Skocz do zawartości

V12

Members
  • Zawartość

    264
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

9 Neutral

2 obserwujących

O V12

  • Ranga
    Zaawansowany
  • Urodziny 02.02.1989

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    east wlkp
  • Zainteresowania
    motocykle motoryzacja sprzęt audio
  1. U nas są zarobki z poprzedniej epoki i tu jest problem. a pewno jest to mój ostatni zachodni ciągnik . Ja wielkiej poprawy po przesiadce z Zetora 7045 nie odczułem a nawet w pogorszenie np w jeździe po nie równych drogach Renault to jest jakies nie porozumienie. Rolnictwo dla mnie to nie hobby i zabawa tylko ciężka walka , po co mi zachodni ciągnik jak mam włożyć w niego cały czysty roczny dochód i co żeby w ściane albo kredyt ?? ale coż pretensje do siebie że sie kupiło z optymistycznym podejściem Wszystko jest drogie do byle jakiej marki w skrzyni jest dużo elementów dlatego po dodaniu wychodzi taka abstrakcja , handlarze są tez kumaci i na używki dają 70 % ceny nowego. Coś widzę że era zachodnich w pełni mechanicznych dinozaurów sie kończy , te maszyny mają po ponad 30 lat przebiegi dochodzące do 30 tyś , takiego jak ja 20 hektarowca nie stać na ich remont bo za mało rentowna gospodarka . Od 20-50 Ha zastawiaja się biorą nowe chińskie a pow 50 Ha to tylko nowe . Tak jest w mojej okolicy. Takim jak ja jedynie pozostaje zetorek , ursus , MTZ ale tez od razu na części pierwsze rozebrać bo to co sprzedaja to wiadomo... Temat ze skrzynią będzie taki że kabina do góry najpierw wszystkie dekle skrzyni i ocena kół zębatych , jak będą nadające to zaczynamy rozbierać od d*py strony (tylnego mostu ) bo te igły śą pewnie z WOMU
  2. Kupiłem tarczę . Holenderką z firmy KAWE . Wielowypust ma taki sam jak oryginał i grubośc okładzin jest ok . Moja tarcza ma zbyt bardzo zużyty tłumik drgań żeby ją okuć Jak na razie czekam na rozbiórkę skrzyni i jestem coraz bardziej poirytowany jak przeglądam ceny części Może macie jakieś namiary na używane części w razie czego , na nowe np koło zębate czy wałek to jawny rozbój z cenami to są ceny dla rolników starej unii z ich zarobkami . Na pewno dla mnie nie jest opłacalne kupienie żadnej nowej części do skrzyni , oprócz łożysk Jeśli nie używka to jedynie dorabianie ale nie znam dobrego zakładu co potrafi to wykonać , odpowiednio utwardzić
  3. Wiem. ale jest problem zeby LUKA dostać . Decyzja z cieżkim bólem podjęta że będzie rozebrany . Trzeba zobaczyć bo tak to taki rak ktory w końcu da przerzuty Jest jeszcze opcja żeby nabić nową okładzine podobno zdaje egzamin , spręzyny w tłumiku mają lekki luz ale całe co o tym sądzicie ?? Ogólnie masakra że tak niewielki wyciek zniszczył tarcze W tym, temacie będe pisał dla potomym jak się toczy remont , dojdą pewnie zdjęcia opisem ewentalnych uszkodzeń Pozdr
  4. B17.12 Moja skrzynia na pewno nie ma tolerancji 0.05 Ogólnie już widać po niej zużycie Przed chwilą dotknoł mnie drugi problem miałem ręku zamówiona tarcze sprzęgła i długość wileowypustu jest mniejsza o 6 mm niż w tej starej a łaczna grubość okładziń tylko o 1mm grubsza na razie jest nie wziołem . Tarcza był to włoski zamiennik . Szukam LUK . Czy krutszy wielowypust może zniszczy z czasem wałek sprzęgłowy
  5. Nic takiego nigdy nie usłyszałem jadąc na którym kolwiek biegu tez nie a jestem bardzo wyczulony Co do dźwięków skrzyni to występuje taki dzwięk na 4 biegu 2 grupa jak daje sie usłyszeć jak rusza albo jedzie wolno samochód ciężarowy szuranie z rzężeniem , ale tylko do obrotów tak 1200 potem jest cicho . To chyba przez amplitude wibracji jaki generuje silnik przy niskich obrotach Też mam wrażenie że skrzynia ma ogólny duży luz Mam w głowie bajzel co robić dzis muszę podjąc decyzje , a to tak jak z remontem starego domu dopóki nie ruszysz to się trzyma , dochodzi jeszcze temat poprawnego złożenia Przez 4 sezony cieżkiej roboty dzwięk skrzyni się nie zmienił jedynie sprzęgło padło ale to powodu wycieku oleju i ogólnego zuzycia tarczy Dzieki za odpowiedzi
  6. Dobra , więc nie ma typowych objawów tych igiełek na WOM , dopóki nie poczyni zniszczeń Wiec będzie trzeba pruć skrzynie
  7. Może trafna diagnoza , czy powinno tak być że wałek zawsze się kręci ?? Jak jest wyłączony to dopiero jak ręką przytrzymam to sie zatrzyma
  8. Po 33 latach , zaniedbaniach eksploatacyjnych i przebiegu nie wiadomym ( baaardzo dużym ) są bardzo bez awaryjne . Ja szukam objawów i przesłanek żeby byc pewnym decyzji o rozbieraniu skrzyni Jestem świadom że mój ciągnik był kiedyś przez jakiegoś handlarza wyciągnięty z krzaków tak samo jak 80 % aut z przebiegami 300-500tkm i wiecej
  9. W serii 54 słyszałem że gubi igły na przystawce napędu , ale czy w 14 jest ta przypadłość nie wiem . Powiem jeszcze ja kilka razy olej spuszczałem ale śrubą w przystawce napędu i nic nie było . Ale to było dwa sezony temu , teraz było zlewane śrubą w skrzyni , albo tylnym moście
  10. Nie jestem pewien . Przy spuszczaniu oliwy jakieś igły wyleciały , nie wiem jaką decyzje podejmować czasu mało na zastanowienie bo w warsztacie wiadomo czeka nastepny bo to powazna ingerencja . Skrzynia oprócz stuku przy gaszeniu i szmerów jak do 1200 obr nie sprawiała problemów , opiłków w filtrze oleju brak Jest tam sporo koszyczków igiełkowych . Główne łożyska stożkowe na 95 % sa ok .
  11. Martwi mnie brak części , mam katalog i jakiś łożyska sa pomijam że ceny z innej galaktyki , ale uszczelek między skrzynie pośrednią i most mimo że sa numery brak w całym necie . Z drugiej strony jak to możliwe że biegi wchodzą w miarę dobrze głośnych dzwięków nie ma a łożyska w rozpadzie ?? Na skrzyniach biegów sie totalnie nie znam dlatego pytam
  12. Witam potrzebuje szybkiej porady jak dalej postąpić Ciągnik poszedł na wymianę sprzęgła przy zlewaniu oleju wyleciały jakieś igiełki . Nie wiem czy rozbierać skrzynię i szukać wiadomo to poważna i kosztowana robota ogólnie brak częsci Pod obciążeniem w skrzyni nic nie pukało ani wyło , biegi nie zgrzytają , jedyny hałas to stuk przy gaszeniu i trochę rzęzi na 4 biegu na reduktorze ale to tylko na małych obrotach powyżej 1200 obr sie wycisza Biorę pod uwagę że może ktoś kiedyś robił skrzynie i dobrze nie wyczyścił pozostałości Może ktoś z Was zna objawy rozsypanego łożyska igiełkowego w takiej skrzyni Pozdrawiam
  13. Ciśnienie oleju

    Tego nie wiem : zawór , bardzo gęsty "superol " ?? tego typu oleje nie mają żadnych norm i klas lepkości wiec i rózne cuda widywałem  , odniosłem sie do tego że do tych 6 bar jest bezpiecznie szczególnie może występować na zimnym silniku .   Dlatego napisałem prawie nie jest to jakaś wada czy częsta przypadłość   , znałem przypadek że pękł 4 razy w tym samym bloku ale zmieniali na pałe bez osiowania  Osobiście nie słyszałem przypadku że sam ot tak pekł moze w mojej okolicy uzywaja te silniki zgodnie z przeznaczeniem , i od kiedy olej do ciężarówki jest nie wiele droższy od oleju dla dziedziców ziemskich jakoś w 3P nie chcą pękać... ale to tez zasługa że przestali orać ziemię silniczkiem  o pojemności 2400 przystosowanym dla ciągnika pomocniczo ogrodniczego  Wszystko ma przyczynę...
  14. Ciśnienie oleju

    Zmierzyć wał , odpowiednim przyrządem ktoś to wie jak go używać . W praktyce zdarzyło się że wał po szlifie gubił bardziej niż przed... pomiar powie . Ciśnienie 6.5 bar jest dopuszczalne złego wpływu mnie ma  Dokręcanie w +- 10 NM krzywdy nie zrobi . Ciśnienie oleju nie ma wpływu na kulturę pracy ! Sprawdzić szczelność przewodów pompy oleju  W sprawnym układzie smarowania tego silnika wystarczy Dobry 15w40 nie żadne gluty 20w50 W licencjonowanych 3P wał pękał w oryginałach MF rzadko , w silnikach 60 , zetora prawie nigdy , wyjątki spartaczone osiowanie wału wtedy bardzo szybko po remoncie Pozdrawiam
  15. Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne

     Oczywiście ,  dla silników wymagających takich norm jakie posiada  Czy w całej historii marki o której jest mowa któryś model jest wyposażony w systemy oczyszczania spalin ??  ( może czegoś nie wiem  :D)
×