Skocz do zawartości

Polecane posty

RedPower    1
Napisano (edytowany)

Witam,

Niedawno zakupiłem ciągnik Massey Ferguson 3065. Niestety posiada w pół działający komputer. Tzn. Komputer się podświetla jednak nic nie wyświetla, nie da się przełączać między funkcjami. (Załączone zdjęcia) "Ruszyłem" kostkami pod deską rozdzielczą jednak nic nie pomogło. Jaka może być przyczyna i jak to naprawić?

 

Drugim problemem jest obrotomierz. Nabija on mth lecz wskazówka ani drgnie. Dodam że z kostki za obrotomierzem wychodzi kabelek (żółty) z okrągło końcówką. Gdzie miałby on dochodzić?

 

Załączam również zdjęcia.

 

Z góry dziękuje za pomoc.

post-140082-0-86080000-1484416732_thumb.jpg

post-140082-0-32497200-1484416811_thumb.jpg

post-140082-0-73953200-1484416888_thumb.jpg

post-140082-0-74188700-1484416939_thumb.jpg

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki i instalację i są ok, to duże prawdopodobieństwo jest problem z oprogramowaniem.... Odezwij się na PW to myślę że będę mógł Ci pomóc. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    397

Hmm sprawdź czy jest połączenie obrotomierza z alternatorem, bo wydaje mi się że do liczenia godzin sygnał z alternatora może być niepotrzebny ale to tylko domniemanie. W przeciwnym wypadku zanieś obrotomierz do elektromechanika co by posprawdzał luty (mi pomogło)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    1

Nie wiem dokładnie jak ma być podłączony alternator (słyszałem że mogą być pozamieniane kable) Załączam dodatkowo połączenie akumulatora

post-140082-0-05938000-1484496547_thumb.jpg

post-140082-0-65582200-1484496610_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    16

Hmm sprawdź czy jest połączenie obrotomierza z alternatorem, bo wydaje mi się że do liczenia godzin sygnał z alternatora może być niepotrzebny ale to tylko domniemanie. W przeciwnym wypadku zanieś obrotomierz do elektromechanika co by posprawdzał luty (mi pomogło)

 

Jest jak piszesz. Motogodziny zaczyna liczyć gdy odpalimy silnik (a dokładniej gdy zgaśnie lampka ciśnienia oleju). Sygnał z alternatora potrzebny jest do działania obrotomierza. I w tym przypadku zapewne nie dochodzi on do obrotomierza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    397
Napisano (edytowany)

dla ułatwienia... ten żółty przechodzący w zielony na zdjęciu alternatora sprawdź... Kostka przed kabiną a potem przy obrotomierzu

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Ten niebieski to tak jakby był w miejscu wzbudzenia, bo żółty w środku to nie wiadomo co robi, jakieś dziwne podłączenie. Sygnał alternatora na obrtomierz powinien być podpięty pod literkę"W"  A wzbudzenie przy szczotkach czyli jakby ten niebieski. Przy aku też gołe kable skręcone palcami (masakra) i to jest chyba zasilanie centralki.

 

@marian3p z tą kontrolką ciś. oleju to nie wiem czy prawda. U mnie jest tak że dopóki nie zgaśnie kontrolka ładowania to nie liczy mth i nie chodzi obrotomierz. Robiłem specjalnie próbę, po odpaleniu  bez przygazówki kontrolka się świeci tak go zostawiłem na dłuższą chwilę to kółeczko w liczniku ani drgneło i oczywiście obr. też nie wskazywał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    397
Napisano (edytowany)

Musi Ci zgasnąć ciśnienie oleju aby licznik ruszył. Bawiłem się z tym. Teraz szczegółów nie pamiętam ale jak znika masa (od czujnika oleju) to dopiero wtedy za pośrednictwem kontrolki ciśnienia oleju pojawia się zasilanie na obrotomierzu.... taki układ połączony... nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem ale na 99% jestem pewien że przy braku lub przepalonej kontrolce ciśnienia oleju obrotomierz nie ruszy

 

Ładowanie też musi zgasnąć ale tego wg schematu nie da się wytłumaczyć.... może 14V musi być żeby zaczął liczyć bo np jakaś cewka w środku się wtedy zwiera tak ja kw EHR

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

A taka sama zasada nie może być względem kontrolki ładowania? Nie będę się sprzeczał, próbę robiłem dawno, interesowało mnie właśnie kiedy rusza licznik mth, bo jak wiadomo samo włączenie zapłonu nic nie daje. I było jak opisałem, chyba że już mi się coś pokręciło? W każdym razie po odpaleniu kontrolka oleju gaśnie od razu a ładowania dopiero po dodaniu gazu. Przy najblizszej okazji jeszcze raz zaobserwuje kiedy kółeczko zaczyna się kręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    397
Napisano (edytowany)

3 - ładowanie

5 - ciśnienie oleju

post-120-0-76298400-1484515816_thumb.jpg

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

No, ok. wynika z tego że to czujnik oleju uruchamia mth, czyli coś pokręciłem ale przy okazj i dowiedziałem się czegoś nowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    16

Licznik motogodzin i obrotomierz jest zasilany poprzez kontrolkę ciśnienia oleju. Gdy silnik nie pracuje (styki czujnika ciśnienia zwarte) to na zacisku licznika jest potencjał masy. Gdy odpalimy silnik (styki czujnika zostaną rozwarte) na zacisku licznika pojawi się napięcie zasilania pomniejszone o spadek napięcia na kontrolce.

No i licznik zaczyna wtedy działać. Sprawdzałem gdy miałem liczniki na stole i w każdym przypadku tak było.

A sygnał z alternatora (z zacisku W), pojawia się gdy zgaśnie kontrolka ładowania i wtedy zaczyna działać obrotomierz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    1
Napisano (edytowany)

Sprawdziłem kostkę. Z  fioletowego oraz jasno-zielonego kabelka ( od alternatora) dochodzi prąd z pozostałych nic. Czy poprawnie są podłączone kable do kostki i po co są te dwa kable (niebieski oraz żółty) które nigdzie nie dochodzą

 

 

**EDIT**

 

Problem z obrotomierzem rozwiązany. Z tyłu deski rozdzielczej na płytce było przerwane połączenie - zlutowałem i działa.

Co do komputera jeśli macie jakieś propozycje jak go naprawić to piszcie.

post-140082-0-82992500-1484579913_thumb.jpg

post-140082-0-21907900-1484579926_thumb.jpg

post-140082-0-35570900-1484579942_thumb.jpg

post-140082-0-54392800-1484579954_thumb.jpg

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fubus84    11

Nie wiem czy coś pomoże, ale ja w 3070 mam jeszcze taką "łączówkę" na kablu od ładowania i sygnału obrotomierza na wiązce (było takie zgrubienie) w okolicy pompy wody, jak wychodzi górny wąż. Może ktoś u mnie coś kombinował, ale zrobione dość fachowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    1

Problem z obrotomierzem rozwiązany. Z tyłu deski rozdzielczej na płytce było przerwane połączenie - zlutowałem i działa.

Co do komputera jeśli macie jakieś propozycje jak go naprawić to piszcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    397

Pisał Ci parę postów że masz się do niego odezwać... czego oczekujesz więcej? tam nie ma gniazdka USB czy takiego jak w aucie i darmowego oprogramowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilk19912    1

Jak masz sprawane 3 czujnik(obroty wom,predkosc jazdy i obroty pompy)to zagadaj do Mariana3p, zrobic Ci drugi maly komp w przyzwoitych pieniazkach, ktory pokaze 3 pierwsze funkcje, kolega lukbold ma taki i ja tez. Cyba ze chcesz miec wszystkie bajery(do tego wiecej spr czujnikow) to tak jak pisali wyzej + wymiana dwoch bateryjek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    1

Czyli komputer może nie działać jeżeli któryś z czujników jest uszkodzony ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

Tego nie wiem, ale tam w środku są baterie które potrzymują pamięć gdy odłączysz akumulator, znajdź kogoś kto ma sprzęt do zaprogramowania tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    146

trzeba zapisać opcje czyli czy jest radar, czy jest przpływomierz jaki zbiornik itp. Komp bada po$lizg i steruje ehr oraz przydaje się bo tylko w nin jest prędkościomierz. Korbanek chce za to 300 zl plus dojazd. Jak jest ktoś kto ma sprzęt do tego niech się ujawni bo bym wysłał żeby to uruchomić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×