Skocz do zawartości

Polecane posty

gasnica    0

po odpaleniu ciagnika musze go ostro przegazować tak do ok 2tys obr silnika i dopiero wtedy mam ładowanie. Czy to nie jest czasem wina szczotków? Dodam tylko że u mnie szczotki są razem z regulatorem i nigdzie tego nie można kupić tak mi powiedział koleś w grene. Jak to naprawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Masz ładowanie czyli kontrolka gasnie??

A później po zejściu z tych obrotów to już sie nie zaswieci wogóle??

Chcesz sprawdzic stan szczotek to je wykreć z alternatora i zobacz ich dlugośći czy sie nie zacinaja.

 

Zrób ogólny przeglad instalacji ładowania, połaczenia przewodów , masy alternatora, długośc szczotek. No i naciąg paska.

 

Jesli jest problem z kupnem nowego kompletu regulator- szczotki, w którym to regulator jest sprawny a skonczyły sie tylko szczotki wystarczy kupiść szczotki z innego altka i przelutować je. Nalezy bradz pod uwage grubość i szerokość sczotek, aby nie były za ciasne ani za luźne, za wąskie bo szybko wytrze się pierścień ślizgowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gasnica    0

tak po tej przegazówce kontrolka gaśnie i ładuje normalnie na wolnych obrotach. Cheba bede musiał tak jak mówisz przelutować to szczotki tak jak mi radził ten koleś w sklepie. Sa już ładnie przytarte więc to bedzie chyba ta przyczyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zx9r    0

szczotkotrzymacz z regulatorem można kupić bez problemu w każdym sklepie z częsciami do samochodów,można wziąć stary na wzór,jest to tradycyjny alternator firmy VALEO który jest stosowany w autach francuzkich i wydaje mi sie że w oplach też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gasnica    0

ok szczotki wymieniłem ale nic nie pomogło. cos mi sie wydaje że to może być wina komputera ponieważ gdy mam dopiero ładowanie działa mi EHR i wskaźnik obrotów silnika. Dodam tylko że miałem kiedyś problem z wyłączaniem przedniego napędu. Zrobiłem obejście bezpośrednio pod inny wyłącznik i teraz jest ok

 

nikt nie orientuje sie w tej sprawie??

 

 

//Nie piszemy post pod postem tylko używamy narzędzie edycja, wiec zapamiętaj to bo kiedyś możesz za to dostać %%

Edytowano przez Balzak
Łaczenie, literówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robigal    0

U mnie też tak jest że po odpaleniu nie ma ładowania i trzeba go przegazować i wtedy się pojawia i ładuje.

Co do EHR i obrotomierza, działają przy sprawnym ładowaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzondir    0

No to moze cos sie dzieje z regulatorem napiecia?

Jesli ams ztaki, jak w autach francuskich, to ja placilem rok temu za regulator ze szczotkami Valeo 70zl.

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gasnica    0

a może ktoś wie jak sprawdzić regulator? u mnie są szczotki razem z regulatorem, Made in Slovaka - ISKRA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianufo    0

panowie to zaden problem w tych ciagnikach tak jest tak jaki i w wiekszosci pojazdow np iveco po odpaleniu kontrolka bedzie swiecic dopiero po dodaniu gazu gasnie poniewaz dostaje prad na wzbudzenie alternetora. dodam tylko ze jak swieci kontrolka ladowania to nie bedzie chodzil ehr i reszta elektroniki w ciagniku wiec ani rusz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sparta
      Witam. mam problem z ogrzewaniem w mf 3095. odkąd kupiłem ciągnik nie było ogrzewania, rozkręciłęm u góry wszystko zeby posprawdzac i wiem ze wogole tam woda nie dochodzi, czy mogły ktos podać schemat lub informacje jak to ogarnąc aby było? bo za tydzien musze ze zbożem jeździć i nie chce zmarznąc ^^
    • Przez kraker
      Witam, mf 3080 zaczął ciężko odpalać. Przy mrozie dochodzącym do -20, gdy stał na podwórku, to po kilku dniach stania zapalał po podgrzaniu świecy od sztycha. Lecz ostatnio trzeba długo pokręcić żeby zapalił. Świeca wymieniona i grzeje, przewody od zbiornika do pompki zasilającej szczelne i czyste, zbiornik wyczyszczony, pompka zasilająca wymieniona, filtry paliwowe wymienione, pompa jest ok, sprawdzana u pompiarza, gumki uszczelniające na końcach rurek pozakładane. Niby wszystko powinno być ok, ale trzeba za długo kręcić jak jest zimny. Tak jakby mu brakowało paliwa przed rozruchem. Już nie mamy pojęcia gdzie szukać przyczyny?
    • Przez marek3080
      Czy ktoś może ma jakieś porównanie jak jest z mocą ww ciągników jeśli chodzi o transport? Odstawialiśmy pszenicę do młyna. Dwie przyczepy 4t w sumie było na nich 12,5 t pszenicy. Pierwszy skład zaciągnął MF. Drugi skład MTZ 82 bez przedniego napędu. Nie kierowałem ja tylko mój teść i mówi ze Ferguson w porównaniu do ruska jest jakiś słaby, mułowaty.
      Tam gdzie ruskiem jechał 9 i słabł włączał reduktor i rwał do przodu a MF zdychał na 4 bez przyspieszacza konieczna nawet redukcja na 3. Podobnie jak zrobił się korek za nim i wyprzedza go tir; MFa wyprzedzają bez problemu, ciężko jakoś nabiera obrotów a z ruskiem mają już co robić. Po prostu rozpędza się znacznie szybciej. Na koniec: rusek trasę robi w 55 minut a MF 1 godz 10 minut. Odcinek 25 km.
      MF 3080 skrzynia 16/16 rok 91
      MTZ 82 bez przedniego napędu rok 91.
      Ten rusek taki mocny czy MF taki słaby. Odpowiedzi mile widziane.
      Pozdrawiam
    • Przez sam22
      mam ciągnik mf3060 od kilku lat, teraz kupilem prasę JD 590 i zayważtłem, że działa tylko jedno wyjście hydrauliki w jednej parze a w drugiej nie działa żadne. Może ktoś wie co się mogło stać. Piszcie!
    • Przez daras77
      Witam wszystkich i z góry przepraszam jeżeli jest już taki temat ale wróciłem teraz z pola i przyznam że jestem trochę przestraszony.Opiszę krótko co jest grane otóż;pojeżdziłem trochę moim ferdkiem z gruberem i jak się rozgrzał zauwarzyłem że przy podniesionym podnośniku zapala mi się kontrolka od ciśnienia w skrzyni po chwili gaśnie i załącza się przedni napęd.Jak wracałem do domu niby wszystko było ok.ale jak wjechałem na podworko sprzęgło i ciągnik jakby przychamował,potem cofam i znowu lampka od ciśnienia i załączył się przód.Co mogło się s.....? Jest już ciemno więc nic nie sprawdzałem,ale raczej spał spokojnie nie będę.Czekam na jakieś sugestie i z gory wielkie dzięki
×