wariatpolowy

Ursus wyrzuca wodę z chłodnicy...

Polecane posty

Grzegorz871    0

Chłodnica jest czysta.  Termostatow wymieniłem z 6,teraz mam firmy wahler. Przy temp płynu 78-79stopni wyrzuca 4litry płynu. I płynu leje leciutko za rzeberka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To niestety trzeba b szukać objawów przedmuchu spalin do układu chłodzenia.  Spaliny, kolorki jakieś dziwne na powierzchni płynu. Nie jest powiedziane że to   uszczelka pod głowicą, może to być sama głowica lub tuleja.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Jak seweryn piszę,Kolego mówiłeś że brałeś nowy silnik to znaczy na wymianę ale nie powiedziałeś więcej szczegółów.Bo jak nowy silnik to rozumiem że nowe zestawy a głowicę mogłeś przełożyć.Próba ciśnieniowa do głowicy była robiona? Chyba nie, może być pęknięta i kompresję wali do chłodnicy,podobnie może z tuleją też gdzieś pęknięta.Planowanie było robione i uszczelka nowa nie ma bata żeby przedmuchało 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    1108
3 godziny temu, Grzegorz871 napisał:

Chłodnica jest czysta.  Termostatow wymieniłem z 6,teraz mam firmy wahler. Przy temp płynu 78-79stopni wyrzuca 4litry płynu. I płynu leje leciutko za rzeberka. 

No mam identycznie tylko , nie wiem w którym momencie wywala bo nie sprawdzałem...


Take me Away !...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Idź człowieku sobie trolluj gdzie indziej bo ci się wydaje że jesteś śmieszny a tak wcale nie jest, nawet dobrego sarkazmu nie potrafisz dać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
8 godzin temu, Grzegorz871 napisał:

Chłodnica jest czysta.  Termostatow wymieniłem z 6,teraz mam firmy wahler. Przy temp płynu 78-79stopni wyrzuca 4litry płynu. I płynu leje leciutko za rzeberka. 

Objawy typowe jakby jednak chłodnica nie miała pełnej przepustowości i przy otwieraniu termostatu właśnie przy tej temperaturze płyn nie nadążał przepływać przez chłodnicę, raczej mało prawdopodobne by w dwóch różnych silnikach był problem właśnie z ich winy, sprawdziłbym jeszcze wszystkie węże, czasami z wierzchu wygląda normalnie a w środku jest jakieś rozwarstwienie tłumiące przepływ cieczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Którędy wywala? Taki banał jak korek sprawdzałeś? Płyn mocno zwiększa objętość a jak korek nie utrzyma ciśnienia to będzie pluł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Opisz objawy bardziej szczegółowo.

Czy bez termostatu także wywala płyn? Czy bez termostatu po zdjęciu korka z chłodnicy widać bąbelki powietrza przy pracującym silniku oraz czy widać obieg płynu w chłodnicy? Czy w chłodnicy na wierzchu płynu nie widać nic innego poza płynem? itd...

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz871    0

Witam panowie, odpowiem na wasze pytania. Tuleje są nowe, tłoki są nowe, głowica po remoncie, była sprawdzana szczelność głowicy i była robiona płaszczyzna. Chłodnia jest użyta, jest drozna i wszystkie węże są wymienione. Jest założona nowa pompa wodna. Tuleje i uszczelki też są nowe. Chłodnica jest zalana teraz woda a woda w niej jest czysta. Wodę wywala korkiem, a korki zostały wymienione chyba z 4. Jak ściągnę korek to są te same objawy. Wyrzuca za każdym razem 4l płynu lub wody przy tym 78st.Bez termostatu nie wywala płynu /wody i wszystko jest ok. Bez termostatu i bez korka nie widać babelkow powietrza. Na dużych obrotach nie wyrzuca płynu /wody gora. Plyn/woda na wierzchu są czyste nic nie widać. Widać obieg płynu w chłodnicy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A czy wskazania  temperatury są prawidłowe, czy czasem nie przekłamuje wskaźnik? 

Kiedyś był już taki wątek a rozchodziło się o uszczelki pod głowicą z różną ilością czy kształtem wycięć na kanały wodne. Ktoś coś kojarzy?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Moim skromnym zdaniem mamy do czynienia z mikropęknięciami lub nieszczelnością uszczelki (idzie sprężanie do wody/płynu).  Aby jednoznacznie wykluczyć taką ewentualność lub jakiekolwiek inne pęknięcie w układzie komora spalania-układ chłodzenia kup tester szczelności głowicy (koszt niewielki bo 15 - 20 zł) i dokonaj testu (tylko bez termostatu) - bo tester będziesz szukał na dachu.

  • Like 1
  • Thanks 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
11 godzin temu, seweryn20 napisał:

A czy wskazania  temperatury są prawidłowe, czy czasem nie przekłamuje wskaźnik? 

Kiedyś był już taki wątek a rozchodziło się o uszczelki pod głowicą z różną ilością czy kształtem wycięć na kanały wodne. Ktoś coś kojarzy?

Też miałem o to właśnie zapytać, kształt to jest taki sam, ale faktycznie są z różną ilością otworów, termostaty mają łączone z pompą wodną gumowym łącznikiem i niełączone, być może tu tkwi przyczyna, teraz pytanie - to jest stary czy nowy typ silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
10 godzin temu, AlaCapone napisał:

 kup tester szczelności głowicy (koszt niewielki bo 15 - 20 zł) i dokonaj testu (tylko bez termostatu) - bo tester będziesz szukał na dachu.

Dla czego mia by go szukać na dachu i co ma do tego termostat?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Poczytaj jeszcze raz to, co napisał zakładający temat a zrozumiesz.

  • Like 1
  • Thanks 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Czytałem i wiem doskonale. Ja się ciebie pytam co ma termostat do latającego czujnika i dla czego ma wylecieć?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Czytałeś i nie zrozumiałeś, więc trudno będzie Ci wytłumaczyć - i nie mam zamiaru, bo to orka na ugorze.

Jeśli nie będę odpisywał to przeczytaj moje motto a zrozumiesz dlaczego.

  • Thanks 2
  • Haha 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No tego się spodziewałem.  Typowe palnąć głupotę i nie umieć z niej wybrnąć. Brawo.

Co do czytania.... mógł bym ci twoje kłopoty z odczytaniem nazwy wypomnieć.... no ale... Ugór...


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderXY    42

Normalnie myślący człowiek pojmie w lot... dlaczego.

Musi być jakiś powód wywalania płynu, może faktycznie sprężanie idzie do płynu.


Być Polakiem to powód do dumy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Normalny człowiek  znając instrukcję obsługi  korzystania z czujnika płynu popularnego na rynku tego właśnie za 10-20 zł wie że nic mu pod sufit nie wyleci.  Normalny człowiek wie też że termostat nic tu nie zmieni w tej kwestii. Chłodnica to nie armata tym bardziej otwarta.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
3 godziny temu, AleksanderXY napisał:

Normalnie myślący człowiek pojmie w lot... dlaczego.

Musi być jakiś powód wywalania płynu, może faktycznie sprężanie idzie do płynu.

I z pewnością jest taki powód, ale skoro to takie proste dla ciebie to oświeć nas co to za powód.          :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
15 godzin temu, AlaCapone napisał:

Moim skromnym zdaniem mamy do czynienia z mikropęknięciami lub nieszczelnością uszczelki (idzie sprężanie do wody/płynu).

Mikropęknięcie w żeliwie, dobre czekam na więcej.

15 godzin temu, AlaCapone napisał:

Aby jednoznacznie wykluczyć taką ewentualność lub jakiekolwiek inne pęknięcie w układzie komora spalania-układ chłodzenia kup tester szczelności głowicy (koszt niewielki bo 15 - 20 zł) i dokonaj testu (tylko bez termostatu) - bo tester będziesz szukał na dachu.

A jak robią test w samochodzie gdzie aby dostać się do termostatu trzeba rozebrać pół silnika albo go wyciągnąć? Nie myślałeś o założeniu własnej działalności? xD 

4 godziny temu, seweryn20 napisał:

Normalny człowiek  znając instrukcję obsługi  korzystania z czujnika płynu popularnego na rynku tego właśnie za 10-20 zł wie że nic mu pod sufit nie wyleci.  Normalny człowiek wie też że termostat nic tu nie zmieni w tej kwestii. Chłodnica to nie armata tym bardziej otwarta.

Patrz wyżej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Termostat ma małą dziurkę, więc nagłego skoku ciśnienia bym się nie spodziewał po jego otwarciu.

Motto AlaCapone jest typowe dla ludzi, którym brakuje argumentów. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
    • Przez Kaszlak79
      Witam drogich forumowiczów.
      Jak w temacie, Zetor 8011 nie łapie temperatury. Ciągnik kupiony ponad rok temu, miał wymienianą wtedy kompletną obudowę termostatu dół i góra (stara przeżarta), termostat, czujnik temperatury i wskaźnik. Pokazywał wtedy cuda na kiju a że wskaźnik był chamskiej jakości to nawet ciężko było odczytać co wskazuje...
      Tydzień temu wymieniłem znowu termostat (jakiś "dobry" Zetora) i założyłem mechaniczny wskaźnik temperatury od Zetora 25, link: https://danrol-sklep.pl/instalacja-elektryczna/788-wskaznik-zegar-temperatury-cieczy-zetor-25-25a-25k-9320211.html
      Silnik dalej ma problem się zagrzać, ostatnio w trasie z dwiema pustymi przyczepami jakieś 10 km w jedną stronę (na przegląd) nie złapał nawet 60 °C. Chłodnica z góry ciepła czyli tak jak by termostat cały czas puszczał. Nie mam już siły do tego. Jakieś pomysły?? Jeśli był podobny temat który rozwiązał problem, proszę o link lub przeniesienie.
      Za porady w stylu wywal termostat bo to Ursus - z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj