ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

radio19966    16
1 godzinę temu, LTZ55a napisał:

A na mój poprzedni post co myślisz?

można pominąć przekaźnik i robić prosto z stacyjki tak jak pisałem wcześniej ja tak miałem jak kupiłem i założyłem przekaźnik jak w orginale a teraz przestał działać jak należy to go znowu ominełem tylko jak ominiesz to nie ma blokady rozrusznika po odpaleniu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Posiadam MTZ 82TS z 1997r. Ciągnik bardzo fajny do pracy, radzi sobie z dużymi zestawami maszyn. Gdybym pokusił się o dorobienie balastu 600kg na przod to byłaby już rewelacja :)  Zaraz po zakupie wymieniałem pompe hydrauliczną i siłownik podnośnika i teraz bardzo żwawo podnosi. Jak to MTZ troche cieknie z tego a troche z tamtego. Ale jeśli ktoś ma ochote na zabawe, zdjęcie osłon i dokręcenie obudowy rozdzielacza to problem wycieku znika. Skrzynia szybka, reduktor pozwala podobierać sobie prędkości do każdej pracy polowej. Liwarek wyrobiony chyba w każdej sztuce ale pojeździć tydzień i zapominamy o tym. Wiadomo że ten ciągnik nie wygląda tak jak zachód bo troche obcieka i trzeba go dociążyć. Ale jeśli chodzi o spalanie, szybkość uprawy i ceny jakiegoś remontu które są znikome to zachód nawet odrobinę nie umywa się do MTZ. Mam i chwalę sobie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr4255    38

Kolega ma również ts z 96 roku 90-któryś egzemplarz ten ciagnik zrobił z 10000mth i nic poważnego nie miał robione tyle że ciągle z niego gdzieś cieknie ale to urok ruskich ciągników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Jak najprościej? Włączyć któreś przewody?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16
12 godzin temu, LTZ55a napisał:

Jak najprościej? Włączyć któreś przewody?

Zielony od rozrusznika z brązowym od stacyjki złaczysz i już masz impuls na rozrusznik prosto z stacyjki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Panowie ma ktoś może u siebie alternator wzmocniony 1000W 72A? Wiem że na tych starych bywały problemy z ładowaniem na oryginalnym regulatorze a skusił bym się i zamienił alternator z Poloneza na tego ruska głownie ze względu na brak szczotek i wręcz bezawaryjność. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Ja mam od auta osobowego ,dobrałem na szrocie aby był podobny , potem dorobiłem kółko i trochę mocowanie i śmiga, niestety niewiem od czego jest  

Edytowano przez robert983

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Prądnica z 330 już chyba lepiej ładuje niż te oryginalne 700W.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ruski 1000W niby mocniejszy ale dalej na wolnych obrotach praktycznie nie ładuje. Nie warto go kupować.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Raczej straty na  dodatkowej cewce która jest zamiast szczotek.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Ten alternator nie jest wzmocniony tylko osłabiony, ma problem wyrzucić z siebie 30A przy maksymalnych obrotach.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Kurcze kusi mnie aj kusi. Mam gdzieś 700W od T-25, muszę do niego ogarnąć regulator i sprawdzić chyba osobiście. 

53 minuty temu, hemi napisał:

Ten alternator nie jest wzmocniony tylko osłabiony, ma problem wyrzucić z siebie 30A przy maksymalnych obrotach.  

Bez powodu nie wyrzuci, trzeba by go odpowiednio obciążyć a osiągnąć powyżej 30A w ciągniku też nie jest łatwo. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

W 330 mam jubane to ładuje aż za mocno. W tym poniżej 1000 obrotów światła słabną.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
To jest chyba jedyna wada ruskich alternatorów. Ja planuję wymienić na Delco albo Boscha, ale to przy zimowych poprawkach.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Któryś z chłopaków zakładał przedni napęd i ma w nim zwrotnicę z piastą przykręcaną śrubą. Widać jak jest zrobione. Całkiem inaczej niż te bez śruby. 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Nie widziałem takiego czegoś. Dziwne.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Któryś z chłopaków ma taki napęd założony w swoim rusłanie i nawet była rozmowa o tym jak to wygląda w środku. Wtedy nikt nie wiedział.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

A no tak. To już nie dziwne. Cofam.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Most sprowadzony z Francji podobnież. Zastanawiam się czy to jest mocniejsze rozwiązanie, czy to z 82... Na pewno kłopotem jest brak części.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Panowie, jak się czyści bąka? Zdjalem obudowę i nie umiem ściągnąć tego nazwijmy to wirnika. Nie chciałbym czegoś popsuć. 


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    369

trzeba od spodu zablokować czymś wirnik, i odkręcić tą większą nakrętkę od góry. Przy dokręcaniu nie dociągaj przez siłę. ja tak zrobiłem, jak pierwszy raz się za to brałem, bo chciałem, żeby było porządnie dokręcone. Pękła ośka i w polu się to rozleciało... Nie polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Wszystko miałem rozkrecone ale nie dali rady ściągnąć z tej oski, kawałek podnioslem i dalej w rękach nie poszło a balem się podnosić na dźwignię. To chodzi na jakiś łożyskach?


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj