Skocz do zawartości

Polecane posty

AgroDudi99    0

Witajcie, otóż mam problem z ciągnikiem MF 374V (konstrukcja podobna do serii 30x0) otóż jest w wersji electronic system, mam w nim wyświetlacz obrotów silnika i mth elektroniczny, po włączeniu świateł drogowych, nawiewu, halogenów z przodu i z tyłu jest strasznie duży spadek napięcia przez co wyświetlacz od obrotów silnika i mth głupieje wyświetla się napis off, czy przyczyną tego może być za mała pojemność akumulatora (90ah) lub alternator? Dodam także, że rozrusznik pyka, ma problemy z odpaleniem (raz odpala od pierwszego przekręcenia kluczyka, a raz dopiero po 10-20 przekręceniach), założony jest nowy rozrusznik szybko obrotowy.

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek26    1

Skoro masz rozrusznik szybkoobrotowy, to masz raczej przymały akumulator i alternator może też już nie być w najlepszym stanie.
Piszesz poza tym co włączasz. A sprawdzałeś przy czym pojawia się OFF? Czy przy konkretnej rzeczy (np. halogenach)? czy jak włączysz opór rzeczy? Może gdzieś kabel masuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroDudi99    0

największy spadek napięcia zauważyłem przy włączeniu wentylatora, dzisiaj zmierzyłem napięcie alternatora wynosi 14.52V, na akumulatorze 12.83V
Akumulator 90ah 720a, założyłem większy 120ah i jest podobnie, dodam, że mam pękniętą klemę plusową, jutro zmienię i napiszę tutaj czy coś to zmieniło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Piotrek26    1

Klema to jedno - do wymiany. W pełni naładowany akumulator ma mniej więcej 12-13V, alternator też ok. Inną sprawą jest to, że im więcej odbiorników, tym napięcie spada, a wentylator akurat mocno ciągnie czy to w ciągnikach czy samochodach. 

Odnośnie odpalania, sprawdź w rozruszniku cewkę i bendiks (jaki stan ząbków), spróbuj rozrusznik "zakręcić" na krótko, nie z kluczyka.

Poza tym, instalacja elektryczna oryginalna? Może ktoś grzebał i wsadził Ci przewody o grubości włosa....
Kolejna sprawa, czy jak już włączysz wszystko co się da (halogeny, radio, itp) i załączy się wentylator, to halogeny przygasają? Słabiej świecą? Czy tylko jedyny objaw to błąd na wyświetlaczu?? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroDudi99    0

ostatnio wymieniłem bendiks, wysunęła się tuleja i robiła zwarcie, na krótko raz odpala, raz nie, nie może zazębić (silnik elektryczny wchodzi na obroty i nic więcej się nie dzieje), wieniec koła zamachowego jest w dobrym stanie, instalacja elektryczna od nowości jest nikt raczej tam nie grzebał, po załączeniu kilku odbiorników prądu przygasają światła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek26    1

Skoro cewka daje prąd i słyszysz pracę rozrusznika to pewnie bendiks się nie wysuwa do końca, sprawdź to.
Druga sprawa, to to że normalne jest ze im więcej rzeczy walczysz tym gorzej pracuje. W domach jak masz słaba instalacje i walczysz np. Czajnik elektryczny to potrafią żarówki przygasać. Tu jest to samo. Za mało prądu, za dużo odbiorników włączonych. Jaki oryginalnie tam akumulator siedzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroDudi99    0

Ciężko mi powiedzieć jaki powinien być tam akumulator, nigdzie nie ma podanych danych, kupiłem go z nowym akumulatorem centra 90ah 720a, po wsadzeniu rocznego akumulatora 120ah z drugiego ciągnika jest to samo...
Czyli z tego wynika, że muszę pomyśleć o halogenach led oraz może dodatkową masę podpiąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

przecież tam musisz mieć multum kostek które mogły zaśniedzieć... szukać, czyścić. Odepnij masę od traktora.. wyczyść, zabezpiecz.

Tak samo zasilanie stacyjki.. zrób nowe przynajmniej na próbę.... działało to musi działać dalej a nie że będziesz halogeny naraz wywalał.

Fabryczny alternator zapewne ma wystarczająco mocy aby pociągnąć wszystko i bez znaczenia jaki wielki tam akumulator siedzi... Standard to zapewne 120Ah

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroDudi99    0

kostki czyszczone były, pryskane specjalnym sprejem, masę oczuszczę na dniach, zasilanie stacyjki jest z grubego przewodu, nie ma potrzeby zmieniać, halogeny i tak są do zmiany... do pracy w nocy 100x lepsze są ledowe, dzisiaj wymieniłem pękniętą klemę (stara dobrze się trzymała) i trochę sie poprawiło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroDudi99    0

Panowie problem rozwiązany, znalazłem w internecie co prawda od innego modelu schemat instalacji elektrycznej, brakowało jednego kabla idące z alternatora prosto na + do akumulatora, po założeniu przewodu wszystko działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam. Zakupiłem prasę jak w temacie i nie działa mi w niej owijanie siatką. Chodzi o to że ten siłownik elektryczny który odpowiada za rozpoczecie i chyba za zakończenie owijania ma ucięte dwa kabelki i nie wiem jak to wszystko podłączyć aby zadziałało. Ma ktoś doświadczenie w tej prasie?? Mogę zamieścić zdjęcia jeżeli to komuś coś pomoże.
    • Przez tadi77
      witam panowie mam taki problem ,nagle silownik dwusronnego dzialania ten od wydluzania ramienia zaczal wolno sie wsuwac ,dodam ze wysuwa sie bez problemu a wsuwanie idzie bardzo wolno i czuc ze az ciagnik lekko schodzi z obrotow dodam ze to cyklop polski,moze jakies sugestie
    • Przez SzymonPraat
      Witam serdecznie piszę z problemem dotyczącym prawdopodobnie elektroniki, chciałbym jeszcze prosić o pomoc na forum zanim wezwę fachowca, a nóż się uda.

      Pacjent to 5080R, 1250 mth, do tej pory bez awarii, rocznik 2011, nastąpiła wymiana oleju silnikowego, wszystko według instrukcji, no i nadszedł moment aby włączyć zasilanie pompki elektrycznej zasilającej co by paliwo we filtry poleciało(oczywiście czujnik wody w odstojniku również podłączony), ale niestety pompka się nie załączyła, sprawdzane przekaźniki  i bezpieczniki w kabinie odpowiadające za sterowanie elektroniką i podzespołami oraz w komorze silnika, bezpieczniki nie przepalone a przekaźniki były sprawdzone na tzw 'cyknięcie' czyli prąd przezeń płynie, nie śmierdziały spaleniem, obwodu nie sprawdzaliśmy czy jest gdzieś przerwany bo kable są tak pochowane że ciężko się połapać, sprawdzona pompka zasilająca i tam prąd do niej nie dochodzi, również sprawdzone 2 bezpieczniki odpowiedzialne za podgrzewanie paliwa i samą pompke zasilająca- nie przepalone ale prąd do nich nie dochodzi.

      Poruszałem przekaźnikiem w komorze silnika na chwilę pompka załączyła i podała paliwo, od tego czasu ciągnik pali i jeździ z tym że po odpaleniu jest sygnał dźwiękowy i żółta kontrola z wykrzyknikiem na desce rozdzielczej, dziś doszedł jeszcze problem braku wysprzęglania przyciskiem na dźwigni od przekładni. chciałem sprawdzić styki od przekaźnika w k.s ale za Boga nie mogę wyciągnąć tej plastikowej obudowy a nic nie chce połamać. 

      Nie mam pomysłu więcej co mógłbym zrobić, jakieś porady ? 
       
    • Przez Kawasaki
      problem wygląda tak;po dłuzszej pracy po przełaczeniu rewersu do tyłu ciągnik cofa poprawnie ale gdy włacze do przodu nie  jedzie,rusza dopiero gdy zmienię półbieg.Dzieje to się na kazdym półbiegu.Kontrolka z trybikiem mruga 5 razy
    • Przez DawidBaran
      Witam przymierzam się do kupna ciągnika w przedziale mocy 70-95. Ciągnik chce kupić nowy używany nie wchodzi w grę. W gospodarstwie pracuje ursus 3512 Zetor forterra 115 i MTZ(który został sprzedany i szukam coś na jego miejsce). Podzielcie się swoimi opiniami na temat ciągników w tym przedziale mocy. Posiadacie takie?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.