Rzepakowiec

biały dym z odmy zetor 8145

Polecane posty

Rzepakowiec    25

Witam, kupiłem na wiosnę zetora 8145 sprowadzonego z finladii. Na oględzinach wydawało się, że wszystko w porządku chodził równo, ładnie palił pojeździłem trochę wszystko w porządku. Ciśnienie oleju w silniku też ok, przepracował 40mtg i zauważyłem, że ciśnienie na obrotach jalowych spada na około 0,6 0,8 bara. W dodatku z odmy wydobywa się biały dym. Mam jeszcze 9ha do orki oraz uprawy po kukurydzy, więc będę musiał tak robić. Jakieś pomysły co to może być? Na wysokich obrotach ciśnienie jest ponad 2,5. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toooomaszewski    500

U mnie w perkinsie 3p biały dym z odmy spowodowany był pękniętym pierścieniem na tłoku. A i jeszcze pluł olejem.

Edytowano przez toooomaszewski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rzepakowiec    25
48 minut temu, jaco512 napisał:

Filtr oleju tzw bąk? Spróbuj zmienić na puszkowe i szykuj się na remont w zimę

Tak, wymieniłem w nim ten wkład. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153
2 godziny temu, Rzepakowiec napisał:

Mam jeszcze 9ha do orki oraz uprawy po kukurydzy, więc będę musiał tak robić.

Jeśli to panewka to obyś nie szukał potem bloku.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rzepakowiec    25
22 minuty temu, ŻakowskiSławomir napisał:

manometr na pewno dobry? olejem nie pluje?

olejem nie pluje, oleju nie ubywa czyli raczej w porządku, ale może uda mi się podpiąć jakiś inny dla pewności. 

 

9 minut temu, MarcinKa napisał:

Jeśli to panewka to obyś nie szukał potem bloku.....

innego ciągnika nie mam, a sieje pszenicę po kukurydzy. Oby nic się nie stało 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek277    907

U mnie biały dym poszedł jak złapał na panewce, a co najlepsze ciśnienie było 4.5atm i jadę I z lewej strony idzie biała para i mówię ciul wąż od chłodnicy pękł, ale jak się mocnej wychyliłem to już widziałem skąd dym leci  i czym to śmierdzi 

Ten dym to mocno ci leci ? Bo może to przedmuch na silniku, a teraz jest zimno  to tak widać? 

U mnie jak panewka złapała to się biało zrobiło 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rzepakowiec    25
6 godzin temu, krzysiek277 napisał:

U mnie biały dym poszedł jak złapał na panewce, a co najlepsze ciśnienie było 4.5atm i jadę I z lewej strony idzie biała para i mówię ciul wąż od chłodnicy pękł, ale jak się mocnej wychyliłem to już widziałem skąd dym leci  i czym to śmierdzi 

Ten dym to mocno ci leci ? Bo może to przedmuch na silniku, a teraz jest zimno  to tak widać? 

U mnie jak panewka złapała to się biało zrobiło 

Dym mocno nie leci właśnie, ale jednak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek277    907

I to leci jak się zagrzeje i już później cały czas ? 

Jeśli tak to przedmuch na silniku i tyle, I za to z odmy idzie, ale to nic ci się nie stanie

Silnik jest już w słabszej kondycji i tyle 

Weź na odpalonym odkręć korek wlewu oleju, I przyłóż ręką czy dmucha korkiem wlewy powietrze 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michał88    335

Lekki dymek z odmy to nic złego, kolega dobrze pisze że to widać bo pogoda już zimowa.  Para pod lekkim ciśnieniem z silnika po rozgrzaniu to prawie normalna rzecz. 0.6 to nie jest tragedia, ja mam 0.2 i silnik ciągle jeździ choć za dużo już nie pracuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Dokładnie, lekka para z odmy to całkowicie normalna rzecz, najgraj film i wstaw i zobaczymy ile tego dymu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Też bym się nie przejmował. Miałem ursusa 1212 i przez 20 lat dmuchał z odmy. Ciśnienie nie jest tragiczne 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153
15 godzin temu, Rzepakowiec napisał:

Na wysokich obrotach ciśnienie jest ponad 2,5. 

Jakieś tam jest ale dobre czyt dla sprawnego silnika to nie jest.

To że dmucha z odmy to wiadomo że zawsze trochę będzie ale cisnienia prawidłowego to nie masz.

Zobaczymy jeśli pokazesz jak dmucha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek277    907
7 godzin temu, Michał88 napisał:

Lekki dymek z odmy to nic złego, kolega dobrze pisze że to widać bo pogoda już zimowa.  Para pod lekkim ciśnieniem z silnika po rozgrzaniu to prawie normalna rzecz. 0.6 to nie jest tragedia, ja mam 0.2 i silnik ciągle jeździ choć za dużo już nie pracuje.

Ja poniżej 1500 obrotów miałem 0, i tak jeździłem 4lata, i dalej podejrzewam że bym jeździł ale woda do oleju poszła to zrobiłem cały silnik 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecki7745    227

miałem zetora 7745 12 lat i od około 7 lat dymił z odmy i jak sie zagrzał to pluł olejem po rozmowie z ogarniętym gościem od remontów takich sprzętów stwierdził szykuj kase na remont po sezonie , dodam że palił od strzała nawet po zimowym postoju moc miał oliwe jak to pełnoletni ciągnik coś tam pobierał ale bez tragedii i tak sie nim bujałem tyle lat na początku troche miałem pierdla że w końcu stanie ale z czasem poszło to w zapomnienie i dalej obrabiał hektary a w sezonie lekko nie miał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4137
Dnia 23.10.2023 o 06:58, krzysiek277 napisał:

 

Silnik jest już w słabszej kondycji i tyle 

Weź na odpalonym odkręć korek wlewu oleju, I przyłóż ręką czy dmucha korkiem wlewy powietrze 

A odmą to niby skąd idzie powietrze jak nie z komory korbowej, co da jak korek też odkręci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rzepakowiec    25
11 minut temu, krzysiek277 napisał:

To masz silnik trochę już słabszy, za to leci tutaj powietrze bo trochę  już silnik przedmuch ma, olej ci ubywa ?

nie, trzyma stan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bialy8011
      Witam, patrzcie no Panowie co to się zrobiło. Pacjent to Zetor 8011. Ktoś wie jaka przyczyna że z oleju się takie mleko zrobiło we filtrze?

    • Przez Papkin
      Kolejny raz problem z Zetorem. Ciągnik zgasł sam z siebie, zacząłem podejrzewać układ paliwowy. Wymieniłem filtry, wyczyściłem odstojnik,odpowietrzylem,dalej nie chciał odpalić. Następnie wyjąłem pompę paliwa i wtryski. Diagnoza zatarta pompa. Zamontowałem pompę po regeneracji i wtryski,odpowietrzylem,pompa podaje paliwo, ciągnik dalej nie chce odpalić. Raczej odpada problem z elektryką już wszystkie przewody sprawdziłem i poczyscilem. Rozrusznik na chwilę obecną u elektryka do sprawdzenia. Plak nie pomaga. Próbowałem też z przesuwaniem pompy w stronę bloku i na zewnątrz. Ma ktoś jakieś pomysły?
       
    • Przez lukasz021086
      Witam. Leci mi olej z pompy wtryskowej. Prawdopodobnie od strony silnika. Ma ktoś pomysł co mogło się stać? 
    • Przez Rzepakowiec
      Cześć, wczoraj przeprowadzałem pierwszą grubszą robotę kupionym na wiosnę 8145. Talerzowalem i kiedy silnik się porządnie nagrzał to ciśnienie spadło do 0,8 na 800 obr/min, przy wyższych obrotach jest ponad 2. Z kolei na zimnym wynosi 4,5 na 800 obr. Wiem, że wraz z nagrzaniem ciśnienie spada, ale czy te 0,8 to nie jest trochę przymało? 
    • Przez Papkin
      Panowie, zdusiłem silnik niechcący przez odcięcie dopływu powietrza. Teraz jakoś dziwnie kręci i nie chce odpalić. Wie ktoś jak zaradzić?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj