Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
22 godziny temu, michal1993 napisał(a):

Dokładnie, w sumie w poprzednim poście najważniejsze rzeczy o nim napisałem

Napisz coś więcej o Nim, bo wagowo nie wiele cięższy od mtz 82 o jakieś 400kg  a myślę o czym większym. W planach agregat talerzowy z hydropackiem , a to już za dużo nawet jak na wzmocniony podnośnik. Bo sam agregat 2,5m 1000kg, siewnik 450kg , a gdzie nasypać ...

 

Opublikowano
13 godzin temu, 4pakplus napisał(a):

Dzięki. No pierwszy link nie bardzo bo to do wersji .5 a drugi jak najbardziej, pomyślę nad utworzeniem konta i pobraniem, bo tak z marszu nie można.

 

57 minut temu, wsbil napisał(a):

Napisz coś więcej o Nim, bo wagowo nie wiele cięższy od mtz 82 o jakieś 400kg  a myślę o czym większym. W planach agregat talerzowy z hydropackiem , a to już za dużo nawet jak na wzmocniony podnośnik. Bo sam agregat 2,5m 1000kg, siewnik 450kg , a gdzie nasypać ...

 

Mój jest to typowa wersja 1025 bez żadnych kropek, 2011 rok, 4800 godzin. Podnośnik monoblok, most krzyżakowy, skrzynia smarowana ciśnieniowo, 16/8. Mi się trafiła wersja z przednim tuzem. Opony ma oryginalne, bieżnikowo ok, ale wiadomo jak to Belshina - spękane na bokach. Pompa wtryskowa Motorpala

Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, Alchemik napisał(a):

Co do podnośnika, to orientuje sie ktoś czy monoblok da sie przykręcić w miejsce zwykłego podnosnika w starszych mtz? Czy tylny most ma inną zmienioną konstrukcje dla monobloku?

Wydaje mi się, że powinno podejść. Nie wydaje mi się żeby mieli inne mosty pod nowy typ podnośnika.

Tak obejrzałem zdjęcia jednego i drugiego typu widać mocowanie maja takie same. Podejdzie P&P :D

Edytowane przez pawel86lhr
Opublikowano

Sam założyłem z zwykłą tarczą rosyjską. Docisk na licencji LUK nie wytrzymał roku. Pękła sprężyna tłumika drgań od WOM. Podróbkę podróbki w ogóle bym sobie darował, za dużo pracy z rozbieraniem. Teraz raczej kupił bym stary/nowy typ na łapki, który można podregulować. Zgrzyt to wina złego ustawienia lub zjechanej tarczy.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za opinię. Teraz docisk i tarcza jest rok od wymiany, typ nowy łapkowy, i od początku był problem z zgrzytaniem, tak jakby nie do końca rozsprzęglało- przy załączaniu biegu na postoju jest zgrzyt i delikatne szarpnięcie 

Edytowane przez MF675ursus
Opublikowano
5 godzin temu, MF675ursus napisał(a):

Dzięki za opinię. Teraz docisk i tarcza jest rok od wymiany, typ nowy łapkowy, i od początku był problem z zgrzytaniem, tak jakby nie do końca rozsprzęglało- przy załączaniu biegu na postoju jest zgrzyt i delikatne szarpnięcie 

 Nie wiem czy akurat w Twoim docisku to jest ale u mnie przy montażu nowego docisku trzeba było odkręcić trzy śruby które trzymały ten docisk w całości. Może ich nie wykręciłeś przy zakładaniu?

 

Opublikowano

A jak frezy na wałku sprzęgłowy wyglądały? Nie było wybicia lub zadziorów? Przez okienko widać czy tarcza odchodzi od koła zamachowe go? Czy zmiana biegu z wciśnienciem hamulca pomaga? 

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za opinię, jak tylko będzie okazja sprawdzę stan wielowypustu wałka sprzęgłowego, nie ma różnicy czy bieg wrzuca się z hamulcem czy bez- zawsze jest zgrzyt i lekkie szarpnięcie. Co do śrub zabezpieczających- są zdjęte. Myślę że może też koło zamachowe trzebaby wymienić, nie wyglądało źle,ale już swoje lata ma. I tu też pytanie, iść w oryginał koła zamachowego, czy zamiennik też da radę? Zamiennik 500 zł, a oryginał około 1000 zł, a przy zmianie docisku na oryginał LUK to łącznie robi się duża suma

Edytowane przez MF675ursus
Opublikowano
W dniu 27.10.2025 o 20:57, MF675ursus napisał(a):

Dzięki za opinię, jak tylko będzie okazja sprawdzę stan wielowypustu wałka sprzęgłowego, nie ma różnicy czy bieg wrzuca się z hamulcem czy bez- zawsze jest zgrzyt i lekkie szarpnięcie. Co do śrub zabezpieczających- są zdjęte. Myślę że może też koło zamachowe trzebaby wymienić, nie wyglądało źle,ale już swoje lata ma. I tu też pytanie, iść w oryginał koła zamachowego, czy zamiennik też da radę? Zamiennik 500 zł, a oryginał około 1000 zł, a przy zmianie docisku na oryginał LUK to łącznie robi się duża suma

Zrób zmianę biegu z podwójnym wystrzeleniem i zobacz, czy nadal tak będzie. U mnie też przy stojącym ciągniku delikatnie czuć, jak bieg wchodzi, mimo, ze sprzęgło dobrze wyregulowane, ta skrzynia ma spore masy wirujące i ten hamulec działa średnio. 

Opublikowano

Witam Panowie mam pytanie a mianowicie kupiłem MTZ 82 z 1999r i zrobiłem do niego przyczepę jednoosiową o ładowności 6 ton, przyczepa ma oś ustawioną w odległości 1/3 długości od tylnej burty przyczepa na dolny zaczep, czy mogę ciągnąć tą przyczepę na tym zaczepie czy zaczep nie jest za słaby? Gdzieś w instrukcji czytałem że niby nacisk na zaczep dolny może być max 650kg czy to możliwe? Dolna belka zaczepu ma 30mm grubości.

Opublikowano
43 minuty temu, pedzel napisał(a):

 Gdzieś w instrukcji czytałem że niby nacisk na zaczep dolny może być max 650kg czy to możliwe? Dolna belka zaczepu ma 30mm grubości.

Pewnie więcej nie ma, duże Ursusy mają bodajże 700kg, ale na zaczepie typu hitch mają już 2100kg.

Trzeba by podnieść zaczep na załadowanej przyczepie np. na wadze hakowej i byłoby wiadomo dokładnie jaki tam jest nacisk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v