Polecane posty

RedPower    3
Napisano (edytowany)

Witam,

Pierwsza sprawa tyczy się klimatyzacji a dokładniej dobicia czynnika.

Ile czynnika klimatyzacji wchodzi w układ w MF 3065 - gdzieś czytałem że około 1,8 kg czy to prawda?

Gdzie można się wpiąć aby nabić klimatyzację?

 

Druga sprawa dotyczy czyszczenia skrzyni.

Wiec tak... w w moim mf'ie był problem z ciśnieniem oleju w skrzyni (hydraulika wewnętrzna) http://www.agrofoto.pl/forum/topic/173583-mf-3065-ci%C5%9Bnienie-oleju-w-skrzyni/ . Nie moglem sobie z tym poradzić dlatego ciągnik poszedł na warsztat do mechanika. Został wymieniony olej w skrzyni oraz filtry poprzedni był zanieczyszczony według mechanika. Gdy ciągnik został zrobiony mechanik poinformował że olej został trzy razy wymieniony u nich w warsztacie w celu przeczyszczenia skrzyni (łączny koszt "wymiany" oleju około 3 tyś) I tu pytanie czy takie czyszczenie skrzyni jest prawidłowe? Moim zdaniem mechanik poszedł na łatwiznę nie patrząc na koszty. Według mnie wystarczyło dokładnie pospuszczać olej z przewodów siłowników (wspomagania) chodniczki oleju itp i to by wystarczyło. Dodam że mechanik wymieniał pompę hydrauliczną więc również miał dostęp do wnętrza skrzyni.

 

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    63

jeśli chciałeś mieć czystą skrzynie to dobrze zrobił pytanie tylko czy wlal i to spuscil czy pracował parę godzin i dopiero spuscil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3
Napisano (edytowany)

On spuścił wlał świeży spuścił wlał świeży spuścił i wlał świeży

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Maniek101    134

Jak w ogóle cię nie poinformował i nic nie wiedziałeś to zrobił płukanke gratis i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    929

jak dla mnie przegięcie... Otwieram skrzynie tylni most a potem ropownica i heja. Wyczyściłem w ten sposób u mnie i po wlaniu nowego oleju wciąż kryształ. Z tą ropą może szklanka syfu wyleciała. Fakt faktem musiało nie być syfu pod dyfrem bo tego bym nie wymył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Mówił że trzeba zmienić olej bo tamten jest zanieczyszczony a teraz wyszło że trzeba za trzy oleje zapłacić ...

Czyli przegiął z tym czyszczeniem?

 

Wie ktoś coś ta temat klimatyzacji bo ciepło się zrobiło i nieciekawie się w ciągniku robi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    63

No to jak tylko wlewal i spuszczal to niech sobie wsadzi takie płukanie skrzyni wyplukal owszem ale tylko pod wlewem i nigdzie więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Tzn wlewał uruchomił aby pochodził i wylewał :) Mój błąd Tego nie dopisałem :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    152
Napisano (edytowany)
Dnia 17.05.2017 o 18:42, RedPower napisał:

Witam,

Pierwsza sprawa tyczy się klimatyzacji a dokładniej dobicia czynnika.

Ile czynnika klimatyzacji wchodzi w układ w MF 3065 - gdzieś czytałem że około 1,8 kg czy to prawda?

Gdzie można się wpiąć aby nabić klimatyzację?

 

Druga sprawa dotyczy czyszczenia skrzyni.

Wiec tak... w w moim mf'ie był problem z ciśnieniem oleju w skrzyni (hydraulika wewnętrzna) http://www.agrofoto.pl/forum/topic/173583-mf-3065-ci%C5%9Bnienie-oleju-w-skrzyni/ . Nie moglem sobie z tym poradzić dlatego ciągnik poszedł na warsztat do mechanika. Został wymieniony olej w skrzyni oraz filtry poprzedni był zanieczyszczony według mechanika. Gdy ciągnik został zrobiony mechanik poinformował że olej został trzy razy wymieniony u nich w warsztacie w celu przeczyszczenia skrzyni (łączny koszt "wymiany" oleju około 3 tyś) I tu pytanie czy takie czyszczenie skrzyni jest prawidłowe? Moim zdaniem mechanik poszedł na łatwiznę nie patrząc na koszty. Według mnie wystarczyło dokładnie pospuszczać olej z przewodów siłowników (wspomagania) chodniczki oleju itp i to by wystarczyło. Dodam że mechanik wymieniał pompę hydrauliczną więc również miał dostęp do wnętrza skrzyni.

 

Czy ta sytuacja powinna mieć miejsce czy nie? Ochrzanić fachowca ( specjalizuje się w naprawie fergusonów) czy nie?

 

Ty tak na serio ??? Chodzi mi o naprawę.

Co do czyszczenia to jesteś w błędzie. Co Ci da spuszczenie oleju z chłodnicy i siłowników ? Cały syf siedzi w tylnym moście i skrzyni. Dalej powinien być filtrowany. Nie wiem jak to działa przy 1 filtrze ( u mnie są 3 ).

 

Druga sprawa - oddałeś traktor do naprawy. Ponoć został naprawiony, a Ty teraz szukasz jakiegoś "ale" aby nie zapłacić ?

 

Dziwią mnie tacy ludzie. Taniej by wyszło naprawić we własnym zakresie ale jak widzisz nie potrafiłeś.... 

 

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

 

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3
Napisano (edytowany)

Ja powiedziałem że nie zapłacę? Nie mówiłem...

Mechanik miał zrobić traktor za jak najmniejszą cenę.

Według mnie 3 wymiany oleju to trochę dużo... Napisałem temat w celu poznania opinii innych na ten temat ( Jak oni wymieniali olej / czyścili skrzynię ) Tak jak kolega wyżej pisał że "wyropował" skrzynię i to jest zdecydowanie tańsze rozwiązanie niż płukanie nowym olejem.

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    295

 Ja wczoraj czyściłem też po zjechanych tarczach hamulcowych tak jak lukbold pisze otwarty dół wyjęta pompa ropownica i 10l benzyny ekstrakcyjnej koszt wraz z ropownicą 140zł później wlewam olej z poprzedniej wymiany dzień pracy i wymiana na nowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    929

kolejny przykład na to... jak se sam nie zrobisz albo nie masz kolegi mechanika to nawet nie kupuj takich sprzętów bo cie puszczą w kapciach...

A Ty dostałeś przynajmniej ten olej który zużyli? bo nie sądzę aby po odstaniu nie nadawał się do powtórnego zalania 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Nie nie dostałem oleju. I nawet nie chcę się o niego upominać bo mogą zlewać wszystko w jedną beczkę a pomieszany na nic mi się nie przyda.

 

Niestety naprawa samemu była niemożliwa (nie było wiadomo gdzie szukać przyczyny). Mechanikowi naprawa zajęła 2 tygodnie (Jeżeli wymieniał część nową miał na drugi dzień więc nie jest to okres czekania na części). Dziś dostanę pełną listę rzeczy które zostały w nim wymienione to napiszę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    907

jak brud dobrze wpity to trzeba szczotki ale olej go nie pobiera więc...
najlepiej jak piszą odkręcić pokrywę obudowy sprzęgła przedniego napędu i jjazda z tym , że dyfer to raczej przez korpus koła a skrzynia to jedynie przez pokrywę boczną. Filtr jest 10 mikron i najlepiej zmieniać go 2 x częściej niż olej w tym wieku maszyny. Jak masz 1 mikron dodatkowy pod stopniem to razem z olejem - mniejsze przepływy.
Klima - jak chcesz tylko uzupełnić to upewnij się czy masz zmienione z r22 na r134 a jaknie to zmiana oleju w aprężarce, mycie skraplacza i zmiana czynnika wraz z zaworem rozprężnym. R22 już nigdzie nie kupisz. Przy uzupełnianiu ważne jest ciśnienie rozprężania wraz z ciśnieniem wysokim, jak reaguje na dodatek czynnika strona sprężona i wszystko w temp ok 20 stopni. Przy wymianie czynnika z r22 na 134 zawartość układu w poprzednim rodzaju niema znaczenia. Przy samych ubytkach zmienić należy również filtr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekS    4

Ja nie chce nikogo namawiać do tego co zrobiłem ani pouczać, ale w 3080 jak miałem zawaloną skrzynie opiłkami to moje czyszczenie wyglądało tak: spuszczamy olej na rozgrzanym, zakręcamy korek spustowy, 40 litrów ropy do skrzyni i 10 kółek po placu właczając wyłączając wałek podnosząc opuszczając podnośnik itp. Spuściłem ropę z opiłakmi i brudem, natępnie nowy filtr i tu ciekawostka od DAF'a 95xf silnikowy iświeży olej. popracować ze dwa dni i wymienić filtr na oryginalny do skrzyni fergusona i operacja zakończona. Spuszczoną ropę ze skrzyni przefiltrowałem i zjadła C330 bez zająknięcia. KOszt żaden bo tylko taki co filtr oleju od dafa - bodajze 70 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3
Napisano (edytowany)

Wnioskuję po odpowiedziach odnośnie skrzyni że poszedł na łatwiznę i wykonał robotę bardzo dużym kosztem.

 

Odnośnie klimatyzacji jak ktoś nabijał klimatyzację to proszę pisać .... pomoże to mi. ...I innym w przyszłości :)

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    907

ale co masz za problem z klimą?
co do zalewania skrzyni ON to może i to jest rozwiązanie. Trzeba jeszcze pamiętać, że są dwa korki i warto ich użyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    929

Ja tam bym się bał puścić ON na elektrozawory...jedynie obudowę tym wymyć i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    400

Z tym to fakt ale co nie którzy ryzykują i nic się im nie dzieje, znając życia gdyby ja tak zrobił to na bank coś by się spie...ło.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    50

Klime nabijałem kiedyś to weszło 1100 gramów czynnika r134, a po trzech latach jak pojechałem na uzupełnienie to w układzie było 600 gram i klima też chłodziła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1225

Nie zapominajcie, że rozbieranie skrzyni/otwieranie aby ją wyropować tez kosztuje. Robocizna, jakiś silikon, uszczelki. A jak ktoś pisał pod dyfrem i tak by zostało. A olej i tak trzeba było by ze dwa razy wymienić dla pewności. Na jedno wychodzi. Drogo? Trzeba było robić samemu. Albo poprosić przed oddaniem do naprawy o dokładny kosztorys lub informowanie o każdym droższym przedsięwzięciu.

Rozumiem, że mechanik miał za darmo ci rozbierać te chłodniczki i przewody i się w tym babrać i czyścicć? Popatrz sobie ile tego jest na ciągniku i ile z tym zabawy. Dodaj do tego, że potem były by jakieś wycieki a to coś by się urwało. I co za darmo mieli by ci robić? Do tego rozebranie skrzyni aby wyropować też za darmo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    907

on nie zaszkodzi elektrozaworom ale już spod trybów (zębów) go wyciśnie i będzie uj nie smarowanie. Pompa jest trybikowa, maszyna nie taka lekka itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

hubertuss Ciągnik był oddany do naprawy bo samemu nie można było dojść gdzie jest przyczyna.

 

 

Mechanik Wymienił:

Pompę hydrauliczną - 2200 zł

Zawór sterujący w skrzyni - regeneracja 700 zł

Filtry oryginalne - 200 zł

Czujnik ciśnienia - 200 zł

3 wymiany oleju - 2700zł

Robota - 700 zł

Łączny koszt wynosi:  6000 zł

Dochodzi jeszcze transport ciągnika ....

 

Mechanik przed zabraniem przyjechał na diagnostykę traktora bo miałem nadzieję że powie konkretnie co jest nie tak a on powiedział że nie wie dokładnie gdzie jest przyczyna i ciągnik trafił na warsztat do niego :/ Mam nauczkę aby zastrzegać że przy wydatkach powyżej 500 zł ma być telefon do mnie... No ale cóż było minęło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    295

W massey-u mało która naprawa ma mniej niż 500zł, nawet wymiana oleju to jest 650-1000zł w zależności jaki olej i ile

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    929
Napisano (edytowany)

o matko... gdzie te pompy po 2200?? internetów nie znajet czy jak? tak więc na starcie jesteś 800zł w plecy a mówię tu o oryginale od Boscha bo zamiennik za 800-900 można wyrwać

 

Jak już jest taki lewus i naciągacz to wlewa 30stke tego http://allegro.pl/olej-wielofunkcyjny-utto-10w40-30-l-dystrybutor-i5946126884.html co powinno dać minimum na bagnecie... płucze i choćbym 3x wymienił to znów któryś tysiąc do przodu.... a nie najdroższy olej jaki jest dostępny użyć do płukania  :wacko:  :wacko:  :wacko:  :blink:  :blink: współczuje i tyle w temacie

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Nasters
      Witam  mam problem Lamborghini 1060 otóż do 1 tys obrotów z odmy leci delikatnie biały dymek lecz pod za dużym ciśnieniem po zwiększeniu obtotów z odmy zaczyna kapać olej czym większe obroty więcej oleju ?? ktoś może już to przerabiał ?? uszczelka ?? pierścienie ??
    • Przez raszpl
      Witam, mam problem z MF 3060, a mianowicie chodzi o cisnienie oleju. Od jakiegos czasu zaświeca mi sie kontrolka " cisnienia oleju" a co za tym idzie, przedni napęd sam sie włącza. Robi sie tak podczas zdjecia nogi z gazu. Obawiam sie że czeka mnie wymiana pompy hydraulicznej. Przyczyną zapewne była duza ilosc opiłków metalu która pojawila sie z hamulcow w ktorych wytarly sie okladziny i co za tym idzie metal ocieral o metal. Mógłby mi ktos dać jakies rady, wskazowki co sprawdzić zeby upewnic sie cos mu dolega albo co mnie czeka z jego przyszłością?
      Z góry dzieki za odpowiedzi.
    • Przez zetor7352
      Witam.mam problem z zalaczeniem mlocarni w jd 2058 hillmaster.zalacza wtedy tylko kiedy np.trzyma sie podnoszenie hederu i zalacza zawor przelewowy.cisnienia na pompach ok pomierzone.cisnienie na zaworze redukcyjnym tez ok.jaka moze byc przyczyna? Ktos cos.z gory dzieki
       
    • Przez sznajdik
      Zagadka dla wtajemniczonych bardziej niż ja, cały czas wysiada mi jedna sekcja pompy od hydrauliki coś jest nie halo skoro tak się dzieje tylko co i gdzie tego szukać? Dodam że do oleju zastrzeżeń mieć nie mogę bo go przejrzałem zarówno dno skrzyni pod kątem czystości obejrzane a wspomaganie osłabło po 10 miesiącach od założenia pompy (w tym zimą ciągnik prawie nie używany stał) hydraulika zewnętrzna bez zarzutu. Pompa wyjęta pojedzie do reklamacji żeby poznać opinię zakładu, gdzie szukać przyczyny? co męczy tak tę pompę że ta sekcja zdycha?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj