Arek

Members
  • Ilość treści

    5115
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

161 Excellent

O Arek

  • Ranga
    Zaawansowany

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    ziemia Łowicka

Ostatnio na profilu byli

21922 wyświetleń profilu
  1. Agrocentrum Pniewo? To i tak dobrą cene dali bo zwykle u nich słabo z tym. Sprzedałem do Gabiko Godliński.
  2. Wczoraj sprzedałem po 1640 z odbiorem, łódzkie ale cena chyba cały czas idzie w góre.
  3. U mnie w okolicy wszyscy sprzedają Tucholskiego i twierdzą, ze najlepszy... Też mam na kosach mechanicznych i jest ok. A cena zależy od szerokości o od rodzaju napędu kos bocznych.
  4. Mam spory luz na zwrotnicy w gnieździe przegubu drążka kierowniczego. Jak można to zregenerować? Rozwiercać na większy rozmiar + tulejka?
  5. MF dziwnie tani w porównaniu do Steyera. Najtańszy z całej trójki i chyba najlepszy.
  6. Próbowałem znaleźć coś więcej o przednich osiach z arionów ale niestety po tamtych numerkach w necie nic nie ma. Przeglądają dane techniczne mostów dana można zauważyć, że mają zróżnicowanie ze względu ma moc. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=16&ved=2ahUKEwjl9f7b9JfmAhWyAxAIHdTDBIsQFjAPegQIBhAC&url=http%3A%2F%2Fwww.dana.com%2F~%2Fmedia%2Fdanacom%2Ffiles%2Fmedia-asset%2Foff-highway%2Fbrochures%2Fagriculture-systems.pdf&usg=AOvVaw2gOAcMLFpSpz3BqW7X4Fnl 105-125km 125-140km 140-220km Więc zapewne 510 i 550 będą miały inne mosty, tak samo 420 i 460.
  7. https://www.claas.pl/aktualnosci/prad/wiadomosci/arion-600-500-i-arion-800-teraz-z-silnikami-stage-v/2113856 Zaglądałem pod maskę ariona 500 i VGT tam nigdzie nie widziałem. @beekeeper zapewne różnią się sprzęgłami i przednim mostem.
  8. Cmatic w axionach to zf, w arionach to produkcja claasa. Z wyposażenia to już niewiele można było dobrać więcej... 4 cylindrowe DPS nie mają zmiennej geometrii więc problemów nie będzie. Ale raczej zapobiegawczo będzie też wyłączony egr żeby nie zasyfiać silnika. A jak egr to i reszte trzeba... Valtry nie testowałem bo fajne wyposażenia zaczyna się od N134, poza tym z wyglądu są śliczne ale w środku średnio mi się podobają.
  9. Ciągnik głównie będzie chodził w zawieszanym opryskiwaczu i tu widoczność jednak ma znaczenie, ogólnie arion zrobił lepsze wrażenie niż maxxum wieloma szczegółami. Niby pierdoła ale klimatyzacje w maxxumie włącza się dwoma pokrętłami, nawiewy w arionie rozmieszczone równo po całej kabinie, w maxxumie tylko w jednym miejscu. W casie nastawianie przepływu hydrauliki bardziej skomplikowane niż w cis+, brak możliwości włączenia wolnego spływu w przełącznikach od hydrauliki. I co miało dla mnie duże znaczenie to arion ma w cmotion dużo programowanych przycisków do isobus na czym mi bardzo zależało. Arion będzie na cmatic więc nie ma porównania do active 8. Z tymi 4ro cylindrowymi DPS chyba nie ma takich problemów jak z 6cio garowymi, tam ciągle są problemy z turbinami. Chyba jedynym problemem jest ekologia ale jak będzie trzeba to się zrobi OFF i silnik pewnie będzie bezawaryjny w dodatku zmieniając olej co 300h. Co do hexa i active8, tez miałem oba ciągniki na polu i jednak active 8 przyjemniej zmienia biegi, zwłaszcza w transporcie przy redukowaniu w moim odczuciu dużó lepiej przełączała, Rewers niby łagodnie przełączał ale czasem potrafił szarpnąć co nie zdarzało się w hexa. Hexa/dyna6 sprawdzona skrzynia od lat i wielu mechaników sobie z nimi radzi. Ale podobno active 8 da się wyjąć w całości bokiem bez rozpławiania ciągnika. W JD DD tez wiele osób się obawiała a jednak dobrze się spisują te skrzynie.
  10. Arek

    Rabewerk

    Kiedyś kupiłem odkładnie rollanda do uni to nawet kiepsko pasowały, kształt tylko zbliżony do oryginału.
  11. Wybierałem między arionem i maxxumem, wybrałem pierwszego. Główne argumenty za to zwrotność i widoczność z kabiny. Chciałem też mieć programowane przyciski do isobus w dżojstiku i akurat w arionie jest ich sporo w cmotion a w maximie chyba tylko 2. Mocnym atutem maxxum jest na pewno skrzynia active 8, super gładko przełącza biegi i ładnie redukuje w porównaniu do hexa czy też dyna 6 z mf. Silnik być może też lepszy bo ma połowę mniej czujników niż jd. Arion będzie cmatic, maxxumem cvx nie jeździłem. Ciągnik będzie uniwersalny do wszystkiego głównie transport w żniwa, opryskiwacz, rozsiewacz. Do orki i innych ciężkich prac raczej będzie inna maszyna.
  12. Ważyłem ariona 530 z przednim tuz, obciążnik 900kg i pełny zbiornik paliwa wyszło 7990kg. Maxxum 125 active 8 bez tuz, tylko obciążnik fabryczny (12 walizek po 45kg + wspornik) 1/4 zbiornika paliwa równe 7t. Arion 500 to odpowiednik MF 6700 i wagowo wychodzą podobnie. 57 jest mniejszy, podobnie jak arion 400. @beekeeper Jeździłeś tymi ciągnikami? Czasami dane z katalogu nie są potwierdzeniem rzeczywistych odczuć. Miałem na testach ariona 500 oraz maxxuma 125 i arion dużo bardziej skrętny i lepszą widoczność ma. I wcale nie obawiałbym się, że nie zmieszczą się na małych działkach, duże 6 cyl miało by może gorzej ale te 4ro cylindrówki zwrotne są i jako główny ciągnik raczej nie brał bym ariona 400.
  13. Arek

    Fendt 312 Profi

    Racja największe modele też najpiękniejsze nie są ale te 160-200 najładniejsze
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj