Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bugi    0

Witam

Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co :D i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
voller    0

Mam pewien problem szukam porady, mam ursusa c-330 po wymianie sprzęgła na jesieni 2008 roku zaczeły się problemy, po dwóch tygodniach urwała się łapka sprzęgła, myśleliśmy ze to wina materiału z którego zastała zrobiona. Ale po zimie ( dodoam że ciągnik nie był używany) w robocie w polu urwało następne dwie łapki, zostały wymienione , ciągnik po tej wymianie wytrzymał 3 godziny pracy i znów się urwały te łapki, tym razem kupiliśmy części oryginalne i zostały włożone i złożone prawidłowo, po tej wymianie ciągnik pochodził 30 min. Wraz z mechanikiem zastanawiamy się co to może być, czy któś miał podobny problem. Dodam jeszcze ze przy pierwszym remoncie sprzęgło było w całości wymienione. proszę o szybką poradę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

drejsyk    0

Bez wysprzęglania urywa,to może jest zle wyregulowane, między łożyskiem a łapkami musi byc luz, istnieje możliwośc że masz zle założonom tarcze, i jest problem z dobrom regulacjom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    1

witam szukałem ale nie mogłem znaleźć całej kwintesencji a chodzi o sprzęgło w ciapku muszę wymienić chyba łapki ale nie wiem czy to wszystko proszę o wskazówki albo schemat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    1

wiem że nie można pisać posta pod postem ale bardzo dziękuję z pomoc zrobiłem to sprzęgł z kolegą u niego w domu bo to był jego traktor wymieniliśmy 2 tarcze pierścień wciskający,osłonę sprzęgła łapki 3 sztuki sprężyny i te trójkątne klocki od łapek oraz wszystkie sprężyny długie i krótkie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

spoko a wazne jest jeszcze odpowiednie wyregulowanie sprzęgła, bo czasami to po zmianach takich bywa że pierwszys stopien staje się 2gim ;) lub szarpie ciągnik przy ruszaniu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    42

Coś o ty wiem- normalnie mordęga ;) . Ja ma c-335 i mam mniejsze okienko w bloku jak w standardowych 330. No i trzeba uważać żeby śuba się nie przekręciła (są tam takie dołki)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kornikm    2

Podczas trzymania wciśniętego sprzęgła coś zgrzyta i podczas zmiany biegów.

Co to może być? Proszę o pomoc!

Z góry dzięki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomo2604    0

Prawdopodobnie łożysko oporowe Ci stanęło i podczas wciskanie sprzęgła łapy drą o nie. :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kornikm    2

A jak to najlepiej naprawić i szybko naprawić? Czy można długo jeździć bez wymiany tego łożyska?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MiRol    18

Rozpołowić trzeba... a jeździć można dopóki będzie jeździł... :mellow: łożysko szlak trafi i po jeździe :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kornikm    2

Ale jak to jest łożysko to czy nie tarło by się cały czas? A może coś jest z dociskiem sprzęgła? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

łozysko dopiero wtedy działa jak wciśniesz pedał sprzegła czyli wtedy łapki opierają się o tuleję wyciskową łożyska i powinno dopiero wtedy zacząć sie kręcić, a jak masz uszkodzone je to wtedy łapki trą o tuleję wyciskowa a łożysko stoi w miejscu i wtedy może zgrzytać piszczeć itp. Odkręc okienko regulacji sprzęgła i oblukaj czy łozysko działa jak trzeba. Mogło zatrzeć się lub pęknąć, u sąsiada raz jedna łapka ciagle dotykała do tulei wyciskowej i łozysko ciągle się obracało aż zakończyło swój zywot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

to napewno łożysko. wciskając pedał dociskasz je do łapek sprzegła i powstaje slizg

zgrzyt powstajebo pewno sie nie obraca już. powinieneś rozpołowić i wyegulować sprzęgło i dać nowy wycisk (łożysko)

 

Warn za chaotyczne pisanie postów.(już poprawione)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johnybravo    0

dzisiaj odpaliem ciapka. ruszylem na czworce, chcialem cofnac zgrzyt! zawrocilem wlaczylem sprzeglo chcialem ruszyc na do przodu a tu nic ciagni stoi co moze byc przyczna? prosze o pomoc

 

sorki za pismo ale moj xp po przywroceniu systemu nie pisze polskich znakow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sygala    0

Pewnie obrobiło wieloklin na wałku sprzegłowym , na tym na którym jest osadzona tarcza sprzegłowa. A wom i podnosnik chodzi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johnybravo    0

wom sie kreci a podnosnik unosi

 

jak sprawdzic co sie stalo

 

Nie cytuj poprzedniego posta!

Edytowano przez Matey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sygala    0

No to by oznaczało ze oberwało wieloklin na wałku pierwszego stopnia który odpowiada za biegi. drugi walek odpowiada własnie za wom i podnosnik. napisalem ze mogło oberwac wieloklin, to takie najgorsze co by moglo sie przytrafic moze obcieło nity na tarczy sprzegła ewentualnie obrobiło wieloklin na tarczy. odkrec klapke od regulacji sprzegła moze bedzie cos widac (ale wątpie) jedynie trzeba zrobic ROZJAZD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sygala    0

łożysko oporowe powinno dociskac dotaki pierscien. Ale chyba tam nic nie bedzie widac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sygala    0

Zakładając

tarcza ok 50zl

wałek ok 100

robocizna to zalezy bo przy wymianie samej tarczy to pewnie ok 100 zl

a jezeli do tego jeszcze wałek to pewnie trzeba bedzie dozucic jeszcze z 50zl bo trzeba jeszcze w skrzyni podłubac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez PronarekP5
      Ci którzy mają lub jeżdżą tym URSUSEM jaka wygoda jazdy czy da sie radia słuchać jak idzie w polu itp. itd.
    • Przez HorPol65
      Witam!! Mam takie pytanie jaki tur da rade zalozyc do 60-tki??
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez wojo123
      Cześć jestem ciekaw jak się spisuje sprzęgło hydrokinetyczne w valtrach. Jakie są plusu tego sprzęgła w porównaniu ze zwykłym???
    • Przez Ares1x
      Witam jak użytkownicy Ursusa 1634 go oceniają? Jak z awaryjnością? 
×