PIOTREK44

Jak ustawić zapłon URSUS C-360

Polecane posty

Gość   
Gość

Dalej widzę problem między olejem a ciśnieniem  :D dobry silnik takich dylematów nie ma, a przynajmniej mieć nie powinien, zmiana oleju na gęściejszy to jest tylko oszukiwanie siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

Nie mierzyłem na ciepłym jeszcze. Mam tylko manometr od pomiaru kompresji i im robiłem pomiar na zimnym wyszło mi 3bar. Ale na ciepłym przy niskich obrotach świeci kontrolka. Czujnik mam nowy, chyba że i nowy trefny😃. Pewnie i tak zanim zamuwie ten oil to zdołam zmierzyć ciśnienie na ciepłym i się okaże. Ale powiem wam że w c330m mam to samo. Na zimnym nawet przy minimini malnych obrotach kontrolka gaśnie a na ciepłym już trzeba no troszke wincej tego gazu dać żeby zgasła. Z tym że ciapek od nowości u ojca z r.89 na oryginalnych flakach chodzi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Ile można mierzyć ciśnienie chłopie? Tydzień z tym się cackasz,widać że z was rzeźniki że w 30-stce problem, u mnie jest z rzędu 4-5,5 bara i nigdy nie było niżej.Rób co chcesz ja już kończe swoje nadawanie swoich wypocin tak to jest jak się zabiorą pseudo mechaniki za pseudo remonty.Zestaw zmienią i u nich to remont potem wypisuje 3 tyg o swoim problemie ale nic tym nie zacznie robić.

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

Powiem ci tak. Gdybym żył z tych traktorów to oczywiście bym już dawno pomierzył co trzeba, ale pracuje jeszcze na etacie i to jest moje główne źródło dochodu i bardzo nie mam czasu nieraz zająć się choćby taką sprawą jak zmierzenie ciśnienia. Dlatego to tak wychodzi. Obrabiam tylko że tak powiem hobbystycznie niecałe 7hektara pola i z tąd może taka opieszałość. Mimo wszystko dzięki za poświęcony czas pewnie uważasz że stracony bo co tam jakiś gostek się namęczył żeby gary wywlec mimo że pojęcia o tym nie miał bo nigdy tego nie robił z gagarińca jak wału niedał do sprawdzenia bo fachowcowi ciężko przyjąć do świadomości że niektórzy  nie posiadają kąpletnej wiedzy w mechanice tych maszyn. Rozumiem jednak wasze rozgoryczenie, co prawda nie o to mi chodziło zadając kąkretne pytania ale jeszcze raz dziękuje za poświęcony czas. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Ja się nie denerwuje. Czekam cierpliwie na pomiar. Według mnie nie koniecznie będzie źle. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

hubertb jak zmierze to napisze co i jak, póki co to sam nie wiem kiedy to nastąpi bo po manometr muszę gnaç do miasta a usilnej innej potrzeby nie mam żeby tam jechać więc troche to mi się odciąga a i pilnej pracy traktorami teraz nie ma. Chyba że żona wyskoczy z nowiną że w lodówce tylko światło zostało i po zakupy trzeba gnać, to i do agromy wstąpie i zakupie ten manometr. Tak czy siak odezwe siè i napisze co nastąpiło😉.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Wpisz na allegro "manometr do pomiaru ciśnienia oleju" i sam przyjedzie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Właśnie możesz kupić przez internet kto ci każe jechać? Koszt dostaw wyniesie cie ile na paliwo spalisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829

 A jak i kupisz to jakiś zwykły najtańszy natomiast w necie masz do wyboru i gotowy zestaw 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

Myślałem raczej o kakimś gotowym do użycia. W agromie mieli takie. To co takim nie sprawdze nic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Chodzi o wiarogodność pomiaru te takie rosyjskie są do kupienia za 30 zł i one przekłamują,glicerynowy to glicerynowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829

Te starsze z PAL Czechoslovakia też pokazują ok sprawdzałem z glicerynowym kiedyś 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Narzędzie diagnostyczne to narzędzie diagnostyczne. Manometrem montowanym w ciągniku jako "zegarek" to tak jak byś próbował mierzyć metrem rozkładanym z dokładnością do milimetra. Niby się da ale to nie do tego służy. 

Trzeba mieć dużą i czytelną skalę, odpowiedni zakres itp. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829

A Ty ciągle swoje z tymi pomiarami :P nie jesteśmy w szpitalu czy tam gdzieś że pomiar musi być bardzo dokładny. Jak tym glicerynowym wyjdzie 4,5 bara a innym montowanym w ciągniku między 4 a 5 jak skala co 1 bar to coś zmieni w wyniku i będzie zakłamany. Ciągle ganisz te montowane na stałe jak by tam nie wiem jakie zakłamanie w wyniku było :P a nawet jak by jeden pokazał przykładowo 4 a inny 4,5 to co to zmienia 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Dokładność masz taką ile punktów na 1bar jak masz aż 3 to masz nie dokładność tylko orientacyjne wskazanie. Jak masz 10 punktów na jeden bar to przynajmniej możesz choć nie musisz możesz sprawdzić czy jest brak zawahań. Dawne polmozbyty czy pomy korzystały z zegarów fi 160 lub 200 z dławikami regulowanymi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

To tylko pomiar ciśnienia oleju a nie regulacja pompy wtryskowej.... Człowieku tak się mądrzysz aż za bardzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829

@hubertb No dokładność wskazania zgadza i więcej jak to nazwaleś punktów czyli wskazanie co 0,1 bara możesz sprawdzić wahania tylko w takich przypadkach jak ciśnienie oleju w ciągniku mija się z celem bo co komu to da jak wyjdzie jak wspomniałem 4 czy 4,5 a jak wyjdzie 0,5 czy 1 no niech 1,5 to i tak coś zostało skopana jak takie wskazanie przykładowo po remoncie :)

Do regulacji wtryskiwaczy czy jak kolega wspomiał pompy wtryskowej inna sprawa powinien być zegar czytelny czyli tam gdzie liczy się dokładność wskazania :P

Daj taki zegar w klasie dokładności 0,1 błąd odczytu ile może mieć +- 0,1max 0,2%,  a taki w 1 to wyjdzie mu z +- 1% błędu czy tam deko więcej jeśli mowa o dobrych zegarach

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

A o ile jak nie o 0,1bara jest granicą między dobrze a źle? Co innego jest jak mierzymy ciśnienie sprężania gdzie tolerancje mamy aż cały bar. Czyli przed przecinkiem ale tu jest w dziesiątych częściach. Pompę wtryskową ustawia się z podobną dokładnością i nie jest to ani mój ani twój wymysł. Gdzie tu wymądrzanie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

Koledzy jestem w pracy dlatego nie odpisuje. Ale co do tych mierników to żeśta teraz zagmatwali. Kupie zeykły za 4dycha i im poprostu zmierze i opisze co i jak a wy se dyskutujcie o tych 0.1bara bo ja i tak nie łapie już czy to mają być dziesiąte mieścić  się w tym przedziale czy csłości. Z drugiej strony jak by tak przebadać większość gagarińców tych co to jeszcze po wsiach jeździ to ciekawe ile miało by zachowane normy😃.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

No to cię zmartwię, bo jeśli ciśnienie jest zbyt niskie to pasowania są setnych częściach milimetra i cały widz remontu polega na bardzo dokładnych pomiarach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829

A nawet jak mają w warsztatach gotowe zestawy jakieś nn 

https://allegro.pl/oferta/tester-pomiaru-oleju-manometr-10-adapterow-farys-8860276175

to jaka pewność że taki nn dobrze pokazuje jak tu zegar niewiadomego producenta a posługują się takim czymś u mechanika jak by kto chciał dokonać pomiaru jaka tu dokłądność i jaki błąd wskazania :) 

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Kto się posługuje ten się posługuje. Mechaników i elektryków ci bez liku. Są też tacy co przejadą paluchem po wale "nie ma rys" więc składają :] 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Michalq66
      Posiadacze i operatorzy CX6080/90 mam pytanie.. jak macie ustawione wiatry/sita na rzepak ? 
    • Przez MatiTM
      Witam!
      Potrzebuję instrukcji w ustawieniu początku wtrysku w ursusie 912. Dałem pompę do regeneracji gdzie przeszła kapitalny remont jak i również wszystkie wtryski. Założyłem tak jak była. Wydaje mi się ze ciągnik nie ma mocy, słabo wkręca się na obroty przy czym jest tak jakby metaliczny dźwięk. 
    • Przez edi2000
      Same Iron 150,
      Ciągle włączony zapłon, nawet po wymontowaniu stacyjki w ciągniku świecą się kontrolki, można włączyć światła itd.
      Gdy stacyjka na zero: świecą się kontrolki, można włączyć światła, kierunkowskazy itd. Jednak wyświetlacz na słupku pokazuje error i piszczy,
      Gdy stacyjka w pozycji I wyświetlacz się uspokaja wszystko działa poprawnie, można zmieniać biegi na Powershift ...
      Nie odpalałem, ale po przekręceniu stacyjki na max rozrusznik staruje normalnie
    • Przez drukarz
      Panowie  mam problem z ustawieniem pługa kverneland 4-skibowy zagonowy 4x35 rok produkcji 1999. Pług ciągnie Deutz fahr dx 150 a więc duży ciągnik 160 km. I stąd moje pytania czy przy tak dużym ciągniku szerokośc belki zaczepowej ma znaczenie ponieważ nie mogę ustawić pierwszej skiby aby zasypywała bruzdę. Dzięki za wyrozumiałość.Mile widziane jakieś wskazówki. pozdr...

    • Przez Borekk17
      Panowie ma ktoś może  schemat jak ustawić rozrząd w silniku Perkins d2500 w wózku widłowym  balcancar  
       
      Bo muszę poskładać  ten wózek po jednym Januszu  który wyjął  pompę wtryskową do regeneracji  i  już tego nie poskładał a zębatka  napędzająca pompę  spadła w dół i prawdopodobnie przestawiła się  pompa jest mocowana na klin i stożek 
       
      A jak to w widlaku  żeby zdjąć pokrywę rozrządu  jest dużo zabawy  
       
      Może ma ktoś  schemat  albo wie z własnego doświadczenia  w jakiej pozycji ma być ustawiony wałek Pompy  (w którym miejscu ma być klin)  dla gmp pierwszego cylindra 
      Wtedy byłbym w stanie ustawić to bez rozbierania  przedniego dekla  
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj