Polecane posty

IMATEUSZI    20

mam problem ze skrzynią w c330M.. Biegi ciężko chodzą, i często jest tak że nie da się wrzucić biegu, kilkakrotnie popuszczam i wciskam sprzęglo wtedy wskoczą. Na zgaszonym ciągniku jest gorzej, bo nie da sie przeskoczyc z terenowych na szosowe i na odwrót, tak jakby coś blokowało. Sprawdzałem stan oleju hydraulicznego, jest około 1cm ponad górną kreską miarki. Macie jakiś pomysł? dziekuję od razu za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IMATEUSZI    20

na co zwrócić uwagę? jakieś sugestie? Przeglądam internet ale to chyba nie chodzi o regulację sprzęgła.. ruszając rusza płynnie bez szarpnięcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7905

regulacja tu nie pomorze bo pisałeś że na zgaszonym nie możesz wrzucić biegu to masz problem ze skrzynią.a miałeś wcześniej jakieś objawy ze strony skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IMATEUSZI    20

na zgaszonym można wrzucić bieg, ale ciężko chodzi ten lewarek, jedynie na zgaszonym nie mozna zmienic polozenia wajhy z luzu terenowego na luz szosowy i na odwrót. Biegi wchodzą. Aczkolwiek lepiej na zapalonym silniku gdy te tryby sa w ruchu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7905

Koledzy pacjentka to c 330M podczas cofania skrzynia mocno zaczyna chłasować czyżby ta cholerna nakrętka? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1827

Koledzy mam pytanko w jaki sposób można naprawić rozbite gniazdo kulki zatrzasku wodzika? Da się we własnym zakresie czy trzeba skrzynie oddawać na jakiś zakład... 

Po cofnięciu wodzika wstecznego i czwartego biegu celem wymiany sprężynki w miejscu gdzie pod wodzikiem siedzi kulka jest rozbite jej gniazdo. Zamiast okrągłego otworu od samej góry tam gdzie nad sprężynką jest kulta zrobił się owal (tak jak by otwór był sfazowany) i w tym miejscu zapada/zawiesza się kulka i trzeba użyć większej siły by wbić/wybić te dwa biegi. 

Bo już tak myślałem spawanie w tym miejscu będzie kłopotliwe a jak i się pospawa to weź potem to obrób/zeszlifuj w tak niewygodnym miejscu...            aby we własnym zakresie to zrobić bez wyciągania skrzyni skoro kulka ma około 8mm to ten rozbity otwór rozwiercić do połowy jego głębokości (czyli do połowy sprężynki) na 12 mm i po prostu wbić tam na jakiś klej do łożysk (loctite) czy na sucho tulejkę 8x12. Idealnie nadawał by się do tego sworzeń tłoka od Rometa :P Jak myślicie chyba takie rozwiązanie było by najlepsze ?

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eagle19    21
Dnia 27.04.2019 o 20:41, dawid34435 napisał:

witam mam problem z wyciągnięciem wałka 1 stopnia Ursus c 330

Rozbierałeś skrzynię czy wyciągasz sam wałek?

Edytowano przez eagle19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robadas78    0

Witam. Proszę o odpowiedź. chciałem zmienić uszczelkę pod pokrywą licznika motogodzin. Uczczelniam wszystko bo zmieniam sprzęgło i wszystko było w oleju. Po odkręceniu zauważyłem że łożysko od tego wałka dolnego jest na połowie obudowy a wałek rusza sie ok. 1 cm. widoczne są slady tarcia na obudowie. Do tego na tym samym wałku po spuszczeniu oleju zauważyłem że nakrętka się całkiem odkręciła ( za trybem co napędza wałek). I mam pytanie... czy te luzu tak mają być? bo nie ma jak tego skasować bo ta zębatka dotyka swoim wybrzuszeniem do tego łożyska! a łożysko dalej nie idzie bo jest pierścień ! 

IMG_20190504_154740.jpg

IMG_20190504_154658.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    1049

Nie wiem czego oczekujesz ale jeżeli łożyska skończyły żywot trzeba wyodrebnić skrzynie od sprzęgła i mostu i zrobić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robadas78    0

Łożyska są dobre tylko ten luz. Może ktoś rozbierał lub wie czy powinien w tym miejscu między tą zębatką z łożyskiem od motogodzin a tym kołem co napędza wałek być taki luz..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mich9    671

Dwa miesiace temu też uszczelniałem pod licznikiem bo ciekło, przez przypadek ukręciłem 1 szpilke pół dnia roboty, a na dole też był dość spory luz na wałku po wyciągnięciu, więc chyba tak musi być już nie pamiętam dokladnie ale składając też się zastanawiałem czemu to jest wywalone i coś tam zobaczyłem, dokładnie ci nie powiem teraz 😁

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baksik    2

Hej, czasami kleszczą mi się biegi 4 i R, prawdopodobnie przez wyrobioną dźwignię i łożysko dźwigni. Czy można przekręcić łożysko dźwigni o 90 stopni po to żeby te małe sworznie dźwigni trafiły w te nowe dwa rowki łożyska, bo w tych rowkach co siedzi teraz są jakby wytarcia po 2mm porobione od tych sworzni, czy te wytarcia to fabryczne ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Przekręcić można ale kołek tylko ustala położenie dźwigni.  Przyczyną może być zużyta ( miękka) sprężyna zatrzasku wodzika. Chyba że wybierak dźwigni " wylata" to rzeczywiście zużyciu uległy obydwa elementy łożyskowania dźwigni zmiany biegów. Osobiście porównywałem starą i nową dźwignię, nowa była krótsza , dlatego wiercilem drugi otwór i przesunąłem mocowanie półkul  o ok. 8mm aby wydłużyć końcówkę roboczą .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelozim    0

Witam zerwała się cudowna nakrętka w mojej e-mce i mam pytanie czy wałek pośredni z 330 jest taki sam jak w 330m bo są różne nr katalogowe a wyglądają identycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelozim    0
Napisano (edytowany)

Ok teraz widać że z 330m jest ciut dłuższy, dzięki.

Edytowano przez pawelozim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yyyyyy3    0
Napisano (edytowany)

Wie ktoś może czy obudowa skrzyni biegów C330 jest taka sama jak do C330M? Czy różnią się czymś, czy taka do C330 będzie pasować do C330M? 

Ewentualnie gdzie i czy można kupić obudowę do 330M?

Edytowano przez yyyyyy3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Nie ,nr kat. 50.01-101 to kadłub C330. M-ka ma chyba 52.21- xxx lub 50.21-xxx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez janek68
      Przy ruszaniu z miejsca ciągnikiem case maxum 110mx  przy obrotach silnika poniżej 1200 ob/min słychać metaliczne  uderzenie z okolicy skrzyni biegów, natomiast przy ruszaniu powyżej 1200 obr/min jest ok. Czy ktoś miał taki przypadek proszę o pomoc.
    • Przez luki1987
      Witam. Jak wygląda w case 4230 remont silnika? Ktoś mi powiedział że można samemu przełożyć tuleje tak jak przy c-360, czy to prawda? 
    • Przez KonradBugaj
      Witam serdecznie. Prosił bym, jeśli ktoś takową wiedzę posiada, i chciał by się podzielić, o sposób jeśli takowy istnieje uszczelnienia (naprawy) połączenia rozpylacza (czoła) z korpusem wtryskiwacza. Próbuję naprawić wtryskiwacz otworowy z ryską. Wymieniłem 3 rozpylacze Gwint kręcę na 80 Nm. Zawór w rozpylaczu trzyma, na otworkach nie cieknie, chrypi przy swoim ciśnieniu bardzo wyraźnie. Lecz ciśnienie Bardzo szybko spada od 150 do 50 bar i niżej. Jestem przekonany iż jest to spowodowane tym połączeniem. Dziękuję za wszelką pomoc. Zapomniałem dodać iż tester na szczelność, po nabiciu ciśnienia 180 bar po 30 minutach trzymał 150bar.
    • Przez marcinl43
      witam mam problem, na rozgrzanym silniku leci mi olej pomiędzy silnikiem a skrzynia . Czeka mnie zapewne rozpolowienie silnika do wymiany uszczelniacza. rozpolawialem już c360 c330 , czy poradzę sobie z rozpolowienie case? na co uważać? znajomy mówił że można uszkodzić walek od revers jak się za szybko to rozciagnie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj