v11

wymiana pompy common rail

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
v11    1000

Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    75

W cr o momentcie wtrysku decyduje sterownik a pompa dobija ciśnienie do szyny teoretycznie nie powinno być żadnych znaków czy synchronizacji ale może są jakieś inne rozwiązania

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
v11    1000

tyle że tłoczki muszą pchnąć paliwo pomiędzy cyklami otwarcia wtrysku a szczególnie wrażliwe są silniki ponad 4 cylindry -kiedyś myślałem podobnie jak ty bo niby w szynie jest ciśnienie a o otwarciu decyduje podanie prądu ale jakby nie było dotłoczenie paliwa w momencie otwarcia wtrysku zakłóca jego pracę w innym przypadku nie było by klina i znaku na zębatce .może samochody mają inaczej jednak serwisant mnie uczulał że trzeba poskładać jak w fabryce a to już jest wyzwanie bez demontazu pokrywy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    75

Jakie dokładne oznaczenie silnika lub jaki model maszyny może znajdę coś na internecie w pdf jakąś serwisówke 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

zależy jaka pompa i jaki system, dotyczy to i aut i ciągników i innych, czasem jest tak że nie ważne jak się pompę założy, ona tylko ma tłoczyć w zasobnik i zawór na pompie ciśnienie reguluje i nie ma to znaczenia, a czasami musi być na znak żeby pik ciśnienia trafiał w otwarcie wtryskiwacza.l, tak jak wcześniej było wspomniane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1142
26 minut temu, Grab12 napisał:

Jakie dokładne oznaczenie silnika lub jaki model maszyny może znajdę coś na internecie w pdf jakąś serwisówke 

Temat w Ursusie, to zapewne chodzi o 6 cylindrowy od poczciwej trzydziechy🤣🤣🤣

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

W części osobówek położenie ma znaczenie, bo jest dobrane tak żeby naprężenia w napędzie rozrządu nie były skumulowane z innymi siłami w jednym położeniu w czasie obrotu, a nie ze względu na sam moment tłoczenia w szynę CR

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    75
28 minut temu, jacor73 napisał:

Temat w Ursusie, to zapewne chodzi o 6 cylindrowy od poczciwej trzydziechy🤣🤣🤣

Co wnosi twój wpis?Jak ktoś prosi o pomoc to próbóje pomóc nie raz przekopywałem internet żeby zrobić tak jak powinno być zwykle potrzebowałem oznaczenia silnika serii czy samej pompy i szukałem w innych językach bo po angielsku niemiecku czy rosyjsku jest więcej informacji. robiłem zwykle przy starszej technice ale sam dzięki temu tematowi  się doszkalam.podałeś że masz dwusekcyjną jeśli to Bosch to cp4 w literę v.skoro są znaki to pewnie jakieś okno rewizyjne też i pewnie będą w gmp 1 cylindra lub w pobliżu teraz pytanie jak sisu valmet czy agco liczy który cylinder jest 1 czy od chłodnicy czy od koła zamachowego znajść mijankę na zaworach przy 6 cylindrów mijanka będzie chyba na 6 i wiesz na pewno że masz gmp bez znaków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
v11    1000

dokładnie tak  jest CP4 nie ma okienek ani na kole ani w pompie jedynie na zębatce jest znak ale to wymaga synchronizacji z  napędem a tam nie ma dostępu -mogli zrobić chociaż po prostacku korek 3/4 cala na wysokości znaków .A musi być jakiś myk .A tak nawiasem dotyczącym takiej niezobowiązującej pomocy to  tu na forum szukałem delikwentowi paska kilkanaście tel do serwisu  i co najgorsze kolega  ani dziękuję ani spierdalaj  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1142
1 godzinę temu, Grab12 napisał:

Co wnosi twój wpis?Jak ktoś prosi o pomoc to próbóje pomóc nie raz przekopywałem internet żeby zrobić tak jak powinno być zwykle potrzebowałem oznaczenia silnika serii czy samej pompy i szukałem w innych językach bo po angielsku niemiecku czy rosyjsku jest więcej informacji. robiłem zwykle przy starszej technice ale sam dzięki temu tematowi  się doszkalam.podałeś że masz dwusekcyjną jeśli to Bosch to cp4 w literę v.skoro są znaki to pewnie jakieś okno rewizyjne też i pewnie będą w gmp 1 cylindra lub w pobliżu teraz pytanie jak sisu valmet czy agco liczy który cylinder jest 1 czy od chłodnicy czy od koła zamachowego znajść mijankę na zaworach przy 6 cylindrów mijanka będzie chyba na 6 i wiesz na pewno że masz gmp bez znaków.

Ochłoń i wyluzuj trochę, skoro autor zamieszcza post o w miarę nowoczesnym silniku w temacie o technologii z lat 60 ubiegłego wieku, to trochę humoru się przyda.

Jakoś mi się nie chce wierzyć, że potentat w dziedzinie UFF, który kładzie na łopatki wszelkie instytucje, potrzebuje jakiejkolwiek pomocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
v11    1000

 

A może chce się upewnić ? przed przekręceniem kluczyka ty byś kolego się za to nie zabrał bo inteligencją nie grzeszysz   a dla mnie to nowość i wyzwanie z nudów, a żeby się za takie coś się  wziąć to trzeba wcześniej takie cos za kilkaset tyś kupić a nie jak drobny hujek stać za winklem i dopierdalać bo twój poziom to właśnie te lata 60siąte 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    75

Jestem spokojny i wyluzowany:)ale też lubię konkrety i jako grupa zawodowa i szczególnie w tych czasach musimy się trzymać razem i pomagać a nie dogryzać bo to do niczego dobrego nie prowadzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1142
2 minuty temu, v11 napisał:

 

A może chce się upewnić ? przed przekręceniem kluczyka ty byś kolego się za to nie zabrał bo inteligencją nie grzeszysz   a dla mnie to nowość i wyzwanie z nudów, a żeby się za takie coś się  wziąć to trzeba wcześniej takie cos za kilkaset tyś kupić a nie jak drobny hujek stać za winklem i dopierdalać bo twój poziom to właśnie te lata 60siąte 

Kupujesz sprzęt za kilkaset tysięcy i chcesz narawiać metodą prób, i błędów na podstawie porad z forum? Nie pogrążaj się, wszyscy, którzy pamiętają Twoje wpisy, wiedzą jakiego bufona i gbura zgrywałeś

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michcio123    2

W pokrywie rozrządu na przeciwko pompy CR jest okrągły korek na klucz (nie pamiętam jaki rozmiar) należy go wykręcić będzie widoczna zębatka na ośce od pompy i obracając silnikiem tak ustawić zębatkę aby w okienku po wykręconym korku pokazał się okrągły wybity znak na zębatce. W tej pozycji można demontować pompę CR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
v11    1000

Spokojna rozczochrana gbura stać  na poznawanie nowości a i zapasy jeszcze są na 2 chude lata i kto bardziej błyskotliwy skamlący nieudacznik czy bufon 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1142
8 minut temu, v11 napisał:

Spokojna rozczochrana gbura stać  na poznawanie nowości a i zapasy jeszcze są na 2 chude lata i kto bardziej błyskotliwy skamlący nieudacznik czy bufon 

Ale to nie jest w Twoim stylu, pytać innych o rady, przecież jesteś wszechstronnie uzdolniony i wszechwiedzący.

A może życie pokory trochę nauczyło?🤔🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
v11    1000
4 minuty temu, michcio123 napisał:

W pokrywie rozrządu na przeciwko pompy CR jest okrągły korek na klucz (nie pamiętam jaki rozmiar) należy go wykręcić będzie widoczna zębatka na ośce od pompy i obracając silnikiem tak ustawić zębatkę aby w okienku po wykręconym korku pokazał się okrągły wybity znak na zębatce. W tej pozycji można demontować pompę CR.

nie ma żadnych korków wzierników itd  jest jedna lita pokrywa a przez wlew oleju z boku  widać końcówkę zęba  zębatki napędu CR (znak na zębatce rzeczywiście jest ale od czoła   ) na cieniutkim druciku zrobiłem znak farbą rozebrałem okazało się że ścięło kołek rozporowy na osi ale pompa kupiona nowa założona i mam lekkie wątpliwości  przed próbą  -kręcić już kręciłem ale przewody odkręcone w celu usunięcia ewentualnego syfu i zostało decydujące przekręcenie kluczyka i rozruch ale to zostawiłem na jutro  .nie ma nawet dojścia do koła zamachowego bo skrzynia Direct (takie vario) dodatkowo ma jeszcze regulowaną moc na chptuningu 10 x po 6-8  koni   ale to już tylko elektronika  

 

6 minut temu, jacor73 napisał:

Ale to nie jest w Twoim stylu, pytać innych o rady, przecież jesteś wszechstronnie uzdolniony i wszechwiedzący.

A może życie pokory trochę nauczyło?🤔🤔

Pokorę i wiedzę nabrałem z czasem ale skąd w tobie debilizm ? czyżby spłodzony po promilach bo to jest nieuleczalne i długotrwałe a dupsko cię szczypie od 2 lat takiego giganta upierdliwego  jeszcze nie spotkałem 

Jestem pewien że nie wiesz nawet o czym piszemy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michcio123    2

Dziwna sprawa. Serwisówka do tych silników mówi że taki wziernik powinien być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
v11    1000

silnik 66AWF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    75

Mi też się wydaje że skoro zrobili znaki ci co projektowali to i pomyśleli o montażu i demontażu bez sciągania pokrywy rozrządu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
v11    1000

Zębatka jest średnicy ok 7 cm i  jest płaska pokrywa - gdzieś w zakamarkach pod kablami przewodami można nie widzieć ale na płaskim nie ma szans się ukryć .jutro tak czy tak odpalę raczej nic nie może się  uszkodzić bo punkt wtrysku pozostaje niezmienny co najwyżej drganie ciśnienia w przypadku niewłaściwego podania - mając jedną sekcję na 3 cylindry jestem ciekaw czy suw podawania odbywa się pomiędzy otwarciem wtrysków (tam jeden ząb jest nieistotny ) czy w punkcie wtrysku ale to musiały by być fasolki do precyzyjnego ustawienia  dodatkowo listwa jest zasilana dwoma przewodami z dwuch sekcji  ale jest jeden nadmiar przelewowy stąd wniosek że nie jest w środku podzielona na dwie części bo jak to wyjaśnić inaczej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1136

A nie można od serwisu wyciągnąć procedury montażu? Ja nie raz pytałem o różne rzeczy, tam też siedzą ludzie i jak się nie cwaniakuje to mówią co i jak. Przy cr można wiele rzeczy nieświadomie spi3rdolić, nawet głupie zaślepianie otworów może mieć wpływ na efekt naprawy.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
v11    1000

Tyle że kupiłem już kilka nowych    valtr za granicą i są trochę wkurwieni i nie chcę narażać się na" przyszła koza do woza" a nowy dealer Chempest pożal się boże to na forum rozwikłam szybciej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
v11    1000

Jest odpalony i chodzi bez zarzutu zobaczymy pod obciążeniem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    75

Udało się zsynchronizować czy założone losowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez MarianT
      Witajcie potrzebuję pilnie głowicę do silnika TOYOSHA 3S200  lub MF 1040. może być do regeneracji. Potrzebuję ją do ciągnika Hinomoto E384 . Moja pękła i nie da się ją pospawać.. Gdyby ktoś taką posiadał to proszę o kontakt pod. tel. 604457046. W oczekiwaniu na wiadomość pozdrawiam Marian
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj