Polecane posty

tommmek    108

też to mieliśmy mądry spaw i od 1992 roku nie ma z tym problemu po 6000 mth bardzo dobre traktory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

KlaQ24    144

U mnie również została zaspawana i święty spokój, od lat nie było do skrzyni zaglądane, chociaż teraz by się przydało, bo padł napęd obrotomierza i trzeba wszystko rozbierać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rychu332    1

Pisałem pod filmem o zdj siłownika od wspomagania :D tylko się upominam a filmik spoko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stiven1983    0

Wiem mam to cały czas w pamięci ale ostatnio mam sporo roboty traktor uwalony w błocie po uszy a chce żeby to jakoś schludnie wyglądało,

Planuje mały filmik a nie tylko zdjęcia żeby jakoś to fajnie zmontować.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    598

koledzy dziś podczas orki ja ciapek miał ciężko miejscami to skrzynia zaczęła hałasować i jak popuscilem gazu to przestawało i dalej jazda i cisza i tak ze 3 razy zrobiła-co to może być?czyżby i mi się nakrętka odkręciła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam problem ze skrzynią w c330 polega on na tym że R i 1 wchodzą bez problemu ale nie mogę przesunąć dzwigni na 2 i 3 mogę dać na luz oraz znienić na szosowe gdzie jest podobna sytuacja po lekkim siłowaniu ze skrzyniom wskakuje 3 i 6 ale 2 i 5 ani rusz kupiłem ten ciągnik za bezcen ale chce żeby działał tak jak należy czy to problem z rewarkiem zmiany biegów czy coś poważniejszego w skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian19321    3

Witam mam problem ze skrzynią biegów w ursus c330m, ostatnio w moim ursusie dźwignia od zmiany biegów zablokowała się na luzie lecz ciągnik jechał do przodu jak by miał cały czas 4 bieg, i teraz nie moge wrzucić żadnego biegu tylko jest na luzie ale jedzie do przodu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    10

Tak jak kolega pisał wyżej,musisz odkręcić lewarek,a przyczyną zakleszczenia skrzyni może być już zużyty palec zmiany biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelus    4

witam . mam pytanie . 

Czy między jednym wodzikiem a drugim jest jakaś spręzyna z kulką czy tylko od dołu ?  Ursus c330 M 1988 rok. 

6988820800_1351001298.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    306

Sprężynki z kulkami są od dołu pod wodzikami, natomiast nad wodzikiem reduktora a między wodzikami skrajnymi jest kołek ryglujący

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelus    4
1 minutę temu, Roki212 napisał:

Sprężynki z kulkami są od dołu pod wodzikami, natomiast nad wodzikiem reduktora a między wodzikami skrajnymi jest kołek ryglujący

ten kołek jakie ma zadanie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    306

Jak włączysz załóżmy 4 bieg przesuwając jego wodzik wtedy ten kołek przesuwa się i blokuje dwa pozostałe aby sie nie przesuneły 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelus    4
1 minutę temu, Roki212 napisał:

Jak włączysz załóżmy 4 bieg przesuwając jego wodzik wtedy ten kołek przesuwa się i blokuje dwa pozostałe aby sie nie przesuneły 

A on się zużywa. ? 

 

włączając oraz jadac 1 i 4 bieg lewarek luzno wlacza i wyłącza bieg. Bez żadnego oporu. Czasem sam bieg wyskoczy. 

Sprezyna z kulka wymieniona dalej to samo.

Spróbuję jeszcze ta oske wymienić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackasss    5

Witam serdecznie! Poszukuje obudowy skrzyni biegów do c330. Jeśli ktoś ma i chciałby odsprzedać do zapraszam na priva. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    598

Koledzy pacjentka to c 330M podczas cofania skrzynia mocno zaczyna chłasować czyżby ta cholerna nakrętka? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    306

Koledzy mam pytanko w jaki sposób można naprawić rozbite gniazdo kulki zatrzasku wodzika? Da się we własnym zakresie czy trzeba skrzynie oddawać na jakiś zakład... 

Po cofnięciu wodzika wstecznego i czwartego biegu celem wymiany sprężynki w miejscu gdzie pod wodzikiem siedzi kulka jest rozbite jej gniazdo. Zamiast okrągłego otworu od samej góry tam gdzie nad sprężynką jest kulta zrobił się owal (tak jak by otwór był sfazowany) i w tym miejscu zapada/zawiesza się kulka i trzeba użyć większej siły by wbić/wybić te dwa biegi. 

Bo już tak myślałem spawanie w tym miejscu będzie kłopotliwe a jak i się pospawa to weź potem to obrób/zeszlifuj w tak niewygodnym miejscu...            aby we własnym zakresie to zrobić bez wyciągania skrzyni skoro kulka ma około 8mm to ten rozbity otwór rozwiercić do połowy jego głębokości (czyli do połowy sprężynki) na 12 mm i po prostu wbić tam na jakiś klej do łożysk (loctite) czy na sucho tulejkę 8x12. Idealnie nadawał by się do tego sworzeń tłoka od Rometa :P Jak myślicie chyba takie rozwiązanie było by najlepsze ?

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eagle19    8
Napisano (edytowany)
Dnia 27.04.2019 o 20:41, dawid34435 napisał:

witam mam problem z wyciągnięciem wałka 1 stopnia Ursus c 330

Rozbierałeś skrzynię czy wyciągasz sam wałek?

Edytowano przez eagle19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez 9997jarek
      Witam tak jak w tytule PROBLEM z elektryka w 512 (nie czyta: polbiegow , napędu na wszystkie koła, wałka przekaznika, obrotów silnika i oka ) skrzynia działa tylko mechanicznie jak się włączy awaryjne tryb. Bezpieczniki i mikrobezpiecznika działają. Byl odpalany rozruchem. Może zna ktoś z was dobrego mechanika? 
    • Przez Elektryk
      Z racji, że elektryczne siłowniki w kombajnach są dość chodliwym towarem w sezonie żniwnym, to może moja mała porada zaoszczędzi komuś odrobinę kasy i nerwów jak plony czekają na omłot, a my musimy latać po okolicznych szrotach.
      Na początku tylko wspomnę, że w pierwszej kolejności warto wymienić uszczelniacz na tłoczysku, wylać wodę z siłownika i dać w to miejsce smaru.
      Jeżeli po tym zabiegu dalej jest problem z siłownikiem to sprawdzamy, czy silnik działa podłączając go na krótko. tu chyba nie trzeba wyjaśnień. Jeżeli siłownik na krótko działa, a z magiczną kostką już nie to warto do niej zajrzeć i przekonać się co jest w środku. A okazuje się, że wiele tam nie ma. Raptem 2 diody i przekaźnik. Cewka przekaźnika zasilana jest przez 2 diody połączone przeciwsobnie a każda z nich jest podłączona równolegle do kontraktonu, który jest normalnie zwarty. Zasada działania jest banalnie prosta, jak podłączymy zasilanie to zasilanie przekaźnika idzie przez jedną diodę , ale przez drugą nie przejdzie bo jest odwrotnie wpięta i tu do akcji wchodzi kontrakton. Dopóki siłownik nie dojdzie do skrajnej pozycji jest on zwarty. Jak mamy skrajną pozycję kontrakton się rozwiera i siłownik staje. Żeby siłownik poszedł w drugą stronę wystarczy podać kostce napięcie o odwrotnej polaryzacji. Wtedy dioda z kontraktonem który był rozwarty zaczyna przewodzić natomiast druga nie przewodzi, ale za to jest zwarta przez drugi kontrakton dopóki nie dojedzie do drugiej skrajnej pozycji. I tyle tu filozofii.
      Teraz to co może się popsuć:
      1.Mogą puścić luty ze starości lub od przegrzania się zaśniedziałych wsuwek. Tu naprawa jest prosta. Wsuwki czyścimy lub wymieniamy i poprawiamy luty. Na zdjęciu jedna wsuwka całkiem wypadła.

      2. Może uszkodzić się przekaźnik. Oryginał raczej trudno dostać od ręki, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zamontować tam przekaźnik "świateł do malucha"  12v 30A wystarczy. Oryginał jest co prawda ze stykiem przełączalnym, ale tak naprawdę wystarczy nam styk normalnie otwarty.
      Nowy przekaźnik możemy podłączyć na przewodach według poniższego obrazka:

      3. Diody raczej będą sprawne, ale możemy je sprawdzić multimetrem ustawionym na symbol diody. Czarna sonda tu gdzie mamy pasek, czerwona z drugiej strony. Jak miernik pokaże ok 600-700 (wynik w mV) to dioda sprawna. Do pomiaru trzeba odłączyć kontrakton lub wylutować diodę.
      4. Kontraktony badamy omomierzem lub "brzęczykiem" mają być zwarte i rozwierać po zbliżeniu magnesu.
      Opis zrobiony po pewnym czasie, więc zastrzegam prawo do drobnych nieścisłości. Jak znajdę zdjęcia gotowej przeróbki to dorzucę.
    • Przez janek68
      Przy ruszaniu z miejsca ciągnikiem case maxum 110mx  przy obrotach silnika poniżej 1200 ob/min słychać metaliczne  uderzenie z okolicy skrzyni biegów, natomiast przy ruszaniu powyżej 1200 obr/min jest ok. Czy ktoś miał taki przypadek proszę o pomoc.
    • Przez luki1987
      Witam. Jak wygląda w case 4230 remont silnika? Ktoś mi powiedział że można samemu przełożyć tuleje tak jak przy c-360, czy to prawda? 
    • Przez KonradBugaj
      Witam serdecznie. Prosił bym, jeśli ktoś takową wiedzę posiada, i chciał by się podzielić, o sposób jeśli takowy istnieje uszczelnienia (naprawy) połączenia rozpylacza (czoła) z korpusem wtryskiwacza. Próbuję naprawić wtryskiwacz otworowy z ryską. Wymieniłem 3 rozpylacze Gwint kręcę na 80 Nm. Zawór w rozpylaczu trzyma, na otworkach nie cieknie, chrypi przy swoim ciśnieniu bardzo wyraźnie. Lecz ciśnienie Bardzo szybko spada od 150 do 50 bar i niżej. Jestem przekonany iż jest to spowodowane tym połączeniem. Dziękuję za wszelką pomoc. Zapomniałem dodać iż tester na szczelność, po nabiciu ciśnienia 180 bar po 30 minutach trzymał 150bar.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj