johnzalaski

C330M demontaż misy oleju. Opiłki na korku oleju.

Polecane posty

johnzalaski    0

Cześć. Wymieniałem dziś olej i kiszka - sporo opiłków na magnesach korka oleju. Opiłki takie nieregularne, ciemno szare, coś jakby rdza (?), NIE takie jak po cięciu brzeszczotem. Zwłaszcza jeden kawałek stosunkowo duży. 

3 lata temu robiona góra silnika bo dziura w chłodnicy i puścił oring na tulei.... , wymienione panewki. Po 5 mth wymieniony olej przez mechanika. Teraz zrobione ok 80 mth ale 99% to dosłowne jazda na praktycznie z paleciakiem z lekkim obciążeniem, żadnej praktycznie cięższe roboty. Dopiero ostatnie 5-10 mth talerzowanie (2, 3 bieg i 1800 obrotów). Ciśnienie oleju na ciepłym przy 1800 obrotów ok 4,1-4,2, ok 2 bary przy 800 obrotów. Jak patrzę po starych zdjęciach zegarów to ciśnienie oleju bez zmian. 

Dziś sam miałem wymienić olej ale na magnesach dramat. Przyjechał ostatecznie mechanik co robił remont i mówi, że pasuje zrzucić misę i wymyć ten brud bo czuć na palcu, że nadal coś tam zalega. Ropownica umył benzyną ale ostatecznie misa do zrzutu. Jutro holowanie. 

Tylko coś wspominał o wyjedżaniu przodem? Serio jest z tym aż tyle roboty? 

IMG_20230805_174743.jpg

IMG_20230805_192910.jpg

IMG_20230805_164312.jpg

Edytowano przez johnzalaski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johnzalaski    0

A trzeba wymieniać jakieś uszczelki profilaktycznie? Trochę jestem wkurzony, bo za czyszczenie muszę zapłacić.... Warto zaglądać do panewek czy nie ma sensu? Generalnie od remontu traktor nie wziął grama oleju, dopiero ostatnio po powiedzmy 4-tym z 6-ciu talerzowań zauważyłem ubytek z 2/3 na 1/2 bagnetu. Tylko po 3 dniach olej znów na 2/3 miarki, kolejne talerzowanie i to samo. Postoi 3 dni olej wraca do normy. Sam nie wiem co o tym myśleć, traktor użytkowany bardzo rzadko bardziej do prac porządkowych na działce (przewożenie na robionych widłach z rurek montowanych na tylnym podnośniku) więc nie wiem czy dawniej stan oleju wracał szybciej czy tak samo. 

IMG_20230805_170315.jpg

IMG_20230805_174425.jpg

IMG_20230805_170124.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    75

Pewnie remont był robiony bez porządnego umycia wnętrza skrzyni korbowej szczególnie jeśli wcześniej lany był superol a teraz jakiś lepszy olej wymywa wcześniejsze zanieczyszczenia. Panewki wymienione główne i korbowe bez szlifowania wału ? Czy przynajmniej zwymiarowane czopy. Docieranie kończy się wedle ksiązki przy 50 mth ze zmianą oleju także opiłki mogą się trafiać jeśli był zmieniany przy 5 mtg

Edytowano przez Grab12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johnzalaski    0

Wał nie był obrabiany bo podobno nie był zużyty - w sensie czopy były w dobrym stanie. Gdyby nie puścił oring na tulei to ciągnik po przyłapaniu tłoka odpalał itp, ale zrobiła się śmietana i trzeba było robić . Olej jaki był dawnej to nie wiem, teraz zalany był Superol M. Jeśli chodzi o opiłki to praktyczne 100% to nie są takie świecące tylko jak widać - takie grudki które można kruszyć. 

Z tym zrzuceniem misy to ile jest roboty? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
v11    1000

Opiłki skąś się wzięły i są objawem początku większej awarii do przeglądu klawiatura -do zdjęcia pokrywa koszt czas  nowa uszczelka  do przegladu również panewki i wał dlatego że olej jest filtrowany jak pamietam bocznikowo czyli część opiłków poszło w magistralę smarowania wału  a i tak wypada przepłukać magistralę smarującą wału 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1589

Odkerc koła kierownice błotniki maskę i do przeglądu. 

Bez przesady to ciapek nie samolot , moje zdanie takie że pierwszy olej po naprawie za szybko wymieniony i nie zdążyło wypłukać wszystkiego i teraz to wypłukało bez paniki jak ciśnienie trzyma nie kopci nie stuka to czego tam niepotrzebnie grzebać. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Też jestem tego zdania , jeżeli nie przyciera  się na panewkach ,to można ew przepłukać silnik naftą ( jak to zalecano lata temu przy każdej wymianie oleju). Opiłki metaliczne mogły powstać ze współpracy kół zębatych rozrządu lub ocierania korowodu o przeciwwagę. Poczekać aż się dotrze , jeździć i obserwować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
v11    1000

jak może się ocierać przeciwwaga o korbowód to nie stare majty na wietrze  ale co tam rzeczywiście ciapek to nie rakieta ale i nie taczka Z doświadczenia wiem jedno lekcewazenie źle się kończy nawet w przypadku ciapka 

Edytowano przez v11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johnzalaski    0

Właśnie te opiłki nie są typowo metaliczne. Mechanik twierdzi, że to rdza (traktor lata jeździł na wodzie) i teraz to wypłukało z jakiś zakamarków. Ciśnienie oleju jak pisałem praktycznie bez zmian od remontu. Jeśli chodzi o kopcenie to siwo nic nie dymi, czarno to wiadomo, że jak się da w palnik to czarnego bąka puści, ale jak wejdzie na obroty to spaliny "czyste". Pompa główna do remontu bo leje się z rurki przelewu no i od nowości nie ruszana. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

Lac nowy olej, nowy filtr można zerknąć pod klawiaturę jak luzy zaworów i w pole. Też bym nie rozbierał tylko zrobił z 50 mth i kolejny raz wymienił olej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pedro2    7226

Ja siątką zrobiłem 35 mtg, na razie tylko dokręcona głowica i regulacja luzu zaworowego i filtr wymieniłem. Przez pierwsze 20mtg wziął półtora litra oleju. Teraz już nie ubywa. Po niedzieli zapinam kultywatorek mały i pobawię się bo samo docieranie w opryskiwaczu i rozsiewaczu to niezbyt. 


..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
3 godziny temu, v11 napisał:

jak może się ocierać przeciwwaga o korbowód 

Akurat w tych silnikach niedokładność wykonania przeciw ciężarów wału sprawia, że luz do korbowodu bywa minimalny . Spotkałem się z sytuacją,że po szlifie wału przeciwwaga ocierała o korbowód generując stukanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johnzalaski    0

Pokazałem wujkowi rolnikowi opiłki i machnął ręką. Mechanik za zrzucenie misy rzucił 300 zł - po namyśle odpuszczam. Zaleje olej (Superol M), najwyżej po talerzowaniu i posianiu polonu zdejmę filtr oleju i będę widział czy tam znów coś się zbiera, a po sezonie na zimę znów zmienię olej i ewentualnie sam zrzucę misę, bo jak widzę w instrukcji to nie jest to skomplikowane. 

8207568900_1618770144_org.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj