bernijol

Members
  • Ilość treści

    94
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutral

2 obserwujących

O bernijol

  • Ranga
    Użytkownik
  • Urodziny 16.07.1983

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Nowy Bartków
  • Zainteresowania
    Oj jest tego

Ostatnio na profilu byli

532 wyświetleń profilu
  1. Aha, być może. No umnie pompa na zerach jest ustawiona a rozrząd teraz na kropki. Bo wcześniej był tak że 0 na trybie rozrządu zgrywało się na kropkach tryby pośredniego😃 Wstępnie poustawiałem pompe. Chyba jednak wałek jest inny bo wtrysk zaczyna mi się teraz przy pierwszej kresce. Troch przed ze 3mm ale to jeszcze bdę pompą regulował. Co ważne jest miejsce na fasolkach pompy regulacji bo wcześniej już nie było. Tak że chyba jestem dobrej myśli. 😃
  2. No to mam podobnie tylko troche bliżej gmp. Reszta się zgadza. I luzy na trybach też są no nie jakieś nie wiadomo jakie. Zobacze gdzie teraz pompuje jak coś to zmienie tryby rozrządu na nowe. U mnie koła zębate chyba nie są zamienione, bo na tym od pompy z tego co widziałem w necie zero zgrywa się z zerem, a na tym od rozrządu są bite ktopki takie jak na trybie wału. I umnie jest tak samo więc wnioskuje że tryby są na swoim miejscu☺
  3. A w którym miejscu zaczynał ci się początek wtrysku na kole pamiętasz może? Gdzieś około gmp?
  4. Koledzy mam jeszcze naszczęście zdjęcie moich wałków na których widać wpust na klin koła zębatego. Po tym zdjęciu wnioskuje że frezy na sprężarke są inaczej w stosunku do wpustu ale i jak by o pół ząbka też miejsce na klin przy pompie. Chodzi właśnie o pół zàbka bo o ząbek już by było za dużo. Na yt znalazłem taką dyskusje. Więc albo moje wałki się różnią względem wpustu na klin koła zębatego rozrządu i pompy albo są trzy rodzaje wałków.
  5. Właśnie marcinowicki87 ma słuszność. Nie zwróciłem uwagi czy to względem klina na koło zębate rozrządu klin na pompe jest w innym miejscu. Bo te duże frezy są od sprężarki i tu znaczenia ich frezowanie wzglèdem klina pompy paliwowej nie ma. Szkoda bo już wałek wsadzony tak bym to porównał wzglèdrm wpustu na koło zębate rozrządu.
  6. Wsadziłem nowy wałek. Dobrze że go kupiłem. Zobaczymy. Założe jutro pompe i zobacze jak pompuje dla pierwszej sekcji. Czy wtrysk nastàpi wcześniej. Albo jeszcze później, bo zmiana napewno będzie ale ciekawe w którą strone😂😂😂😃. A z twojego zdjęcia Alamo, coś nie bardzo widze te znaki na trybach, mógłbyś zaznaczyć? bo ciekaw jestem. Ja to coś widze że wał tryb pośredni na znakach nie jest, a pośredni pompa chyba niomalnie😕.Nie bardzo widze.
  7. Tyle że u mnie tłoczy prawie w momęcie gdy kreska gmp na kole nachodzi na kreske na bloku, to napewno za późno. A Pompa już na bloku. Ale byłem po części w agromie i wziołem swój wałek napędu pompy dla porównania. Co się okazuje jest inaczej frezowany jak ten z agromy. W innym miejscu klin na tulejce w stosunku do tych podłużny frezów. Proszę zerknąç na zdjęcie. Może to tu przyczyna zzapóźnym wtryskiem? Załączam zdjęcie wałka.
  8. Faktycznie się zagmatfało. Ok. Najpierw poskładam rozrząd tak jak ma być. Alamo pompo dobrze trafione na klin w tulejce z wieloklinem bo ja tego klina tylko wuciołem połowe, do segera. To czyli na wałek inaczej nie wsadze tulejki bo jest te pół klina a jak wsadzam pompe to widać gdzie powinna być bo widze gdzie był klin który wyciołem i tu kieruje klin na pompie, więc pompa jest dobrze wsadzona. Zresztą zachowuje się tak jak przed wycięciem tego klina mianowicie wtrysk jest w tym samym miejscu co przed jakąkolwiek ingeręcją z mojej strony. Dobra, a powiedzcie mi panowie jak bym chciał ustawić wtrysk wsadzając suwmiarkę w miejsce wtryskiwacza to na jakiej wysokości tłoka powinien być poczàtek wtrysku? Ile mm mniej więcej od gmp? Może tak będę kąbinował.
  9. Jeżeli odchyle pompe od silnika to opóźnie jeszcze bardziej i tak późny wtrysk. Sam piszesz że pompo na silnik przuspiesza się wyrysk. U mnie wtrysk następuje gdy gmp zbliża się do kreski na bloku. Gmp a nie te dwie kreski od ustawiania wtrysku. Więc jest późny, no tak? I teraz jak odchyle pompe od silnika to opóźnie jeszcze bardziej. No ja to tak widze albo zgłupiałem😯.
  10. Wtrysk mam za blisko gmp (opuźniony) gdy pompa na wieloklinie jest ustawiona prwidłowo, a sama pompa jest już na bloku na max. (klin na klin wchodzi) jak przestawiłem o ząbek na wieloklinie to był za wczesny mimo iż pompe odsunołem od silnika na max To gdzie przyczyna bo nie rozumiem?
  11. Tuleja wielowpustu siedzi poprawnie. Jej inaczej się nie da wsadzić bo jest na niej klin. Co prawda ja u siebie połowe tego klina od strony pompy do segera wyciołem dremelem żeby przestawić pompe o ząbek właśnie przyspieszyć początek wtrysku. Ale to już było dużo za wcześnie. Traktor nie chciał palić. (Pisałem o tym wcześniej). Więc wsadziłem pompe spowrotem tak jak była na tej tulejce z wieloklinem. Ale dziwne że na rozrządzie pompa jest ok na tulejce z wieloklinem ok (bo tam inaczej się nie da wsadzić gdyż jest klin) a mimo to nie moge jej ustawić na znaki na kole. Może z wałkiem pompy jest coś nie tak, bo też wyczytałem że jakoś różnie byli frezowane? Ale to wróżenie z fusów. Które to sprzęgiełko ma sześć zębów nie mam pojęcia, rozebrałem zdajsie to a nic takiego tam nie było. A co myślisz Alamo o tym żeby na rozrządzie o ząbek pompe przyspieszyć? Bo przyspieszenie na tulejce z wieloklinem o ząbek daje chyba 14stopni. Ale o ząbek na rozrządzie daje bodajże 7stopni. To połowa. Może wtedy by było dobrze? Jak sądzisz? Bo tutaj tulej z wieloklinem mam dobrze wsadzone i manewru już nie ma (pompa na max do silnika stoi). A jak na wielokline (tulejce) przyspiesze o ząbek jest dużo za wcześnie. Znaczy dużo, kteska na kole pierwsza jest z centymetr pod tą na blkoku, ale traktor nie pali a jak już zapali to przez jakiś czas nie wchodzi wogóle na obroty a jak już wejdzie to jakoś szalenie i twardo silnik pracuje.
  12. Tego fachmajstra to brat gdzieś wytrzasnoł. Ja byłem na nocce w pracy a te oba grzebali. Rano jak zaszedłem do ciągnika to brat juz brał sie za drugą głowice ale go odwiodłem od tego a fachmajster dostał pogonke. Naszczeście bo by pokroili traktor w drobny mak chyba. Jednak bez pomocy z forum,zainteresowaniu tematem szczególnie przez Alamo to pewnie bym błądził w tym temacie. Dlatego wielkie dzięki jeszcze raz za zainteresowanie i pomoc. Jutro pędze po łożyska bo już luzy są, podkładki i uszczelki wszelkiej maści i będziemy to składać. A jest co bo traktor stoi w proszku, co prawda gdyby fachmistrz pogonki nie dostał składania mogło by być wincej😂. Aha mam jeszcze pytanie odnosnie pompy paliwowej a dokładniej jej ustawienia. Bo tak jak pisałem wcześniej nie moge jej na znaki ustawić. Na rozrządzie pompa jest ok wyczytałem w necie że jest problem z sprzęgiełkiem pompy taki że są dwa rodzaje 6zębów i 6.5 zęba (co kolwiek to znaczy). I gdy jest założone te z 6.5 zębem to takie kwiatki wychodzą że na rozrządzie jest ok a na znaki na kole się nie da ustawić. Ma opóźniony zapłon a pompa na max już do silnika ( tak jest u mnie) pytanie o które to sprzęgiełko się rozchodzi? Gdzieś na wałku pompy ? W sumie go wyciągnołem a nic takiego nie widzè co by miało 6 czy 6.5 zęba. Wstawiam zrzut ekranu z yt dyskusji na ten temat tego sprzęgiełka.
  13. He he panowie już poznaczyłem tak jak ma być. Łatwo nie było bo znaków mnóstwo. Kierowałem się zdjęciami z neta i ilością zębów na kole pośrednim. 21-20-9. Alamo tryb 51 to dobry tryb, tylko pan Franciszek zapomniał dodać że jednego zèba 0 się nie liczy, o czym nie wiedziałem. Więc odliczylem te zęby pozaznaczałem lakierem do paznokci który wcześniej żonie podwędziłem 😆. Znaki ogólnie w tych miejscach były tylko obok jakieś własnoręcznie nabite i nie wiedziałem które to. Po odliczeniu zębów już wiadomo. Zdjècie mojego rozrzàdu poniżej. O ząbek przestawiony na rozrządzie. Tak jak Alamo zakładałeś. Kręciłem ponad sto razy. Inaczej jak na zdjęciu już się nie zchidzą. Będę teraz dobierał się do łożysk, bo są luzy.
  14. Policzyłem dobrze. Ja, brat i sąsiad liczyliśmy. I na allegro sprawdzałem tez mają po 51. To raczej Franciszek się pomylił i podał 50. Ok. Jutro będę działał. A co który obrót mniej więcej powinni się zgrać? Bo chyba nie co setny?😃
  15. No ale jak jest tozrząd przestawiony to się pewnie nie zejdą. Dlaczego z tego rysunku Franciszka wynika że zębów jest 50? Bo 21+20+9=50 a umnie jest ich 51?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj