Skocz do zawartości

Zdjęcie

Remont silnika tłoki


17 odpowiedzi na ten temat

#1 Share wiktor1967

wiktor1967

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 29 marzec 2015 - 12:33

Remont silnika tłoki

Witam.Rozebałem wczoraj silnikw zetorze 8011 do wymiany tuleje i tłoki i mam mały problem na tłokach mam po trzy pierścienie.Na forum wszyscy piszą że trzy pierścienie są przy silniku z turbo a przy wolnossącym cztery.Ja mam silnik bez turbiny raczej nic przy nim nie było robione wał nominał typ silnika zetor 8001.Co teraz zrobiić kupić zestaw naprawczy na trzy pierścienie jak było czy na cztery?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika tłoki Dzisiaj, 11:28
  •  

#2 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 marzec 2015 - 12:51

Remont silnika tłoki

oj chyba słabo się wczytałeś ? Nie jest to prawda .Wszystkie silniki Zetora ,zarówno wolnossące i doładowane , są wyposażane w 3 pierścienie  na tłoku , od któregoś tam roku ( katalog części podaje konkretne numery silników z 3 pierścieniami ) . Także Twój silnik nie musiał mieć turbiny ,a taka kompletacja jest zapewne fabryczna , inaczej mówiąc 3 pierścienie jest to standard światowy w konstrukcji silników za którym Zetor ,w przeciwieństwe do innych producentów postkomunistycznych, starał się nadążać .

Nie wiem jak w Twojej serii ciągników ,ale w modelach od 5211- 7245 można zamiennie stosować jedne i drugie zestawy naprawcze (3-ki i 4-ki )

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

#3 Share wiktor1967

wiktor1967

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 29 marzec 2015 - 12:59

Remont silnika tłoki

Dzięki za szybką odpowiedz.Co radzicie załorzyć na trzy pierścienie jak było czy na cztery.



#4 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 29 marzec 2015 - 13:29

Remont silnika tłoki

Najlepiej nic nie kombinować tylko założyć dobre zestawy takie jak były fabrycznie tzn. 3-pierścieniowe i powinno być wszystko dobrze.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


#5 Share wiktor1967

wiktor1967

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 29 marzec 2015 - 13:36

Remont silnika tłoki

Dzięki założe na trzy.Chce kupić zestaw naprawczy z Krotoszyna chyba bedzie dobry w grene pytałem 249 zł



#6 Share klekot22

klekot22

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów

Napisany 29 marzec 2015 - 16:12

Remont silnika tłoki polecam zestawy thm długi czas robie silniki i opieram się wyłącznie na thm .

#7 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 29 marzec 2015 - 16:35

Remont silnika tłoki

Jak chcesz mieć pewne zestawy na długi czas to zakładaj Krotoszyn a na pewno nie pożałujesz.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


#8 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1631 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 29 marzec 2015 - 17:28

Remont silnika tłoki

Dopytam tylko jakie masz korbowody, jak wzmacniane (z pogrubieniami) to masz już sil. dostosowany do turbo, czyli w razie gdy byś kiedyś chciał założyć to będzie prościej.



#9 Share wiktor1967

wiktor1967

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 29 marzec 2015 - 18:09

Remont silnika tłoki

Korbowody są od zwykłego nie mają otworu do smarowania główki korbowodu pd ciśnieniem.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika tłoki Dzisiaj, 11:28
  •  

#10 Share Adam68

Adam68

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 kwiecień 2015 - 12:21

Remont silnika tłoki

Ja tydzień temu też robiłem silnik w zetorze 8045 rok 82 i też na tłokach były po trzy pierścienie i takie założyłem z tego co wiem to na turbo są pierscienie ze stożkiem od wewnątrz bynajmniej jeden.


Edytowany przez Adam68, 01 kwiecień 2015 - 15:51.


#11 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 kwiecień 2015 - 00:35

Remont silnika tłoki

:rolleyes:  Są 2 rodzaje kompletów naprawczych- 3 i 4 pierścieniowe (potocznie nazywane "od turbo" i "od wolnossącego" ).     Nie wiem, skąd się wzięła legenda o 3 pierścieniowych tłokach do turbo  <_<  Podobnie,  nie wiem, skąd się wzięła legenda o korbowodach do turbo :blink:  Oraz wiele innych legend o turbo  :D  Jest  tylko stary i nowy typ ;)   

 

Stary typ- ,  ma charakterystyczne  obłe korbowody,  które są lżejsze (wyważane pod wał starego typu ) i nie idzie kupić nowych (bo nie ma zbytu- każdy chce "kute, wzmacniane, cudowne, pozłacane korby od turbo z  gównolitu ).

No i tłoki 4 pierścieniowe.   Rozwiązanie bardzo modne za komuny- napchać dużo prostych w produkcji pierścieni w nadziei że ilość nadrobi jakość. 

 

Nowy typ-   korby z kanciatymi nadlewami, cięższe, (przez nadlewy - po odchudzeniu nadają się na montaż, na wał starego typu  ) czy mocniejsze - wątpię, bo w newralgicznych punktach "mięsa" mają podobne ilości, a ułożyskowane są identycznie.  Na pewno są prostsze w produkcji (zachowanie masy), przez co tańsze. ^^    I to moim zdaniem powód fabrycznej "modyfikacji".

Tłoki - 3 pierścieniowe- krok do przodu. Jeden pierścionek mniej ( mniejsze opory tarcia), konkretniejszy  górny pierścień.

 

Jeśli ktoś ma wątpliwości-  odsyłam do katalogów części.

 

Co do  kompletów naprawczych- na pewno warte uwagi są zestawy Mahle.  Trzymają  wymiary (co nie jest takie oczywiste :) )  i  nie słyszałem jeszcze o przypadku puchnięcia tłoków z tych zestawów.  

 

Wiktor1967- ja bym na Twoim miejscu kupił komplety Mahle na 3 pierścienie   http://www.sklepy24....krotoszyn/12644   Całkiem nieźle wyglądają na oko, oraz pod mikrometrem i średnicówką ;)

  

 

 



#12 Share wiktor1967

wiktor1967

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 02 kwiecień 2015 - 19:56

Remont silnika tłoki

Na tą chwile remont wstrzymany.Nie wiem czy dobrze zrobiłem  dzisiaj kupiłem silnik perkinsa 6-tke razem z kryzą do skrzyni biegów na przerobienie na 3110.Silnik od zetora był troche za słaby w gruberze.W ciągu tygodnia powinienem go przeszczepić,jak wszystko się uda to silnik od zetora będzie na sprzedanie.Perkins odpalił troche dymił ale nie za dużo ciśnienie 3,5atm.ale wszystko się okaże po zamontowaniu i w pracy.



#13 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1631 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 02 kwiecień 2015 - 20:29

Remont silnika tłoki

Czy aż tak dobrze zrobiłeś to nie wiem. Perkinsy ze stojącą pompą to starocie które sprawiają sporo problemów a taki zapewne kupiłeś. Sporo było ich montowanych w kombajnach i tu na forum nie jeden pisał o problemach z tymi perkolami.



#14 Share mariusz27

mariusz27

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 189 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze rolnictwo

Napisany 12 kwiecień 2015 - 09:47

Remont silnika tłoki

a czy moze ktos podpowiedziec na jaka szczeline luz zaworowy ustawic w zetorze 8145 silnik zetoroski próbuje juz dluszy czas i nie moge ustawic tak jak bylo wczesniej przed remontem


zetor team
ZIELONA STRZALKA

#15 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 kwiecień 2015 - 10:33

Remont silnika tłoki

http://www.agrofoto....rak-mocy/page-9    Post #179  i kilka następnych ;)   Wszystkie na 0,3mm.



#16 Share mariusz27

mariusz27

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 189 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze rolnictwo

Napisany 12 kwiecień 2015 - 12:25

Remont silnika tłoki

dzieki serdeczne, wydawalo mi sie w silkikach zetoroski bylo nieco inaczej, jakos nie slychac takiego ryku jak to w zetorze a przed remontem bylo slychac a jak sie nagrzeje  slychac stykanie z zaworow


zetor team
ZIELONA STRZALKA

#17 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2398 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 kwiecień 2015 - 12:58

Remont silnika tłoki

To sprawdź kąt wtrysku paliwa.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Remont silnika tłoki Dzisiaj, 11:28
  •  

#18 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 kwiecień 2015 - 16:37

Remont silnika tłoki

ponoć najbliższe ORYGINAŁOM są zestawy pod logiem " Genuine Parts"  firmy PREMOT dostępne także w sklepach z allegro .

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Podobne tematy