Reenault

Opony do przyczepy

Polecane posty

Reenault    0

Witam jak się ma nośność na papierze do realnej? Patrząc na nośność opon do samochodów dostawczych zwykle nie przekracza 1000 kg, często słyszy się o przeładowanych busach ważących często ponad 11 ton rozłożonych na 6 kół, wychodzi dwukrotne przeciążenie opon a nie słyszy się żeby tę opony pękały. Ile w takim razie wytrzyma opona rolnicza 15.3 z nośnością według producenta 2000 kg?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Często się słyszy o cukrzycy mimo to jemy coraz więcej cukru 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Nośność ustala się według norm. Wpływ ma też indeks prędkości, bo nośność jast wyznaczana dla tej prędkości.  

Jak mamy dwie opony o nośności 2000kg i jedna ma indeks odpowiadający prędkości 40km/h, a druga 30, to używając w tej samej przyczepie teoretycznie ta do 40 zniesie więcej. 

Czasami dla tej samej opony ( szczególnie ciągnikowych) jest podana większa obciążalność, jeśli będzie używana z mniejszą prędkością i określonym ciśnieniu 

Tu opona o nośności 2240kg/40km/h, a niżej tabela gdzie dla prędkości do 15km/h mamy 3t, albo   niższe ciężary dla prędkości powyżej indeksu (50 km/h)

 

https://www.hurtopony.pl/Taurus-16.9-R28-POINT8-id-374CAI039043MCL.html

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz0611    5604
10 godzin temu, Reenault napisał:

Ile w takim razie wytrzyma opona rolnicza 15.3 z nośnością według producenta 2000 kg?

Nie za dużo, pożyczyłem od znajomego przyczepę polską, na tych balonówkach 15, to weszło na przyczepę 5t kukurydzy + masa przyczepy, 25km drogi było, ciągnik jechał 30-40km/h, to 2 opony pękły w drodze ... Jak opony do przyczepy rolniczej, to albo przerobić na 20 cali, albo na 19.5 lub 22.5 i jest święty spokój.

Edytowano przez Tomasz0611

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZCBooster    3

Na pewno zależy od opony, ale ja miałem w D47 11.5/80-15.3 dwie stare stomilki 12 płócienne i dwie jeszcze starsze stomilki 10 płócienne i i z przyczepą załadowaną nawet 7 tonami pszenicy jeździłem do 30km/h przez wiele lat i nic im się nie stało. Na pewno nośność była mocno przekroczona i trochę się o nie bałem więc nie jeździłem 40. Teraz mam Kabaty 14 płócienne i nawet przy 7 tonach to jest 500 kg poniżej limitu. Na 100% w tych wartościach nośności jest zastosowany jakiś współczynnik bezpieczeństwa więc ja bym się bardzo nie bał trochę przekroczyć tych wartości ale dwukrotnie więcej to jest przesada. 

Edytowano przez ZCBooster

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

To już chyba jakieś trefne opony były, albo prędkość za duża na jakość drogi.

Do dużych ciężarów, opony z ciężarówki, to jak kolega pisze napewno lepsze rozwiązanie.

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Parę lat temu do D47 kupiłem opony 11.5/50-15,3 Kabat, jak przyczepa postoi to później strach jechać bo próbuje przeskoczyć ciągnik, coś czego na starych stomilowskich nigdy nie doświadczyłem a może to nowatorskie rozwiązanie, tzn. ogranicznik prędkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Myślisz że tak buja bo nie jeżdżę za stodołę? 

"Bo to są opony do jeżdżenia, a nie stania 😉" - może coś w tym być, zbuduję kierat i podczepię przyczepę tylko co zamiast konia bo wiadomo - ślad węglowy i te sprawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444
52 minuty temu, akmaly napisał:

tylko co zamiast konia bo wiadomo - ślad węglowy i te sprawy

Jak nie konia, to kobyłki i na nich stawiać, żeby koła były w powietrzu.

A na poważnie -co raz gorsze opony robią.

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Coś przeczuwam że naście lat temu kosztowały podobnie w przeliczeniu na płody rolne ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154
17 godzin temu, Reenault napisał:

Patrząc na nośność opon do samochodów dostawczych zwykle nie przekracza 1000 kg

super, tylko to jest nośność przy prędkości przykładowo 100km/h, więc przy rolniczym sprzęcie wytrzyma o wiele więcej

tu mam 16c i jakieś 1250kg nośności, przy 5t ładunku nawet się to nie ugina, mimo że opona o konstrukcji radialnej, w transporcie też pięknie się to turla
autosan_d46a_l_7ae23f28d6b90379d7dfddeca9f18162.jpg


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25

Kiedyś nie było recyklingu nakrętek od napojów z których teraz robi się opony i oringi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz0611    5604
21 minut temu, bergman31 napisał:

Ceny opon są adekwatne do ich jakości.

Tylko w cenie nowej 15.3 kupisz nacinaną 22.5 która w przyczepie rolniczej będzie na wieki ... Nowa opona 15.3 kosztuje co najmniej 300zł, a ja rok temu do D-55 kupiłem nacinane 22.5 z felgami po 500zł sztuka, więc jeżeli 15.3 są już zniszczone to warto pomyśleć o przejściu na opony 19.5 lub 22.5 ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz0611    5604

Kompletne koło do D55 na 22.5 kupisz za 600-650 zł, czyli tyle, co dwie opony 15.3 Dla mnie wybór jest oczywisty. 

Edytowano przez Tomasz0611

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz0611    5604

Ale masz felgę i praktycznie niezniszczalną oponę ;) U siebie miałem do wymiany 9.00/20 w D55, to jak zobaczyłem ceny tych opon, tak od razu padł wybór na koła z oponą 22.5 , w okolicy pełno firm transportowych, to opony możesz z pod płotu za darmo brać ;)

A takie 15.3 w przyczepach rolniczych, to w większości na dętce, to jeszcze trzeba doliczyć 60zł na dętkę, i jak dętkę przebijesz, to od razu flak, a bezdętkową załatasz kołkiem, dobijesz powietrzem z sprężarki w ciągniku i do domu spokojnie dojedziesz ;) 

Edytowano przez Tomasz0611

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
1 godzinę temu, izydor6280 napisał:



tu mam 16c i jakieś 1250kg nośności, przy 5t ładunku nawet się to nie ugina, 

Ogólnikowo rzecz ujmując , nośność 1250 kg jest dla indeksu prędkości ok 160 km/h . Przy prędkości , 30-40 km/h opona taka spokojnie wytrzyma ok. 1800-2000 kg. Oczywiście nie bez znaczenia jest wartość ciśnienia w oponie i cała reszta. Przy prędkości niższej o 50% od maksymalnej  , nośność wzrasta o ok 30%, przy prędkości niższej o ok 70 -80% ,nośność wzrasta o ok. 50-60 %. Dlatego opony diagonalne z niskim indeksem prędkości ( 40 km/h ) nie " posiadają zapasu " nośności - chyba ,że użytkuje się takie przy prędkości 5-10 km/h.  W przyczepie D45 mam zamontowane opony   z przodu  10/75-15,3 , z tyłu 265/70R17,5. Po ok. 40 minutach jazdy z ładunkiem ( ponad 6 ton +przyczepa )  przednie opony były gorące przy temperaturze zewnętrznej +5 st. C. Oczywiście tylne opony nie nagrzały się , ( ich nośność to ponad 2,5 t przy 140 km/h).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
3 godziny temu, Tomasz0611 napisał:

TylkNowa opona 15.3 kosztuje co najmniej 300zł, a ja rok temu do D-55 kupiłem nacinane 22.5 z felgami po 500zł sztuka, więc jeżeli 15.3 są już zniszczone to warto pomyśleć o przejściu na opony 19.5 lub 22.5 ;) 

Ja ,za 800 zł kupiłem 4 koła 285/70R19,5, z bieżnikiem napędowym + 600 zł ( koszt przeróbki felg , zawory ,farba, montaż  ) , czyli łącznie 1400 zł., stare koła ( 825-20)  sprzedałem za 750 zł ,.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leonardo111    116

''Tylko w cenie nowej 15.3 kupisz nacinaną 22.5 która w przyczepie rolniczej będzie na wieki ... Nowa opona 15.3 kosztuje co najmniej 300zł, a ja rok temu do D-55 kupiłem nacinane 22.5 z felgami po 500zł sztuka, więc jeżeli 15.3 są już zniszczone to warto pomyśleć o przejściu na opony 19.5 lub 22.5 ;)  '' na tych za 300zł to na pewno jeżdzić tylko za stodołą , na tych za 1000zł można i przed stodołą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Soczi87
      Witam Wszystkich. 
      Zamierzam kupić nowe opony do przyczepy jednoosiowej o ładowności 5t i zastanawiam się nad Indyjskimi oponami marki Vk-tyre. Czy ktoś z Was miał  do czynienia z tą marką. Szukam opinii. Dziękuję. 
    • Przez lukasz067
      Witam muszę wymienić opony przednie niestety  na nowe bo uzywki w chorych cenach i jak to będzie się miało do napędu 4x4   gdzie też bieżnik już powoli się kończy nie bedzie problemu ze zużyciem i synchronizacją, mierząc starą a wymiary nowej to ponad 5cm różnicy na średnicy 
    • Przez GRZES1545
      Witajcie
      Zastanawiam się nad oponami do auta o rozmiarze 205 /50/ r17
      Co powiecie o wielosezonowych oponach...jakiej firmy polecicie?
      @bratrolnika Darku Ty chyba masz doświadczenie co powiesz o oponach Continental?
       

    • Przez Mlody311
      Witam, muszę wymienić opony w ładowarce mam teraz założone 500/70r24, myślałem nad zmiana rozmiaru na 460/70r24 tylko że mają one mniejsza nośność o ok 600kg na oponę niż te 500-ki, ładowarka wożę max 2,5t. Co byście doradzili zostawić 500 czy zmienić na 460? Różnica w cenie ponad 3tys zł na 4szt
       
    • Przez M-A-T-E-U-S-Z
      Witam. Mam w niedalekim czasie zamiar kupić nowe opony diagonalne na tył 14.9-28 do c360 . Chciałbym sie doradzić poniewaz na rynku jest sporo marek jak i opini . Kryteria jakie mnie interesują to przykładowo czy opony nie pękaja po 8 czy 10 latach użydkowania , czy nowe opony trzymaja wymiary jak szerokość opony wysokość profilu i wysokość bieżnika , czy opony sie szybko nie zużywają . Słyszałem ,że Kabat nie trzyma wymiaru natomiast BKT produkuję na pierwszy montaz ale wiadomo radialki a diagonalne nie wiaadomo jak z jakością .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj