jaco512

[Ursus C-360] Udoskonalenia.

Polecane posty

Alamo    1514

Zle,dodając tyle,pojedzie szybciej niż 4.Ma być dodany  jeden ząb więcej na dolnym kole 3 biegu,i jeden mniej na górnym.

Sprawdziłem w gogle,na 1 nie zrobisz,współpeacuje z wstecznym,albo 3 albo 2 bieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiki868    2

kurde,  średnio to zmieniajac,  bo jak przyspiesze 3  a beda jakies kawalki gorsze, mniej rowne to bedzie mi zwyklej trojki brakowac....  

 

a moze te zwolnice od 40 tki zalozyc skoro sa lekko szybsze niz w c-355.       wtedy wszystkie biegi sa nieco szybsze?? o ile ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

wg moich info, to założenie zwolnic 4011 (przełożenie 4,58, zamiast 5,09) i założenie kół 16,9 28, da różnice taką że:
v1=5,6, v2=8,33, v3=11,62, v4=17,82, v5=29,72km/h, standardowych prędkości dla c-360 poszukaj w "sam naprawiam" :D oczywiście dane dla 2200 obr/min

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiki868    2

a  samo przełożenie na zwolnicach ile da ??  powiem szczerze ze jedną oponę 14,9-28 mam nową a drugą 90% wiec nie chcial bym ich zmieniac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

2,5 do 3 km na każdym.Masz zdjęta pokrywę skrzyni?zwolnice zdjęte?takie strzelanie jest bez sensu, najpierw policz zęby koła zwolnicy,wtedy będziemy gadać .

Tu masz standardowe.dla przełożeń 11/56

bieg - 1,116 - 4,773

2bieg - 1,661 - 7,102

3bieg - 2,314 - 9,896

4bieg - 3,553 - 15,192

5bieg - 5,934 - 25,375

Edytowano przez Alamo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Narobisz się przy tym kasy stracisz a demon prędkości z C-360 i tak nie będzie. Chcesz coś szybszego to sprzedaj i kup zachodni z szybką skrzynią 40km/h.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zmieniając zwolnice nie zmienisz prędkości nawet o 500 metrów na piątym biegu, na trójce czy czwórce niezauważalne a o trzech możesz pomarzyć. Bardziej realne było by reduktor przerobić ale  górne koło ze sprzęgłem kłowym jego dorobienie wyrwie cię z butów. Cena dorobienia jakiejkolwiek zębatki i tak wysoka wróci ci się za 10 lat lub nigdy. Taki urok tego ciągnika nie ma on praktycznie biegów do pracy w polu. Zmienić ciągnik  a nie pakować się w takie przeróbki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514
1 godzinę temu, seweryn20 napisał:

Zmieniając zwolnice nie zmienisz prędkości nawet o 500 metrów na piątym biegu, na trójce czy czwórce niezauważalne a o trzech możesz pomarzyć.

Posiadam oba ciągniki które mają inne od siebie przełożenia zwolnic,róznica w prędkości po przesiadkę jest natychmiast odczuwalna na każdym biegu,przykładowo,jadąc wolniejszym trójką,szybszym muszę jechać dwójką by się nie wyprzedzić.Mało tego,różnica w koszeniu ha między nimi wynisi 20 minut.

Edytowano przez Alamo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Coś na pewno ale dla czwórki są to setki  metrów a nie tysiące. Miałem 4011 20 lat i  różnica nie warta zachodu a tym bardziej na biegach 2,3. Najbardziej odczuwalna na piątym biegu a  u tu d*py nie urywa. 40-ka jadąc przy obrotach silnika 2000 jest  około 150 metrów szybsza niż 60-ka przy 2200 więc na zwolnicach 40-ki szału nie zrobi a różnica zamknie się w kilkuset metrach. Różnica prędkości pomiędzy 2 a 3 biegiem jest około 2,5 kilometra więc tu nie ma najmniejszej mowy o tym by 60-ka szła podobnie na trójce jak 40-ka na dwójce.  Dla porównania 3p przy obrotach 2300 na piątym biegu jedzie tak samo jak 40-ka na 2200.  Szkoda chłopakowi wodę z mózgu robić szału nie zrobi ani zwolnicami, ani oponami a przeróbka skrzyni jest nieopłacalna.

Edytowano przez seweryn20
  • Like 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Niestety różnica jest na każdym od 2,5 do 3 km,za długo nimi pracuję by się z tym zgodzić,mając oba mam realne porównanie,wykonywały we dwójkę niejednokrotnie orkę na biegu 3 tymi samymi zestawami,tu różnica jest natychmiastowa,czy koszenie traw,i tu 20 minut co najmniej różnicy na ha. test prędkości zrobię któregoś dnia na kilku biegach do 2200obr,i podam tu dane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A no co ty.  Jedno ze z punktu technicznego jest niemożliwe żeby na każdym biegu uzyskać zbliżone różnice. Druga sprawa a to mam akurat oblatane bo ciągnik 40-kę miałem  drugi bieg za skarby świata nie odpowiada nawet w przybliżeniu trzeciemu w 60-ce. Może 40-ka na drugim i 60-ka na trzecim utrzymywać tą samą prędkość ale jeden będzie szedł na wolnych obrotach a drugi na wysokich. Zresztą wystarczy prześledzić instrukcję a cyfry powiedzą same.  Różnica w prędkości jest kilkaset metrów z tym ze dla 40-ki podana przy 2000 a 60-ki 2200 obrotów silnika. Zwiększając obroty silnika do 2200 w 40-ce nie jesteś wstanie uzyskać prędkości na niskich biegach większej nawet o jeden kilometr.

Kiedyś kolega miał 40-kę na jakiś rowerówkach do rządków wysokich jak diabli i nawet na tym nie byłą wstanie w zakresie  obrotów silnika do 2400 osiągnąć 30 km/h.

Zresztą sprawa prosta 60-ka na 5-ce i 2200 jedzie 25,37 a 3p na 2250 25,95.  Czyli 200 obrotów silnika na tym biegu da około 1200 metrów na godzinę więcej. Na  drugim biegu około 300 a trzecim około 480. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Zasada jest prosta, jak zwiększy się obr. o 10% (np;z 2000 do 2200) to i prędkość wzrośnie proporcjonalnie o 10%. Czyli z np;25 wzrośnie o 2,5 km/h. to samo się tyczy wszystkich biegów, np; jadąc 10km/h gdy zwiększymy obr. o 10% (z 2000 do 2200) to prędkość wzrośnie o 1km/h.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nic z tego. Pewnych spraw nie przeskoczysz.  Jeśli masz lekkie roboty na wom jak pisałeś lepiej szukaj niedrogiego ciągnika z kilkoma biegami do pracy w polu i wałkiem wom 540/10000.  pracując maszyną a małym zapotrzebowaniu na moc na wałku 1000 idzie sporo zaoszczędzić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiki868    2

cięzko powiem szczerze, brak kasy,  trzeba bylo by dac troche kasy by pochodzilo.  O jakim traktorze myslales ktory ma rozbudowana skrzynie i w miarę po pieniadzach ??    

 

powiedzcie mi,  czy taki iskrochron  zakladany na tłumik spowoduje spadek mocy ?  wyciszenie silnika ?

 

 

 

http://allegro.pl/tlumik-emaliowany-c-330-c-360-iskrochron-421020702-i4959888603.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Myślę ze nie a dla czego pytasz? 

Ja przesiadłem się z 40-ka na mtz-ta i z maszyn tylko pług zmieniłem bo dwójką orać by nim nie szło. Kultywator z czasem na agregat przerobiłem i poszerzyłem do trzech metrów.  Ale wracając do tematu przy takich maszynach jak rotacyjna mtz mimo ze większy i mocniejszy zrobi robotę szybciej i prawdopodobnie mniejszym kosztem. Wałek na 1000 i pykasz sobie spokojnie na max 1400 obrotów. biegów do samej pracy w polu najmniej osiem i nie zmieniając obrotów silnika tylko nimi regulujesz prędkość. nawet pająkiem lepiej się  pokosy roztrząsa. Nie zachęcam ani nie zniechęcam podaję tylko przykład który znam po sobie. Jeśli jeszcze ty napędów nie potrzebujesz mtz 80  już na prawdę spali nie dużo. Powstrzymać się od kombinowania rok czy nawet dwa, szukać sprzedać jednego a drugiego kupić. W moim przypadku się opłaciło.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514
2 godziny temu, wiki868 napisał:

ok, czyli nici z tego przyspieszeniabiprzyspieszeni

Jak pisałem,mam dwie c360 które mają inne od siebie przełożenia zwolnic,koszenie 1 ha na 3 biegu kosiarką rotacyjna czeską jest krótsze w porównaniu do drugiej o 20 minut.Wybór należy do Ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249

@Alamo w jednym ursusie masz pewnie zwolnice od c4011 a w drugim od c360.Jeśli się mylę to mnie popraw ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Hektar pola żeby skosić  polską rotacyjną trzeba wykonać 60 przejazdów po 100 metrów długich. Jeśli masz zwolnice 40-ki i jest na trzecim biegu na nich szybsza o 500 metrów to zrobi  szybciej jedynie pięć przejazdów. Jeśli te pięć przejazdów skraca czas koszenia o 20 minut to pozostałe 55 robi w 18 godzin. Czyli niemożliwe. A to tylko wyliczony czas przejazdu  pracującą maszyną.  Nierealne.

60-ka na trójce jedzie powiedzmy żeby zaokrąglić 9km/h.  60 przejazdów po 100 metrów to 6 kilometrów czyli jazdy ze spuszczoną maszyną około 40 minut.  Mogę ci to wyliczać na milion sposobów i za każdym razem wychodzi to samo.......NIEMOŻLIWE.

A realnie i to licząc na plus dla szybszego. 60-ka z prędkością 9 km/h zrobi hektar w 40 minut a 40-ka z prędkością 9,5km/h w tym samym czasie zrobi hektar i około 3 ary. Ą żeby zrobić 20 minut szybciej musiała by zrobić 30. Dalej daleko.

W praktyce te czasy będą miały trochę inny stosunek jak i sam czas koszenia będzie większy ale dalej nie zwiększysz szybkości pracy ciągnika o 30% zwiększając jego prędkość o ledwo 500 metrów na minutę.  Będzie tyle szybciej ile procentowo szybsza jest 40-ka a różnica w predkości 500 metrów daje około 5% .

Edytowano przez seweryn20
  • Like 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiki868    2

no to nic z tego.  heh. to jeszcze jedna sprawa,      zdarza Wam się ze wam czasem zagotuje się 60-tka ?  nawet jak jest czysta chlodnica,   nie wiem czy prasa rolujaca New Holland 841 nie powinna z nia chodzic...    bardzo bym chcial bo wtedy ursus 914 z turem moglby zwozic siano by uciekac przed pogodą. Jak popuszcze prasę na sile zgniotu to znow rolki wychodza jajowate.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249

@wiki868 Ta prasa ma zapotrzebowanie 60 koni,60-tka ma 52 czyli teoretycznie nie powinna pracować z tą prasą ale praktycznie to wszystko można zrobić :D.Do takiej prasy to spokojnie ursus 904 lub 914 starczyłby spokojnie.Ja nie miałem nigdy takiej sytuacji żeby się ursus zagotował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiki868    2

no od kiedy mi zagotowala sie 60-tka ciagam prase ursusem 914 i jest dobrze, ale wtedy nie ma kto zwozic bali, uciekac przed pogoda.  jak duzy prasuje to maly stoi. wkurza mnie to bo sie nie zazebia. wolał bym  by 60-tka prasowala a duzy z turem zwoził od razu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249

@wiki868  W sumie 914 można prasować a c360 dwie przyczepy bel targać.Znajomy c360 dwie bez problemu targał d46 a drugi znajomy 902-jką ładował belki 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ten wentylator możesz z 60-ki wywalić i założyć coś uczciwszego  z zetora czy zdaje się z wózka bółgara pasował.  On nie za fajnie zaciąga powietrze przez chłodnicę. Termostat sprawdź jeśli był alkoholowy zbyt trwały nie jest załóż nowego typu woskowy. Ale ogólnie jeśli ciągnik pracuje długo na 100% swoich możliwości może mu skakać temperatura.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez farmer78lbl
      witam szukam tylny most z dokumentami na c 360 c355 4011 z wojewodztwa lubelskiego w rozsadnej cenie
       
    • Przez Jontek
      Pilnie kupię do TURa do c 4011, C360 łyżkę, wysięgnik, hydraulikę. Mocowanie mam własne. Do 100 km od 63 - 500.
      Cena jak najniższa.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj