMG_20230810_185458_compress40.jpg

Edytowane przez wsbil
Opublikowano

Witam. Chciałbym was wszystkich zapytać o pług do mtz. Mam możliwość zakupu Krone mustang 120/3sl waga około 900kg z przedłużkami i krojem regulacja orki od 120 do 150cm. Ziemia borowina trochę z białym kamyczkiem kl 3/4. Czy mtz poradzi sobie? Oglądałem jeszcze rabewerk star-avant 3 skiby zabezpieczenie nonstop i lemken opal 110 szerokość około 140cm siłownik na jeden przewód bez kostki pamięci jeszcze mam jeden na oku heger 3 skiby austriacki szer robocza 120cm. Który byłby lepszy?

Opublikowano

Jaki MTZ - z napędem, bez napędu ?

Po pierwsze, rozejrzyj się, czy do danego modelu są dostępne element robocze i w jakiej cenie, do niektórych pługów poza lemieszami ciężko coś dostać.

optymalny byłby 3x40 , bo krótszy a spora szerokość pracy. 4x30 czy 4x35 będzie już dłuższy, co przy masie MTZ-ta stanowi problem.

 

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, jahooo napisał:

Jaki MTZ - z napędem, bez napędu ?

Po pierwsze, rozejrzyj się, czy do danego modelu są dostępne element robocze i w jakiej cenie, do niektórych pługów poza lemieszami ciężko coś dostać.

optymalny byłby 3x40 , bo krótszy a spora szerokość pracy. 4x30 czy 4x35 będzie już dłuższy, co przy masie MTZ-ta stanowi problem.

 

Mtz z napędem 93r biorę pod uwaga 3 skiby. Wszystkie te co podałem to 3 skiby rabe najszerszy w roboczej. A ten heger to 120 robocze. I dziwne bo ma odkładnice z tworzywa. Krone ma wszystkie elementy wymienione 2 lata temu heger też świeże elementy robocze. Pozostałe 2 rabe i lemken może na 2 sezony góra 3

Edit Krone ma szerokość regulowana od 120 do 150cm

Edytowane przez andrev1822

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v