slavo666

Stuki w silniku mf255 pod obciążeniem

Polecane posty

slavo666    0

Witam

Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?

Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    333

tu niema co myśleć tylko rozebrać i naprawić zanim nie narobi większej szkody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    461

Może się przyciera zawór w prowadnicy, rozgrzany łapie zawiesza się i domyka go spotkanie z tłokiem. 

Taka luźna teoria, bo 5 osób słysząc to samo, opisze to w różny sposób.

Równie dobrze coś może dziać się z pompą wtryskową, a przyczyną może być w przypchanym filtrze paliwa 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GABBER85    1541

tak jak piszą, rozebrać i wymienić zanim narobi szkód, ale ktoś 2 lata jezdzi to sie skonczy kapitaką


>>>>>> 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    746

Wszystko zależy od czego te stuki. Jeśli od dwóch lat tak się dzieje to raczej nic poważnego, typu wał itp bo już by wyszło.

Jak zgasisz i od razu odpalisz to zanikają? Odpala bez problemu? Poza stukami są jakieś inne odgłosy? 

Próbowałeś zdjąć pasek od sprężarki? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1kris1    42

moze tulejki na korbowodach (luz)może być. najlepiej remont robić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    461
18 minut temu, 1kris1 napisał:

najlepiej remont robić

A na koniec wyjdzie, że dziwnie chodził, bo wężyk od paliwa się rzwarstwił i zamyka przelot ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slonju77    67

Tak może być,u mnie w siuntce sam się kranik przymyka od drgań i na wysokich obrotach brakowało paliwa i nie pracował równo 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slavo666    0

Paliwo nie bo były by też inne objawy. Poza gluchym stukiem nie ma nic innego. Stuki są mocne, zależne od obrotow.  Zazwyczaj zejście z obrotow na jałowe na 1min lub zgaszenie załatwia sprawę. O sprężarce też myślałem tylko musiał bym zrzucić pasek wcześniej i próbować wymusić pojawienie się stuków

Kapitalka nie jest na pierwszym miejscu skoro silnik pracuje poprawnie, nie kopci, ma moc. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    746

Może to trywialne ale nie jest to czasem dobijanie powietrza w butli? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slavo666    0

A gdyby to był faktycznie zawieszający się zawór w glowicy? Ktoś się orientuję czy w tych silnikach występuje kolizja z tłokiem? Jeszcze jakieś objawy? Jeśli ssący to powinien dmuchać z filtra a jeśli wydechowy to wypluwać ropę z tłumika ale skoro dzieje to się sporadycznie to może tego nie zauważyłem. Przez wtryskiwacz powinienem zobaczyć ślady kamera na tłoku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    746
Napisano (edytowany)

Zobaczysz.

Jeśli zawór byłby przyczyną to nie przechodziłoby po zmniejszeniu obrotów tylko po zmianie temperatury. Z drugiej strony byłaby inna praca silnika, kolor spalin i zmniejszenie mocy.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slavo666    0
1 godzinę temu, akmaly napisał:

Zobaczysz.

Jeśli zawór byłby przyczyną to nie przechodziłoby po zmniejszeniu obrotów tylko po zmianie temperatury. Z drugiej strony byłaby inna praca silnika, kolor spalin i zmniejszenie mocy.

Pasuje. To musi być u mnie bo faktycznie stuki ustają przy spadku temperatury Klasycznie siada zawór wydechowy bo one dostają po d*pie najbardziej chyba. A co do spalin I mocy to raczej nie będzie różnicy w tym wypadku bo zawór zamiast domknąć się siłą sprężyny domyka się tłokiem. No nic wtryski do zdjęcia i sprawdzę kamerą czy są ślady. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    461

Ja tam się nie upieram, że to to zjawisko w tym przypadku, bo raczej jest dość rzadkie.

Jak jest dostępna kamera i koszt jej nie jest duży to warto sprawdzić. Jak nie ślad zaworu, to może będzie widać coś innego ciekawego.

 

Jak się dzieje  to raczej z zaworem wydechowym, bo domyka go wtedy w końcu suwu wydechu i nie jest jakoś dużo dłużej otwarty itp i nie ma wielkiego wpływu na kolor spalin czy moc. 

Jak nie były sprawdzane ostatnio to zobaczyć luzy zaworowe. Po nich też może coś być widać, że gdzieś jest trochę większy.

Jak jest dostępny stetoskop to wozić z sobą i o słuchać gdzie słychać dźwięk w czasie problemu.

Jak utrzymuje się na niskich obrotach taka sytuacja i wymaga zgaszenia to można jesze w czasie takiej akcji popuścić zaczynając od najbardziej podejrzanego przewód wtryskiwacza, żeby wykluczyć czy to jakiś efekt od układu wtryskowego. Ale to też efekt niekonieczne pewny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez 35bogus
      Witam, 
      Potrzebuje ustawić pompę wtryskową w MF690 1983r. Odebrałem pompę i wtryski od fachowca. Chcę ustawić prawidłowo pompę wtryskową ale nie mam pewności czy dobrze się do tego zabieram. Zaraz po świętach chce to zrobić. 
      Od początku. Kręcę kołem zamachowym, pojawiają mi się dwa znaki jeden po drugim, wnioskuję że to moment wtrysku, dalej kręcę mam jedną kreskę podejrzewam GMP 1 tłoka. Cofam do tych pierwszych dwóch znaków ale nie wiem na który ustawić. Bo jak ustawiam na drugim to w pompie nie mogę ustawić znaku C na koniec segera. Pompa była u dobrego fachowca. Może ja na zły znak ustawiam. Proszę o poradę czy ustawiać na tym pierwszym z tych dwóch czy na dym drugim z tych dwóch. Będę wdzięczny za podpowiedź jak ustawić koło zamachowe żeby potem ustawić pompę.
    • Przez bamberszol
      Wymieniałem dzisiaj olej w skrzyni biegów swojego mf255. Przez otwór spustowy zauważyłem jakiś kawałek metalu co to może być? Ciągnik był rozpolawiany 7lat temu pamiętam że ciężko nam coś wskoczył na frezy i wtedy coś jakby strzelilo. Okazało się że pękła tarcza sprzęgła walka wom i trzeba było rozjeżdżać na nowo.Biegi chodzą perfekcyjnie.. Co to może być za element?

    • Przez andrev1822
      Witam. Panowie stoję przed zakupem Massey Ferguson 690 z 1984. Ciągnik ok. Właściciel mówi że ogółem oleju nie bierze ale jak dostanie w d*pę to potrafi cytuje "setkę na 2 ha wziąć" w ciągniku wymienione są 2 pompy zębata i tloczkowa(jak źle napisałem to poprawcie) pompa wody itd itp. Trochę doinwestowany ogólem. Przy zapalaniu dyma nie puścił nie był odpalany wcześniej. Przy przejażdżce wszystko ok "zbiera "się przy przygazowaniu nie widać żeby puszczał bąka czy jakoś obficie dymił. Jest czym się przejmować? Ogółem dodam że nie posiadam sprzętu do mierzenia ciśnienia silnika. Według licznika niecałe 7tys mth
    • Przez andrev1822
      Witam wszystkich. Czy ktoś z was wymieniał wałek przekładni napędu co łączy się z wałem nasuwana mufą ? MF 690. Jak to zrobić? Trzeba przodem odjechać czy da radę na ciągniku ?
    • Przez Adriangolona
      Witam pojawił mi się błąd w Massey Ferguson 6497 dyna 6 błąd to D154 ciągnik normalnie odpala a nie przełącza biegów 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj