karolas123

c-360 Turbo?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Adi96    1848

Do danej ilości powietrza dane przez turbo musi być odpowiednia dana dawka paliwa.Dwie strony muszą z sobą się zgrać,po 2 ten silnik nie ma wiadomo jakich obrotów moment swój osiąga 1500-1600  więc tam 0,5 Bara jest optymalnie  według mnie  będzie jakieś 60 65 km żeby więcej mocy uzyskać  Tuleje na 100 mm głowica wałek rozrządu i pompa od Zetora pytanie Czy warto jeszcze dokładać skoro dla 60-tki głównie brakuje uciągu niż moc.Turbo jest wystarczająca modyfikacją na silnik s-4003 mnie ciekawi czy korbowody naprawdę wytrzymują czy dostają nieźle po tyłku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Osobiście myślę że do 0,5 bara nic mu nie będzie. Mocy wiele nie przybędzie, trochę momentu i tyle. Znajomy robił to jedyna korzyść jaką odczuł to trochę później spadał z obrotów i niewielka oszczędność na paliwie. 

Ciśnienia doładowania bez  kombinowania z turbinami i ingerencji w układ wtryskowy wielkiego nie wydusisz i nie da się tego zmienić tylko kręcąc śrubkami.

Ogólnie ten ciągnik ma inne ograniczenia które są bardziej wkurzające niż brak turbiny np. mało biegów do pracy w polu czy uciąg.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Ktoś porównywał,orientuje się, jak wygląda pasowanie i wymiary korbowodów z różnych silników zetora do silnika c-360 (lub łącznie z tłokami)? Długość, wymiar panewek, sworzeń, masywność. Nie ma jakiś które zmienia stopień sprężania i pasują bezproblemowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rol_C-330M    0

Jeśli rozwiercił bym blok i wstawił tuleje 102 i głowice od zetor to tłok,korbowody i wał też od zetora czy będą pasować od c360 ? Jeśli będzie trzeba od zetora to jakiego?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś może od czego można by dopasować chłodnice oleju do 60-siatki,  chodzi mi o to, żeby była jak największa i mieściła się przed oryginalna chłodnica,  dodam tylko, że mam intercooler i nie może być wyższa niż 23cm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klimston    8
ja u siebie ma turbine z 1.9tdi 1z garrett t15 i widac róznice ,dałem jeden pełny obrót na pompie paliwa i doładowanie max 0.6 bara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Klimston napisał:

ja u siebie ma turbine z 1.9tdi 1z garrett t15 i widac róznice ,dałem jeden pełny obrót na pompie paliwa i doładowanie max 0.6 bara

Według mnie lepszym rozwiązaniem jest montaż od 2,5tds, bo raz taka od 1,9 kosztuje ok 400zł, czyli jeszcze raz tyle, a po 2, 0,6bara tylko, a na tej od 2,5l spokojnie można 0,9/1bar można wycisnąć odkręcając dawkę 1,5 obrotu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klimston    8

RometOgar200 napisał:

7 godzin temu, Klimston napisał:

ja u siebie ma turbine z 1.9tdi 1z garrett t15 i widac róznice ,dałem jeden pełny obrót na pompie paliwa i doładowanie max 0.6 bara

Według mnie lepszym rozwiązaniem jest montaż od 2,5tds, bo raz taka od 1,9 kosztuje ok 400zł, czyli jeszcze raz tyle, a po 2, 0,6bara tylko, a na tej od 2,5l spokojnie można 0,9/1bar można wycisnąć odkręcając dawkę 1,5 obrotu :)

ale na tej tez mogę uzyskac 1bar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
93karol    9
napewno ktos tu jest co montowal turbo w swoim ursusie. mam taka zAgwostke. przeszukujac internet, dotyczacy splywu oleju z turbo konstruktorzy na YT przewaznie wybieraja nawiert bloku (tu gdzie bagnet) albo otwor w pokrywie wlewu oleju. a gdyby tak przeprowadzic splyw oleju na druga strone bloku i zrobic splyw w jeden z oslon bocznych? (wymaga to drobnej przerobki oslony, ale wiercic dziure w bloku a w tej pokrywie to zasadnicza różnica.) kwestia tylko czy droga oleju bedzie miala w tym przypadku odpowiedni spadek, co za tym idzie potrzebna wydajnosc z odprowadzeniem oleju z turbosprężarki. czekam na waze opinie/zdania na ten temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gintekk    19

Witam tak się składa że mam 4011 z zamontowaną turbiną przednim napędem i tylnymi oponami 16.9 i jakoś skrzynia i sprzęgło wytrzymuje. Jedynie co nie wytrzymało to półosie w przednim napędzie (napęd od robura). Po ukręconej drugiej półosi zamontowałem sprzęgło przeciążeniowe na wale przenoszącym napęd na przód. Więc jak widać skrzynia daje radę. Co do trwałości silnika z turbiną to ciężko to określić czy turbina przyspiesza zużycie silnika.  U mnie silnik jest już do remontu bo ma taki przedmuch że wywala olej odmą ale o dziwo nie bierze za dużo oleju. Wał też jest do wymiany bo zapala się kontrolka przy temperaturze oleju około 90stopni. Zamontowałem nawet chłodnicę oleju i po tym zabiegu kontrolka nie mryga ale co z tego jak olej ma temperaturę tylko max 60stopni. Na wiosnę będę robił remont kapitalny silnika to będzie wiadomo w jakim stanie są podzespoły. Tylko mam dylemat czy zostawić turbinę czy zdemontować. Skłonny byłem rozwiercać blok na tuleje zetorowskie bo i tak głowice pójdą nowe ale żaden zakład w mojej okolicy nie chce się podjąć rozwiercenia bloku. Wszyscy piszecie o intercolerze że to tak poprawia osiągi ale czy ktoś zmierzył jaką temperaturę osiąga powietrze przy doładowaniu do 0.6 bara. Bo mi się zdaje że przy takim ciśnieniu to nie ma bardzo sensu, owszem żeby doładowanie było chociaż 1bar to wtedy tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
93karol    9

robi to robote. zauwaz ze w kazdym turbodoladowanym silniku z IC nie zawsze jest boost na poziomie 1bar a nizej. IC jak najbardziej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Owico    0

Tak, Patrząc na to co piszecie trochę serce mi się kraja o braku znajomości postaw. Zasada każdego silnika ( Diesla i benzyny) Im większa dawka powietrza (zimnego) tym wieksza moc+ Oczywiscie lepiej wysterowana pompa paliwa. U mnie w c-4011 Siedzi turbo z 3.0 Diesla od Iveco. Dmucha średnio po 1.5Bara wydech z John Deera, Moc myślę że się podwoiła. Z 3-skibowym pługiem idzie jak zły :) , i skrzynia i inne podzespoły wytrzymują(jedyne co nie wytrzymało to korbowody ) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
93karol    9

z ta podwojona moca to przesadiles... w żninie panowie robili pomiary na 1.5bara.. prawie 70koni uzyskali... az takich przyrostow niestety nie tu co oczekiwać. wzrost momentu generuje pozytywne odczucia ktore to ulatwiaja prace stad tyle tych c360 i pochodne z turbinami... druga sprawa nie ma co przesadzac 70koni przy tej masie to i tak dużo wiecej by sie tylko marnowało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
93karol    9

W perspektywy uzytkowania juz mi się nie podoba. Raz ze turbo poza maska. A dwa ten filtr stozkowy przyspieszy mocno zużycie wirnika jak i samej sprezarki.

Gotowe Kity to Pana ze Żnina, jarosławia badz spod Rzeszowa 👌

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gintekk    19

Ja teraz mam zamontowaną turbinę od volvo 2.5tdi i max dmucha 0.7 bara i to mi się wydaje wystarczające. Z broną ciężką siedmio polową dociążoną oponami pod górę idzie na trzecim biegu. Dodam że zazwyczaj te brony ciągam ursusem c385 z turbiną i na drugim biegu czuje ciągnik że coś ciągnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian00    0
Dnia 9.04.2020 o 14:38, 93karol napisał:

W perspektywy uzytkowania juz mi się nie podoba. Raz ze turbo poza maska. A dwa ten filtr stozkowy przyspieszy mocno zużycie wirnika jak i samej sprezarki.

Gotowe Kity to Pana ze Żnina, jarosławia badz spod Rzeszowa 👌

Ze Żnina mówisz o tym?

https://www.olx.pl/oferta/zestaw-turbo-c-360-i-modeli-pochodnych-CID757-IDrn5bN.html

A Jarosław i Rzeszów? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
93karol    9

Panowie z YouTuba niewiem czy wystawiaja jeszcze na OLX/sprzedajemy/ itp.

Jarosław- https://www.youtube.com/channel/UCwgFTrfuHOjUtEzxGvzL-Mg

Okolcie Rzeszowa-https://www.youtube.com/channel/UCAOKtL8yNRhzdI88vMtp6oA

 

Podaje linki do kanałów. Kontakt do Nich jest pod prawie kazdym filmem z c360 Turbo. Przy okazji mozna zobaczyc ich prezentacje.

Ja kupilem zestaw od Pana Marka odbieralem osobiście zeby zobaczyc jak to siedzi w ciagniku.  Ale z montażem tak jakos dlugo schodzi.

Edytowano przez 93karol
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Dla tego silnika doładowanie na poziomie 0,7 bar to rozsądek, do 1 bar to maksimum a powyżej to czysta głupota. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Jaką turbinę najlepiej by pasowała ? garrett t15 ? czy typowo od jakiegoś silnika ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fliegl    22

Pytaj na kanale Korbanków, oni specjalizują się w uturbianiu C-360 i sprzedaży Bizonów ZO56

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez sidkoz
      Prosze o kontakt z tym Panem od ursusa C360 4x4
       
      Program do doboru kół zębatych:
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/172422-program-do-doboru-z%C4%99batek-w-przystawkach-nap%C4%99dowych/
    • Przez URSUS52
      Na samym wstępie chciałbym uprzedzić komentarze typu "kup zetora bądź inny zachodni ciągnik" darujcie sobie... 
      Mianowicie szykuje mi się grubszy remont c360 3p i przy okazji remontu zamierzam poprawić to i owo a z racji tego, że ciągnik będzie pracował z turem przydałby się szybszy wsteczny jak np w Zetorze 7211. Przerabiał już ktoś ten temat w c360? 
    • Przez jedrus2020
      Witam słyszałem kiedyś o przeróbce załączania wałka i pompy hydrauliki polegającej na tym, że na pierwszej pozycji chodziła pompa wraz z wałkiem a na 3 sama pompa. Było to zrobione kosztem obrotów zależnych (przez skrzynie). Jak to zrobić?
    • Przez Detrio
      Witam!
      Jestem zainteresowany kupnem napędu przedniego oraz turbo do mojej c360 ,ale czy to wg opłacalne ?
      Ile ma mocy po takiej modernizacji ?  Ile da rade pociągnąć ?
      Znajomi mi mówią ,że daje to niezłego kopa ,ale chce wiedzieć dokładnie i konkretnie na ten temat.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj