adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

MF675ursus    1457

Pronar sprzedaje jakiekolwiek nowe ciągniki? Nie wydaje mi się... Farmtrac jest zaliczany jako Polska firma czy Indyjska?

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    641

Na stronie firmy Pronar figurują jeszcze ciągniki a czy je sprzedają i ktoś je kupuje, to już inna sprawa.

Farmtrac możemy zaliczyć do polskich marek ciągników, bo cała seria Europeline składana jest tylko w Polsce.

Ciekawe kiedy pojawią się w Polsce ciągniki Mahindra i Tafe ( także jako IMT)?

Edytowano przez bergman31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wkońcu wejdą na rynek Polski. Mahindra w Brazyli sprzedawała ciagniki pod marką ursus taka informacje znalazłem w internecie wiec może i w Polsce jako ursus by sprzedawali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    641

Mahindra przejęła  firmę Erkunt, tureckiego producenta ciągników i kombajnów. Erkunt sprzedaje ciągniki pod marką Armatrac. Kombajny Erkunt, to tak naprawdę Sampo.

Po za tym Ursus już sprzedaje pod swoją marką dwa modele ciągników Armatrac. 

Tylko czekać, aż Mahindra będzie sprzedawać ciągniki Armatrac pod marką Ursus. Mahindra jest największym producentem ciągników rolniczych, więc środki finansowe na przejęcie marki Ursus mają. Sprzedaż pod marką Ursus ułatwiła by Mahindrze  dostęp do nowych rynków zbytu. Tak zrobiła indyjska firma TAFE, kupując prawa do znanej w Europie marki IMT.

Edytowano przez bergman31
  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

I kupią chinole , będą pchać swoje na Europę z logiem ursusa , jak zrobili z arbuzem 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
japycz17    53

Masz rację. Widać też tylny most z vigusa. Ciekawe co ma na celu ten filmik. Na farmerze prezes Ursusa w wywiadzie mówi ze sytuacja się poprawia. Ale raczej jest to pompowanie optymizmu dla inwestorów. Szkoda tego co wypracowali w Lublinie. Inwestycje w Afryce, miało być tak pięknie. Co poszło nie tak? Za wysokie ceny i podejście serwisu? Zetor z majorem wydymał c 380 bez masła a to ta sama konstrukcja... Ursus powinien poszukać dobrego inwestora z technologia i klepać coś sprawdzonego. Dziwi mnie tylko ze żadna Polska firma z branży rolniczej z dużym kapitałem nie ma ochoty zainwestować w tą markę. Tatka Unia, Wielton, Pronar, są to firmy z olbrzymim kapitałem. Widocznie w Polsce panuje taka zasada ze lepiej aby konkurent upadł i przejąć rynek niż przejąć go i zwiększyć kapitał. W Niemczech duże koncerny wykupują małe słabsze i wszyscy na tym korzystają. U nas musi być odwrotnie. Hehe tyle lat trwa ten temat na tym forum. I historia się powtarza. Jestem tutaj od początku i czasem zaglądam. Ale nasze marzenia o potędze Ursusa nigdy się nie spełniają raczej...


Interesuję się rolnictwem i ciągnikami Ursus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444
Dnia 16.02.2019 o 09:46, Alchemik napisał:

Unia Grudziądz? Po co im to potrzebne? Ciagniki to nie ich branża. Poza tym patrzac na ich proces produkcji od środka to....

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mekiss    31

Unia chciala kupic Ursusa jeszcze przed Warfama, takze kiedys chcieli kupic, moze jeszcze kiedys wroca do tych planow, oby to nie bylo za pozno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Claas też nie produkował ciągników a kupił renowke i już klepie , więc dlaczego nie może podobnie zrobić UG 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    641
2 godziny temu, Ursus932 napisał:

Claas też nie produkował ciągników a kupił renowke i już klepie , więc dlaczego nie może podobnie zrobić UG 

Jak UG będzie chciała produkować ciągniki, to zamiast kupować Ususa, lepiej niech sama montuje u siebie traktory z dostępnych podzespołów i sprzedaje pod własną marką. 

@pawel885 masz rację, bo silniki niemieckie MWM a przekładnie też niemieckie ZF.

4 godziny temu, Rolnik1973 napisał:

Z tego artykółu wynika, że Ursus produkuje takie modele ciągników, do jakich ma aktualnie części i podzespoły. Czyli zamawiając ciągnik u dealera, nie wiadomo kiedy będzie wyprodukowany? Jak fabryce uda się kupić części, to złożą traktor.

Edytowano przez bergman31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257
2 godziny temu, pawel885 napisał:

A co tam miałeś francuskiego ? kabinę i maskę ? 

Ostatnią własnej konstrukcji skrzynią Renault była skrzynia w Celtisie/Axosie czyli nie tak dawno jeszcze za Niemca były robione. Stare kanciaste Renówki też miały własne  skrzynie oprócz największych - od około 160 km były skrzynie Steyr i Same.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

W Renault najwyraźniej wiedzieli, że nie wyważa się otwartych drzwi. Skrzynie i silniki już były na rynku więc opracowywanie swoich za grube miliony nie miało racji bytu. UG jeśli miałaby produkować ciągniki, to pod własną marką nic by nie sprzedała. Chińskie koncerny nie mogą się wbić do Europy, bo nie mają marki, a Ursus w kilka lat zaczął wyraźnie odbudowywać pozycję na rynku, mimo poprzedniej upadłości i braku jakichkolwiek sensownych modeli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522
12 godzin temu, pawel885 napisał:

A co tam miałeś francuskiego ? kabinę i maskę ? 

0prócz silnika wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciupek    30
Dnia 26.03.2021 o 18:28, Ursus932 napisał:

Claas też nie produkował ciągników a kupił renowke i już klepie , więc dlaczego nie może podobnie zrobić UG 

Przypomnę jeszcze raz: Ursusa najpierw chciał kupić W latach 90-tych AGCO (Massey Fergusson, Fendt), potem New Holland. Wolę nie mówić przez kogo nie doszło to do skutku.

22 godziny temu, XMK13 napisał:

W Renault najwyraźniej wiedzieli, że nie wyważa się otwartych drzwi. Skrzynie i silniki już były na rynku więc opracowywanie swoich za grube miliony nie miało racji bytu. UG jeśli miałaby produkować ciągniki, to pod własną marką nic by nie sprzedała. Chińskie koncerny nie mogą się wbić do Europy, bo nie mają marki, a Ursus w kilka lat zaczął wyraźnie odbudowywać pozycję na rynku, mimo poprzedniej upadłości i braku jakichkolwiek sensownych modeli.

A przepraszam pod marką Ursus to ile sprzedadzą? Ursus znany jest w Polsce. Za granicą rozpoznawalność podejrzewam nie jest istotnie lepsza od wspomnianych Chińczyków.

A w dzisiejszych czasach produkować wyłącznie Polski rynek to zdecydowanie zbyt mało by ten interes faktycznie był rentowny (choćby przez koszty opracowania i wdrożenia nowych produktów). I to nawet jeśli Polacy faktycznie zaczęli by Ursusy kupować a Ursusowi udało by się zapewnić odpowiednio wysoką jakość ciągników.

Nie mówię że odbudowa Ursusa jest nie możliwa. Zwłaszcza że własne ciągniki ładnie uzupełniły by ofertę. Ale rzecz może okazać się za trudna do przeskoczenia. Obecnemu właścicielowi się nie powiodło. Przykro mi.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279
23 minuty temu, ciupek napisał:

Przypomnę jeszcze raz: Ursusa najpierw chciał kupić W latach 90-tych AGCO (Massey Fergusson, Fendt), potem New Holland. Wolę nie mówić przez kogo nie doszło to do skutku.

A skąd wiesz w jakim chcieli kupić? Często jest tak że duża firma kupuje małą tylko po to żeby usunąć konkurencję z gry na danym rynku... Czytałem kiedyś o jakimś kolesiu w usa który opatentował jakieś ciekawe rozwiązania i próbował własnymi siłami tworzyć jakieś ciągniki - patenty kupił john deer za dobrą kasę  i....... wyrzucił do kosza 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciupek    30
9 godzin temu, pawel885 napisał:

A skąd wiesz w jakim chcieli kupić? Często jest tak że duża firma kupuje małą tylko po to żeby usunąć konkurencję z gry na danym rynku... Czytałem kiedyś o jakimś kolesiu w usa który opatentował jakieś ciekawe rozwiązania i próbował własnymi siłami tworzyć jakieś ciągniki - patenty kupił john deer za dobrą kasę  i....... wyrzucił do kosza 

Nie. Nie mam złudzeń. W najlepszym razie było by to co z fabryką bizonów - produkcja pod własną marką. Ale przynajmniej fabryka by działała.

Powiedz mi co teraz mamy? Po warszawskim Ursusie hula wiatr, względnie się osiedla budują. Z dawnego Ursusa została już tylko marka niestety.

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

"Dawny Ursus" to tylko 30-ka i ciężka seria. Reszta nie jest więcej warta, niż obecne Ursusy. W Lublinie pokazali, że można robić ciągniki (adekwatne do rynku i realiów) i to w kilka lat, prawie od zera, a Warszawa nie umiała rozwijać konstrukcji które miała, przez dekady. "Dawny Ursus" był bezwartościowy po +/- 2000 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    641

Problemy Ursusa zaczęły się w latach 60tych wraz z zakupem licencji na Zetora 4011. Kooperacja z Zetorem przy produkcji ciężkiej serii też na dobre Ursusowi nie wyszła. Zakup licencji na ciągniki Massey Ferguson więcej zaszkodził niż pomógł Ursusowi. Upadek PRLu a wraz z nim upadek PGRów oraz import ciągników z zachodu dokończył dzieła.

Jako takiej produkcji Ursusów w Lublinie nigdy nie było, raczej montaż z gotowych elementów, jak to robi firma Kraft. Już bardziej produkcją nazwałbym montaż ciągników Same i Lamborghini jaki był przed laty w Lublinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Obecnie taki montaż to jedyna sensowna produkcja ciągników. Z Warszawy nic nie mieli do rozwoju, więc musieli wszystko kupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj