Skocz do zawartości
News
zwc18

Alternator MTZ / T25 / Jumz jakie są różnice ?

Polecane posty

zwc18    1

Witam panowie powiedzcie mi proszę jakie są rożnice poza cena. Posiadam Jumza i muszę zmienić alternator i ten z Jobsa kosztuje 239 zł średnio, a o takich samych parametrach do LTZ / T25 / MTZ są o około 50 / 60 zł tańsze. Czy różnica tkwi jedynie w kole ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    19

@zwc18 różnicą są również producenci alternatorów,ich ceny które w zależności od mocy samego alternatora  oraz samego producenta się różnią. Dla porównania wrzucam linki :D

1.https://sklep.mizar.com.pl/alternator-mtz-14v-50a-46463701-p-1635.html

2.http://www.czescidotraktorow.pl/alternator-mtz-belarus-oryginal-1150-w-p-1638.html

3.http://alegratka.pl/ogloszenie/alternator-jumz-oryginal-jobs-14v-50a-27690233.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    206
Tak, tylko że w Jumzie na stary typ mocowania nie założysz nowego typu alternatora. Dodatkowa sprawa musi mieć koło na szeroki pasek. Ja bym się nie bawił z ruskim tylko zamontował samochodowy jakiś w miarę prosty. Bo i tak trzeba przerobić mocowanie. Np Delco z Opel Kadett/Astra, ma regulowaną szerokość koła pasowego. Sam sobie zamontowałem taki do T25. Tani i prosty w naprawie.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jackob1997    19
Napisano (edytowany)

u mnie w ursusie od volkswagena jest altek i ładuje aż miło :) 

Edytowano przez jackob1997

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    206
Tu nie chodzi o przechwałki co kto ma, tylko o proste rozwiązanie które zadowoli traktor i jego właściciela.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zwc18    1

Mocowanie alternatora już wystrugane na bazie starego lecz uszy można przesunąć w prawo / lewo.  Jest to na tyle istotne gdyż napęd będzie brany ze sprężarki z podwójnym rozłącznym kołem na tej samej zasadzie co w 3p i trzeba alternator przesunąć w prawo bliżej korka oleju 
Co do samego alternatora to był założony od jakiegoś samochodu lecz taki hebel że szkoda gadać i teraz myśle nad jakimś oryginalnym
Chodzi mi po głowie coś takiego http://allegro.pl/alternator-mtz-t-25-t25-ltz-belarus-14v-50a-gratis-i6818271165.html te same parametry co jumzowski 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    145
Ja jakbym miał zmieniać to na pewno nie kupiłbym oryginału tylko samochodowy.
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez seba25
      Witam mam problem z rewersem, wyskakuje tylko podczas zjeżdzania z góry przy podjeździe nie ma takiego problemu proszę o porady.
    • Przez Ezekiel
      Dzień dobry, do wiosny chcę zakupić traktor. Modele jakie mnie interesują to mtz 82 i case international 845 xl, 844 xl. Chciałbym poznać opinie na temat tych modeli, jak jest z awaryjnością, jakie są ceny części? Czy może lepiej wybrać inny traktor w cenie do 35 tyś o mocy 80-85km?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam , drodzy koledzy i koleżanki mam problem z Pronarem 82 SA ... mianowicie ostatnio podczas wykonywania podorywki coś się zchrzaniło z silnikiem , jechałem normalnie na prawie maksymalnych obrotach i było okej aż nagle na uwrociu zdjąłem nogę z gazu i zauważyłem że silnik nie pracuję tak jak powinien i co ok. 2-5 sekund puszcza chmurę niebieskiego dymu i tak jakby na mocy stracił ponieważ podczas ruszania z dwójki drogowej na żółwiu ma problem się na pusto zebrać . Ma przepracowane 4000 mtgh i wcześniej (tak od 2400 mtgh) stopniowo coraz to bardziej zaczynał kopcić na czarno jak ruska lokomotywa bez obciążenia ( na pusto pod lekką góreczkę ) . Miał ktoś kiedyś taką przygodę ze swoim mtz`tem ?
      Dodam że na postoju na bardzo wolnych obrotach co 5 minut tak jakby na chwilę nie pracował na wszystkich garach i po chwili wydaję dźwięk jakby ciągnął 20t i szaro siwy dym 
    • Przez mate0
      Witam 
      Chciałbym się podzielić informacją i awari w kombajnie new Holland TC 5040 z 2008 roku. Problem polegał na tym, że przestał działać joystick czyli:
      - podnoszenie i opuszczanie hederu
      - wszystko związane z motowidłami 
      Prąd w panelu bezpiecznikach był, bezpieczniki sprawne.
      Awaria wynikła po tygodniowej przerwie w żniwach ( skończenie omłotu rzepaku czas przygotować kombajn na zboża i kicha )
      Telefony do serwisów z całego województwa każdy zajęty mogą być dopiero za 2-3 dni. Przez telefon podejrzewają awarię komputera.
      Po wielo godzinnych męczarniach okazało się, że wszystkiemu winny jest alternator który przestał pełnić swoją rolę. Co ciekawe panel informacyjny z początku nie wyświetla kontrolki od słabego napięcia trzeba około 2-3 godzin pracy w polu lub parenaście rozruchów silnika. W serwisie cena nowego alternatora 2600 netto. Udało się znaleźć kolesia z drugiego końca Polski, który z niemiec załatwił nówkę oryginał za 860 netto ,  który był na drugi dzień. 
      Co ciekawe przy słabym napięciu elektrycznym w kombajnie nie można go zgasić - jedyną opcją jest wyciągniecie bezpiecznika.

      Mam nadzieję, że komuś przyda się ten wpis i oszczędzi sobie kupę nerwów. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.