Skocz do zawartości

Zdjęcie

c-360 Turbo?


270 odpowiedzi na ten temat

#221 Share pawelll48

pawelll48

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Głównie interesuję się Ursusami, a także wszystkim co związane z Polskim rolnictwem i Polską wsią:)

Napisany 27 listopad 2012 - 23:03

c-360 Turbo? Osobiście mówiąc po cichu sam jestem przed montażem turbo. tzn dziś kupiłem je, intercooler tez mam - ale nie bd montowany (bo prawdopodobnie się nie opłaca) i już w czwartek zawiozę traktor do mechanika ;) Teraz moja C-klasa bd "królikiem eksperymentalnym" obalająca mity ;)

PS. A tu już z turbem ;)

Edytowany przez pawelll48, 15 grudzień 2012 - 00:13.

AgroFoto 28.08.08r-28.08.13r ;)

5 lat minęło :P


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
c-360 Turbo? Dzisiaj, 23:40
  •  

#222 Share toffik

toffik

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 styczeń 2013 - 12:08

c-360 Turbo? i nie ma problemu w3 skibach :ph34r: (oczywiscie na trzecim biegu) od dwoch lat

Załączone miniaturki

  • IMG00004.JPG


#223 Share Alchemik

Alchemik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 28 styczeń 2013 - 17:21

c-360 Turbo? Czy dobrze widzę, że zrezygnowano z mieszszka sterującego zaworem upustowym spalin i zastapiono go tylko drutem? Nie szkoda rezygnować z kontroli ciśnienia? Ile pompuje turbosprężarka? Jakia to turbosprężarka i przy jakich obrotach pojawia się doładowanie? Przy pompie paliwowej też grzebano?




i nie ma problemu w3 skibach :ph34r: (oczywiscie na trzecim biegu) od dwoch lat

- troche to nie miarodajne, bo ojciec ma fragmenty ziemi gdzie 3p daje rade na trzcim biegu na głęboko w 3 skibach, ale i take gdzie przy odpowiedniej pogodzie na drugim biegu schodzi z obrotów i podnosi przód.

Edytowany przez Alchemik, 28 styczeń 2013 - 17:26.


#224 Share toffik

toffik

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 styczeń 2013 - 21:32

c-360 Turbo? suszarka jest od bmw 2,5 tds .Pompuje od 1200 obrotow czyli 0,1 bar 1600 obrotow 0,2 na pusto .Pod obciazeniem 1600 obrotow ( w plugu od 0,3 do 0,45 bar) i do 0,6 bar max(pod obciazeniem).Z tego wzgledu zrezygnowalem z zaworu upustowego gdyz jest to duza suszarka i z tego silnika nie idzie wycisnac wiekszego cisnienia na tej turbinie (gruszka nie pasowala w montazu miedzy innymi).Elastycznosc silnika wzrosla dzieki czemu ciagnika nie podnosi a przeklada sie bardziej w uciag( predzej sie zakopie niz przod w plugu poderwie) Ziemia klasa 2 do 3 .Pompa nie ruszana (nie ma potrzeby)Oczywiscie przod odpowiednio dociazony

#225 Share Alchemik

Alchemik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 29 styczeń 2013 - 16:53

c-360 Turbo? Co do rozmiaru turbosprężarki z Omegi 2.3TD byłaby pewnie lepsza, ale tragedii na tej nie ma.
Jeśli pompa nie była grzebana, to w skrócie potencjał turbosprężarki nie jest wykorzystany. W tej chwili mocy trochę przybyło, bo silnik zachowuje się jakby zwiększył mu stopień sprężania, oraz paliwo ma nadmiar powietrza i może się dobrze się spalić. Jeśli pogrzebałby, żeby dawka paliwa zwiększałaby się automatycznie ze wzrostem ciśnienia na granicy dymienia, to doładowanie ze zwiększeniem obrotów narastałoby szybciej i w pewnym momencie przydałoby się zadziałanie zaworu upustowego, bo ta turbosprężarka napompowałaby i ponad 1 bar. W tej chwili silnik niepotrzebnie pompuje 0.6 bara, bo tą samą moc można by uzyskać pewnie przy 0.3. Ciśnienie 0.6 bara to potencjał na jakieś 70-75 koni mechanicznych. Może do zwiększania dawki paliwa dałoby się wykorzystać gruszkę jak od zaworu upustowego która była w starych mercedesach na pompach rzędowych, która mocniej pociągała linkę gazu przy ciśnieniu?
Z gruszką zaworu upustowego spalin, można było kombinować z wydłużeniem cięgna i lekkim przekręceniem muszli, lub montażem z drugiej strony i przeróbką dźwigienki.

TOFFIK -Proszę nie traktować mojego posta jako ataku na swoją osobę,bo cieszy mnie, że ktoś kombinuje i nie boi się grzebać w swoim sprzęcie. Ja chętnie też bym więcej pogrzebał w silnikach, ale brakuje mi czasu. To tylko moje przemyślenia.

Edytowany przez Alchemik, 29 styczeń 2013 - 16:56.


#226 Share toffik

toffik

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 styczeń 2013 - 19:20

c-360 Turbo? Ok nie ma sprawy.0,6-0,8 bar to cisnienie ktore uzyskuje podczas przyspieszania (zmiany biegow) czyli chwilowe.A normalnie podczas pracy z maszynami nie przekracz 0,45bar.Wystarczajaco doladowuje a cisnienie doladowania 1bar podejrzewam by spodowalo by czesto wymiane uszczelek pod glowica itd stopien sprezania jest staly ( wynosi 17)a w tym wypadku rosnie cisnienie sprezania czyli pod soft turbo podchodzi a przeladowanie wiadomo

Edytowany przez toffik, 30 styczeń 2013 - 20:41.


#227 Share Alchemik

Alchemik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 31 styczeń 2013 - 15:38

c-360 Turbo? W uproszczeniu, aby na tej turbosprężarce uzyskać moc:
-> 70KM bez regulacji WG - zawór zamknięty - odpowiednia dawka paliwa dla tej mocy, ciśnienie powietrza w dolocie pojawiałoby się pewnie z 1bar- momentami więcej, do tego brak kontroli doładowania.

-> 70KM - odpowiednia dawka paliwa i ciśnienie 0,6 bara ustawione na zaworze upustowym spalin i większe ciśnienie się nie pojawia.



Przy zaworze WG ustawionym na 1,2 bara (z dobrą chłodnicą powietrza doładowującego) + dawka paliwa żeby trochę kopcił i jeśli silnik wytrzymałby mechanicznie to dałby radę osiągnąć magiczne 100KM
To, że stopień sprężania się nie zmienił, to wiem, było to porównanie do silnika wolnossącego. Prz przyspieszaniu turbosprężarka nabija trochę więcej, bo pompa podaje większą dawkę zanim zdąży zadziałać regulator obrotów.


A jak ze spalaniem na obrobienie tego samego kawałka pola przed uturbieniem i po?

Jak nie ma kolega nadmiaru wolnego czasu, to chyba najlepsze rozwiązanie nie grzebać więcej, a jeździć i się cieszyć z tego, co jest zrobione teraz.

#228 Share toffik

toffik

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 luty 2013 - 00:26

c-360 Turbo? 70KM (a gdzie100KM) z tej pojemnosci hmmm ciezko uklad korbowy nie wyrobi (to nie podzespoly z zetora) Z ta pompa wtryskowa nie ma za duzego polotu(jesli chodz o regulacje itd) Cisnienie 0,45bar jest bezpieczne dla tego silnika a wyzsze no coz ....... odnosnie spalania w ciezkiej robocie porownywalne a nawet mniejsze ale co najwazniejsze brak niedoboru mocy

#229 Share Alchemik

Alchemik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 03 luty 2013 - 01:28

c-360 Turbo? Ja pisałem w kontekście turbosprężarki TD04 -11 i dlaczego warto bawić się w sterowanie ciśnieniem doładowania.
Kwestia podania odpowiedniej dawki paliwa to inna historia, tak samo jak wytrzymałość tego silnika. Ile tak naprawdę można "dmuchnąć" w ten silnik i ile on zniesie, tego chyba tak naprawdę nikt nie sprawdził i pewnie długo nie sprawdzi.

#230 Share stachu0007

stachu0007

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów

Napisany 02 luty 2014 - 12:01

c-360 Turbo? I mija już niemal rok jak temat się urwał. A szkoda bo jakieś funkcjonujące turbowynalazki się pojawiały...

Tak przebrnąłem przez cały wątek i fajnie, że są osoby które pomimo zniechęceń typu korbowód wyjdzie Ci bokiem albo się cały ciągnik rozleci założyli do swojej C360 turbiny i śmigają.

Jak długo to czas pokaże, ale czysto teoretycznym zdaniem jeśli nikt nie przesadzi z ciśnieniem doładowania (czyli nie przekroczy powiedzmy tych 0,5 bara przy obciążeniu) i o ile silnik jest w dobrej kondycji to się nie rozpadnie i ciągnik jeździł będzie a trwałość silnika nadal możemy liczyć w latach. Zresztą przy tych częściach co są, to jak jest silnie eksploatowana C360 nawet bez turbo to i tak coś trzeba wymienić czy też od razu kapitalny silnika robić co kilka lat. Jak ktoś ładuje części słabszej jakości i przeciąga wymianę oleju (porównajcie olej po 100 a po 200 mth pracy - ja wymieniam Superol z filtrem co 100mth w końcu to nie majątek) i dociera silnik niewłaściwie (albo wcale) to co się dziwić że pada.

Jeśli silnik zdrowy, pompa i wtryski sprawne (znaczy nie to ze działają jako tako ale pracują z parametrami jak ze stołu probierczego) to lekkie doładowanie (bo 0,5 to nie jakiś hardcore) nie będzie morderstwem. Turbo jak pisali przedmówcy dobierać na wydatek a nie na pojemność bo traktory są bardzo wolnoobrotowe. Zatem przy pojemności 3120 silnika, turbo powinno być z silnika z osobówki jakieś 1,7-1,9. Większe będą ładować za późno (1800 - 2000 obr/min) albo w okolicach momentu obrotowego będą miały pół gwizdka czyli tracimy to co najważniejsze Pracujemy właściwie momentem obrotowym - dopiero moment obrotowy razy obroty daje nam moc (pisząc jednostkami w sposób uproszczony Nm x [obr/min] = KM - wzór jest uproszczeniem w rzeczywistości jest bardziej skomplikowany bo operuje na innych jednostkach) dlatego turbo powinno ładować "wstępnie" już od ok.1000-1200 obr/min silnika żeby przy 1600 obr/min kiedy jest fabrycznie najwyższa wartość momentu obrotowego silnika było więcej powietrza do spalania paliwa i stałe podwyższone ciśnienie. Dawki na prawidłowo pracującej pompie nie zwiększamy - chodzi nam o likwidację dymienia które wynika z niedopalenia dawki paliwa z racji za malej ilości tlenu pod obciążeniem. Dając turbo jest więcej tlenu dawka spala się w całości i paliwo nie idzie z dymem tylko daje nam więcej siły na tłokach. Efekt? takie samo spalanie ale "mocniejszy" silnik

I tutaj porównanie do wywodów innych osób - zmieniając dolot i wylot (np. kolektory od zetorów co niektórzy z powodzeniem praktykują) zmiana głowic na zetorowskie (mają większe średnice zaworów), zmieniając wałek krzywkowy uzyskuje się lepszą wymianę ładunku w cylindrze (więcej świeżego powietrza czyli tlenu do spalenia paliwa). Podnosimy parametry pracy i moment obrotowy a tym samym moc przy tych samych obrotach.

Dokładnie to samo uzyskamy przez doładowanie tyle że mniej elementów od zetora a jedynie turbo od auta i kilka przewodów.

Sprawa się zmienia odnośnie ewentualnego grzania silnika - wolnossący dostaje chłodniejsze powietrze niż taki nawet lekko doładowany - wentylator zetorowski powinien pomóc (a razem z turbo nie jest drogi w porównaniu do kolektorów, tłumika i głowic od zatora) zatem w ciężkich warunkach warto jakiś intercooler dopasować co powinno załatwić temat. Koszt raczej podobny do chłodnicy oleju ale wydaje się rozsądniejszy - przecież w większości pojazdów intercooler to standard (zdarzały się auta z intercoolerem a bez turbo np astra I 1,7 D) chłodnice oleju rzadko się spotyka nawet we współczesnych TDI itp. W autach silnie doładowanych i wyczynowych dopiero zabezpiecza się olej przed przegrzaniem dodatkową chłodnicą. Wydajne chłodzenie cieczą (wspomniany wentylator od zetora), dobry płyn chłodzący, sprawny termostat i czysta chłodnica powinny wystarczyć aby olej w silniku nie przekraczał 120 stopni C choć dla świętego spokoju jakiś czujnik temperatury można dać tak kontrolnie.

Kiedy już mamy poprawioną fabrykę i więcej KM trzeba dociążyć tyłek. Szersze koła też mogą pomóc - 16,9 R28 stosuje wiele osób ale jeszcze szersze utrudniają na pewno oranie (jazda w bruzdzie).
I jedna uwaga - podniesienie mocy i poprawa uciągu przez dociążenie tyłu to nie zabiegi pod pług 4 skibowy a poprawa tego co mamy. Jest zapas mocy i nie ślizga się przy 3 skibach w pełnej orce to sukces a nie zachęta do zakładania 4 skib i zarzynania ciągnika - nawet dla ciągników 80-100 km 4 skiby są czasem wyzwaniem.
Pamiętajmy że to nadal C360 - konstrukcja z lat 60-tych ubiegłego wieku. Pierwsze silniki wyciągały 42KM (model S4001 z C4011) i ewoluowały do 52KM (S4003) przy tej samej pojemności skokowej. Różnica w mocy dość spora a blok chyba ten sam. Wyciągnięcie przez ulepszenia powiedzmy 60KM to prawie 50% więcej niż pierwsze konstrukcje i raczej kres jej wytrzymałości.
Mam nadzieję, że wątek będzie dalej kontynuowany z pełnymi opisami przeróbek dla innych zainteresowanych

Edytowany przez stachu0007, 02 luty 2014 - 12:02.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
c-360 Turbo? Dzisiaj, 23:40
  •  

#231 Share Alchemik

Alchemik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 02 luty 2014 - 19:29

c-360 Turbo?

Koszt raczej podobny do chłodnicy oleju ale wydaje się rozsądniejszy - przecież w większości pojazdów intercooler to standard (zdarzały się auta z intercoolerem a bez turbo np astra I 1,7 D) chłodnice oleju rzadko się spotyka nawet we współczesnych TDI itp. W autach silnie doładowanych i wyczynowych dopiero zabezpiecza się olej przed przegrzaniem dodatkową chłodnicą.



Astra F 1.7d nie miała nigdy intercoolera, chyba że trafiono na radosną twórczość jakiegoś pseudo-mechanika. Wersja turbo 68KM miała za to intercooler, oraz chłodnicę i termostat regulujący temperaturę oleju.

Stosowanie intercoolera w wolnossącym silniku jest bezsensowne, bo powietrze w dolocie ma temperaturę otoczenia. W turbodoładowanych silnikach jest co chłodzić, bo przy sprężaniu temperatura powietrza rośnie. Powietrze o wyższej temperaturze, ma przy tym samym ciśnieniu mniejszą gęstość (czyli jest mniej powietrza w powietrzu ;) ).

Edytowany przez Alchemik, 02 luty 2014 - 19:42.


#232 Share stachu0007

stachu0007

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów

Napisany 06 luty 2014 - 20:42

c-360 Turbo? W takim razie zbyt pobieżnie obejrzałem konstrukcję :) zwracam honor i biję się w pierś za wprowadzenie w błąd.

#233 Share picant

picant

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 luty 2014 - 23:28

c-360 Turbo? Witam.

Jestem świeży w tych sprawach, poszperałem w necie o co chodzi mniej więcej w turbo i jak się nie mylę (proszę o poprawienie) to chodzi o wtłoczenie większej ilości powietrza (tlenu) do komory spalania (więcej tlenu - większy wybuch - większa moc).

To naszła mnie myśl skoro turbo to wydatek około 700 - 1200 (proszę o poprawienie jeżeli można kupić tanie) i teraz główna myśl TO CZY NIEMOŻNA BYŁO ZASTOSOWAĆ JUŻ ZAMONTOWANEGO KOMPRESORA W C-360.
Zdaję sobie sprawę z faktu iż po włączeniu kompresora jest spadek mocy silnika, ale po mimo tego czy efekt nie byłby podobny co do turbo.

Edytowany przez picant, 07 luty 2014 - 23:30.


#234 Share Alchemik

Alchemik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 08 luty 2014 - 00:11

c-360 Turbo? Pomyśl ile powietrza przepompowuje sprężarka w c360, a jakie ma zapotrzebowanie na powietrze silnik c360 ;)

#235 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 luty 2014 - 07:46

c-360 Turbo? he he. Kompresor w 60-ce pompuje 90 litrów na minute a silnik przy tysiącu obrotów potrzebuje 1560 litrów.
Obawiam się że kompresor może w tym wypadku być zagrożony wciągnięciem do kolektora.
KPK Kumurun Team

#236 Share stachu0007

stachu0007

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów

Napisany 28 luty 2014 - 19:46

c-360 Turbo? Kolega pewnie pomyślał o takiej konstrukcji jak mercedes z kompresorem.
Owszem takie pomysły są ale jak napisał wyżej alchemik i seweryn to inny rząd wydajności. Porównaj sobie nawet średnice przewodów - to na logikę nie ma prawa działać.
A turbo można kupić taniej jakieś używane z silnika np VW 1.9 tdi czy 1,7 isuzu (np w oplach) - powinny po odpowiednim ustawieniu dawać radę. Ktoś kiedyś miał nawet ze starego golfa 1,6 TD i też działało. Patrzysz na ogólną wydajność.
Skoro w aucie z silnikiem 1,6 L "włącza" się turbo (co czuć jakby lepszym ciągiem silnika) przy 2000 obr/min to 60-tka która ma prawie 3,2 L będzie już odpowiednio kręciła turbiną przy 1000 obr/min silnika - przepływ gazów jest taki sam w obu przypadkach. Dlatego np z silnika 2,5td który ładuje przy 2000 rpm 60-tka rozkręci tą turbinę przy 1560 rpm. Skoro C360 ma maksymalny moment przy 1600 to taka turbina jest lekko przy duża lepiej by było jakby zaczęła ładować przy 1200-1400rpm czyli wg mnie 1,9 to największe turbo z auta jakie powinniśmy brać pod uwagę. Większe będą ładować przy wysokich obrotach a wyższe obroty to wyższe spalanie

#237 Share RobertLewicz

RobertLewicz

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WIELKOPOLSKA
  • Zainteresowania:interesuję się wszystkim co związane z rolnictwem :D z życiem na wsi :)

Napisany 05 wrzesień 2015 - 10:19

c-360 Turbo?

cześć

czytam wasze opinie na temat założenia turbo. czytałem jakiś czas temu artykuł na ten temat i tam właściciel swojego traktora pisał by z 17 atmosfer zmniejszyć ciśnienie spalania mieszanki do 16.5 (te 0.5 atmosfery uzupełniane jest właśnie przez turbosprężarkę). reasumując logiczne jest zmniejszenie ciśnienia zapalania do 16.5 bo 0.5 daje nam turbina co wychodzi na 17. pytanie moje jest tylko takie jeśli zakładacie turbo i turbina daję te 0.5 czy max 0.75 bez zmniejszenia ciśnienia zapalania mieszanki ciśnienie podczas zapłonu jest wyższe co może powodować szybsze zużycie pierścieni tłokowych tulei silnika czy nawet samego tłoka?



#238 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 05 wrzesień 2015 - 13:55

c-360 Turbo?

Ogólnie dużo silników występujących w obu wersjach pod turbinę jest odprężone ale nie każdy. Silnik sw-400 np. odwrotnie. 

Wszystko zależy od konstrukcji silnika i ciśnienia doładowanie.

Ogólnie masz rację trzeba o tym przynajmniej pomyśleć.


KPK Kumurun Team

#239 Share karolas123

karolas123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 497 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zambrów

Napisany 05 wrzesień 2015 - 14:12

c-360 Turbo?

Kolego, stopień spężania, to nie to samo co kompresja niestety, są to 2 różne zagadnienia.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
c-360 Turbo? Dzisiaj, 23:40
  •  

#240 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 05 wrzesień 2015 - 18:07

c-360 Turbo?

A kto wspomniał coś o kompresji?

Ale faktem jest ze kolega z tym ciśnieniem zapalania to namieszał. Dokładnie jest to stopień sprężania a nie zapalania.

Stopień sprężania bez względu na stan techniczny silnika jest zawsze taki sam, kompresja już nie.


KPK Kumurun Team

Podobne tematy