Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@Roki212 no właśnie, jakie to mają być zmiany konstrukcyjne, skoro każda przyczepa ciężarowa spełnia warunki techniczne dla przyczepy rolniczej? Jaki kwit z warsztatu o przeprowadzonych zmianach konstrukcyjnych, skoro nie ma potrzeby wprowadzania zmian konstrukcyjnych?

Opublikowano

No właśnie spełnia warunki ale wiadomo na wszystko musi być papier czy tam faktura z zakładu który może taką przeróbkę wykonać i tam będzie wyszczególnione co zostało zrobione, nawet jak i nic nie było robione bo właśnie nic nie trzeba robić no ale musi pisać że przeszła zmiany i tam bel ble że została wymieniona instalacja elektryczna bo musi być z tyłu gniazdo do podpięcia kolejnej przyczepy, koła rolnicze choć wiadomo że to różnie z tym bywa i nie powinno mieć wpływu choć lepiej jak zajedzie pierwszy raz na stację na rolniczych do zdjęć :P, tylny zaczep oczywiście powinna posiadać, trójkat z tyłu jako że pojazd wolnobierzny i instalacja hamulcowa przystosowana do ciągnika z wyjściem z tyłu na kolejną przyczepę i to wszystko mogę wpisać w ten papier że zostało dostosowane do rolniczej. Kiedyś się tym interesowałem ale dokładnie nie pamiętam i nie chcę wprowadzać w błąd ale jak się nie mylę było tak że jak miałeś już ten papier jechałeś na stację tam diagnosta robił zdjęcia że przyczepa ma to wszystko jak trójkąt, zaczep tylne wyjścia świateł i hamulce, dawał papier do WK że rolnicza i szło się po wymianę dowodu

Opublikowano (edytowane)

Przecież zaczep, gniazda elektryczne, złącza hamulcowe ani też hydrauliczne do podłączenia drugiej przyczepy nie są wymagane. Nie ma obowiązku ich montażu. 

O kołach rolniczych też nie ma wzmianki w warunkach technicznych dotyczących przyczep rolniczych. Opony mają mieć indeks prędkości równy lub wyższy od dopuszczalnej prędkości dozwolone dla danego pojazdu (przyczepy). W przypadku przyczepy rolniczej będzie to minimum 25, 30 lub 40km/h. Każda opona od przyczepy ciężarowej ma dopuszczalną prędkość ponad 80km/h.

Wymiana żarówek na 12V i montaż trójkąta wyróżniającego nie jest zmianą konstrukcyjną.

Gdzie jest zapis, że instalacja hamulcowa ma być dostosowana do traktora? Warunki techniczne dla przyczep rolniczych określają jakie rodzaje hamulców mogą być zamontowane. W przepisach jest mowa o:

- hamulcach pneumatycznych dwuprzewodowych,

- hamulcach pneumatycznych jednoprzewodowych,

- hamulcach hydraulicznych,

- hamulcach bezwładnościowych (najazdowych) (tylko w przyczepach o DMC do 5t)

Edytowane przez bergman31
Opublikowano
1 godzinę temu, MF675ursus napisał:

D47 była jako rolniczą, to i dane mieli skąd przepisać. A do D633 skąd weźmiesz dane "rolnicze"? Z palca? To niech wpisze ładowność 10 ton, bo przecież wolniej będzie jeździć to i więcej uniesie...

46 tak samo jak 47 były w wersji ciężarowej i rolniczej
Znalezione obrazy dla zapytania: autosan przyczepa norcom

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, bergman31 napisał:

Przecież zaczep, gniazda elektryczne, złącza hamulcowe ani też hydrauliczne do podłączenia drugiej przyczepy nie są wymagane. Nie ma obowiązku ich montażu. 

Nie wiem takie dostałem kiedyś info że przyczepa powinna to wszystko właśnie posiadać aby mogła stać się rolniczą i taki papier z wyszczególnionymi zmianami jakie niby przeszła od uprawnionego zakładu trzeba było posiadać aby dało się coś z tym zrobić

Edytowane przez Roki212
Opublikowano
1 godzinę temu, Roki212 napisał:

D46

No gdzieś tak a nawet i może trzy, teraz nie słyszałem aby coś się zmieniło ale wszystko możliwe.

To w podobnym czasie co ja, z tego co mówił kolega diagnosta weszły jakieś zmiany tzn. drożej bo papier od rzeczoznawcy potrzeby czy coś w tym stylu.

Ale dziś może być już inaczej.

W aucie miałem w dowodzie rejestracyjnym wpis że benzyna a faktycznie diesel kilka lat nikt na to nie patrzył aż do momentu kiedy diagnosta wpisał win do bazy tam też benzyna i inna pojemność silnika, zaczęły się problemy ale że auto nowe  kupione było to była homologacja i tam diesel i co się okazało ktoś przy pierwszej rejestracji zamienił 1 literę czy cyfre i takie kwiatki wynikły.

  • Like 1
Opublikowano

Ciągle te przepisy się zmieniają i właśnie dziś może być inaczej i co innego jest właśnie potrzebne

Teraz jak jest ten CEP to sporo takich kwiatków powychodziło bo jest sporo błędów kiedyś tego nie pilnowali i wpisywali byle jak. Co było kiedyś zajedziesz z dowodem to tylko widział co masz w dowodzie i aby numery się zgadzały i nic więcej a teraz ma wszystkie dane w tym CEP i wyłapuje takie niezgodności i są właśnie problemy 

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Roki212 napisał:

Nie wiem takie dostałem kiedyś info że przyczepa powinna to wszystko właśnie posiadać aby mogła stać się rolniczą i taki papier z wyszczególnionymi zmianami jakie niby przeszła od uprawnionego zakładu trzeba było posiadać aby dało się coś z tym zrobić

To ktoś nieświadomie wprowadza ludzi w błąd. Należy rozróżniać co jest wyposażeniem obowiązkowym a co nie jest. 

Według wszystkich tych niby wymogów, to żadna przyczepa jednoosiowa do przewozu trzody (tzw. kibitka, klatka) nie mogłaby być zarejestrowana, bo są to przyczepy rolnicze a nie mają z tyłu zaczepu, złączy i gniazd do drugiej przyczepy.

Od kied jest CEPiK, to faktycznie dużo tych nieprawidłowości wychodzi. Pamiętam, że na początku istnienia CEPiK, to w systemie znalazł się VW Passat z rokiem produkcji 1900!!!

Edytowane przez bergman31
Opublikowano

No wiesz kiedyś były inne wymogi i dało się zarejestrować zapewne wszystko i ciężko coś mi więcej na ten temat powiedzieć :)  masz taki wóz u nas kiedyś był zarejestrowany w gminie bo były takie przepisy potem coś się zmieniło i został wyrejestrowany ale dowód na pamiątkę został :P 

 

Tak samo z rozrzutnikiem 3,5t Czarna Białostocka z 1982 roku ma miejsce na tablicę rejestracyjną z podświetleniem nawet bo były kiedyś takie przepisy ale nikt go nie rejestrował

20210210_175021.jpg

Opublikowano

Z tymi wozami to ciekawy temat. Przepisy wymagają aby pojazd zaprzęgowy (np. wóz) miał z prawej strony zamontowaną tabliczkę o wymiarach 25x15cm, z podanym imieniem, nazwiskiem oraz adresem właściciela pojazdu. Przepis jest nadal aktualny ale jak on ma się do ustawy o ochronie danych osobowych (RODO)? Ten sam przepis dotyczy pojazdów wolnobieżnych.

 

Opublikowano
3 godziny temu, bergman31 napisał:

Przecież zaczep, gniazda elektryczne, złącza hamulcowe ani też hydrauliczne do podłączenia drugiej przyczepy nie są wymagane. Nie ma obowiązku ich montażu. 

Oczywiście że nie ma obowiązku , ale ciągnik rolniczy może ciągnąć dwie przyczepy i jakoś te przyczepy trzeba spiąć. Producenci przyczep montują z tyłu zaczep i media do drugiej też nie dla kaprysu. Dodatkowo kwit ze zmian konstrukcyjnych musi coś zawierać, a jest dokumentem  koniecznym.

2 godziny temu, bergman31 napisał:

Z tymi wozami to ciekawy temat. Przepisy wymagają aby pojazd zaprzęgowy (np. wóz) miał z prawej strony zamontowaną tabliczkę o wymiarach 25x15cm, z podanym imieniem, nazwiskiem oraz adresem właściciela pojazdu. Przepis jest nadal aktualny ale jak on ma się do ustawy o ochronie danych osobowych (RODO)? Ten sam przepis dotyczy pojazdów wolnobieżnych.

 

Wielu przewoźników umieszcza swoje dane ( dane firmy ) na pojazdach. RODO tego nie zabrania , ale traktuje na temat  przetwarzania takich informacji.

Opublikowano

Czy komuś zdarzyło się prostować/korygować w dowodzie rejestracyjnym markę przyczepy? Kupiłem HW 60.11, która ma w DR wpisane Autosan HW60.11, zamiast IFA HW 60.11, kupiłem ją od człowieka, który miał ją od 22 lat, wszytko na bieżąco przez te lata, przeglądy i OC. Dowód rej. wymieniony na nowy w 2019 roku, wbity przegląd. Dziś chciałem przerejestrować i zonk. Nie da rady bo gdzieś tam w katalogu nie ma takiej przyczepy, nie wiem w jakim katalogu, w CEPiK jest widoczna tak jak w DR. Ogólnie no fakt, zamiast Autosan powinno być IFA, tylko czemu przez 22 lata było ok, hahaha, no pani w WK nie potrafiła wyjaśnić. Odsyłam mnie do diagnosty, a diagności do rzeczoznawcy.  Baaa, co najlepsze ten poprzedni WK nie widzi nic złego w dotychczasowej rejestracji, mają w aktach stare DR, z przeglądami itp. było wszystko ok i koniec. Cyrk na kołach, tak czułem, że może być smród przez ten Autosan ale se myślę, toć jeden właściciel, DR świeży, przegląd i OC jest, więc wszystko raczej po prawie. Czy komuś zdarzyło się korygować nazwę/markę w DR? Jak ugryźć teraz ten temat? Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

Opublikowano (edytowane)

@andrzej78 Jak słusznie zauważyłeś, ciągniki rolnicze mogą ciągnąć dwie przyczepy ale nie muszą.

Prawie każdy samochód osobowy może ciągnąć przyczepę i w dowodzie rejestracyjnym ma wpisaną maksymalną masę całkowitą przyczepy. Ale jak samochód nie ma haka holowniczego, to nie pociągnie przyczepy. 

Teraz weźmy przyczepę rolniczą o przeznaczeniu asenizacyjnymi (wóz asenizacyjny). Nowe wozy asenizacyjne obecnie podlegają rejestracji. Jako, że są to przyczepy rolnicze, to powinny mieć z tyłu zamontowany zaczep i media dla drugiej przyczepy???

W nowych przyczepach rolniczych do transportu zwierząt też nie ma zaczepu i gniazd do podłączenia drugiej przyczepy.

Nie każda nowa przyczepa rolnicza ma w stadardowym wyposażeniu zaczep i media do podłączenia drugiej przyczepy. 

Nawet diagności od przeglądów nie wiedzą co ma być w tych zmianach konstrukcyjnych, jak każda przyczepa ciężarowa spełnia warunki techniczne dla przyczepy rolniczej. 

@packo ta HW60.11 ma tabliczkę znamionową na ramię z nazwą producenta (oryginalną niemiecką)? Jeśli tak i widnieje na niej IFA, to ten diagnosta, który wcześniej podbijał przeglądy, niech się teraz tłumaczy, bo jego obowiązkiem jest sprawdzenie danych z dowodu rejestracyjnego z danymi rzeczywistymi, w tym z numerami ramy i tabliczką znamionową.

W poprzednim WK niech się nietłumaczą, że mają stare dowody rejestracyjne. W razie problemów, poproś o rozmowę z naczelnikiem WK. Zawsze możesz zarządać wyjaśnienia na piśmie. Będziesz miał kwit dla Twojego WK. 

 

Edytowane przez bergman31
Opublikowano

Tylko ciekawe czemu diagności odsyłają do rzeczoznawcy co znów jakies przepisy się zmieniły, nie powinno być tak że diagnosta robi ustalenie danych mają tam swoje katalogi ITS i poprawia błędy wydając stosowane zaświadczenie do WK...

6 minut temu, bergman31 napisał:

Teraz weźmy przyczepę rolniczą o przeznaczeniu asenizacyjnymi (wóz asenizacyjny). Nowe wozy asenizacyjne obecnie podlegają rejestracji. Jako, że są to przyczepy rolnicze, to powinny mieć z tyłu zamontowany zaczep i media dla drugiej przyczepy???

W nowych przyczepach rolniczych do transportu zwierząt też nie ma zaczepu i gniazd do podłączenia drugiej przyczepy.

Nie każda nowa przyczepa rolnicza ma w stadardowym wyposażeniu zaczep i media do podłączenia drugiej przyczepy. 

No ale to są wszystko nowe i podlegają innym zapewne wymogom i homologacji wg obecnych przepisów mogę się myslić ale tak myślę. Te stare przyczepy wiadomo kiedy były produkowane i tylko je się przerabia na rolnicze. Tak jak masz z normami emisji spalin skoro auto wyprodukowane 20 lat temu to ma spełnić normy jakie wtedy były dla tego modelu aby przejśc badanie. Możliwe że i tak jest z przyczepami wszystkie te nowe nie mają wymogów i nie muszą mieć, a z tymi starymi może być inaczej :) 

Opublikowano
15 minut temu, bergman31 napisał:

 

Teraz weźmy przyczepę rolniczą o przeznaczeniu asenizacyjnymi (wóz asenizacyjny). Nowe wozy asenizacyjne obecnie podlegają rejestracji. Jako, że są to przyczepy rolnicze, to powinny mieć z tyłu zamontowany zaczep i media dla drugiej przyczepy???

Nie ma takiego obowiązku, tak jak przyczepy D732 bez hamowanej tylnej osie tych elementów na belce tylnej nie posiadały. Również nie zawsze na ciągniku czy przyczepie wymagany jest trójkąt ( tablica). Różnica cała polega na tym,że jeżeli robiona jest zmiana  na rolniczą ,to ma być na TIP-TOP.

45 minut temu, packo napisał:

 Kupiłem HW 60.11, która ma w DR wpisane Autosan HW60.11, zamiast IFA HW 60.11, 

Taka informacja jest umieszczona na tabliczce znamionowej ( podejrzewam ,że tabliczki brak). . Ewentualnie pytaj na innej stacji , kwestia dobrego opisania , rzeczoznawca to raczej  ostateczność.

Opublikowano (edytowane)

@Roki212 przyczepa może być wyprodukowana nawet 50 lat temu ale jak obecnie zmieniasz jej  typ z ciężarowej na rolniczą, to zmiana musi być dokonana według aktualnych przepisów. Dla przykładu spróbuj teraz zarejestrować używany ciągnik rolniczy bez kabiny na dwa miejca.

@andrzej78 zgodnie z warunkami technicznymi, w ciągniku rolniczym, pojeździe wolnobieżnym i przyczepie rolniczej z tyłu pojazdu umieszcza się trójkąt wyróżniający pojazd wolnoporuszający się.

Znajdź mi przepis, że przyczepa rolnicza musi mieć z tyłu zaczep i pozostałe przyłącza dla drugiej przyczepy.

Edytowane przez bergman31
Opublikowano (edytowane)

§  45. 

1.  Ciągnik rolniczy, pojazd wolnobieżny oraz przyczepa przeznaczona do łączenia z tymi pojazdami są zbudowane, wyposażone i utrzymane tak, aby:
1) wystające części, które mogą naruszać stateczność pojazdu lub zagrażać bezpieczeństwu innych uczestników ruchu, mogły być na czas jazdy zdemontowane lub złożone; § 39 stosuje się odpowiednio;
2) poziom hałasu zewnętrznego mierzony podczas postoju pojazdu silnikowego z odległości 0,5 m nie przekraczał 104 dB (A);
3) maksymalna prędkość konstrukcyjna ciągnika rolniczego i leśnego nie przekraczała o więcej niż 3 km/h wartości 40 km/h, zmierzonej zgodnie z przepisami o homologacji pojazdów; nie dotyczy ciągnika kategorii T5.
§  46. 
1.  Pojazd silnikowy, o którym mowa w § 44:
1) wyposaża się w:
a) kabinę lub ramę ochronną; przepis stosuje się do zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1993 r. pojazdu o masie własnej powyżej 800 kg,
b) wycieraczkę przedniej szyby, zapewniającą dostateczne pole widzenia kierowcy; przepis stosuje się do pojazdu wyposażonego w przednią szybę o takich wymiarach i kształcie, że kierowca może obserwować drogę tylko przez tę szybę bez zmiany normalnej pozycji,
c) prędkościomierz lub inne urządzenia umożliwiające odczyt prędkości jazdy co najmniej na najwyższym biegu; przepis stosuje się do zarejestrowanego po dniu 30 września 1993 r. ciągnika rolniczego, którego konstrukcja umożliwia przekroczenie prędkości 25 km/h,
d) co najmniej dwa lusterka zewnętrzne, jedno po lewej, a drugie po prawej stronie pojazdu, zapewniające strefę widoczności drogi do tyłu co najmniej:
 w przypadku pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 kwietnia 2011 r.:
Edytowane przez Roki212
Opublikowano
9 minut temu, bergman31 napisał:

 

@andrzej78 zgodnie z warunkami technicznymi, w ciągniku rolniczym, pojeździe wolnobieżnym i przyczepie rolniczej z tyłu pojazdu umieszcza się trójkąt wyróżniający pojazd wolnoporuszający się.

Ale : cyt 2. Tablicy wyróżniającej nie wymaga się, jeżeli pojazd wchodzi w skład zespołu i nie jest w nim ostatnim pojazdem.

Opublikowano

Zgadza się ale każdy pojazd z osobna musi mieć ten trójkąt. Pojedziesz drogą publiczną ciągnikiem z dwiema przyczepami i będziesz miał trójkąt wyróżniający tylko na ostatniej przyczepie. Jedna z przyczep będzie miała awarię i musisz zostawić ją na drodze. Gdzie ten trójkąt umieścisz, na przyczepie zostawionej na drodze czy na tej z którą pojedziesz dalej?

Opublikowano (edytowane)

Na tej z którą pojadę dalej , gdyż z tej pozostawionej by mi ukradli.😀 Za tą ( lub na ) ewentualnie pozostawioną ustawiłbym trójkąt bezpieczeństwa .Defacto przyczepa w takiej sytuacji nie jest pojazdem wolno poruszającym się.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano (edytowane)

Pod Twoją nieobecność przyjedzie policja i stwierdzi brak trójkąta wyróżniającego na pozostawionej przyczepie. Za to mogą zabrać dowód rejestracyjny, gdyż przyczepa nie spełnia wymaganych warunków technicznych.

A tak z ciekawości, to ile trójkątów ostrzegawczych wozisz w traktorze, jak ciągniesz dwie przyczepy?

 

@Roki212 chyba trochę niejasno napisałem albo mnie źle zrozumiałęś. Miałem na myśli stary używany traktor (np. Ursus C330 z 1980roku) bez kabiny, zarejestrowany, z wpisem w dowodzie rejestracyjnym, że ma 1 miejsce. Teraz aby uzyskać wpis na 2 miejsca, należy zrobić zmiany konstrukcyjne. Niestety, w takim przykładowy C330 lub C360 bez kabiny jest to praktycznie niemożliwe, bo nie da się spełnić warunków technicznych. 

Edytowane przez bergman31

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v