ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Grzechooo    794

Dlatego warto założyć wspomagające bo siły i naprężenia inaczej się rozchodzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    454
4 godziny temu, jahooo napisał:

bo przy zmianie trzeba było wymienić śruby mocujące do korpusu, one się wypracowują i potem kuku

Zmieniając siłownik na c110 właśnie zmieniłem śruby i odkręciłem na klej, po prostu podnośnik w mtzcie jest za delikatny. Przy tym siłowniku podnosi już wystarczająco dobrze, tylko reszta jest za słaba. Wieszak rozerwało, dwa razy pękło cięgno na łączeniu, śruba wieszaka itd. Obstawiałem że w końcu ukręci wał a tu wyrwało mocowanie, w momencie gdy chciałem podnieść zagłębiony w ziemi agregat podorywkowy. Może nie jest strasznie ciężki bo waży 1t ale jest długi przez co nieźle buja ruskiem. Dlatego nie było wyjścia i dostał siłowniki wspomagające. Dodatkowo gdy wyrwało mocowanie narobiło problemów z womem, bo wyrwało tą dźwignie pod siedzeniem od zmiany wałka zależne/niezależne i trzeba było ściągać pokrywę na moście chociaż to się przydało bo wyszło że nakrętka na ataku się poluzowała. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    20

Mi w tamtym roku na jesieni rozerwało się to https://www.czescidotraktorow.pl/dzwignia-walka-podnosnika-silownika-mtz-belarus-p-1914.html

przestawiałem materiał siewny w big bagu bliżej drzwi w stodole i podczas podnoszenia rozerwało się na 2 części, całe szczęście że nie w trakcie dojazdu na pole z uprawowo siewnym na asfalcie

Edytowano przez Skowron16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Orientujecie się może jakie akumulatory fabrycznie były montowane w MTZach? Chodzi mi o 2x6V


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Czyli z ZAPa 215ah 1150a bym musiał kupić


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Dzięki!


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9279
8 godzin temu, michal1993 napisał:

Orientujecie się może jakie akumulatory fabrycznie były montowane w MTZach? Chodzi mi o 2x6V

Oryginalnie 190Ah

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    794

U mnie oryginalnie były 215 obecnie mam 190 ale przy niskich temperaturach odpalam na starterze w lecie nie ma problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9279

Ja mam 86Ah jeden akumulator 12V i od wiosny do jesieni pali bez problemu, tylko zamiast świec tych spiralek mam założone samochodowe, bo u mnie głowica z komorami jeszcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    794

No ja nie mam ani żarowych ani płomieniowej i jak jest chłodniej to lipa, podgrzeje grzałką podłącze starter i od strzała pójdzie. Dla porównania mam renówkę świeca płomieniowa odłączona -15 było trach złapał od strzała. Aku 12v 145ah UJ wie ile ma lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

ja mam jedną 12, 125ah i jak jest ciepło to nic więcej nie trzeba. Ostatnio jak mi niedomagał rozrusznik to już przy +10 miałem problemy nawet ze świecą. Wymienione same szczotki i jest dużo lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    7667

Zmień Sprzęgło Rozrusznika to w tedy zobaczysz różnię w rozruszniku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Mój ciągnik pracuje z wycinarką do kiszonki - odpalany jest kilka razy w tygodniu, minimum co 2-3 dni więc odnośnie akumulatorów to wymagam dość sporo.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    20

Ja odkąd założyłem do ciągników alternatory ze szrotu od osobówek to skończyły się problemy z akumulatorami w ciapku 10lat w Mtz-cie 8lat bez żadnego podładowywania prostownikiem a akumulatory z battery Polska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2
9 godzin temu, Skowron16 napisał:

Ja odkąd założyłem do ciągników alternatory ze szrotu od osobówek to skończyły się problemy z akumulatorami w ciapku 10lat w Mtz-cie 8lat bez żadnego podładowywania prostownikiem a akumulatory z battery Polska

A ja zamiast zmieniać alternator zmieniłem koło pasowe i nawet na wolnych obrotach z włączonymi wszystkimi światłami pięknie ładuje 😊

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrev1822    1
12 godzin temu, Skowron16 napisał:

Ja odkąd założyłem do ciągników alternatory ze szrotu od osobówek to skończyły się problemy z akumulatorami w ciapku 10lat w Mtz-cie 8lat bez żadnego podładowywania prostownikiem a akumulatory z battery Polska

Jaki alternator i jak podłączyłes w mtz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    20

alternator mam od astry f ze zwykłym kołem pasowym

wzbudzenie alternatora kabel prosto od kontrolki ładowanie pod rozrusznik i przewód od amperomierza pod to samo miejsce do ładowanie

Za alternator 2 lata temu dałem 70zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Jak mam układ kierowniczy starego typu na dwa drążki ale kierowanie na siłownik to mogę go zastąpić pojedynczym długim? Wiem że odpada wtedy blokada automatyczna tylko zastanawiam się czy bez wymiany tych wąsów się obejdzie?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Tak czułem, na pierwszy rzut oka widać było że drążek nie może mijać się ze wspornikiem. Chyba żeby pobawić się spawarką i zrobić drążek profilowany..


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1459

Ile dłuższe wąsy kosztują? Warto ryzykować wypadek i coś lepić?

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Jeżeli chodzi o wypadek to myślę że jestem w stanie zrobić to solidnie. Bardziej mnie zastanawia coś innego - gdzieś czytałem że po przejściu na nowy typ wąsów i pojedynczy drążek to właśnie ten drążek też tam tak do końca nie pasuje, przyciera o ramę...


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez michal0734
      witam mam problem z pronarem 82a kupilem 2 nowe aku i nie ma pradu w kabinie i świateł nic tylko jest prad na rozrusznik jak odpale to jest prad w kabinie ale tak jaby tylko z alternatora bo jak dam ale oborty to swiatla przygasaja radio gasnie ktos wie cos moze byc przyczyna?
    • Przez upadłymtz
      Witam. Czy mógłby ktoś zrobić i wrzucić zdjęcie całego mechanizmu załączania świateł STOP pod pedałem hamulca w mtz Pronar? Z góry dziękuję
    • Przez DoorJan
      Witam serdecznie, jestem operatorem Belarusa 820 z 2022 roku. Mam problem z dźwignia walka wom która jest "luźna" i przy pracy z kosiarka bijakowa wałek zwalnia przy większym obciążeniu. Próbowałem zwiększyć naciąg na zewnętrznym mechanizmie. W starszym modelu dźwignia działała ciężej jednak "przeskakiwała" w pozycję włączona i nie było z tym problemu. Proszę o jakąś poradę, czy jako laik mechaniki będę w stanie coś z tym zrobić, czy będzie to wymagać interwencji doświadczonego mechanika ? Z góry dziękuję 
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj