Ferdek07

TURDUS - cała prawda o tym oleju

Polecane posty

samtech84    102

Z olejów revline jestem zadowolony, mają lepsze parametry od zwykłej serii jasol. Silniki wewnątrz czyste, olej nie degraduje się szybko. Ciągniki mają takie same ciśnienie na nowym oleju jak i na przepracowanym. Turdus też był spoko ale, teraz kupuję sobie beczkę i leje i do silnika i do skrzyni.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975
jak nie zapomnę pokaże wam jak wygląda olej w c360 po płukaniu silnika i po kilkunastu motogodzinach. Zamiast turnusa można polecić shell rimula, mobil delvac, cena ok. 250 zł za 20 l, zależnie od sklepu czy hurtowni. Fusch i neste to też dobre oleje, o polskich się nie chce za bardzo wypowiadać bo nie stosowalem do silnika jeżeli chodzi o jasola, orlena itp. ja przy wyborze kieruje się karta charakterystyki, do diesla jak najwyższy tbn musi być, na upały lepkość w 100 stopniach jak najwyższa, wskaźnik lepkości jak najwyższy, to mówi o tym jak olej trzyma parametry, fajnie jeszcze jak jest podane odparowywanie czyli test noack, czym mniej procentowo tym lepiej, temperatura plyniecia, czym niższa to tym lepsza baza oleju lub więcej dodatków syntetycznych. i ogólnie czym olej ma lepsze dodatki to trzyma swoje parametry przez cały okres tego jak pływa w silniku, dlatego marne oleje już po jakimś krótkim czasie jak by je zbadał to nie trzymają nawet połowy swoich parametrów, a dobry olej czy to nowy czy po 300 mtg w silniku powinien być najbliżej tego co podaje producent. Za to się więcej płaci, no i za markę też, bo są niszowe marki, które nie mają cen z kosmosu, a parametry bardzo dobre, są fora zagraniczne, gdzie badają próbki takiego oleju po danym przebiegu w aucie i olej taki świetnie trzyma parametry i to co producent podaje na karcie pokrywa się z próbka i np olej taki kosztuje 120 zł za 5 l i nie odbiega od takiego za 220 zł za 5 l. Niestety ale większość olej które badają Ci ludzie to oleje do osobowych aut, nie ma za bardzo wyników o olejach typowo dla rolnictwa, typu Stou czy silnikowe 10w40 lub 15 w40
  • Thanks 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_19    181

Zetor proxima 7441 na oleju AMSOIL 5W40 Diesel Oil Turbo Truck full syntetyk  , 3000mth ,czysciutko :D , podczas regulacji luzu zaworowego

P_20170826_121051.jpg

P_20170826_121113.jpg

Edytowano przez michal_19
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975
pięknie, ale to olej z najwyższej półki prawdziwy syntetyk a nie HC czyli Trzecia grupa która go udaje 😀
  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    890
4 godziny temu, pawlus224 napisał:

Jasol czyli najtańsze oleje .

Cóż do c-330 w instrukcji zalecano superol CB wiec jeszcze gorszy .

To nie jest tak ze Ja ślepo wierzę w to co ten mechanik mowi ale i nie od dzis on naprawia silniki bo ma 68 lat , złych opinii o jego robocie nie słychac a wrecz przeciwnie wiec nie widzę powodu by mu nie zaufac ?

Moze nie jest wcale złą metodą w moim przypadku lac ten superol do bizona skoro rocznie koszę 15-20 ha to moze lepiej lac gorszy olej a co roku wymienic - jak sadzicie ?

Co do Turdusu to chcialbym w 3512 i mf 675 przejść na cos pewnego i lepszego ale znowu bez szaleństw , co polecicie lepszego a niewiele drozszego od Turdusa ?

To weź sobie oryginał Opla  15w40  bańka koło 55zł wychodzi  

 

Albo orlenowski  cena podobna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Jaki olej zalać do czwórki perkinsa? dotychczas lany superol.

Jeżeli zmienię na inny to ruszy ewentualny osad po poprzednim oleju,co w takim razie zrobić,płukankę czy wystarczy wymiana nowego po kilkudziesięciu mtg?

Edytowano przez Alamo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975
zalej nafty z litr jak się rozgrzeje i niech popracuje na wolnych obrotach z 15 min, potem nowy olej, może być jakiś tańszy byle z wysokim tbn i powiedzmy po 50 h to samo, dodaj nafty wyplucz i potem już docelowy olej który chcesz i normalny interwal wymiany
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Po co ta nafta ? Przecież wszystka nie zleci z silnika i będzie jeździć na rozrzadzonym oleju.Zresztą jak będzie 1 litr to nawet smok tego nie złapie.

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    142

ja z Turdusa przeszedłem na Mobil Delvac 15W40 i jestem zadowolony. Nawet do 60-tki nie wleje już Turdusa. Może i ciut drożej, ale olej jest lepszy. Nawet przy wymianie czuc jeszcze "lepkośc", a Turdus był rzadki jak woda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Dobra nie będe więcej ukrywał co kupiłem, zakupiłem mobil one devlac mx  15w40 bańka 20 litrów 234 zł,orlen w podobnej cenie ale 63 zł za 5 l mobil jest po 65 zł  ale za 4l dużej różnicy nie ma.Lepsze oleje to już Neste czy Valovline ale wychodzi 85 zł za 4 l a 20 l 300 zł z groszami do 60 tki nieco przesada z cena,ale do nowego ciągnika? Bym lał naprawdę dobrej półki.Miałem właśnie na oku shell rimula ale gdy szukałem informacji indeks lepkości czy jaka jest temperatura płynięcia do ilu stopni na minusie nic mogłem znaleźć a cena prawie taka sama jak za mobil bo za 20 l 245 zl,więc wolałem wziąć mobila a na temat shella nie słyszałem dobrych opini.Po tym sezonie zauważyłem że Turdus paruje zwłaszcza pod korkiem wlewowym tzn się poci i się pieni na rozgrzanym,już orlen jest lepszy platinum ultor cg 15w40.Kiedyś ojciec zalał neste 10w40 to elegancko odpalał w zimę,jest mobil devlac mx 10w40 ale rzadko kto go sprzedaje i cena troche wyższa.Kusi mnie żeby spróbowac  zalać do 60 tki półsyntetykiem.

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Tak cena netto,się nieco zdziwiłem że po taniały te oleje niby sprzedawca renomowany także raczej nie powinno być podróbek

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaffa    31

devlac mx  15w40 20 l w sklepiku we wsi 240 brutto kupowałem ale to na wiosnę było.

Edytowano przez jaffa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5394

Ło to ceny chyba ok, ja do zetora najchętniej wlewał bym coś polskiego. Wole dać swoim zarobić


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
1 godzinę temu, Adi96 napisał:

Dobra nie będe więcej ukrywał co kupiłem, zakupiłem mobil one devlac mx  15w40 bańka 20 litrów 234 zł,orlen w podobnej cenie ale 63 zł za 5 l mobil jest po 65 zł  ale za 4l dużej różnicy nie ma.Lepsze oleje to już Neste czy Valovline ale wychodzi 85 zł za 4 l a 20 l 300 zł z groszami do 60 tki nieco przesada z cena,ale do nowego ciągnika? Bym lał naprawdę dobrej półki.Miałem właśnie na oku shell rimula ale gdy szukałem informacji indeks lepkości czy jaka jest temperatura płynięcia do ilu stopni na minusie nic mogłem znaleźć a cena prawie taka sama jak za mobil bo za 20 l 245 zl,więc wolałem wziąć mobila a na temat shella nie słyszałem dobrych opini.Po tym sezonie zauważyłem że Turdus paruje zwłaszcza pod korkiem wlewowym tzn się poci i się pieni na rozgrzanym,już orlen jest lepszy platinum ultor cg 15w40.Kiedyś ojciec zalał neste 10w40 to elegancko odpalał w zimę,jest mobil devlac mx 10w40 ale rzadko kto go sprzedaje i cena troche wyższa.Kusi mnie żeby spróbowac  zalać do 60 tki półsyntetykiem.

 

To Słabo szukałeś shell ma lepszą cenę i parametry od mobila.. i pewna lepiej się sprawdza lałem mobila do ciężarówek i żarły na potęgę..

Shell 15w40 rimula r4x w intercasie po lekkim rabacie kosztuje 230 brutto za 20l lub 65 za 5l

a co do rolniczych silników to mam perkinsa bez trubo w ładowarce JCB i tam leje polski olej..

https://revline.pl/wp-content/uploads/2017/07/PDS-Revline-Hercules-UHPD-10W-40.pdf

 

cena w intercarsie 200 zł brutto za bankę 20l.. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

@Patryg To zapodaj mi parametry lub daj linka do nich bo szukałem i nic mogę znaleźć.Znam osoby co lały oba oleje i chwaliły mobila tylko warunek jest jeden musi być oryginał a nie podróba 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
1 godzinę temu, Adi96 napisał:

@Patryg To zapodaj mi parametry lub daj linka do nich bo szukałem i nic mogę znaleźć.Znam osoby co lały oba oleje i chwaliły mobila tylko warunek jest jeden musi być oryginał a nie podróba 

https://lubes.mobil.com/Poland-Polish-LCW/heavydutyoils_products_engine-oils_mobil-delvac-mx-esp-15w40.aspx#

http://www.shell-livedocs.com/data/published/pl/4b244350-977a-4a72-9bbf-ea0a1949d1f1.pdf

 

Ja używałem i oryginalnego delvaca jak i shella w mercedesie atego.. mobila brał juz po 10 tys km i było trzeba dolewać litrami.. shella nie bierze wcale zmieniam co 20 tys.

 

a co do pytań czy to do ciężarówek.. to nie ma olejów silnikowych typowo do maszyn rolniczych i ciężarówek.. jest to 1 produkt..

typowo rolnicze to utto czyli taki który może być jednocześnie silnikowym hydraulicznym i przekładniowym

 

Shella 15w40 r4x używam w ciężarówkach które nie maja lekkiego życia jak i w agregacie prądotwórczym z v8 bi turbo deutza

Dla John deera oleje produkuje shell..

i co do oryginalnych olejów czy to w samochodach czy agro

Tylko Toyota produkuje swoje oleje..

reszta kupuje oleje.. od wielkich koncernów.. i znaczy jako swoje

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Anetka1    255
7 godzin temu, jacek1296 napisał:

Turdus to dobry olej był, ale 20 lat temu.

Oleje tej samej klasy maja te same parametry i jakośc różnych marek. Paranoja Fusch i Turdus produkuje sie na tej samej linji  i malewa sie tylko do innych pojemników ten droższy dla frajerów

Edytowano przez Anetka1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
Przed chwilą, Anetka1 napisał:

Oleje tej samej klasy maja te same parametry i jakośc różnych marek Patanoja Fusch i Turdus produkuje sie na tej samej linji  i malewa sie tylko do innych pojemników ten droższy dla frajerów

Zapomniałeś o Superolu, też leją na tej samej linii...

Ja zalewam od dawna Delvaca i nie mogę złego słowa na niego powiedzieć. Kupuję od znajomego warsztatu z beczki który serwisuje całe floty i wychodzi mi 7-8zł za litr ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975
rimula ma lepsze parametry od delvaca delikatnie. a nafte leje się do oleju a nie na pusty silnik i nawet jak tam ciutke zostanie to odparuje, wystarczy zobaczyć w jakiej temp nafta paruje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975
Po za tym jak fusch może produkować turdusa jak turdus to produkt lotosu a oni mają swoją fabrykę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez t-tas
      pytam Was jako praktyków jakie lejecie oleje do skrzyni biegów w ciagnikach Ursus,Zetor.Osobiście niemam ciągnika ale czasem zdarza mnie się grzebnąć(ostatnio długa walka z zetorem 7245) i zastanawiam się jaki olej lejecie do skrzyń skoro olej ten zasila układ hydrauliczny. wiem,że olejem który można lać do skrzyni i hydrauliki jest Boxol ale ludzie leją hipol-ostatnio przez hipol w skrzyni zetora nauczyłem się rozbierać i składać na czas podnośnik i rozdzielacz zetora i to z zamknietymi oczami
    • Przez MFargo
      Witam poleci ktoś zamienik oryginalnego filtra paliwa do claasa ? 
      2008r
    • Przez artur04c
      Witam
      Czy stosował ktoś olej do skrzyni MANNOL Multifarm STOU 10W-40 chcę zrobić jako zastępczy fusch agrifarm 10w40, ale może ktoś ma doświadczenie z mannol ?
    • Przez seba2017
      Witam. Chciał bym przejść na jeden olej we wszystkich ciągnikach  ( starszych) bo teraz używam w każdym inny. Firma wykonująca remont silnika polecała mi Mobil Delvac 15w40 lub lepszy. Zauważyłem że polski olej Platinum Ultor Plus 15w40 ma te same klasy jakościowe  API: CI-4/CH-4/CG-4/ SL/ SJ    w ACEA też podobnie: E7/ E5 /E3/B4 /B3 /A3. Czy będzie różnica w ochronie silnika w ciężkiej pracy w wysokiej temperaturze stosując jeden i drugi olej. Jeżeli byłaby podobna jakość to wybrał bym polski olej z racji patriotyzmu zakupowego. O różnicę w cenie mi nie chodzi. Jakie jest Wasze zdanie: nie będzie za dużej różnicy między tymi olejami czy Mobil jest zauważalnie lepszy ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj