Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolego a chodzi Ci o pas jezdny ten z prawej strony przy kole? Masz tam słoneczko? Jeśli tak to rozkręć słoneczko ściągnij połowe koła pasowego i pas schodzi tylko musisz trochę odciągnąć podajnik bo inaczej pas nie przejdzie i chyba przewód hydrauliczny trzeba odkręcić od tylnego koła. Tak wymieniałem u siebie przy mercatorze 50.

Opublikowano

u mnie to wyglada tak ze jak na przyspieszaczu podgonie kombajn to idzie, a jak zwalniam to sie pasek slizga, bo jest bardzo lużny i nie wiem czy taki luz zlikwiduje wymieniając pas za ładnych kilka zł

Opublikowano

Oj to nie wiem weź moze ściągnij to słoneczko i go obejrzyj A jak dajesz przyspieszacz i zwalniasz to kolo ze sloneczkiem schodzi się i rozchodzi? Mi ślizgał się pas na przyspieszaczu

Opublikowano

Kurde w sumie to nie pamiętam za bardzo ale nic tam nie ma szczególnego może jakiegoś syfu podeszło i nie chodzi w pełnym zakresie za słoneczkiem jest zaraz połówka koła pasowego może ono gdzieś się zacina musisz rozebrać i obejrzeć u mnie słoneczko jest wypukłe albo wklęsłe zależy od przyspieszacza w jakiej jest pozycji bo pas ściska tylko jedna połówka koła ja za pas optibelta dałem 700zł

Opublikowano

Kolego jak pas wychodzi do równa z krawędzią koła to słoneczko i koło jest ok. Wewnątrz są dwie tuleje i kliny. Zacznij od sprawdzenia długości pasa bo to jest najczęstsza przyczyna braku wolnej jazdy. Jak stary jest ten pas i jakiego producenta?

Opublikowano

Dobrze kolega Bomber pisze pisze mi się pomyliło u mnie bez przyspieszacza kombajn nie chciał iść tylko pas ślizgał po dodaniu przyspieszacza było ok po wymianie pasa już nie ma problemu a jak porównałem nowy pas do starego to nowy był krótszy od starego więc pewnie masz już wyciągnięty pas

Opublikowano

pas stary jak swiat, napisów zadnych nie widać, ale na tmp pasie z niemiec przyjechał, kosił nim poprzedni własciciel kilka zezonów i teraz u mnie razem w polsce to juz z 10-15 lat

Opublikowano

U mnie był chyba od nowości jeszcze bo pisalo oryginal claas i już kiepsko wyglądał kupiłem optibelta i jest ok szukaj dobrze bo idzie kupić taniej niż w sklepach z częściami ja dałem 700 zł s chcieli nawet po 1000zł za takie

Opublikowano

Pisałem kiedyś o tym jak b. ciężko otwiera się rura w moim kombajnie. Po rozebraniu rury widać że bieżnia obrotu jest wytarta na ok 1/2 obrotu, w związku z tym mam pytanie czy istnieje możliwość napawania i obróbki (żeliwo) czy próbować kupić obydwie części bieżni - jaki koszt , może ktoś miał taki problem?

 

Widzę że temat ożył bo i czas przygotować kombajn do żniw a ja dalej mam problem nie rozwiązany.

Koledzy czy można dokupić te części i za ile albo inaczej rozwiązać problem?

Opublikowano

zauważyłem dzisiaj że dźwignia regulacji szczeliny klepiska daje się zaciągnąć najwyżej na szóstą dziurkę od góry, boję się ciągnąć z całej siły, bo coś na pewno puści, ale pewnie nie to co bym chciał :) kombajn kupiłem w zeszłym roku i będzie to pierwszy mój sezon i mówiąc szczerze nie pamiętam dokładnie czy podczas kupna dawało się wyżej zaciągnąć dźwignię, co może być przyczyną ?

regulacji próbowałem dokonać oczywiście przy włączonej młocarni

Opublikowano

od tego zacząłem, ale nie pomogło, czy poluzowanie śrub łączących cięgna ze sworzniami może coś pomóc ? czy wewnątrz są jakieś elementy klepiska, których wyczyszczenie i smarowanie podziała ?

Opublikowano

Koledzy macie instrukcję obsługi do mercatora np taką; http://allegro.pl/claas-mercator-50-60-instrukcja-obslugi-po-polsku-i5493977490.html? Kurcze kupiłem taką trzy lata temu, a teraz mi się zawieruszyła. W tym roku mam zasianą facelię i łubin, a tam były ustawienia(tabela) dla poszczególnych roślin np obroty młocarni, sita, szczelina na klepisku itp. Mógłby ktoś dać skan tych ustawień?

Opublikowano

panowie , jak ktoś ma instrukcję do mercatora po polsku zeskanowaną to bardzo proszę o przesłanie na artur.mos@interia.pl, z góry dzięki

Opublikowano

Mam problem z przyśpieszaczem jest mały zakres regulacji prędkości teraz pasek może być maksymalnie w takiej pozycji jak na zdjęciu a jeszcze w tamtym roku dochodził do miejsca zaznaczonego czerwoną strzałką a wydaje mi się że powinien nawet dojść do krawędzi koła które zaznaczyłem żółtą strzałką.

Czy można regulować te koło ? Proszę o jakieś rady .

">http://wariator.jpg

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez BenQ
      Witam.Kolejny problem z renatą.Pytanie czy dostane gdzieś docisk sprzęgła (nie wiem jak sie to poprawnie nazywa) cały komplet w sklepie kosztuje 2600zł.Może któryś z panów wymieniał. Z góry dziękuję za odpowiedź .Na dole zdjęcia o co chodzi
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v