Kaszlak79

Ursus C-385/Zetor 8011 - nie łapie temperatury

Polecane posty

Kaszlak79    749

Witam drogich forumowiczów.

Jak w temacie, Zetor 8011 nie łapie temperatury. Ciągnik kupiony ponad rok temu, miał wymienianą wtedy kompletną obudowę termostatu dół i góra (stara przeżarta), termostat, czujnik temperatury i wskaźnik. Pokazywał wtedy cuda na kiju a że wskaźnik był chamskiej jakości to nawet ciężko było odczytać co wskazuje...

Tydzień temu wymieniłem znowu termostat (jakiś "dobry" Zetora) i założyłem mechaniczny wskaźnik temperatury od Zetora 25, link: https://danrol-sklep.pl/instalacja-elektryczna/788-wskaznik-zegar-temperatury-cieczy-zetor-25-25a-25k-9320211.html

Silnik dalej ma problem się zagrzać, ostatnio w trasie z dwiema pustymi przyczepami jakieś 10 km w jedną stronę (na przegląd) nie złapał nawet 60 °C. Chłodnica z góry ciepła czyli tak jak by termostat cały czas puszczał. Nie mam już siły do tego. Jakieś pomysły?? Jeśli był podobny temat który rozwiązał problem, proszę o link lub przeniesienie.

Za porady w stylu wywal termostat bo to Ursus - z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

nie ma takie opcji zeby mial taka temperature-nawet bez termostatu.. termostat zostaw w spokoju. problem z czujnikami, w ursusie ktorys juz wymienilem ,zarowno elektryczne jak i mechaniczne zalozylem i dalej nic. pare razy sprawdzilem temperature w chlodnicy specjalnym do goracej wody ,wychodzilo po 80 i dalem sobie spokoj.

 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    75

Zkalibrować czujnik zmierzyć czy rzeczywiście pokazuje realną wartość i to samo z termostatem gotować wodę i patrzeć przy jakiej sie otwiera po tym można szukać dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    749

Tego czujnika nie da się skalibrować, to jest czysto mechaniczny czujnik połączony stale rurką ze wskaźnikiem, poniżej foto dla przykładu. Mam wrażenie że termostat puszcza cały czas na duży obieg, silnik baaaaardzo wolno się nagrzewa i chłodnica jest od góry tak do połowy ciepła cały czas. Wymieniając korpus termostatu założyłem ten z otworem u dołu co łączy korpus z pompą wody za pomocą gumowego "cycka". Taki korpus był założony w tym ciągniku. Mam wrażenie jak by drugi z rzędu termostat puszczał na duży obieg, nie sprawdzałem przed założeniem czy działa, termostat z tych "lepszych" Zetora.

6 godzin temu, jacus napisał:

nie ma takie opcji zeby mial taka temperature-nawet bez termostatu.. termostat zostaw w spokoju. problem z czujnikami, w ursusie ktorys juz wymienilem ,zarowno elektryczne jak i mechaniczne zalozylem i dalej nic. pare razy sprawdzilem temperature w chlodnicy specjalnym do goracej wody ,wychodzilo po 80 i dalem sobie spokoj.

 

Mam możliwość sprawdzenia temperatury multimetrem z termoparą, sprawdzę też sam czujnik. Gdzieś tu na forum wyczytałem że najlepiej założyć termostat od BMW TDS-a, z tego co patrzyłem średnica ta sama a temperatura otwarcia 80 °C.

Czy jest możliwe żeby nawet przy sprawnym termostacie działy się cuda że płyn chłodniczy gdzieś "ucieka" na duży obieg?? Nieszczelności pomiędzy obudową termostatu a samym termostatem?? Może termostat za dużo puszcza?? Czy to teorie na siłę??

 

Zegar-temperatury-ZETOR-K-25-A-25-9320211-Numer-katalogowy-czesci-93202117.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Wyjmij obudowę z termostatem i sprawdź szczelność żeby nie okazało się że termostat luźno w obudowie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MatiTM    11

Uszczelka pod głowica ma pewnie wszystkie kanały otwarte i w życiu temperatury nie złapie. Do tego zła obudowa termostatu i silnik niedogrzany. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    749

A co mają ten kanały do grzania?? Bo czytałem już że są różne rodzaje uszczelek, w zależności od mocy silnika. Czy to nie tak że przy otwartych wszystkich kanałach silnik będzie się tylko po prostu dłużej nagrzewał?? Słyszałem opinie że uszczelki z zamkniętymi kanałami są po to, żeby polepszyć obieg płynu chłodzącego wokół tulei (wymusić "przepłukanie" chłodnym płynem wszystkich tulei, zaczynając od ostatniej). Zła obudowa termostatu w sensie źle dobrana (silnik pewnie nie raz dłubany) czy  po prostu byle jak wykonana??

1 godzinę temu, akmaly napisał:

Wyjmij obudowę z termostatem i sprawdź szczelność żeby nie okazało się że termostat luźno w obudowie 

Zakładając parę dni temu nowy termostat nie zauważyłem żeby była tam jakaś mega nieszczelność. Z drugiej strony, to chyba jedyne miejsce gdzie płyn może uciekać na duży obieg, chłodnica jest ciepła cały czas, silnik niedogrzany...

Edytowano przez Kaszlak79

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    75

Tu po katalogu masz co powinno być ja kiedyś w c 330 miałem wrzucony sam termostat bez uszczelki i pierścienia dystansowego i objawy te same co do kalibracji chodziło mi o to że może np pokazywać 60 a mierząc innym pewnym termometrem możesz porównać sobie sam mam tak w kombajnie zawsze pokazuje 100 ale mierzyłem i przekłamuje o 10 i wiem że realnie jest 90

 

IMG_20231006_230232151.jpg

IMG_20231006_231232135.jpg

Edytowano przez Grab12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MatiTM    11

Uszczelkę dobiera się do rodzaju silnika w zależności czy nowy typ czy stary. A obudowy termostatu są po prostu źle wykonane. Po lewej co prawda od turbo ale do wolnossącego ma być tak wykonana a zazwyczaj jest tak jak po prawej stronie. 

 

IMG_0412.jpeg

Edytowano przez MatiTM
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    749

To być może będzie powód, mój silnik bez turbo i pokrywa termostatu jak ta po prawej. Dopiero teraz widać że nie dociska ona termostatu i jest możliwość że płyn będzie uciekał na duży obieg, co ewidentnie dzieje się u mnie. Spróbuję zapytać w sklepie czy mieliby coś lepszego, jak nie to trzeba będzie coś rzeźbić samemu.

11 godzin temu, Grab12 napisał:

Tu po katalogu masz co powinno być ja kiedyś w c 330 miałem wrzucony sam termostat bez uszczelki i pierścienia dystansowego i objawy te same co do kalibracji chodziło mi o to że może np pokazywać 60 a mierząc innym pewnym termometrem możesz porównać sobie sam mam tak w kombajnie zawsze pokazuje 100 ale mierzyłem i przekłamuje o 10 i wiem że realnie jest 90

 

IMG_20231006_230232151.jpg

IMG_20231006_231232135.jpg

W C 385 nie ma uszczelki pomiędzy termostatem a obudową (a szkoda...), jest tylko pomiędzy korpusem termostatu a pokrywą. Nie ma tam też żadnych pierścieni dystansowych. Słowo "kalibracja" zrozumiałem jako "naprawienie" zespołu czujnik - wskaźnik 😜

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MatiTM    11

Na pewno pomoże. Miałem tez taki problem teraz mam uszczelkę z wszystkimi kanałami zamkniętymi i prawidłowa obudowę termostatu i jest o wiele lepiej choć w chłodne dni to temp bez obciążenia około 60*, a przedtem ledwo się ruszała. 
Ja obudowę termostatu kupiłem tu 


https://ap-parts.eu/pl/p/POKRYWA-TERMOSTATU-C-385-ZETOR-URII-86005026/16722

Edytowano przez MatiTM
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    749

Wracam po miesiącu żeby opisać efekty. Wyciąłem z blachy aluminiowej podkładkę z odpowiednim otworem i w tym samym rozmiarze uszczelkę żeby dokładnie uszczelnić połączenie korpus - termostat - pokrywa termostatu. Po założeniu tej "flanszki" i złożeniu reszty na "sylykony" (nie cierpię tego...), ciągnik zaczął grzać. Wcześniej pchało płyn na chłodnicę tym zagłębieniami wokół otworów gdzie śruby przychodzą. Z agregatem 2.7m na trzech wałkach z kultywatorem silnik w moim 8011 zagrzewa się do temperatury 70-75°C. Teraz jeszcze trochę pokombinuję z przesłoną chłodnicy (powinna pasować z MTZ-ta, jest w dobrych pieniądzach) i silnik osiągnie prawidłową temperaturę przy każdej robocie.

Przy okazji zaczęło działać na nowo ogrzewanie, ludzie tutaj pisali że ten stary typ nagrzewnicy jest do niczego a u mnie jakoś dziwnym trafem grzeje aż miło.

Foto poniżej:

IMG_20231103_164837316.jpg

IMG_20231108_165911762.jpg

 

pokrywa-termostatu-c-385.jpg

Edytowano przez Kaszlak79

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj