Skocz do zawartości
Arek

Alternator pyłoszczelny czy samochodowy ?

Polecane posty

Arek    121

W wielu miejscach jest napisane, że w ciągnikach i innych maszynach rolniczych są alternatory pyłoszczelne.

Co to oznacza? Z wyglądu niewiele się różni od samochodowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
casejx    30

Zadnym wielkim znawca nie jestem, ale tak na chlopski rozum to chyba chodzi o to zeby sie pył, kurz itp nie dostawal sie do jego wnetrza. Ja w 3p mam alternator od samochodu juz dlugie lata i nic sie z nim nie dzieje.


Sprzedam kombajn claas senator tel.502157401. Zainteresowanych zapraszam na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W wielu miejscach jest napisane, że w ciągnikach i innych maszynach rolniczych są alternatory pyłoszczelne.

Co to oznacza? Z wyglądu niewiele się różni od samochodowego.

Np. gdzie jest tak napisane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radan    28

Pyłoszczelny znaczy słabiej chłodzony. Ja od 2003 nic przy swoim nie robiłem a działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Pyłoszczelny na pewno ma jakiś filtr albo coś żeby nie zaciągał kurzu, całkowicie zasłonięty nie może być bo by się przegrzewał, wg. mnie zbędne rozwiązanie podnoszące aby koszty, bo przecież nie ma nic za darmo


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    462

Może chodzi o regulator pyłoszczelny a nie alternator ?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    121

Np. gdzie jest tak napisane?

 

http://www.sklepgranit.pl/Alternatory/40499-.html

http://www.elektryka.trz.pl/alternator-Volvo.php

 

Jak popatrzyłem w katalogi i numerki to wiele tych samych alternatorów występuje w samochodach i ciągnikach więc to półszczelność to chyba jakaś ściema :P

 

Na zagranicznych stronach można też znaleźć alternatory w wersji marine ale one też na wygląd niczym się nie różnią...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    432

W danych technicznych ceniącego się producenta powinna być podana klasa ochrony np IP54

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Chwyt marketingowy. Jeżeli byłby pyłoszczelny musiałby być zgodny z IEC 529 i mieć oznaczenie IP6X.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez adi972
      częściowo ładuje ale świeci się czerwona lampka od ładowania Proszę o pomoc
    • Przez gasnica
      po odpaleniu ciagnika musze go ostro przegazować tak do ok 2tys obr silnika i dopiero wtedy mam ładowanie. Czy to nie jest czasem wina szczotków? Dodam tylko że u mnie szczotki są razem z regulatorem i nigdzie tego nie można kupić tak mi powiedział koleś w grene. Jak to naprawić?
    • Przez adrozdz2
      Witam, chcę założyć do mojego Ursusa C-330M alternator i mam pytanie. Czy muszę wymieniać instalacje elektryczną (nie wymieniana od nowości 1990r)? Mam 2 akumulatory 6v 165A a alternator który chcę założyć ma moc 14V/50A, czy może byc taki? Nie znam się na tym za bardzo.. Pozdrawiam
    • Przez stachu1991
      Witam
      Mam problem z alternatorem
      Od pewnego czasu zaobserwowałem skakanie wskazówki amperomierza i miganie lampki ładowania aku na zwalnianiu obrotów silnika a na wolnych obrotach lampka cały czas się pali. Wymieniłem regulator napięcia (taki jak ten http://allegro.pl/plytka-regulator-plytkowy-ja112-mtz-belarus-t-25-i2917246035.html) lecz nie pomogło wskazówka jak skakała to skacze i ładowanie tak samo. Napięcie ładowania ponad 15V w porywach do 16V. Panowie jaki polecicie regulator napięcia albo podpowiedzcie co może być nie tak z tym ładowaniem.
    • Przez Ziel
      Witam. Wczoraj przestał ładować mi alternator. Mam kupę pracy w polu i nie chce stawać w miejscu, moje pytanie brzmi czy nic sie nie stanie jak będę przekładał codziennie akumulatory chodzi mi bardziej o to czy jak akumulator się rozładuję czy to nie zaszkodzi na komputer. Podejrzewam że nie ale wole sie zapytać kogoś kto sie na tym zna.
×