wiktor1967

Remont silnika tłoki

Polecane posty

wiktor1967    2

Witam.Rozebałem wczoraj silnikw zetorze 8011 do wymiany tuleje i tłoki i mam mały problem na tłokach mam po trzy pierścienie.Na forum wszyscy piszą że trzy pierścienie są przy silniku z turbo a przy wolnossącym cztery.Ja mam silnik bez turbiny raczej nic przy nim nie było robione wał nominał typ silnika zetor 8001.Co teraz zrobiić kupić zestaw naprawczy na trzy pierścienie jak było czy na cztery?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64

oj chyba słabo się wczytałeś ? Nie jest to prawda .Wszystkie silniki Zetora ,zarówno wolnossące i doładowane , są wyposażane w 3 pierścienie  na tłoku , od któregoś tam roku ( katalog części podaje konkretne numery silników z 3 pierścieniami ) . Także Twój silnik nie musiał mieć turbiny ,a taka kompletacja jest zapewne fabryczna , inaczej mówiąc 3 pierścienie jest to standard światowy w konstrukcji silników za którym Zetor ,w przeciwieństwe do innych producentów postkomunistycznych, starał się nadążać .

Nie wiem jak w Twojej serii ciągników ,ale w modelach od 5211- 7245 można zamiennie stosować jedne i drugie zestawy naprawcze (3-ki i 4-ki )

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Grabcio    24

Najlepiej nic nie kombinować tylko założyć dobre zestawy takie jak były fabrycznie tzn. 3-pierścieniowe i powinno być wszystko dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor1967    2

Dzięki założe na trzy.Chce kupić zestaw naprawczy z Krotoszyna chyba bedzie dobry w grene pytałem 249 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    24

Jak chcesz mieć pewne zestawy na długi czas to zakładaj Krotoszyn a na pewno nie pożałujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    149

Dopytam tylko jakie masz korbowody, jak wzmacniane (z pogrubieniami) to masz już sil. dostosowany do turbo, czyli w razie gdy byś kiedyś chciał założyć to będzie prościej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam68    0

Ja tydzień temu też robiłem silnik w zetorze 8045 rok 82 i też na tłokach były po trzy pierścienie i takie założyłem z tego co wiem to na turbo są pierscienie ze stożkiem od wewnątrz bynajmniej jeden.

Edytowano przez Adam68

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

:rolleyes:  Są 2 rodzaje kompletów naprawczych- 3 i 4 pierścieniowe (potocznie nazywane "od turbo" i "od wolnossącego" ).     Nie wiem, skąd się wzięła legenda o 3 pierścieniowych tłokach do turbo  <_<  Podobnie,  nie wiem, skąd się wzięła legenda o korbowodach do turbo :blink:  Oraz wiele innych legend o turbo  :D  Jest  tylko stary i nowy typ ;)   

 

Stary typ- ,  ma charakterystyczne  obłe korbowody,  które są lżejsze (wyważane pod wał starego typu ) i nie idzie kupić nowych (bo nie ma zbytu- każdy chce "kute, wzmacniane, cudowne, pozłacane korby od turbo z  gównolitu ).

No i tłoki 4 pierścieniowe.   Rozwiązanie bardzo modne za komuny- napchać dużo prostych w produkcji pierścieni w nadziei że ilość nadrobi jakość. 

 

Nowy typ-   korby z kanciatymi nadlewami, cięższe, (przez nadlewy - po odchudzeniu nadają się na montaż, na wał starego typu  ) czy mocniejsze - wątpię, bo w newralgicznych punktach "mięsa" mają podobne ilości, a ułożyskowane są identycznie.  Na pewno są prostsze w produkcji (zachowanie masy), przez co tańsze. ^^    I to moim zdaniem powód fabrycznej "modyfikacji".

Tłoki - 3 pierścieniowe- krok do przodu. Jeden pierścionek mniej ( mniejsze opory tarcia), konkretniejszy  górny pierścień.

 

Jeśli ktoś ma wątpliwości-  odsyłam do katalogów części.

 

Co do  kompletów naprawczych- na pewno warte uwagi są zestawy Mahle.  Trzymają  wymiary (co nie jest takie oczywiste :) )  i  nie słyszałem jeszcze o przypadku puchnięcia tłoków z tych zestawów.  

 

Wiktor1967- ja bym na Twoim miejscu kupił komplety Mahle na 3 pierścienie   http://www.sklepy24.pl/sklep/sklep-grene_pl/produkt/zestaw-naprawczy-silnika-3-pierscienie-c-385-mahle-krotoszyn/12644   Całkiem nieźle wyglądają na oko, oraz pod mikrometrem i średnicówką ;)

  

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor1967    2

Na tą chwile remont wstrzymany.Nie wiem czy dobrze zrobiłem  dzisiaj kupiłem silnik perkinsa 6-tke razem z kryzą do skrzyni biegów na przerobienie na 3110.Silnik od zetora był troche za słaby w gruberze.W ciągu tygodnia powinienem go przeszczepić,jak wszystko się uda to silnik od zetora będzie na sprzedanie.Perkins odpalił troche dymił ale nie za dużo ciśnienie 3,5atm.ale wszystko się okaże po zamontowaniu i w pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    149

Czy aż tak dobrze zrobiłeś to nie wiem. Perkinsy ze stojącą pompą to starocie które sprawiają sporo problemów a taki zapewne kupiłeś. Sporo było ich montowanych w kombajnach i tu na forum nie jeden pisał o problemach z tymi perkolami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz27    4

a czy moze ktos podpowiedziec na jaka szczeline luz zaworowy ustawic w zetorze 8145 silnik zetoroski próbuje juz dluszy czas i nie moge ustawic tak jak bylo wczesniej przed remontem


zetor team
ZIELONA STRZALKA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz27    4

dzieki serdeczne, wydawalo mi sie w silkikach zetoroski bylo nieco inaczej, jakos nie slychac takiego ryku jak to w zetorze a przed remontem bylo slychac a jak sie nagrzeje  slychac stykanie z zaworow


zetor team
ZIELONA STRZALKA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64

ponoć najbliższe ORYGINAŁOM są zestawy pod logiem " Genuine Parts"  firmy PREMOT dostępne także w sklepach z allegro .

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    927

Na elektrodzie nawet koleżka pisal, że premot robi Ori, a te genuine parts ma tylko oznaczać oryginalność części.

Najlepsze, że jak samo genuine parts się wpisze to , przynajmniej u mnie, o premot zero info, chyba że trzeba daleko szukać. Dopiero po zestawieniu z premot, coś się pojawia

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
viperwlkp    85
czyli w tym linku sa zestawy z kalisza i oni polecaja wlasnie genuine ale w ofercie maja tez premot pytam dlatego ze chce robic remont a nie ma co oszczedzac na takich czesciach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    136

Olej to genuine, to tylko myk żeby nie na pisać wprost "oryginalny“ tak samo jak na allegro pisanie oryg. Origin. itp. Tylko żeby uchronić dupsko przed sprzedażą podróbek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
viperwlkp    85
wiec co proponujesz? mahle? koles sprzedaje jakies czeskie mowi ze ogro mego idzie nawet mechanik co bedzie robil to mowil ze te czeskie zsklada i sa ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Atari
      Witam, zauważyłem, że w chłodnicy pojawia się olej. Pomyślałem, że przyczyną może być uszkodzenie chłodniczki oleju, zatem została wymieniona wraz z uszczelkami. Jednakże problem nie ustąpił. Co może być przyczyną tego zajścia? Dodam, że płyn nie dostaje się do silnika.
    • Przez Nasters
      Witam może ktoś wymianiał pierścienie tłokowe we włoskim silniku stosowanym w same i lamborghini.Chodzi mi tu dokładnie o Lamborghini 1060  6cyl.Trzeba odjezdzać przodkiem żeby zdjać miske ??? ktoś cos ?
    • Przez andrew176
      Witam Panowie
      Mam problem z ciśnieniem w zetorze 8045
      Silnik po kapitalnym remoncie:
      tuleje, tłoki, wał po szlifie, głowica
      Problem  jest taki że po zapaleniu ciągnika a jest to docieranie ciśnienie jest na poziomie 3,5 po jakimś czasie spada do 1.
      Gdzie szukać przyczyny??
      Dodam że pompa oleju nowa, a filtr mam starego typu, tzw bąk. Gdzieś czytałem, chyba nawet na naszym forum że zmiana filtra na nowego typu czyli podwójny podnosi ciśnienie o 1 atm, ale to raczej tylko sposób na zwiększenie a nie eliminacja problemu.
      Jest też możliwość że wytarty wałek rozrządu, bo ciągnik dostał przez ostatnie lata w "d*pę" a olej już parę lat nie wymieniany.
      Dodam że filtr zakładałem do drugiego ciągnika i w nim jest ok, chyba że ośka w podstawie wytarta ale to sprawdzę suwmiarką.
      Proszę o jakieś rady.
      Pozdrawiam
    • Przez DominikPaweFilipczak
      Mam pytanie jak zdjąć miskę olejowa w zetor8011?
    • Przez frotek
      Witam forumowiczów! 
      Przymierzam się do demontażu pompy wtryskowej w zetorze 8145 trzeba ją regenerować. Muszę tylko przy demontażu zrobić znaki na korpusie silnika,pompy i wykręcać śmiało?  
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.