Polecane posty

witam, zbliżają się sianokosy, więc czas na zmiane oleju w silniku c360, i mam pytanie, czy zalewał ktoś z was silnik olejem ORLEN PLATINUM ULTOR DIESEL 20W50? co sądzicie o tym oleju, nada się? jakość cf-4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

witam lej olej  15W 40  bo ten 20W40 będzie za gęsty jak zimny silnik to ma słabe smarowanie  i ten sposób skracasz żywotność silnika  

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18
2 minuty temu, thor1984 napisał:

Ja zalewam milvusem i nigdy nie było problemów 

ale jakim milvusem  nie określiłeś parametrów 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jaki miałeś olej chodziła na nim źle czy jak że chcesz zmieniać na inny jak chodziła dobrze to po co szukać dziury w całym i w sumie to nie wiem czy nie lepiej tańszy olej a częściej zmienić po prostu ( nie mówię że jakiś tam najtańszy oczywiście , raczej chodzi że bez szaleństw cenowych a wymienić częściej )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Napisano (edytowany)

Ja osobiście leje Turdus 15w40 i nie narzekam

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    718

Może to przecież twój ciągnik. Swoją drogą tyle tematów o olejach a tu kolejny nic nie wnoszący i mało rzetelny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49
Napisano (edytowany)

Turdus 15w40

Turdus 15w50 trochę bardziej lepki w wysokiej temperaturze.

Mobil delvac 15w40

Takie stosuję ja w zależności od roku. Przy przebiegach 150 - 200 h rocznie spadek ciśnienia jest dość znikomy między początkiem, a końcem sezonu.

20wXX raczej nie stosowałbym jeśli użytkujesz furę zimą bo będzie dość gęsty w niskich temperaturach, a za lepkość w wysokiej temperaturze odpowiada druga liczba. Jeszcze mam chęć na 

Orlen Platinum Ultor 15w40 lub 15w50, ale to na przyszły rok.

 

PS. Po stosowaniu olei tych pierwszych trzech w misce po spuszczeniu czysto bez kutafoństw i osadów. Wiem bo miałem okazję zdjąć w różnych ciągnikach.

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    718

Jak wcześniej długo pracował na oleju o niskiej liczbie TBN to nie będzie dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6465    12455
12 godzin temu, piotrp88 napisał:

Nikt nie zalewał c-360 roślinnym?

Ja wylewałem a do zbiornika z paliwem.

Chodził jak wściekły.😁

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Shell Rimula 15w40 , cena porównywalna do Turdusa, a jakość o wiele lepsza 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    718

Czy taka porównywalna? Turdus jest średnio 30% tańszy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1155

turdus jest tylko niewiele lepszy niż te wszelkiego rodzaju cc, po rozgrzaniu ciśnienie znacznie mniejsze w porównaniu z delvac, rimula, czy nawet orlenowskim platinium


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    718

A to inna sprawa. Swoją↕ drogą kiedyś to był dobry olej a obecnie nie wiem co mu zrobili ale szkoda kasy na niego. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
2 godziny temu, izydor6280 napisał:

turdus jest tylko niewiele lepszy niż te wszelkiego rodzaju cc, po rozgrzaniu ciśnienie znacznie mniejsze w porównaniu z delvac, rimula, czy nawet orlenowskim platinium

Nie zauwązyłem takich zależności dlatego nie przepłacam i leje polskie oliwy .  lałem też "niby" lepsze marki , niz turdus czy ultor 

zegar cisnienia oleju mam .

 przetestowane na zachodnich ciagnikach , zwiekszyłem tez interwał z 250MTH do 300MTH . Szkoda wylewać dobry olej a nie  wpływa to na zywotnośc silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    451

Ciekawi mnie ta nagonka na turdus. Faktycznie coś z nim nie tak, czy tylko ktoś  taką łatkę przyklepał? Zaczęto go podrabiać? A może to oleje z beczki i sprzedawca nie koniecznie jest uczciwy. 

 

Z turdusem osobiscie mam dobre doświadczenia, tylko zawsze był kupowany z pewnego źródła. 

 

Kolega @V12 robił badanie oleju, czy z obserwacji zwiększył interwał wymiany oleju? Najlepiej byłoby zbadać próbki oleju, co w nim się pojawia i wtedy ocenić co ile zmieniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    718

Niby zawsze miałem z pewnego źródła ale jakieś 5 lat temu ( może więcej ) zauważyłem że olej z nowej dostawy ( opakowanie 5l) ma zupełnie inną barwę i konsystencję. Akurat trafiło mi się że jedną piątkę wlałem że starej dostawy a druga była z nowej więc rzuciło mi się w oczy. Ten nowszy był dużo rzadszy i ciemniejszy. Mimo że nie zauważyłem nic niepokojącego to po następnych wymianach spuszczałem taką smarowe jakbym robił 2x większe przebiegi. Kolega co ma tiry też to zauważył i przeszli na Shell i Mobile, za jego namową spróbowałem i już nie zmieniam na inny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Napisano (edytowany)
9 godzin temu, Alchemik napisał:

 

 

Kolega @V12 robił badanie oleju, czy z obserwacji zwiększył interwał wymiany oleju? Najlepiej byłoby zbadać próbki oleju, co w nim się pojawia i wtedy ocenić co ile zmieniać.

Nie robiłem , aczkowiek trafne  stwierdzenie . Jestem od poczatku na forum oilclub.pl 

Tam sa analizy oliwy z aut , busów , ciężarówek 

Diesle tam to 100 % uturbione , stosunek mocy z litra o wiele wiekszy , a misa olejowa mniejsza , interwały o wiele wieksze niz 250h a wyniki bardzo dobre 

Mój ciagnik 4.2 L 75 km bez turbo  misa olejowa ponad  10L , olej po 200h nie ma w sobie nawet duzo sadzy (nie brudzi rąk ) , olej z mojego auta osobowego w dieslu po 7 tys km bardziej brudzi rece .

Ciśnienie oleju jest w normie przez caly interwał 

Wpływ tez na interwały u mnie ma pogoda , im wiesze susze i praca w w duzym zapyleniu wtedy nie przedłużam wymiany , wiadomo filtr powietrza nie jest doskonały 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    718

"Mój ciagnik 4.2 L 75 km bez turbo  misa olejowa ponad  10L , olej po 200h nie ma w sobie nawet duzo sadzy (nie brudzi rąk ) , olej z mojego auta osobowego w dieslu po 7 tys km bardziej brudzi rece ." - jeśli piszesz o Turdusie to on czysty nie będzie po 200 h - raczej będzie czarny jak ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jak kazdy inny droższy który testowałem , nie będe kłamał że jest inaczej to sa moje obserwacje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Filip12345
      Dlaczego mf 255 tak chodzi i przygasa podczas jazdy. Na wolnych obrotach normalnie chodzi. Pompka paliwa nowa, pompa była regenerowana i pompiarz powiedział że nie jest w najlepszym stanie ale jeszcze posłuży, wtryski nowe końcówki. Może wałek rozrządu wyrobiony i pompka za mało paliwa daje, czy uszczelka pod głowicą wydmuchana?
      20240518_094530_1.mp4
    • Przez miecho123
      Witam mam taki problem po przerwie zimowej w oleju pojawiło sie paliwo. Wymieniłem pompkę zasilającą a po ok 6 godz pracy znowu oleju jest ponad stan. Czy możliwe żeby płomieniówka lała do dego stopnia że paliwo dostaje sie do oleju czy raczej jest to winą pompy i wtryskiwaczy.
    • Przez Marek284
      witam czy da się założyć uturbiony silnik z ursusa 1614 do ursusa 1222 bez napędu silnik w ursusie 1222 padł i szukamy sprawnego silnika
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj