ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Grzechooo    794

można było by pobawić się z jakąś dźwignią jak np w renault ale nie miałem weny może kiedyś🤔 teraz myślę nad przerobieniem blokady mostu tz załączania i rozłączania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    35

Ja mam blokadę załączaną hydraulicznie. Zmieniłem rozdzielacz z elektrycznego na zwykły na linkę i muszę wyprowadzić jakieś sterowanie na zewnątrz.

Czeka mnie chyba wymiana pompy wspomagania bo na postoju nie ukręci kierownicą. Siłownik zregenerowałem więc kolejny element pompa do wymiany na ciut większą.

Edytowano przez pawel86lhr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    794

Mi chodzi o to że ja wcześniej miałem na dwa drążki i przy skręcaniu rozłączało się samo teraz założyłem przedni napęd i jeden drążek a wąs od serwomechanizmu skróciłem I jeżdżę bez załączania blokady. U mnie na wolnych obrotach wspomaganie też ciężej chodzi może dlatego że tur teraz jest🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    35
37 minut temu, MF675ursus napisał:

Po co ciut większą? 

Mam tura i nie ukręcisz kierą w miejscu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9277
Przed chwilą, cabwie napisał:

Panowie pomocy gdzie są numery nadwozia w MTZ-82 

na półramie po lewej stronie pod mniej więcej pompą wtryskową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
36 minut temu, jahooo napisał:

na półramie po lewej stronie pod mniej więcej pompą wtryskową

No tam jest jakiś numer tylko inny niż na tabliczce znamionowej 😕

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    451

To robi się problem....

W Polsce w MTZ i jumz jako znaczący uznawany jest numer na półramie.

Chociaż kiedyś czytałem na jakimś wschodnim forum, że u nich najważniejszy ( tylko nie pamiętam czy to chodziło o MTZ czy Jumz) jest numer na tylnym moście, tylko on jest nieczytelny bez zdejmowania kabiny i z tego powodu powtórzony jest na półramie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
1 minutę temu, Alchemik napisał:

To robi się problem....

W Polsce w MTZ i jumz jako znaczący uznawany jest numer na półramie.

Chociaż kiedyś czytałem na jakimś wschodnim forum, że u nich najważniejszy ( tylko nie pamiętam czy to chodziło o MTZ czy Jumz) jest numer na tylnym moście, tylko on jest nieczytelny bez zdejmowania kabiny i z tego powodu powtórzony jest na półramie. 

Zrzucę siedzenie może coś tam się uda znaleść chociaż wątpię bo tam jest siłownik No problem wielki bo przeglądu nie mogę zrobić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9277
9 minut temu, cabwie napisał:

Zrzucę siedzenie może coś tam się uda znaleść chociaż wątpię bo tam jest siłownik No problem wielki bo przeglądu nie mogę zrobić 

a nie masz w domu spawarki i numeratorów rozmiar 8 ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    451

@cabwie To nie ma sensu, bo u nas nikt tego numeru nie uznaje...

To tylko dla siebie informacyjnie....

Było zrobić porządek z tym przed przeglądem.

Jakaś szansa jest jak nic nie wpisał diagnosta do systemu.

Jak wchodzi na oficjalne tory, to nie wiem jak to wygląda obecnie, żeby to wyprostować, o ile się w ogóle da.

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    20

To naprawdę jakiś upierdliwy ten diagnosta ten mój zawsze sczytuje z pół ramy i nie robi problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    451

Ale u kolegi właśnie numer z półramy jest niezgodny z dowodem. 

Widocznie kupił ciągnik, nie sprawdził, a ktoś wcześniej wymienił półramę i nie uporządkował sprawy z numerem.

Albo w gorszej opcji ma inny ciągnik niż ten z dokumentów.

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

Właśnie ciągnik jest od pierwszego właściciela zakupiony jako nowy w Polsce jest prawdopodobne ze ta cześć gdzieś kiedyś pękła i była założona używka nawiasem mówiąc kto bije numery na wymiennym elemencie i to narażonym na różne uszkodzenia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
13 godzin temu, Alchemik napisał:

A chociaż na tabliczce jest numer jak trzeba?

Dzięki chłopaki za pomoc już się problem rozwiązał numery były z prawej strony tak pod filtrem powietrza oczywiście zamalowane kilkoma warstwami farby a tabliczka właśnie jest i na tabliczce było wszystko ok tylko tego numeru na ramie nie można było znaleść 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsbil    29

Czy ktoś dorabiał nowe ramiona podnośnika?

Udało mi się dostać świetny materiał. Płaskownik 80x32mm, z ramy z prasy 120ton.

Jakie haki zastosować z tyłu? Kat 2, przynajmniej w opisie jest że do ciągników do 90km. Myślałem o zestawie z skraw-metu.

https://allegro.pl/oferta/2x-hak-do-wspawania-z-kulami-tuz-podnosnikow-dolne-9266300534

Z przodu potrzebuje końcówkę do wspawania. Mam nowa oś pod ramiona przy korpusie. Średnica ośki 28,4mm. Dostępne są końcówki z kulami 28,5 lub 28,7mm.  Więc chyba raczej 28,5?

 


Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/492493-ciegna-dolne-do-mtz-82/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Nie jest prosto wspawane, ani haki ani końcówki z kulą. Jest załamanie tylko na zdjęciu tego nie widać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsbil    29

Czy ktoś się orientuje jakiej średnicy kulki trzymające wodzik powinny być? Wyjąłem u siebie 11,8mm, zamówiłem nowe i przysłali 10mm. Z ciek sowieci w władimircu kulki mają 15mm średnicy.

 

Odnośnie ramion podnośnika udało się wreszcie skonczyc. Płaskownik 80x30, przednie główki od dużego Ursusa, tylne haki CMB kat. 2s.

IMG_20230810_185458_compress40.jpg

Edytowano przez wsbil

Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrev1822    1

Witam. Chciałbym was wszystkich zapytać o pług do mtz. Mam możliwość zakupu Krone mustang 120/3sl waga około 900kg z przedłużkami i krojem regulacja orki od 120 do 150cm. Ziemia borowina trochę z białym kamyczkiem kl 3/4. Czy mtz poradzi sobie? Oglądałem jeszcze rabewerk star-avant 3 skiby zabezpieczenie nonstop i lemken opal 110 szerokość około 140cm siłownik na jeden przewód bez kostki pamięci jeszcze mam jeden na oku heger 3 skiby austriacki szer robocza 120cm. Który byłby lepszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9277

Jaki MTZ - z napędem, bez napędu ?

Po pierwsze, rozejrzyj się, czy do danego modelu są dostępne element robocze i w jakiej cenie, do niektórych pługów poza lemieszami ciężko coś dostać.

optymalny byłby 3x40 , bo krótszy a spora szerokość pracy. 4x30 czy 4x35 będzie już dłuższy, co przy masie MTZ-ta stanowi problem.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrev1822    1
14 minut temu, jahooo napisał:

Jaki MTZ - z napędem, bez napędu ?

Po pierwsze, rozejrzyj się, czy do danego modelu są dostępne element robocze i w jakiej cenie, do niektórych pługów poza lemieszami ciężko coś dostać.

optymalny byłby 3x40 , bo krótszy a spora szerokość pracy. 4x30 czy 4x35 będzie już dłuższy, co przy masie MTZ-ta stanowi problem.

 

Mtz z napędem 93r biorę pod uwaga 3 skiby. Wszystkie te co podałem to 3 skiby rabe najszerszy w roboczej. A ten heger to 120 robocze. I dziwne bo ma odkładnice z tworzywa. Krone ma wszystkie elementy wymienione 2 lata temu heger też świeże elementy robocze. Pozostałe 2 rabe i lemken może na 2 sezony góra 3

Edit Krone ma szerokość regulowana od 120 do 150cm

Edytowano przez andrev1822

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez michal0734
      witam mam problem z pronarem 82a kupilem 2 nowe aku i nie ma pradu w kabinie i świateł nic tylko jest prad na rozrusznik jak odpale to jest prad w kabinie ale tak jaby tylko z alternatora bo jak dam ale oborty to swiatla przygasaja radio gasnie ktos wie cos moze byc przyczyna?
    • Przez upadłymtz
      Witam. Czy mógłby ktoś zrobić i wrzucić zdjęcie całego mechanizmu załączania świateł STOP pod pedałem hamulca w mtz Pronar? Z góry dziękuję
    • Przez DoorJan
      Witam serdecznie, jestem operatorem Belarusa 820 z 2022 roku. Mam problem z dźwignia walka wom która jest "luźna" i przy pracy z kosiarka bijakowa wałek zwalnia przy większym obciążeniu. Próbowałem zwiększyć naciąg na zewnętrznym mechanizmie. W starszym modelu dźwignia działała ciężej jednak "przeskakiwała" w pozycję włączona i nie było z tym problemu. Proszę o jakąś poradę, czy jako laik mechaniki będę w stanie coś z tym zrobić, czy będzie to wymagać interwencji doświadczonego mechanika ? Z góry dziękuję 
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj