Skocz do zawartości

Polecane posty

RedPower    3

Witam,

Niedawno zakupiłem ciągnik Massey Ferguson 3065. Niestety posiada w pół działający komputer. Tzn. Komputer się podświetla jednak nic nie wyświetla, nie da się przełączać między funkcjami. (Załączone zdjęcia) "Ruszyłem" kostkami pod deską rozdzielczą jednak nic nie pomogło. Jaka może być przyczyna i jak to naprawić?

 

Drugim problemem jest obrotomierz. Nabija on mth lecz wskazówka ani drgnie. Dodam że z kostki za obrotomierzem wychodzi kabelek (żółty) z okrągło końcówką. Gdzie miałby on dochodzić?

 

Załączam również zdjęcia.

 

Z góry dziękuje za pomoc.

post-140082-0-86080000-1484416732_thumb.jpg

post-140082-0-32497200-1484416811_thumb.jpg

post-140082-0-73953200-1484416888_thumb.jpg

post-140082-0-74188700-1484416939_thumb.jpg

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki i instalację i są ok, to duże prawdopodobieństwo jest problem z oprogramowaniem.... Odezwij się na PW to myślę że będę mógł Ci pomóc. Pozdrawiam


Elektronika  Maszyn i Urządzeń Rolniczych

Naprawy Sterowników, Liczników, Modułów, czujników itp

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    476

Hmm sprawdź czy jest połączenie obrotomierza z alternatorem, bo wydaje mi się że do liczenia godzin sygnał z alternatora może być niepotrzebny ale to tylko domniemanie. W przeciwnym wypadku zanieś obrotomierz do elektromechanika co by posprawdzał luty (mi pomogło)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Nie wiem dokładnie jak ma być podłączony alternator (słyszałem że mogą być pozamieniane kable) Załączam dodatkowo połączenie akumulatora

post-140082-0-05938000-1484496547_thumb.jpg

post-140082-0-65582200-1484496610_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    18

Hmm sprawdź czy jest połączenie obrotomierza z alternatorem, bo wydaje mi się że do liczenia godzin sygnał z alternatora może być niepotrzebny ale to tylko domniemanie. W przeciwnym wypadku zanieś obrotomierz do elektromechanika co by posprawdzał luty (mi pomogło)

 

Jest jak piszesz. Motogodziny zaczyna liczyć gdy odpalimy silnik (a dokładniej gdy zgaśnie lampka ciśnienia oleju). Sygnał z alternatora potrzebny jest do działania obrotomierza. I w tym przypadku zapewne nie dochodzi on do obrotomierza.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    476

dla ułatwienia... ten żółty przechodzący w zielony na zdjęciu alternatora sprawdź... Kostka przed kabiną a potem przy obrotomierzu

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Ten niebieski to tak jakby był w miejscu wzbudzenia, bo żółty w środku to nie wiadomo co robi, jakieś dziwne podłączenie. Sygnał alternatora na obrtomierz powinien być podpięty pod literkę"W"  A wzbudzenie przy szczotkach czyli jakby ten niebieski. Przy aku też gołe kable skręcone palcami (masakra) i to jest chyba zasilanie centralki.

 

@marian3p z tą kontrolką ciś. oleju to nie wiem czy prawda. U mnie jest tak że dopóki nie zgaśnie kontrolka ładowania to nie liczy mth i nie chodzi obrotomierz. Robiłem specjalnie próbę, po odpaleniu  bez przygazówki kontrolka się świeci tak go zostawiłem na dłuższą chwilę to kółeczko w liczniku ani drgneło i oczywiście obr. też nie wskazywał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    476

Musi Ci zgasnąć ciśnienie oleju aby licznik ruszył. Bawiłem się z tym. Teraz szczegółów nie pamiętam ale jak znika masa (od czujnika oleju) to dopiero wtedy za pośrednictwem kontrolki ciśnienia oleju pojawia się zasilanie na obrotomierzu.... taki układ połączony... nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem ale na 99% jestem pewien że przy braku lub przepalonej kontrolce ciśnienia oleju obrotomierz nie ruszy

 

Ładowanie też musi zgasnąć ale tego wg schematu nie da się wytłumaczyć.... może 14V musi być żeby zaczął liczyć bo np jakaś cewka w środku się wtedy zwiera tak ja kw EHR

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

A taka sama zasada nie może być względem kontrolki ładowania? Nie będę się sprzeczał, próbę robiłem dawno, interesowało mnie właśnie kiedy rusza licznik mth, bo jak wiadomo samo włączenie zapłonu nic nie daje. I było jak opisałem, chyba że już mi się coś pokręciło? W każdym razie po odpaleniu kontrolka oleju gaśnie od razu a ładowania dopiero po dodaniu gazu. Przy najblizszej okazji jeszcze raz zaobserwuje kiedy kółeczko zaczyna się kręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    476

3 - ładowanie

5 - ciśnienie oleju

post-120-0-76298400-1484515816_thumb.jpg

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

No, ok. wynika z tego że to czujnik oleju uruchamia mth, czyli coś pokręciłem ale przy okazj i dowiedziałem się czegoś nowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    18

Licznik motogodzin i obrotomierz jest zasilany poprzez kontrolkę ciśnienia oleju. Gdy silnik nie pracuje (styki czujnika ciśnienia zwarte) to na zacisku licznika jest potencjał masy. Gdy odpalimy silnik (styki czujnika zostaną rozwarte) na zacisku licznika pojawi się napięcie zasilania pomniejszone o spadek napięcia na kontrolce.

No i licznik zaczyna wtedy działać. Sprawdzałem gdy miałem liczniki na stole i w każdym przypadku tak było.

A sygnał z alternatora (z zacisku W), pojawia się gdy zgaśnie kontrolka ładowania i wtedy zaczyna działać obrotomierz.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Sprawdziłem kostkę. Z  fioletowego oraz jasno-zielonego kabelka ( od alternatora) dochodzi prąd z pozostałych nic. Czy poprawnie są podłączone kable do kostki i po co są te dwa kable (niebieski oraz żółty) które nigdzie nie dochodzą

 

 

**EDIT**

 

Problem z obrotomierzem rozwiązany. Z tyłu deski rozdzielczej na płytce było przerwane połączenie - zlutowałem i działa.

Co do komputera jeśli macie jakieś propozycje jak go naprawić to piszcie.

post-140082-0-82992500-1484579913_thumb.jpg

post-140082-0-21907900-1484579926_thumb.jpg

post-140082-0-35570900-1484579942_thumb.jpg

post-140082-0-54392800-1484579954_thumb.jpg

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fubus84    12

Nie wiem czy coś pomoże, ale ja w 3070 mam jeszcze taką "łączówkę" na kablu od ładowania i sygnału obrotomierza na wiązce (było takie zgrubienie) w okolicy pompy wody, jak wychodzi górny wąż. Może ktoś u mnie coś kombinował, ale zrobione dość fachowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Problem z obrotomierzem rozwiązany. Z tyłu deski rozdzielczej na płytce było przerwane połączenie - zlutowałem i działa.

Co do komputera jeśli macie jakieś propozycje jak go naprawić to piszcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    476

Pisał Ci parę postów że masz się do niego odezwać... czego oczekujesz więcej? tam nie ma gniazdka USB czy takiego jak w aucie i darmowego oprogramowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilk19912    1

Jak masz sprawane 3 czujnik(obroty wom,predkosc jazdy i obroty pompy)to zagadaj do Mariana3p, zrobic Ci drugi maly komp w przyzwoitych pieniazkach, ktory pokaze 3 pierwsze funkcje, kolega lukbold ma taki i ja tez. Cyba ze chcesz miec wszystkie bajery(do tego wiecej spr czujnikow) to tak jak pisali wyzej + wymiana dwoch bateryjek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Tego nie wiem, ale tam w środku są baterie które potrzymują pamięć gdy odłączysz akumulator, znajdź kogoś kto ma sprzęt do zaprogramowania tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    247

trzeba zapisać opcje czyli czy jest radar, czy jest przpływomierz jaki zbiornik itp. Komp bada po$lizg i steruje ehr oraz przydaje się bo tylko w nin jest prędkościomierz. Korbanek chce za to 300 zl plus dojazd. Jak jest ktoś kto ma sprzęt do tego niech się ujawni bo bym wysłał żeby to uruchomić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Hubi102
      Witam
      Mam problem z Cergosem 350. Nie działa licznik (ten elektroniczny w prawym dolnym rogu) i wskazówka obrotomierza. Miał ktoś podobny problem? Jakieś problemy z alternatorem, jakieś czujniki winne?
      Pozdrawiam
    • Przez Dzidek122
      Witam. 
      Mam problem ze sprężarka w mf 255,bierze olej
      Nie jest mi potrzebna, dlatego chcę ją wymontowac, proszę o jakieś wskazówki 
       
    • Przez Dzidek122
      Witam. 
      Mam problem ze sprężarka w mf 255,bierze olej
      Nie jest mi potrzebna, dlatego chcę ją wymontowac, proszę o jakieś wskazówki 
       
    • Przez hubertuss
      Jeden z użytkowników prosił o podanie procedury zmiany mp/h na km/h. Zrobię to tutaj aby inni też skorzystali jeśli komuś potrzeba i może. Bo nie wszystkie 42xx mają taką możliwość. Na konsoli po prawej stronie lub pod nią przy bezpiecznikach muszą być cztery przyciski. M - tryb, C - zmiana, O lub 0 - cofnąć i strzałka w górę - wybór.
      Zmiana mile na kilometry
      - włączyć zapłon na liczniku pojawią się normalne wskazania z wartościami zerowymi.
      - po 3 sekundach wcisnąć M zera na wskaźniku prędkości znikną.
      - naciskając strzałkę dokonujemy zmiany z mil na kilometry. Pojawi się mała literka m od metric.
      - aby zatwierdzić wciskamy C. Nie zwracamy uwagi na to co będzie pojawiać się na wyświetlaczu. Po trzech sekundach pod symbolem ciągnika pojawi się strzałka. I wyświetlacz wróci do normalnego trybu pracy. Pojawi się tez mała literka m.
      Kalibracja wielkości kół
      - odmierzyć dystans 100 m
      - wcisnąć przycisk M na liczniku prędkości wom pojawi się 0-0 licznik prędkości pusty
      - wcisnąć przycisk C raz skazania prędkości lub dwa razy monitor wydajności. W dwóch okienkach pojawią się wcześniej zaprogramowane wartości. np 3-0 w oknie wom i 0515 w oknie prędkości jazdy
      - wcisnąć przycisk M aby skasować wskazania wyświetlacza nie ruszając ciągnikiem w międzyczasie. Na wyświetlaczu prędkości pojawią się cztery kreski.
      - wybrać niski bieg i powoli ruszyć. dojechać do zaznaczonego miejsca pamiętając aby zatrzymać się dokładnie tym punktem ciągnika od którego zmierzyliśmy 100 m.
      - po zatrzymaniu na końcu zmierzonego odcinka wcisnąć przycisk O. Po trzech sekundach licznik powróci do normalnego stanu. Jaki mamy zawsze po włączeniu zapłonu.
      Jeśli procedura się nie uda pojawi się napis error na wyświetlaczu prędkości wom.
      Procedura sprawdzenia nowej wartości.
      - na włączonym zapłonie wcisnąć przycisk M okno wom np 0-0 okno prędkości jazdy cztery kreski
      - dwukrotnie wcisnąć przycisk C aby wyświetlić zaprogramowaną wartość np okno wom 3-0 okno prędkości jazdy 0509. Tutaj zauważymy zmianę jeśli mieliśmy źle ustawione na skutek zużycia opon czy innego ciśnienia. Bo np wcześniej było 0515.
      - wyłączamy zapłon lub dwukrotnie wciskamy C aby powrócić do normalnego trybu wyświetlacza.
      Jeśli kogoś ciekawi programowanie szerokości roboczej maszyn, zerowanie przebiegu częściowego czy częściowej obrobionej powierzchni to ewentualnie dajcie znać.
       
       
    • Przez piotrekbial1
      witam przerabiał ktoś  problem  z obrotomierz  elektronicznym w 54serii ? 
      orientuje się  ktoś  na którym  pinie idzie sterowanie z alternatora na obrotomierz  i czym jest sterowany ? masa czy może  prądowym ? 
      jeśli  ktoś  ma dostęp  do rozpiski skrzynki bezpiecznikow byłbym  wdzięczny 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.