macin87

Members
  • Ilość treści

    1688
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

69 Excellent

O macin87

  • Ranga
    Zaawansowany
  • Urodziny 09.10.1987

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Lubelskie

Ostatnio na profilu byli

17125 wyświetleń profilu
  1. macin87

    John Deere

    U mnie w NH łożysko jest też smarowane smarem i przesmarowanie wypada na 1200h co jest absurdem- starsze mają zwolnice zalane olejem i nie przypominam sobie żeby kiedykolwiek wymieniał jakieś łożysko które jest w kąpieli olejowej. Nawet serwisant stwierdził że chociaż co 50h "gibnoć" raz smarownicą- od nadmiaru nie zgnije . Tak samo jest z krzyżakami przedniej osi (w NH nie ma kalamitek) a w moim case845xl są smarne ale jedno wymagało wymiany no i samo na stanie był krzyżak nie smarny ale droższy niż ten smarny na zamówienie ale za to trzeba czekać a ciągnik do roboty potrzebny i co z tego jak ten bez smarny rozleciał się w końcu sezonu a smarny obecny chodzi do tej pory. Tak samo jest z częstotliwością wymian oleju silnikowego- obejrzyjcie sobie gościa z MK4 robi w samochodach ale dające do myślenia eksperymenty
  2. macin87

    Abra junior

    @ThePerkins dobrze że jeszcze tacy jak ty są, jeżeli na coś wydali kase są wstanie przyznać się do swojego niezadowolenia. Mogę ci powiedzieć że dzisiaj przyjechał do mnie też rozsiewacz z UNII a już mam wątpliwości a wydałem ponad 6 razy tyle co ty. malowanie jest do zaakceptowania bo brak zacieków, smug ale w zakamarkach to już im się nie za bardzo chciało. Zobaczymy jak postąpi fabryka z tą reklamacją- tu jest ich być czy nie być- to mój 4 sprzęt tej polskiej marki i z tych 3 jestem mega zadowolony
  3. Ustaw dźwignię pod siedzeniem na prawą lub lewą stronę, a dokładniej w tą stronę dźwignię po której masz podłączone przewody przy tym rozdzielaczu pod siedzeniem (z fabryki wychodziły z położeniem na prawą stronę). Następnie przestaw dźwignię od podnośnika na stały wydatek. Dodatkowo przy rozdzielaczu musisz ustawić czy ma być dwustronnego działania czy jednostronnego przy tym drugim ustawieniu olej jest tylko w dolnym gnieździe
  4. Polifoska 6 bb 1710 NPK bb 1580 Saletra am. puławy bb 1220 saletrzak węg. worek 1150 mocznik bb 1560 sól pot. bb 1450 Masakra w porównaniu z poprzednim rokiem śr. 200zł/t więcej
  5. Bo żeby tek się nie działo to trzeba włączyć amortyzację tylnego tuz W moim NH też tak było że jak by ta ośka była sztywna bez obciążenia ale po 200 h pracy jak jedzie się po płytach drogowych bez amortyzacji to ciągnik skacze cały a z amortyzacją tylko czuć tylną oś bo przednia widać jak dopasowuje się do nierówności. Jak jeździłem Steyrem to było od razu czuć że to działa zwłaszcza jak się wjeżdżało z placu na asfalt- widocznie kwestia dopasowania się elementów
  6. Mój NH t6.165 ma w dowodzie 5610kg a international 845xl z ładowaczem waży 4900kg więc wątpię porównując te dwa ciągniki obok siebie że nh waży mniej niż 6,5 t ale na wiosnę go zważę bo sam jestem ciekaw Skąd to ja znam tak samo u mnie było i u daelrów case kubota claas jd , a najbardziej HN w kubocie wyśmiewają Silniki są te same lecz w NH jest inny program sterujący Jesteś pewien bo mnie się wydaje że uciąg to powierzchnia styku i masa - dobre. Nie wiem może słyszałeś to od kogoś co ktoś to słyszał (taki głuchy telefon) A o to wyjaśnienie: W przekładniach bezsopniowych skrzynia jak i silnik pracują automatycznie (można przełączyć na manual ale po co dopłacać do AC). Obroty jak i prędkość są zmienne od warunków obciążenia. Mimo iż ustawimy daną prędkość silnik dobiera sobie sam obroty do danego obciążenia lecz jeżeli obciążenie znacznie wzrośnie silnik zwiększa obroty wtedy przekładnia a dokładnie napęd hydrostatyczny w tej że skrzyni ma ciut wolniejszy czas reakcji niż przyrost momentu na silniku. W odczuciu operatora wygląda ten moment tak że jakby ciągnik łapał jakiś poślizg- ale jest to tylko chwilowe odczucie. Jest to jedna z wielu funkcji tych przekładni i żadna skrzynia stopniowa z trybem "AUTO" nie będzie działać tak jak bezstopniowa z tego względu że ta druga ma możliwość utrzymania prędkości niezależnie od prędkości obrotowej silnika i na odwrót. Taki przykład wiosną było mokro no i wiadomo mało się niezarżnąłem t6 AC. Jak pracuje się na zwykłej skrzyni to jak czujesz że się zapadasz to pedał w podłogę- tak jest pierwsza reakcja operatora a w tego typu skrzyniach wraz ze wzrostem obrotów zwiększa się prędkość na kołach. W bezstopniówce z byt wąskim agregatem w tych warunkach reakcja operatora jest taka sama- czujesz że "idziesz na dno" ale wciskając gaz nie zwiększasz obrotów ani prędkości bo prędkość masz ustawioną na max wciśnięty pedał, ciągnik nie odczuł obciążenia by zwiększyć obroty i zdaje ci się że on nie mam mocy- i tu właśnie przychodzą dodatkowe funkcje które posiada ten że ciągnik ale trzeba je było najpierw ustawić ale jak "kaczka d... nie namoczy to się pływać nie nauczy", a dodatkowo jak się do tej pory jeździło stopniowymi to uwierzcie mi na słowo bezstopniuwka to inna bajka w polu a w transporcie to już trzeba te 100 h wyjeździć by się czuć pewnie i by korzystać ze wszystkich funkcji jakie daje AC
  7. Niestety niekiedy projekt powstaje już z zaplanowanym budżetem i szuka się tańszych rozwiązań ale i też takich rozwiązań by eksploatacja maszyny polegała też na stałym uzależnieniu się o części zwłaszcza takie które są nienormalizowane czyli dostępne tylko w ASO A co do bizona polecam obejrzeć na YT reportaż o powstaniu i jaki wpływ miało na wykonanie tego kombajnu w tamtych latach związane właśnie z kosztami, technologią i możliwościami jakie tamten okres dał możliwości inżynieryjne- część osób (krytyków bizona) może w końcu zrozumie że nie były to dobre czasy
  8. Ty nie mierz wszystkich swoją skalą nie każdy jest tak głupi. Sama powierzchnia styku panewki jest nie mała a tarcie+powietrznia= temperatura. Część temperatury odprowadzi wentylator sit ale tylko tylnego wału. Dodatkowo duża powierzchnia panewki stawia duży opór co dla łożyska jest praktycznie zerowe- możesz tego nie wiedzieć ale ja mam szkołę w tym kierunku. Zastosowanie wszelkiego rodzaju łożysk/tulej ślizgowych jest zasadne gdy mamy cykliczne ruchy, jeżeli jednak jeżeli jest to ruch stały i ze znaczmy obciążeniem i obrotami wymagane jest ciągłe smarowanie. Panewka wytsąsacza wykonana jest ze specjalnego materiału nie raz syntetyczno-mineralnego- tłumacząc to na polski to takie tworzywo samosmarne (bardzo dawno temu był to kawałek drewna który leżakował w oleju) lecz taka panewka z wiekiem traci te właściwości. Ilu jest takich co użytkują maszyny i nie sprawdzają stanu poszczególnych elementów. Kasowanie luzu panewkach mija się już czasami z celem bo zazwyczaj jest to już takie jajo że w jednym punkcie jest luz a innym się blokuje. Uważasz że jak coś inżynierzy wymyślili to jest to dobre- silnik zamontowany w kombajnie za kabiną wg ciebie nie lepiej żeby był za zbiornikiem? Przy wymianie w kombajnie który ma układ wytrząsaczy na panewkach wymaga wymiany całego wału wraz z panewką (nie ma możliwości wymiany poszczególnych elementów) koszt to minimum 2500zł gdzie panewka to zwykła sklejka a wymiana łożyska to pewnie ze 100zł zależnie od zastosowanego rozwiązania zazwyczaj jest to łożysko samonastawne ze stożkiem wewnętrzny do centrowania- mówimy tu o częściach nie z ASO Tu widzę że niektórzy piszą że sprawdzają co roku, a ile to roboty czasami, a mimo to uważają że jest to dobre rozwiązanie- na tamte lata, wydajności i obciążenia i technologię wykonania było to najprostsze rozwiązanie. Wyjaśnijcie mi to po co ludzie robią wspomagania kierownicy, napęd 4x4 w c330, 360 przecież fabrycznie tego nie było i co niby to było tak idealne co w tamtym okresie wymyślił inżynier, po co w ogóle powstają nowsze generacje maszyn przecież można to klepać co powstało 20-30 a może i 40 lat temu
  9. Rozbierałeś kiedyś że tak twierdzisz. One mają tylko jedną zaletę prostota w rozebraniu w razie awarii i nic po za tym Wady to że stawiają duży opór, przez co szybciej i bardziej się nagrzewają a jak się nagrzewają- wał i sama panewka jest tak gorąca po dniu że nie można dotknąć do tego jak mają luz a napęd wału jest od łańcucha to wtedy szybciej się ten łańcuch zużywa. A przy 20-30 letnim kombajnie te miejsca gdzie pracuje panewka na wale są tak zużyte że aż z logiki osłabione (wujek miał że z tego powodu pękł rozwalił przenośnik, odrzutnik i pogiął się wytrząsacz) Łożyska zaś się praktycznie nie grzeją mają opór prawie zerowy- 20 lat mamy stare Volvo z czego 15 lat już na przerobionych z panewek na łożyska wytrząsaczach i ani razu nic nie było robione a na panewkach to co roku trzeba luz kasować. Dziwie się wam że tak myślicie bo wszyscy w okolicy wiedząc o tym że ojciec przerobił to na łożyska przychodzili zobaczyć jak to u siebie zrobić Dla mnie panewka to lipa ale nie mówię że nie kupię kombajnu na panewkach jeżeli będzie w dobrym stanie to zostanie przerobione to na łożysko- koszt niewielki lecz pracochłonny
  10. Oglądałem. Jak bym maił przeznaczyć więcej jak 100tys. to wolałbym wziąć kredyt i kupić nówkę a nie jakiegoś 5 letniego rupla za ponad 200tys. A jak widzisz te "zabytki" są godne zakupu ale nie w tej cenie wszystko da się doprowadzić do stanu lepszego niż nie jeden nowszy model. Ten case 8500 ma potencjał do odnowy generalnej ale już ten 7500 to tylko na złom, tak samo jd 1166 da rade go przywrócić do stanu fabrycznego ale nie ma najmniejszego sensu dać prawie 90tys. plus remont to po oględzinach to jakieś 25-30tys. o ile silnik sprawny w 100% 70tys.- heder 3,90 bez klimy i bez wózka, z sieczkarnią, no i jak to claasy i jd wytrząsacze na panewkach- trochę lipa ale można to przerobić na łożyska
  11. Szukam kombajnu ale po tym co zobaczyłem wątpię czy coś kupię https://www.otomoto.pl/oferta/john-deere-1166-ID6Bz7wz.html? - w najlepszym stanie jaki do tej pory widziałem u tego handlarza ale kupa roboty przy nim https://www.otomoto.pl/oferta/case-ih-8500-ID6BzWmx.html? - rdzewiak i kupa silikonu https://www.otomoto.pl/oferta/case-ih-dania-7500-ID6BzWlv.html? - totalna tragedia Są też dobre https://www.olx.pl/oferta/claas-dominator-48-nie-68-nie-78s-mozliwosc-transportu-CID757-IDvY9Vp.html#4438febad3 - zadbane claasy
  12. Tacy ludzie mnie przerażają zamiast wziąć się za poprawę jakości mleka to aby tylko sprzedać. Już byś nie stracił jak byś te mleko wylał przez te parę dni, ale nie kupuje się separatory byle by mieściło się w parametrach. Takie mleko może być nośnikiem gronkowca złocistego to raz że taka bakteria idzie dalej do przetwórstwa to jest dużym ryzykiem zakażenia całego stada- a wtedy bez separatora to już tylko stado do likwidacji, laboratoria alarmują że paciorkowce staja się antybiotykoodporne- a to wszytko przechodzi na ludzi, a jak my sami się za to nie weźmie to nauka w tym tempie nie nadąży za chorobami Czasami lepiej pozbyć się sztuki niż w przyszłości stada ale chciwość ludzka nie zna granic- jednak życie zweryfikuje takie niechlujne postępowanie i kiedyś może nie nas tylko kogoś z bliskiego otoczenia dopadnie jakaś nieuleczalna choroba. Rolnicy strajkują w związku z ASF ale w całym proteście nie chodzi tylko o pomór, ale o to by żywność z szeroko pojętego "zachodu" która wjeżdża do nas była skrupulatniej sprawdzana bo sami wiecie co od nich do nas idzie- najgorszy "sort". Polski przetwórca z przyjemnością sprzeda dobrej jakości produkt na zachód (żądza zysku) a gorszy zostawi w kraju przez co mamy kumulację swojego i zachodniego szajsu na pułkach sklepowych. Niech sobie teraz każdy kto ma średnią powyżej tych 400tys. ( w rzeczywistości powinno być 250tys.) weźmie do serca że za to co my ludzie zrobimy teraz przyszłość nas rozliczy, bo pogoń za kasą jest nie jest lekarstwem na wieczne życie.
  13. macin87

    Promocja claasa

    Wiem znam to już z własnego doświadczenia i te różne promocje można sobie wsadzić ..... Sprzedawcom chodzi tylko o zainteresowanie klienta takimi promocjami a oni już tak nakręcą w głowie i cena zmienia się diametralnie
  14. macin87

    Promocja claasa

    Za 280 dają silnik i kabinę a za resztę trzeba pewnie dopłacić
  15. Jeżeli jeszcze nie miałeś poprawek to dolicz sobie od pierwszych poprawek jak otrzymasz z dobre pół roku uwzględniając podpisanie umowy i portal przetargowy i 3 m-sc do momentu jak sprzęt stanie na podwórku
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj