Skocz do zawartości
ziutek92

John deere 5515 alternato grzeje sie!

Polecane posty

ziutek92    3

witam posiadam kolejny problem za moim świeżo zakupionym jeleniem. Problem tkwi w alternatorze grzeje się gdy ciągnik jest zgaszony po nocy! dotykając jego czy kółko to jest ciepłe. Dodam że alternator ładuje ponad 14v lampka normalnie się zaświeca po zapłonie gdy zgaszony jak się go zapali to gaśnie. Do alternatora są podłączone 3 przewody na śrubkę prądowy z rozrusznika oraz dwie wsuwki według oznaczenia to IG-zółta wsuwka i tam powinien pojawiać się prąd po zapłonie i tak jest oraz druga wsuwka L-niebiesko czerwony to dotyczy się lampki kontrolnej i tam też pojawia sie prąd po zapłonie oczywiście mowie że sprawdzane było na odpiętych przewodach i w obu po zapłonie jest prąd. Jest jeszcze jedno miejsce na wsuwkę ale ono nie jest oznaczone niczym dodam że alternator jest firmy denso.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    17

Prądowy od rozrusznika odkręć i sprawdź czy się grzeje. Pewnie mostek . Denso  jest 4 fazowy i jeszcze wyrabia się z napięciem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    3

no ale jak odkręcę prądowy od rozrusznika to tak jakbym odkręcił prądowy od alternatora albo zdjął całkiem kleme.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hemi    17

Chciałem się upewnić . Tu się nie ma co zastanawiać, tylko targaj alternator i do elektryka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    3

alternator był u elektryka i sprawdził ze wszystko jest ok ale u niego lampka się nie zaświecała dodam ze w ciągniku jest dioda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    17

To co czary? Iskrzy na przewodzie prądowym jak go dotykasz do śrubki?, nie masz amperomierza żeby zmierzyć czy nie płynie prąd na alternator?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    506

alternator był u elektryka i sprawdził ze wszystko jest ok ale u niego lampka się nie zaświecała dodam ze w ciągniku jest dioda.

 

Jeżeli jest tak jak piszesz to zmień elektryka, jeżeli odepniesz te 2 przewody na wsuwki to też się grzeje?, jeżeli tak to w 100% winny alternator.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    3

przyczyna znaleziona ale nie w 100% bardzo dziwny i nietypowy przypadek ponieważ winny był regulator raz brał się zacinał ze cały czas płynął prąd na wirnik a raz nie jak dotykało się przewód prądowy to nic nie iskrzyło jak odpięło się dwa przewody na wsuwki to też się grzał. ale problem jest teraz tego typu został założony regulator wiadoma rzecz zamiennik chiński bo akurat taki posiadał i po zmontowaniu wszystkiego lampka na stole już normalnie się zaświecała i gasła został zamontowany z uśmiechem na twarzy już alternator do jelenia i po przekręceniu zapłonu normalnie ładowanie się zaświeca po odpaleniu lampka sie delikatnie podświeca myślałem ze to podświetlanie tablicy to powoduje ale jednak nie. i teraz pytanie czy to może być wina chińskiego regulatora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    506

W normalnie działającej instalacji po wyłączeniu kluczyka na regulatorze nie powinno być napięcia i niezależnie w jakiej pozycji jest regulator prąd nie powinien  płynąć na alternator.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutek92    3

nie wiem czy czytasz ze zrozumieniem ale napisałem wyraźnie że po wyłączeniu zapłonu nie ma napięcia na regulator jest tylko napięcie w przewodzie głównym zasilającym. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    506

W takim przypadku po wyłączeniu kluczyka niezależnie w jakiej pozycji został regulator, alternator nie powinien się grzać.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez gasnica
      po odpaleniu ciagnika musze go ostro przegazować tak do ok 2tys obr silnika i dopiero wtedy mam ładowanie. Czy to nie jest czasem wina szczotków? Dodam tylko że u mnie szczotki są razem z regulatorem i nigdzie tego nie można kupić tak mi powiedział koleś w grene. Jak to naprawić?
    • Przez yacenty
      Witajcie, na jesieni podczas siewu zauważyliśmy ubytek płynu chłodzącego w ciągniku John Deere 6140r. Dolaliśmy - weszło ok 2l do połowy skali.
      Teraz przy wiosennym przeglądzie zauważyłem że płynu jest ledwo ledwo w zbiorniku. Dolałem - weszło około 2.5l i jest troszkę powyżej srodka skali.
       
      W miejscu garażowania nie widzę ewidentnej plamy, nie widać też zbytnio sladów mokrego na silniku / masce.
      Co może być przyczyną gdzie szukać dziury w całym?
       
      Gdzieś mi się w galerii rzuciło nie dawno, że ta seria JD ma jakiś defekt i pękają jakieś przewody, ale póki co nie mogę namierzyć tego obrazka / tej dyskusji.
      Ktoś z was ma podobny problem? Dodam że ciągnik ma 3 lata i lekko ponad 1000h na budziku.
       
      Chcesz poznać dane techniczne John Deere 6140r
    • Przez tomek2201
      Witam. Jakie oleje silnikowe lejecie do swoich dość młodych modeli JD? Ja do mojego 5075E do tej pory lałem dedykowany fabryczny olej silnikowy John Deere Plus-50 II 15W40. Teraz zastanawiam się czy nie można byłoby zalać jakimś tańszym olejem o tych samych parametrach np. Turdus 15W40 lub jakiś FUCHS? Jakimi olejami wy zalewacie swoje ciągniki John Deere i jakie jest Wasze zdanie na temat oleju Turdus, bo słyszałem że jest to tańszy ale jeden z lepszych olejów. Przykładowo mam też Renault Ares 610 z silnikiem JD i mechanik doradził mi żeby zalać go właśnie Turdusem, tylko że to już jest dość stary silnik i dlatego waham sie czy lać ten olej do JD5075E.
    • Przez TheZielonyJohny
      Niedawno temu zakupiłem sprowadzaną używkę 6930P. ma ona założone na przodzie nowe ogumienie ale niestety tył jest do wymiany.
      I tu pierwsze szybkie pytanko - Czy te rozmiary są standardowe do tego modelu ? 540/65 R 28 na 650/65 R 38 
      Druga kwestia to obciążnik na przedni TUZ ? O jakiej wadze dokupić ten balast ? ok. 1200 kg ? Chodzi o to żeby jeszcze szło skręcić kołami gdy spuści się maszynę na ziemię
      Z góry dzięki za podpowiedzi
    • Przez GV103
      Mam problem z układem kierowniczym w John Deere 6910 z 2001 roku.Są drgania na kierownicy i hałas w okolicy pompy hydraulicznej i rozdzielacza z tyłu ciągnika nie da się jeździć .Na zimnym oleju w ciągniku gdy się kręci kierownicą jest wszystko w porządku,dopiero jak się ciągnik rozgrzeje tak po 30 min to dopiero zaczyna kierownica drgać.Pompa hydrauliczna była u regeneracji przed regeneracją było tylko 130 bar na rozgrzanym oleju i świeciła się kontrolka STOP ale wszystko z układem kierowniczym było dobrze tylko długo podnosił narzędzie i trzeba było dodać gazu żeby podniósł czy obrócił pług  ,po regeneracji jest 200 bar z podnoszeniem niema już problemu podnosi bardzo szybko ale jest problem z kierowaniem.Jest to pompa tłoczkowa o wydajności 98 litrów na minute i ciśnieniu 200 bar.Może ktoś wie co wywołuje te drgania na kierownicy?? 
×