arielo

Elektryka T25.

Polecane posty

t25aaa    9

Chyba nie masz miernika skoro takie rzeczy piszesz. Ciekawe jakim cudem moze źle pokazac cyfrowe urządzenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Ja mam nawet 3 mierniki, ale duże diody prostownicze w tym diody główne mostka prostowniczego alternatora sprawdzam pod obciążeniem i bo to jest najpewniejszy test diod.

To że miernik źle pokaże to nie cud. Po prostu ma za mały prąd pomiarowy do diod 25A i test może być błędny jak przy nie odlutowanych cewkach stojana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Może źle pokazywać gdyż dioda jest bez obciążenia. :P Pod obciążeniem różne cuda się dzieją. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

t25aaa chyba jeszcze mało miałeś do czynienie z diodami :D

Wynik pomiaru miernikiem nie zawsze może być miarodajny (zbyt mały prąd pomiarowy) pokaże że jest sprawna, a w układzie lipa. Co innego odpowiedni miernik do mierzenia diód pod dużym prądem... Ale jak dla mnie jedyny miarodajny pomiar to pomiar pod obciążeniem.

Trafiają się takie diody wzbudzenia że miernik pokazywał mi że są dobre, a po sprawdzeniu żarówką świeciła w obie strony... Natomiast diody prostownicze miernik jak i żarówka pokazywały ok.

 

Koledzy już mnie uprzedzili :P

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Zamiast sprawdzać i naprawiać niepewne diody jest dużo prostszy sposób na naprawę alternatora ;). Znaleźć w pobliżu jakiś szrot najlepiej z alternatorami od samochodów. Dobrać najbardziej zbliżony parametrami i w miarę nowy za maks. 100 zł (często można kupić całkiem dobry alternator za około 30 zł). Pospawać odpowiednią podstawę. Poprosić znajomego elektryka samochodowego, żeby go dostroił i gotowe. Taki alternator pochodzi znacznie dłużej niż 10 razy naprawiany didami niewiadomego pochodzenia. Znam kilka osób co mają tak zrobione i od tej pory mają spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plast    0

Panowie mam takie pytanie odm czego zaczac naprawe instalacji elektrycznej bo nie działa nic nawety swiatla i klakson. Nie za bardzo znam sie na elektryce bo mnie to za bardzo nie interesuje, ale moze ktos poradzi co sie moglo zepsuc i jak ktos ma schemat po polsku instalacji to będę dźwięczny .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Voo    39

Zacznij od sprawdzenia bezpieczników.Wpisz w google schemat T25 i masz do wyboru do koloru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Bezpieczniki, więcej nie da się powiedzieć.

Schematy są w internecie wystarczy spytać Ciotkę Google.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilt25a2    0

Ja mam alternator od łady i nie bardzo doładowuje, poniewaz przeważnie robie po pracy, najcześciej wieczorem. Mam w planach wstawic jakis mocniejszy alternator, tylko bd problem z kołem bo z paska pk bd musaił przeropbić i klinowy. Panowie 4 halogeny z tyłu i przodu to przesada czy naprawdę bd dobrze sie spisaywałó, szczególnie w nocy. Lubie mieć jano, nie ukrywam..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Nie może być w pełni sprawny,chyba że ten alternator jest mocy takiej jak prądnica...


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plast    0

łuchajcie, a od czeg jest ta srebrna puszeczka (kształtem przypomina troche dynamo od roweru tam pod zaciskami. Jak przekręcam kluczyk to tam coś cyka nie wiem czy tam jest jakiś przekaźnik, ale chyba tak. A tak w ogóle to jak są 2 bezpieczniki sprawnem, a jeden nie to chyba światła i trym podbne rzeczy powinny funkcjonować prawda? Bo przyznam, ze ten środkowy bezpiecznik jest chyba do d*py.

Edytowano przez plast

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Na środkowym są właśnie podłączone światła, na próbę przełóż dolny do środkowego gniazda, on jest od zegara temperatury.

Oryginalne bezpieczniki mają zapas drutu, a jeśli ten się zużyje kupujesz nowy np. http://allegro.pl/be...4513370181.html

 

Możesz też zrobić tak: http://www.agrofoto....eczniki-w-t-25/

 

Co do puszeczki to nie opisałeś dokładnie...

To jest przekaźnik i on cyka: http://allegro.pl/przekaznik-rozrusznika-t-25-t25-mtz-belarus-i4515002830.html

a obok jest opornik od świecy

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Ogólnie instalacja w rusku to nie porozumienie, jeśli macie reaktywować stara to proponuje wyrzucić ja i zrobić, np. światła wraz ze stopem na wzór instalacji samochodowych z przekaźnikami, ładowane również,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yaro1976    13

A ja znam się na elektryce i jestem przeciwnego zdania co przedmówca (Mikua). Owa instalacja prawidłowo użytkowana w zupełności spełnia swoją funkcję (jeżeli chodzi o przekroje przewodów, ich ułożenie, amperomierz, itp.). Pewnie, że obwody świateł (szczególnie przy zastosowaniu żarówek halogenowych) mogłyby być zabezpieczone przekaźnikami ale w tamtych czasach podobnie zresztą jak w ursusach nie stosowano tego typu urządzeń - przekaźników. Wykonuję lub naprawiam instalacje do ciągników z "tamtej epoki" ale nigdy nie kupuję gotowej - nie dam gwarancji na robotę. Jeżeli nie ma z czego poprawić - wolę robić takową samemu. Pozdrawiam wszystkich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plast    0

Ja przekładałem wszystkie bezpieczniki na to środkowe miejsce i dalej nic. W ogóle to one nie są jednakowej mocy chyba z tego co na nich pisało, ale sprawa jest taka czy jak jeden bezpiecznik jest rozpieprzony to poza światłami inne rzeczy będą działać bo mi na zapłonie zależy, aświatła to zrobię jak bedzie moment bo ni ma czasu teraz. Zapon też idzie przez ten bezpiecznik? U mnie to dosłownie nic nie działa. A bezpiecznmik zwatowałem i nic to nie dało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

rozruch nie idzie przez bezpieczniki, tylko z amperomierza na stacyjke, przekaznik, ew czujnik w skrzyni i do rozrusznika.

Ladowanie masz?

sprawdz kable przy amperomierzu, i kabel przy akumulatorze ten, ktory idzie do wiazki.

 

Ktory rocznik ciagnika, bo mialy rozne instalacje?

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Instalacja, a idąc głębiej jeden obwód elektryczny to złożony z kilku elementów "organizm". Nie składa się tylko z bezpieczników.

Masz wszystko do przejrzenia, od przewodów, włączników, odbiorników czy one same działają.

Dla ciebie odpowiedni powinien być schemat:

http://obrazki.elektroda.net/75_1275378161.jpg chociaż nie wiem czy masz kabinę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

1977 rok.. Czyli dochodzi jeszcze regulator napiecia w kabinie na ktorym jest zrobione glowne polaczenie przewodow pradowych i do tego przekaznik blokady RB1 (ale on w tej chwili nie ma wiekszego znaczenia).

 

Do tego wiek instalacji, nie wiemy tez ilu 'mechanikow' w niej grzebalo.

Zaczalbym od kompleksowego przejrzenia wszystkich polaczen obwodow, wyczyszczenia koncowek, sprawdzilbym przelaczniki i wszystkie lampy.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hari123    7

Chłopaki czy taki kabel jak poniżej nadaje się na instalacje elektryczną do ruska ?

post-62432-0-62752600-1412107901.jpeg

Mam podobne nowe przewody tylko 7 żyłowe jeszcze z dodatkową białą izolacją i tylko leżą i niszczeją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapi123    14

Panowie mamcie możę jakiś schemat jak podłączyć poszczególne kabelki do gniazdka w którą się podpina   świała z przyczepy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj