XMK13

Members
  • Ilość treści

    2261
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

411 Excellent

O XMK13

  • Ranga
    Zaawansowany
  • Urodziny 12/20/1993

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

9713 wyświetleń profilu
  1. Najpierw sprawdź bezpieczniki. Sprawdź okablowanie: przewody przy alternatorze i wiązkę obok pedału sprzęgła, czy nie jest przetarta no i przyłącze przy zegarach.
  2. Co do 4 słupków to wiadomo, że są konieczne grube, ale 6 słupków jednak jest lepsze pod kątem widoczności do tyłu. A tak to naprawdę trzeba się sporo nawyginać, żeby coś widzieć. Ogólnie kabina ma swoje plusy i minusy. I to piszę z doświadczenia.
  3. Trzeba przyznać, że ergonomia w Ursusach jest słaba. Pewne rzeczy poprawiali, ale brakło czasu. Pytanie, czy inne ciągniki tej półki są lepsze? Tylne słupki przeszkadzają przy opryskiwaczu, rozsiewaczu i beczce.
  4. Jest 150-ka z Vigusem na sprzedaż.
  5. U mnie, w 11054, przymarzało sitko w pompie nad filtrem paliwa. Na zimnym silniku ogólnie ciągnik jest mułowaty. Do włączenia WOM nie trzeba wyłączać silnika. Zaciągasz sprzęgło WOM (dźwignia z lewej), włączasz zakres WOM i puszczając sprzęgło WOM załączasz wałek.
  6. Tak dla przypomnienia. Wątek "czy Ursusy są dobre, czy złe" przewija się co kilka stron w tym temacie. Zamiast pisać to samo cofnijcie się o parę stron i sobie poczytajcie. Jeżeli jeszcze Ursus miał coś produkować, to nic powiązanego z warszawską produkcją. W Lublinie, wreszcie, robili ciągniki na podobnym poziomie do reszty producentów i to miało sens. Oczywiście mowa o dość niskim poziomie, z którego to Polacy najczęściej coś biorą. A raczej brali.
  7. Panowie, mam pytanko: jakie oleje polecane są do przedniego mostu? Do zwolnic chyba gl4, a most gl5? Jaka lepkość?
  8. Obciążnik tak, dla stabilności. Taki Poznaniak swoje waży. A przy okazji jest to skrzynka narzędziowa i kosz na kamienie. Ursus ma niecałe 700mth. Ogólnie spisuje się nieźle. Przedni wałek w agregacie musiałem zawsze trzymać wyżej, żeby się nie zalepiał i do tego po przejeździe zostawał garb ziemi. Belka zgarnia ten garb i przejazd jest równiejszy.
  9. Belka zgarniająca jest znacznie lepsza niż przedni wałek w agregacie.
  10. XMK13

    Ursus 11054 + Unia Tur

    Mój też jest 40, tylko 3+1
  11. XMK13

    Ursus 11054 + Unia Tur

    Z krojem lepiej się odoruje od granicy i w glinie lepiej się orze.
  12. Ursus nie tyle, że nie inwestował w rozwój, bo inwestował, tylko że na projektach się kończyło. Seria ciężka miała potencjał do rozwoju, ale konflikt z Czechosłowacją zablokował prace na dobrą dekadę. C-330 i C-360 miały być zastąpione serią U. Ale wtem padł pomysł licencji i seria U poszła do kosza, zaś 30 i 60-ki klepali w oczekiwaniu na rozpoczęcie produkcji MF, co stało się znacznie później niż przypuszczano. No i MF-y po takiej obsuwie też były starociami. Przez takie durne zarządzanie Ursus był ciągle "za murzynami".
  13. Dokładniej, po wojnie niemieckie patenty straciły ważność i można było skopiować ich produkt bez pozwolenia. Samo opracowanie dokumentacji było ciekawe, bo właśnie rozebrano Lanza do ostatniej śrubki i dla każdej części wykonano rysunek techniczny. Taka inżynieria wsteczna.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj