DżejSiBi

Belarus czacha dymi

Polecane posty

DżejSiBi    1

Witam, belarus 1025.3, 12V/24V

Poproszono mnie o poprawienie elektryki, choć się średnio znam na kabelkach. Ładowanie ogarnąłem, świece ogarnąłem, światła też i pare innych dupereli, ale ze wskaźnikami to mi już czaszka dymi.

Ogólnie problem tkwi, że włączamy zapłon wskaźnik ciśnienia oleju w silniku pokazuje miedzy 5 a 6 bar + kontrolka braku ciśnienia oleju świeci na zgaszonym silniku xd kontrolka ostrzegawcza od wysokiej temperatury świeci, wskaźnik temperatury pokazuje poniżej 40stopni. Odpalamy silnik i kontrolka ciśnienia silnik gaśnie, wskaźnik pokazuje miedzy 3-4bar,(podpinałem też manometr i ciśnienie faktycznie w granicach 3-4bar) kontrolka za wysokiej temperatury świeci cały czas, ale wskaźnik temperatury normalnie prawidłowo wskazuje temperature w trakcie rozgrzewania sie silnika i po rozgrzaniu. Wskaźnik cisnienia oleju skrzyni po odpaleniu odrazu wali na maksa (tj18bar) 

Teraz tak, masa kabiny jest zrobiona, dodatkowa do deski też, czujnik temp przy termostacie nowy, czujnik cisnienia silnk nowy DD6M taki jak był stary, rezystancja do masy na zgaszonym ok. 180ohm, wskaznik sprawdzałem potencjometrem noi reaguje normalnie, poprowadzone nowe kabelki od samego zegara aż po czujniki, kombinacje alpejskie robie i wszystko wskazuje że same zegary mają w sobie jakieś zwarcie czy cuś ale nie chce na darmo naciągać na pare stówek właściciela. Jak myślicie, wymieniać zegary czy jeszcze gdzie indziej szukac przyczyny

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2430

nic nowego w Łukaszenki pojazdach zarówno w starych tak było i w nowych jest podobnie, nawalone kabli uj wie na co kable słabe i kruszeja i łapią delikatne przebicie


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DżejSiBi    1
3 godziny temu, robert1226 napisał:

To jak się nie znam na tym to się za to nie biorę 

Człowieku wymienić miałem pompe wody i węże i zostałem poproszony i namówiony przez starszą osobę pomimo że mówiłem że nie bardzo mi to leży żeby zobaczyć do elektryki, z dobrego serca się wziąłem za to i zrobiłem sporo bez twojej pomocy, ale czaje pewnie masz zły dzień panie mądrala. Pozdrawiam miłego dzionka

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1686

Prawda w oczy kole , nie spinaj się bo ci żyłka pęknięcie i jeśli to starszy człowiek to mu tego kacapa nie zepsuje bardziej . 

  • Confused 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Leszy    5407
13 godzin temu, robert1226 napisał:

To jak się nie znam na tym to się za to nie biorę 

To się by człowiek niczego nie nauczył. 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krawiec88    2
DżejSiBi napisał:

Witam, belarus 1025.3, 12V/24V

Poproszono mnie o poprawienie elektryki, choć się średnio znam na kabelkach. Ładowanie ogarnąłem, świece ogarnąłem, światła też i pare innych dupereli, ale ze wskaźnikami to mi już czaszka dymi.

Ogólnie problem tkwi, że włączamy zapłon wskaźnik ciśnienia oleju w silniku pokazuje miedzy 5 a 6 bar + kontrolka braku ciśnienia oleju świeci na zgaszonym silniku xd kontrolka ostrzegawcza od wysokiej temperatury świeci, wskaźnik temperatury pokazuje poniżej 40stopni. Odpalamy silnik i kontrolka ciśnienia silnik gaśnie, wskaźnik pokazuje miedzy 3-4bar,(podpinałem też manometr i ciśnienie faktycznie w granicach 3-4bar) kontrolka za wysokiej temperatury świeci cały czas, ale wskaźnik temperatury normalnie prawidłowo wskazuje temperature w trakcie rozgrzewania sie silnika i po rozgrzaniu. Wskaźnik cisnienia oleju skrzyni po odpaleniu odrazu wali na maksa (tj18bar) 

Teraz tak, masa kabiny jest zrobiona, dodatkowa do deski też, czujnik temp przy termostacie nowy, czujnik cisnienia silnk nowy DD6M taki jak był stary, rezystancja do masy na zgaszonym ok. 180ohm, wskaznik sprawdzałem potencjometrem noi reaguje normalnie, poprowadzone nowe kabelki od samego zegara aż po czujniki, kombinacje alpejskie robie i wszystko wskazuje że same zegary mają w sobie jakieś zwarcie czy cuś ale nie chce na darmo naciągać na pare stówek właściciela. Jak myślicie, wymieniać zegary czy jeszcze gdzie indziej szukac przyczyny

 

 

 

180 Ohm na zgaszonym? Toż to pełny zakres (6bar). Ja dzisiaj mierzyłem 2 takie czujniki (jeden na silniku, jeden nowy, bo też mi wariuje wskazanie ciśnienia) i mam 8-10 Ohm bez ciśnienia.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krawiec88    2
DżejSiBi napisał:

Witam, belarus 1025.3, 12V/24V

Poproszono mnie o poprawienie elektryki, choć się średnio znam na kabelkach. Ładowanie ogarnąłem, świece ogarnąłem, światła też i pare innych dupereli, ale ze wskaźnikami to mi już czaszka dymi.

Ogólnie problem tkwi, że włączamy zapłon wskaźnik ciśnienia oleju w silniku pokazuje miedzy 5 a 6 bar + kontrolka braku ciśnienia oleju świeci na zgaszonym silniku xd kontrolka ostrzegawcza od wysokiej temperatury świeci, wskaźnik temperatury pokazuje poniżej 40stopni. Odpalamy silnik i kontrolka ciśnienia silnik gaśnie, wskaźnik pokazuje miedzy 3-4bar,(podpinałem też manometr i ciśnienie faktycznie w granicach 3-4bar) kontrolka za wysokiej temperatury świeci cały czas, ale wskaźnik temperatury normalnie prawidłowo wskazuje temperature w trakcie rozgrzewania sie silnika i po rozgrzaniu. Wskaźnik cisnienia oleju skrzyni po odpaleniu odrazu wali na maksa (tj18bar) 

Teraz tak, masa kabiny jest zrobiona, dodatkowa do deski też, czujnik temp przy termostacie nowy, czujnik cisnienia silnk nowy DD6M taki jak był stary, rezystancja do masy na zgaszonym ok. 180ohm, wskaznik sprawdzałem potencjometrem noi reaguje normalnie, poprowadzone nowe kabelki od samego zegara aż po czujniki, kombinacje alpejskie robie i wszystko wskazuje że same zegary mają w sobie jakieś zwarcie czy cuś ale nie chce na darmo naciągać na pare stówek właściciela. Jak myślicie, wymieniać zegary czy jeszcze gdzie indziej szukac przyczyny

 

 

 

Co do wskaźnika ciśnienia w skrzyni, wykręć czujnik, przemierz omomierzem - też ma zakres 0-180 Ohm (0-20 bar). I druga sprawa, a w zasadzie od tego zacznij, sprawdź czy dobry czujnik jest założony - powinien być DD20M (0-20 bar). Jak wkręcony był DD6M, to przy nominalnym ciśnieniu (ok. 9 bar), pokaże Ci pełen zakres na zegarze.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DżejSiBi    1

No dobra, apropo czujnika ciśnienia w silniku.

Stary oryginalny czujnik DD-6M 0-6BAR, oporność na zgaszonym silniku i wypiętej wtyczce, mierzone miedzy, obudową czujnika,czy gdziekolwiek złapaną masą a pinem we wtyczce= ~180ohm,

Drugi nowy czujnik DD-6M, jakiś zamiennik za 50zł ten sam pomiar ~ 180-190ohm

Kupiłem trzeci czujnik DD-6M też jakiś zamiennik i oporność ~180ohm

Dali mi kolejny czujnik ponoć ciśnienia ale 0-10bar do jakiegoś starszego modelu czy cuś na 1 wsuwkę, pomiar ~190ohm 

Co robię nie tak 😂😂 czy może zamawiać oryginał za 200-300zł? 

Już wiązkę silnika całą rozciąłem i kabelek po kabelku przejrzałem, bo se myślę, że może gdzieś jakaś zwara jest i jak tylko podepnę nowy czujnik to odrazu go uszkadza, ale pomijając kilka delikatnych przetarć samej izolacji paru kabelków nic nie ma, poprawiłem co trzeba i nic noł efekt 

Jeszcze co zauważyłem np. apropo ciągle święcącej kontrolki wysokiej temp silnika. Po włączeniu zapłonu i odłączonym czujniku przy termostacie na kabelku z czujnika jest napięcie około~ 9v, gdy wepnę wsuwkę na czujnik to oporność tego czujnika odrazu spada do zero Ohm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DżejSiBi    1

Dobra, podpiąłem sobie zegary "na krótko" na stole  i dorwałem czujnik cianienia 0-10bar chyba od powietrza on jest, oporność w spoczynku ~10ohm, zegar cisnienia oleju stoi na 0bar, podam ciśnienie z kompresora i wskazówka pokazuje normalnie, oczywiście zaniża, bo czujnik 0-10, a nie 0-6bar. Podpinam którykolwiek ztamtych czujników i wskazówka wali prawie na maksa, a jak dam ciśnienie ze sprezarki to spada 😂 ale fart 3 czujniki z rzędu i każdy wadliwy 😁 zamówię chyba ten orginał za 200-300zł i może się trafi dobry 😁 reszte też już se ogarne na stole i bd wszystko wiedział. Dzięki za podpowiedzi, napewno pomogły w znalezieniu przyczyny. Pozdrawiam,

P.S. teraz jestem bogatszy wiedzą, ale biedniejszy o parę stówek 😂

Dobra, podpiąłem sobie zegary "na krótko" na stole  i dorwałem czujnik cianienia 0-10bar chyba od powietrza on jest, oporność w spoczynku ~10ohm, zegar cisnienia oleju stoi na 0bar, podam ciśnienie z kompresora i wskazówka pokazuje normalnie, oczywiście zaniża, bo czujnik 0-10, a nie 0-6bar. Podpinam którykolwiek ztamtych czujników i wskazówka wali prawie na maksa, a jak dam ciśnienie ze sprezarki to spada 😂 ale fart 3 czujniki z rzędu i każdy wadliwy 😁 zamówię chyba ten orginał za 200-300zł i może się trafi dobry 😁 reszte też już se ogarne na stole i bd wszystko wiedział. Dzięki za podpowiedzi, napewno pomogły w znalezieniu przyczyny. Pozdrawiam,

P.S. teraz jestem bogatszy wiedzą, ale biedniejszy o parę stówek 😂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1686

No niestety  chcesz się nauczyć trzeba zapłacić. 

Fajny ten twój temat sam piszesz  sam sobie odpowiadasz i jest git.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krawiec88    2
DżejSiBi napisał:

No dobra, apropo czujnika ciśnienia w silniku.

Stary oryginalny czujnik DD-6M 0-6BAR, oporność na zgaszonym silniku i wypiętej wtyczce, mierzone miedzy, obudową czujnika,czy gdziekolwiek złapaną masą a pinem we wtyczce= ~180ohm,

Drugi nowy czujnik DD-6M, jakiś zamiennik za 50zł ten sam pomiar ~ 180-190ohm

Kupiłem trzeci czujnik DD-6M też jakiś zamiennik i oporność ~180ohm

Dali mi kolejny czujnik ponoć ciśnienia ale 0-10bar do jakiegoś starszego modelu czy cuś na 1 wsuwkę, pomiar ~190ohm 

Co robię nie tak 😂😂 czy może zamawiać oryginał za 200-300zł? 

Już wiązkę silnika całą rozciąłem i kabelek po kabelku przejrzałem, bo se myślę, że może gdzieś jakaś zwara jest i jak tylko podepnę nowy czujnik to odrazu go uszkadza, ale pomijając kilka delikatnych przetarć samej izolacji paru kabelków nic nie ma, poprawiłem co trzeba i nic noł efekt 

Jeszcze co zauważyłem np. apropo ciągle święcącej kontrolki wysokiej temp silnika. Po włączeniu zapłonu i odłączonym czujniku przy termostacie na kabelku z czujnika jest napięcie około~ 9v, gdy wepnę wsuwkę na czujnik to oporność tego czujnika odrazu spada do zero Ohm

To faktycznie jakiś niefart.😂😂 Ja do swojego brałem głównie zamienniki, jeden DD-20M w oryginale bo nie szło dostać zamiennika i takiej sytuacji nie miałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez iridium3000
      Witam. chciałbym się dowiedzieć jaki płyn chłodniczy wlać do 952.3 ponieważ muszę dolać do zbiorniczka wyrównawczego.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Kris_95
      Witam. Posiadam traktor MTZ 82 TS w którym przerabiam hydraulikę. Przeróbka polega na opróżnieniu trakotra z całej oryginalnej hydrauliki i pozostawieniu tylko oryginalnej pompy hydrauliki oraz siłownika tylnego TUZa. Rozdzielacz jaki zakładam to produkjca Bułgarska, czyli rozdzielacz Badestnost.
      Wszysktie podłączenia mam zaplanowane, jednak zastanawia mnie gdzie podłączyć spływ oleju z tego rozdzielacza. Z tego co się zorintowałem to spływ powinien być w okolicach filtra oleju hydraulicznego.


      Prosiłbym o wskazanie właściwego miejca, podłączenia spływu oleju rozdzielacza Badestnost, gdzie wyjście z rozdzielacza ma rozmiar 3/4".
       
      Kolejna sprawa to chciałbym poznać zasadę działania zaworu sterującego blokadą tylnego mostu. Niedawno odkryłem tą opcję i jak włączyłem tą blokadę to olej wyciekł z tego mechanizu blokady przy lewym tylnym kole. Do tego zaworu biegną 4 wężyki. Jeden od orbitrola, drugi grubym wężykiem do dołu zbiornika hydraulicznego, trzeci do mechanizmu blokady, a czawrty o mniejszej średnicy do góry zbiornika hydraulicznego(zaznaczyłem na zdjęciu). Zapewne będę musiał wymienić membranę w tym mechaniźmie, ale może jeszcze na coś warto zwrócić uwagę?
      Z góry dzięki za wszelką pomoc Pozdrawiam  
       
       
       
       
       

    • Przez rbit
      Dziś pomagałem znajomemu belować. Nagrabione wałki były fest wysokie i surowe i nawinęło mi pierwszy raz w MTZ 820 na ten wałek od przedniego napędu koło miski olejowej i powyginało te dwie osłony. Pewnie przez te durne osłony pociągnęło tą trawę. Teraz tam podczas jazdy pojawia się z jednego końca i drugiego olej - nawet nachlapało kropelkami na przednią wewnętrzną część opony. Co tam poszło w uszczelnieniach? Ciężko to samemu wymienić ? Wystarczy odkręcić ten korpus co dochodzi do przedniej osi?



    • Przez Benzynek
      Witam. Mam problem z odciągami bocznymi w MTZ ponieważ pękają. Zastanawiam się czy by dało się je wymienić na coś innego lub zastosować odciągi od większych Belarus?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj