Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 minut temu, Skoczek1994 napisał(a):

Zrobiłem pomiar kompresji i wynik tak jak się spodziewałem 19/20 bar także remont. Będę chciał założyć turbo, stąd pytanie zakładać  zestawy naprawcze z mtzta czy tsa? Znacie jakieś sprawdzone zestawy tzn ich producenta godnego polecenia?

Mi się wydaje że tłoki pod turbo muszą być gdzieś mi się temat o tym przewinął.

Opublikowano

@mf362 Ciężko powiedzieć bo licznik kiedyś starszy zmieniał na obecnym niecałe 7000 to strzelam że ponad 10000, 86r od nowości nie ruszany.

@Grzechooo Po nowym roku będę się powoli rozglądał, ale właśnie coś takiego też mi się obiło o uszy, a jak już będzie robiony to można zrobić jak należy.

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, Skoczek1994 napisał(a):

Zrobiłem pomiar kompresji i wynik tak jak się spodziewałem 19/20 bar także remont. Będę chciał założyć turbo, stąd pytanie zakładać  zestawy naprawcze z mtzta czy tsa? Znacie jakieś sprawdzone zestawy tzn ich producenta godnego polecenia?

tłoki pod turbo mają wkładki, dodatkowo potrzebny jest natrysk oleju na tłoki, nie pamiętam, jak to rozwiązane, w każdym razie kilka przeróbek jest

A, i napęd pompyoleju  jest inny(większe obroty pompy) w turbo oraz zakres obrotów silnika, chyba max 2 tys się kręci

Edytowane przez jahooo
Opublikowano
15 godzin temu, jahooo napisał(a):

tłoki pod turbo mają wkładki, dodatkowo potrzebny jest natrysk oleju na tłoki, nie pamiętam, jak to rozwiązane, w każdym razie kilka przeróbek jest

A, i napęd pompyoleju  jest inny(większe obroty pompy) w turbo oraz zakres obrotów silnika, chyba max 2 tys się kręci

jak to jest z tymi obrotami, mój MTZ kręci się prawie do 2800obr kuzyn  do 2200-2300obr  u jednego znajomego max 1900obr. a u drugiego tylko że w Pronar 82tsa max 1500obr

Opublikowano

zależy od mocy silnika i wersji, MTZ-50, MTZ-70, MTZ 552 mają ograniczone obroty do 1700-2000 i mniejszą moc, także z powodu instalacji wału bez przeciwwag.

MTZ80/82 ma obroty z tego co pamiętam 2200 czy 2500

MTZ82TS ma ograniczone obroty do chyba 1800 ze względu na turbo

Dużo zależy od tego, czy ktoś cos mieszał z pompą wtryskową, bo może mieć w turbo regulator z wersji bez i na odwrót.

Opublikowano
Skowron16 napisał:

jak to jest z tymi obrotami, mój MTZ kręci się prawie do 2800obr kuzyn  do 2200-2300obr  u jednego znajomego max 1900obr. a u drugiego tylko że w Pronar 82tsa max 1500obr

może masz źle dobraną przekładnię napędu licznika bo są różne. Już drugą kupiłem która zawyża obroty o około 300.

Opublikowano
W dniu 24.12.2024 o 09:27, mani51 napisał(a):

może masz źle dobraną przekładnię napędu licznika bo są różne. Już drugą kupiłem która zawyża obroty o około 300.

Też właśnie mam taką przekładnie. Jakby ktoś wiedział gdzie kupić prawidlową.

 

Przy okazji zimowego przeglądu dopatrzyłem się że lewe koło musze wysunąć około 2cm, ślimak się rusza,  wybiłem śruby które pełna rolę klinów, wszystko zalane wd40, wewnetrzna obudowa półosi ani drgnie. Sprawdzone jakieś rozwiązania? Ślimak pewnie przy dużej dźwigni się urwie/zerwie.

IMG_20241231_225611.jpg

Opublikowano

Moim zdaniem to nie tyle co stoi tuleja poprzeczna w pochwie ale frezy na półośkach. Uruchomienie tego do droga przez mękę.  Jak nie sprawia to wielkiego problemu ro raczej bym nie ruszał. Do tego jak nawet uda Ci się to uruchomić a masz wspomaganie to będziesz musiał wyregulować siłownik wspomagania (ja np mam tam mocowanie na stałe).

Opublikowano

Musisz sworzeń siłownika przestawić w inne miejsce, samo wykrecenie czy rozkręcenie drążka nic nie da. O ile masz fabryczne mocowanie siłownika. Ale to i tak może być najmniejszy problem.

Opublikowano
20 godzin temu, wsbil napisał(a):

Też właśnie mam taką przekładnie. Jakby ktoś wiedział gdzie kupić prawidlową.

 

Przy okazji zimowego przeglądu dopatrzyłem się że lewe koło musze wysunąć około 2cm, ślimak się rusza,  wybiłem śruby które pełna rolę klinów, wszystko zalane wd40, wewnetrzna obudowa półosi ani drgnie. Sprawdzone jakieś rozwiązania? Ślimak pewnie przy dużej dźwigni się urwie/zerwie.

IMG_20241231_225611.jpg

Wkręcasz, wykręcasz.....

Wkręcasz, wykręcasz.....

Wkręcasz, wykręcasz.....

Młotem napierdalasz i musi zejść.

Opublikowano
31 minut temu, 4pakplus napisał(a):

Wkręcasz, wykręcasz.....

Wkręcasz, wykręcasz.....

Wkręcasz, wykręcasz.....

Młotem napierdalasz i musi zejść.

z tym waleniem młotem to bym uważał, to raczej nie jest zwykła stal może się ukruszyć albo pęknąć

Opublikowano
13 godzin temu, Grzechooo napisał(a):

Musisz sworzeń siłownika przestawić w inne miejsce, samo wykrecenie czy rozkręcenie drążka nic nie da. O ile masz fabryczne mocowanie siłownika. Ale to i tak może być najmniejszy problem.

Napisał przecież, że ma serwokolumnę czyli bez siłownika ;)

Opublikowano

Rusacz to jest niedoceniony sprzęt . W małej budzie może nie wygląda ale robi robotę jeśli chodzi o 4x4 ( kiedyś można było kupić za psi pieniądz) 

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, farmtrac8244 napisał(a):

Spust jest pod spodem chyba? Chodzi mi o tą na boku obudowy, bodajże na 14 klucz.

a to nie jest oś obrotu dźwigni napinającej sprężynę regulatora ? Chodzi ci o 32 ?

g740.jpg

Edytowane przez jahooo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v