Skocz do zawartości
ziutek92

John deere 5515 alternato grzeje sie!

Polecane posty

ziutek92    3

witam posiadam kolejny problem za moim świeżo zakupionym jeleniem. Problem tkwi w alternatorze grzeje się gdy ciągnik jest zgaszony po nocy! dotykając jego czy kółko to jest ciepłe. Dodam że alternator ładuje ponad 14v lampka normalnie się zaświeca po zapłonie gdy zgaszony jak się go zapali to gaśnie. Do alternatora są podłączone 3 przewody na śrubkę prądowy z rozrusznika oraz dwie wsuwki według oznaczenia to IG-zółta wsuwka i tam powinien pojawiać się prąd po zapłonie i tak jest oraz druga wsuwka L-niebiesko czerwony to dotyczy się lampki kontrolnej i tam też pojawia sie prąd po zapłonie oczywiście mowie że sprawdzane było na odpiętych przewodach i w obu po zapłonie jest prąd. Jest jeszcze jedno miejsce na wsuwkę ale ono nie jest oznaczone niczym dodam że alternator jest firmy denso.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Prądowy od rozrusznika odkręć i sprawdź czy się grzeje. Pewnie mostek . Denso  jest 4 fazowy i jeszcze wyrabia się z napięciem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    3

no ale jak odkręcę prądowy od rozrusznika to tak jakbym odkręcił prądowy od alternatora albo zdjął całkiem kleme.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hemi    16

Chciałem się upewnić . Tu się nie ma co zastanawiać, tylko targaj alternator i do elektryka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    3

alternator był u elektryka i sprawdził ze wszystko jest ok ale u niego lampka się nie zaświecała dodam ze w ciągniku jest dioda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

To co czary? Iskrzy na przewodzie prądowym jak go dotykasz do śrubki?, nie masz amperomierza żeby zmierzyć czy nie płynie prąd na alternator?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    462

alternator był u elektryka i sprawdził ze wszystko jest ok ale u niego lampka się nie zaświecała dodam ze w ciągniku jest dioda.

 

Jeżeli jest tak jak piszesz to zmień elektryka, jeżeli odepniesz te 2 przewody na wsuwki to też się grzeje?, jeżeli tak to w 100% winny alternator.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    3

przyczyna znaleziona ale nie w 100% bardzo dziwny i nietypowy przypadek ponieważ winny był regulator raz brał się zacinał ze cały czas płynął prąd na wirnik a raz nie jak dotykało się przewód prądowy to nic nie iskrzyło jak odpięło się dwa przewody na wsuwki to też się grzał. ale problem jest teraz tego typu został założony regulator wiadoma rzecz zamiennik chiński bo akurat taki posiadał i po zmontowaniu wszystkiego lampka na stole już normalnie się zaświecała i gasła został zamontowany z uśmiechem na twarzy już alternator do jelenia i po przekręceniu zapłonu normalnie ładowanie się zaświeca po odpaleniu lampka sie delikatnie podświeca myślałem ze to podświetlanie tablicy to powoduje ale jednak nie. i teraz pytanie czy to może być wina chińskiego regulatora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    462

W normalnie działającej instalacji po wyłączeniu kluczyka na regulatorze nie powinno być napięcia i niezależnie w jakiej pozycji jest regulator prąd nie powinien  płynąć na alternator.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    3

nie wiem czy czytasz ze zrozumieniem ale napisałem wyraźnie że po wyłączeniu zapłonu nie ma napięcia na regulator jest tylko napięcie w przewodzie głównym zasilającym. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    462

W takim przypadku po wyłączeniu kluczyka niezależnie w jakiej pozycji został regulator, alternator nie powinien się grzać.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez gasnica
      po odpaleniu ciagnika musze go ostro przegazować tak do ok 2tys obr silnika i dopiero wtedy mam ładowanie. Czy to nie jest czasem wina szczotków? Dodam tylko że u mnie szczotki są razem z regulatorem i nigdzie tego nie można kupić tak mi powiedział koleś w grene. Jak to naprawić?
    • Przez yacenty
      Witajcie, na jesieni podczas siewu zauważyliśmy ubytek płynu chłodzącego w ciągniku John Deere 6140r. Dolaliśmy - weszło ok 2l do połowy skali.
      Teraz przy wiosennym przeglądzie zauważyłem że płynu jest ledwo ledwo w zbiorniku. Dolałem - weszło około 2.5l i jest troszkę powyżej srodka skali.
       
      W miejscu garażowania nie widzę ewidentnej plamy, nie widać też zbytnio sladów mokrego na silniku / masce.
      Co może być przyczyną gdzie szukać dziury w całym?
       
      Gdzieś mi się w galerii rzuciło nie dawno, że ta seria JD ma jakiś defekt i pękają jakieś przewody, ale póki co nie mogę namierzyć tego obrazka / tej dyskusji.
      Ktoś z was ma podobny problem? Dodam że ciągnik ma 3 lata i lekko ponad 1000h na budziku.
       
      Chcesz poznać dane techniczne John Deere 6140r
    • Przez ulbier
      Witam potrzebuje odnalezienia nazwy tej dokladnie czesci jaka znajduje sie na zdjeciu, cóż tu duzo mowic był bym wdzieczny jak by ktos dał linka do kupna tej danej czesci. Wiem ze nazywa sie to jakos półoś przedniego mostu ale nie moge znalezc żadnego linka do kupna tej czesci by pasowala do JohnDeere 2140. Pilnie potrzebuje tej częsci . Ważne aby miała ten "kołnierz"





    • Przez NewHollandtm190
      Witam mam problem z John Deere 6320 z 2004 roku. Otóż od momentu spuszczenia płynu chłodniczego z układu chłodzenia w ciągniku przestało działać ogrzewanie. Najprawdopodobniej jest zapowietrzona nagrzewnica lecz nie wiem jak ją odpowietrzyć. Może ktoś wie jak rozwiązać problem proszę o pomoc
    • Przez TheZielonyJohny
      Witam serdecznie. 
       
      Mam mały problem z zakupionym używanym JD 6930 premium. 
       
      Problem polega na tym, że po puszczeniu pedału hamulca słychać strzał w przedniej osi TLS. 
      Podejrzewam, iż wynika to z faktu załączania przedniego napędu podczas hamowania, a następnie jego wyłączanie po puszczeniu hamulca. Więc może to być kwestia różnicy prędkości pomiędzy przednią osią a tylną. 
      Dodam, że po zahamowania tylko jednym hamulcem ( nie ważne czy lewy czy prawy) nie zanotowałem ani razu takiego uderzenia. 
       
      Opony na ciągniku : 
      Przód 540/65 R28 - nowe 100 % protektora
      Tył 650/65 R38 - ok. 20% protektora
       
      Przednia oś zalana olejem Spirax. 
       
      Zastanawiam się czy te opony mogą razem ze sobą współpracować. 
      Sama oś TLS chodzi perfekcyjnie, nie jest jeszcze wybita. 
       
      W instrukcji spotkałem się tylko ze wzorem na procentowe wyprzedzenie w prędkości pomiędzy przodem  a tyłem. Nie ma jednak podane jakie konkretne rozmiary opon mogą ze sobą współgrać bądź też nie. 
       
      Jakieś sugestie, doświadczenia, podobne problemy ? Z góry dziękuję  
×