Skocz do zawartości

Hamulce dwuobwodowe na jednoobwodowe John Deere 6920


slawek_82

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Witam. Posiadam John Deere 6920 który ma hamulce pneumatyczne dwuobwodowe a przyczepy mam które mają układ jednoobwodowy, po podpięciu węża do gniazda żółtego hamulce działają na odwrót, po wciśnięciu hamulca w ciągniku przyczepy odbijają a po zwolnieniu hamulca hamują. Czy trzeba coś w ciągniku przerabiać czy w przyczepach aby działały jak należy na jednoobwodowym układzie pneumatycznym... ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://sklep.mizar.com.pl/zestaw-doposazenia-jednoprzewodowy-przerobka-hamulcow-dwuprzewodowych-na-hamulce-jednoprzewodowe-p-42015.html

Montujesz w ciągniku taki zestaw. Przeróbka polega na tym że przecinasz przewód pneunatyczny od gniazda żółtego i czerwonego, prawdopodobnie tekalan, wstawiasz trójniki i z tych trójników podpinasz się do odpowiednich złączy przy zaworze który jest w zestawie. Z trzeciego złącza przy zaworze robi się wtedy złącze do hamulcy jednoobwodowych. Instrukcja które złącze do którego powinna być w zestawie. Musisz tylko zwrócić uwagę jakie przekroje przewodów masz w ciągniku żeby trójniki pasowały. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, misiek_ad napisał:

Podłącz do czerwonego gniazda i zobaczy czy w tedy będzie ok. u mnie odwrotna sytuacja -przyczepa 2 -obwody a ciągnik jeden i po podłączeniu czerwony z czerwonym śmiga jak miło tylko częściej powietrze dobija do butli.

Po co doradzać, jak się nie wie o co chodzi? Czerwone złącze to złącze zasilające, w nim ciągle będzie ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jarecki88 napisał:

Po co doradzać, jak się nie wie o co chodzi? Czerwone złącze to złącze zasilające, w nim ciągle będzie ciśnienie.

No właśnie czyli po co się odzywasz dziecko ? Poczytaj do czego służy żółty przewód w dwuobwodowych hamulcach, bo czerwony w jedno i dwu-obwodowej instalacji ma to samo zadanie .. dostarczyć powietrze i trzymać ciśnienie a po hamowaniu dostarczyć powietrze do wymaganej ilości. Kwestia tego czy jak się podłączy czerwony przewód do ciągnika to czy będzie prawidłowo hamowało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokręciłeś , weź to sprawdź jeszcze raz .

Czerwony w dwuobwodowych układach to tylko zasilanie ( ciągłe ) a żółty to sterowanie ( jest ciśnienie to układ hamuje ) . 

Jednoobwodowy z ciągnika  podłączony do czerwonego złącza z układu dwuobwodowego przyczepy    z biedy awaryjnie zadziała ( po uruchomieniu hamowania w ciągniku  wykryje niedopuszczalny spadek ciśnienia i ze względów bezpieczeństwa  uruchomi hamowanie  przyczepy ) 

Układ dwuobwodowy nie wysteruje jednoobwodowego , nawet awaryjnie . 

Edytowane przez peugeot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest konkretna odpowiedz. Każdy może się mylić. A forum jest po to żeby sobie doradzać a nie jakieś lakoniczne nic nie wnoszące posty dodawać.

Całkiem możliwe, że tak jest wiedź warto zainwestować w zestaw w poście -  kamil16251290 i  mieć spokój. Dodatkowo żółty daje , że powietrze nie ucieka z układu tylko krąży w nim bo jest też wyższe ciśnienie w dwuobwodowym.kamil16251290

Edytowane przez misiek_ad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jaki masz zawór na przyczepie bo bardzo często jest uniwersalny i ma wejście żółtego przewodu zaślepione korkiem a zamiast złącza jednoobwodowego zakładasz czerwone.

Jeśli nie to najtaniej będzie zmienić zawór w przyczepie. Chyba, że masz więcej przyczep z jednoobwodowym układem to wtedy najlepiej dołożyc zawór taki jak podał kamil16251290

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, misiek_ad napisał:

No właśnie czyli po co się odzywasz dziecko ? Poczytaj do czego służy żółty przewód w dwuobwodowych hamulcach, bo czerwony w jedno i dwu-obwodowej instalacji ma to samo zadanie .. dostarczyć powietrze i trzymać ciśnienie a po hamowaniu dostarczyć powietrze do wymaganej ilości. Kwestia tego czy jak się podłączy czerwony przewód do ciągnika to czy będzie prawidłowo hamowało. 

No właśnie sam głupoty piszesz a chcesz doradzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@slawek_82 przecinasz tekalana chociażby tapeciakiem, byleby prosto a nie po skosie i wpinasz trójnik, szybki montaż.  http://roltechnik.pl/ . Zadzwoń do nich  może będą mieć od razu zestaw dopasowany do Twojego JD. 

Ja od nich montuje pneumatyki w ciągnikach przy których pracuje i m.in. takie doposażenia  pneumatyki na jednoobwodową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PITER13
      Mam problem z John Deerem 6920 - ciągnik jednego dnia bez problemu pracował w gruberze, drugiego dnia podczas pracy wkręcał się tylko do 1900 obr/min a trzeciego dnia już nie chciał wogole odpalić. Akumulator i rozrusznik kręciły bez problemu, sprawdzony sterownik silnika jest ok. Pytanie czy ktoś zetknął się kiedyś z takim problemem? Gdzie szukać problemu - może pompa paliwa, wtryski albo jakiś czujnik obrotów?
    • Przez Maniek11001
      Koledzy w Johnie przestal dzialac predkosciomierz elektryczny i wskazowkowy. Obroty i motogodziny dzialaja. Co moze byc przyczyna ?
      Temat przeniesiony do odpowiedniego działu
    • Przez mlyn
      Witam, mam problem z john deere 6820 powerquad 42/h, a mianowicie rozłącza jazdę w trakcie poruszania się. 
      Po przełączeniu rewersu na Neutral i znów w tryb jazdy, jazda powraca, nie ma reguły czy zimny czy ciepły dzieje się to samo. Czym może być to spowodowane? Miał ktoś podobnie? 
    • Przez ZETOR_5320
      Witam mam problem z ciągnikiem john deere 6620 z 2003 ciągnik pracuje normalnie lecz niestety po paru minutach wywala błąd ECU:
      -Crankshaft speed out of specification by a wide margin
      -injection pump initiates engine protection 
      -fuel derate
      Po czym silnik pracuje ale traci całkowicie moc ledwo reaguje na gaz w czym może być problem? 
    • Przez TiMan
      Czesc
      Czy ktos moze spotkał się z wyświetlaniem ECU w trybie diagnostyki poprzez wyświetlacz jako "U00"?
      Uniemożliwia to odczyt informacji tam znajdujących się, przy próbie wejścia do tego kontrolera zostaje wyrzucony z trybu diagnostyki
      Druga sprawa, czerwona kontrola od stopu i żółty wykrzyknik nie działają (żarówki nie są spalone), czy ktoś może wie, co może być przyczyną?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v