Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?

Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 

Opublikowano

Może się przyciera zawór w prowadnicy, rozgrzany łapie zawiesza się i domyka go spotkanie z tłokiem. 

Taka luźna teoria, bo 5 osób słysząc to samo, opisze to w różny sposób.

Równie dobrze coś może dziać się z pompą wtryskową, a przyczyną może być w przypchanym filtrze paliwa 

Opublikowano

Wszystko zależy od czego te stuki. Jeśli od dwóch lat tak się dzieje to raczej nic poważnego, typu wał itp bo już by wyszło.

Jak zgasisz i od razu odpalisz to zanikają? Odpala bez problemu? Poza stukami są jakieś inne odgłosy? 

Próbowałeś zdjąć pasek od sprężarki? 

Opublikowano

Paliwo nie bo były by też inne objawy. Poza gluchym stukiem nie ma nic innego. Stuki są mocne, zależne od obrotow.  Zazwyczaj zejście z obrotow na jałowe na 1min lub zgaszenie załatwia sprawę. O sprężarce też myślałem tylko musiał bym zrzucić pasek wcześniej i próbować wymusić pojawienie się stuków

Kapitalka nie jest na pierwszym miejscu skoro silnik pracuje poprawnie, nie kopci, ma moc. 

Opublikowano

A gdyby to był faktycznie zawieszający się zawór w glowicy? Ktoś się orientuję czy w tych silnikach występuje kolizja z tłokiem? Jeszcze jakieś objawy? Jeśli ssący to powinien dmuchać z filtra a jeśli wydechowy to wypluwać ropę z tłumika ale skoro dzieje to się sporadycznie to może tego nie zauważyłem. Przez wtryskiwacz powinienem zobaczyć ślady kamera na tłoku?

Opublikowano (edytowane)

Zobaczysz.

Jeśli zawór byłby przyczyną to nie przechodziłoby po zmniejszeniu obrotów tylko po zmianie temperatury. Z drugiej strony byłaby inna praca silnika, kolor spalin i zmniejszenie mocy.

Edytowane przez akmaly
Opublikowano
1 godzinę temu, akmaly napisał:

Zobaczysz.

Jeśli zawór byłby przyczyną to nie przechodziłoby po zmniejszeniu obrotów tylko po zmianie temperatury. Z drugiej strony byłaby inna praca silnika, kolor spalin i zmniejszenie mocy.

Pasuje. To musi być u mnie bo faktycznie stuki ustają przy spadku temperatury Klasycznie siada zawór wydechowy bo one dostają po d*pie najbardziej chyba. A co do spalin I mocy to raczej nie będzie różnicy w tym wypadku bo zawór zamiast domknąć się siłą sprężyny domyka się tłokiem. No nic wtryski do zdjęcia i sprawdzę kamerą czy są ślady. 

Opublikowano

Ja tam się nie upieram, że to to zjawisko w tym przypadku, bo raczej jest dość rzadkie.

Jak jest dostępna kamera i koszt jej nie jest duży to warto sprawdzić. Jak nie ślad zaworu, to może będzie widać coś innego ciekawego.

 

Jak się dzieje  to raczej z zaworem wydechowym, bo domyka go wtedy w końcu suwu wydechu i nie jest jakoś dużo dłużej otwarty itp i nie ma wielkiego wpływu na kolor spalin czy moc. 

Jak nie były sprawdzane ostatnio to zobaczyć luzy zaworowe. Po nich też może coś być widać, że gdzieś jest trochę większy.

Jak jest dostępny stetoskop to wozić z sobą i o słuchać gdzie słychać dźwięk w czasie problemu.

Jak utrzymuje się na niskich obrotach taka sytuacja i wymaga zgaszenia to można jesze w czasie takiej akcji popuścić zaczynając od najbardziej podejrzanego przewód wtryskiwacza, żeby wykluczyć czy to jakiś efekt od układu wtryskowego. Ale to też efekt niekonieczne pewny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Marcin70707
      Mam pytanie, czy obciążniki z zdjęcia podejdą do mf 255?

    • Przez zdziaszek
      Witam. Bardzo bym prosił o opis bezpieczników plus jeśli ktoś posiada schemat instalacji elektrycznej do mf675. Kończę składanie po malowaniu i niestety po załączeniu stacyjki od razu leci trzeci bezpiecznik patrząc od lewej strony na desce rozdzielczej ciągnika. 
      Z góry dziękuję za podpowiedzi i pomoc.
    • Przez subdark
      Bardzo bym poprosił o liste (ile Amperów) do MF255 który posiada skrzynke na 6 bezpieczników. Z moich poszukiwań na Google jedyne co znalazłem to rozpiske na 8 bezpieczników lub 6 ale kabinowe. Możliwe że w moim skrzynka bezpiecznikowa była przerabiana z C360.
      Ewentualnie czy bezpieczniej jest dać wszystkie 16A lub wszystkie 8A?
      Aktualnie mam włożone 1-5 8A 6 16A
    • Przez Karkol94
      Witam Panowie. 
      Mam do kupienia ten ciągnik i nie wyłącza wałka wom. Próbowałem zatrzymać go kawałkiem drewna i nic. 
      Co może być nie tak?
    • Przez KoYoT
      Witajcie,
      Potrzebuję podpowiedzi, gdzie przyłączyć linkę motogodzin w MF255 (jakieś zdjęcie?). W ciągniku od lat nie było już linki od licznika i teść już nie pamięta skąd ją wykręcił :).
      Będę wdzięczny za pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v