Arek

Alternator pyłoszczelny czy samochodowy ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Arek    218

W wielu miejscach jest napisane, że w ciągnikach i innych maszynach rolniczych są alternatory pyłoszczelne.

Co to oznacza? Z wyglądu niewiele się różni od samochodowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
casejx    30

Zadnym wielkim znawca nie jestem, ale tak na chlopski rozum to chyba chodzi o to zeby sie pył, kurz itp nie dostawal sie do jego wnetrza. Ja w 3p mam alternator od samochodu juz dlugie lata i nic sie z nim nie dzieje.


Sprzedam kombajn claas senator tel.502157401. Zainteresowanych zapraszam na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W wielu miejscach jest napisane, że w ciągnikach i innych maszynach rolniczych są alternatory pyłoszczelne.

Co to oznacza? Z wyglądu niewiele się różni od samochodowego.

Np. gdzie jest tak napisane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radan    28

Pyłoszczelny znaczy słabiej chłodzony. Ja od 2003 nic przy swoim nie robiłem a działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Pyłoszczelny na pewno ma jakiś filtr albo coś żeby nie zaciągał kurzu, całkowicie zasłonięty nie może być bo by się przegrzewał, wg. mnie zbędne rozwiązanie podnoszące aby koszty, bo przecież nie ma nic za darmo


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Może chodzi o regulator pyłoszczelny a nie alternator ?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Np. gdzie jest tak napisane?

 

http://www.sklepgranit.pl/Alternatory/40499-.html

http://www.elektryka.trz.pl/alternator-Volvo.php

 

Jak popatrzyłem w katalogi i numerki to wiele tych samych alternatorów występuje w samochodach i ciągnikach więc to półszczelność to chyba jakaś ściema :P

 

Na zagranicznych stronach można też znaleźć alternatory w wersji marine ale one też na wygląd niczym się nie różnią...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

W danych technicznych ceniącego się producenta powinna być podana klasa ochrony np IP54

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Chwyt marketingowy. Jeżeli byłby pyłoszczelny musiałby być zgodny z IEC 529 i mieć oznaczenie IP6X.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez gasnica
      po odpaleniu ciagnika musze go ostro przegazować tak do ok 2tys obr silnika i dopiero wtedy mam ładowanie. Czy to nie jest czasem wina szczotków? Dodam tylko że u mnie szczotki są razem z regulatorem i nigdzie tego nie można kupić tak mi powiedział koleś w grene. Jak to naprawić?
    • Przez hubert25a2
      Witam  was  dzisiaj zakupiłem alternator z Forda MK2   Boscha 14V 60-90A   na szajbę samochodową która będzie zmieniana od ruskiego  i moje pytanie  brzmi  w jaki sposób podpiąć ją do oryginalnej instalacji ? (powiem tylko że przy alternatorze jest 5 wyjść regulator w kabinie ) i czy  można jakoś to podłączyć ?  czy może pasować  szajba od ruskiego alternatora ? i czy nie przeładuje akumulatora  ? (akumulator 140ah zapa 12v) proszę o  odpowiedzi pozdrawiam  
       
      link do alternatora z Forda  :http://archiwum.allegro.pl/oferta/alternator-ford-mondeo-mk2-1-6-bosch-93bb10300ag-i5071463927.html
    • Przez AgroDudi99
      Witajcie, otóż mam problem z ciągnikiem MF 374V (konstrukcja podobna do serii 30x0) otóż jest w wersji electronic system, mam w nim wyświetlacz obrotów silnika i mth elektroniczny, po włączeniu świateł drogowych, nawiewu, halogenów z przodu i z tyłu jest strasznie duży spadek napięcia przez co wyświetlacz od obrotów silnika i mth głupieje wyświetla się napis off, czy przyczyną tego może być za mała pojemność akumulatora (90ah) lub alternator? Dodam także, że rozrusznik pyka, ma problemy z odpaleniem (raz odpala od pierwszego przekręcenia kluczyka, a raz dopiero po 10-20 przekręceniach), założony jest nowy rozrusznik szybko obrotowy.

      Z góry dziękuję za odpowiedzi
    • Przez szczypek91
      Witam. Mam zetora 9540, pęk mi przy nim pasek klinowy (alternator, chłodzenie) i nie wiem jak założyć nowy, ponieważ zetor ma przedni wom. W sumie to trzeba ściągać wom, tylko jak?
    • Przez RedPower
      Witam,
      Niedawno zakupiłem ciągnik Massey Ferguson 3065. Niestety posiada w pół działający komputer. Tzn. Komputer się podświetla jednak nic nie wyświetla, nie da się przełączać między funkcjami. (Załączone zdjęcia) "Ruszyłem" kostkami pod deską rozdzielczą jednak nic nie pomogło. Jaka może być przyczyna i jak to naprawić?
       
      Drugim problemem jest obrotomierz. Nabija on mth lecz wskazówka ani drgnie. Dodam że z kostki za obrotomierzem wychodzi kabelek (żółty) z okrągło końcówką. Gdzie miałby on dochodzić?
       
      Załączam również zdjęcia.
       
      Z góry dziękuje za pomoc.




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj