Skocz do zawartości

Geo

Members
  • Zawartość

    536
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

10 Good

4 obserwujących

O Geo

  • Ranga
    Zaawansowany
  • Urodziny 10.02.1970

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Białystok
  • Zainteresowania
    Ciekawostki naukowe i nie tylko
  1. władimiriec t25

    Raczej wina sprzęgła, pewnie kończy się łożysko. Jak skrzynia jest zimna to olej też jest gęsty i jakoś biegi wchodzą. Jak olej robi się rzadszy, opory maleją i łożysko się zatrzymuje. Jeszcze kilka tygodni takiej jazdy i nie będą wchodziły biegi nawet na zimnym silniku. Odkręć pokrywkę na obudowie sprzęgła pod schodkami i zajrzyj do środka. W ekstremalnym przypadku z okolic łożyska mogą się nawet sypać iskry.
  2. Sprawa rozwiązana. Należy użyć młotka, a potem dwóch łapek. Wcześniej dobrze jest podwiesić koło, bo trochę waży, a po odkręceniu śrub wisi już tylko na jednym kołku i jest przyklejone siłą starości do wału korbowego.
  3. Witam   Mam problem z cieknącym olejem z silnika od strony napędu młocarni. Dobrałem się już do koła zamachowego, odkręciłem (ledwo) wszytskie śruby mocujące koło zamachowe, ale może ktoś wie jak zdjąć koło zamachowe. Siedzi sztywno na wale, a nie widać gdzie można by zamocować jakiś ściagacz. Proszę o podpowiedź na ten temat - użyć brutalnej siły czy jest jakiś sposób?
  4. Firma jest amerykańska z tego co wiem, ale wtryski są made in Italy. Globalizacja - firma amerykańska, ale wtryski produkowane we Włoszech.
  5. Rozmawiałem dziś z mechanikiem, który naprawia mi traktor. Okazało się, że mam unikatowy egzemplarz ;). Wtryski są Stanadyne, bo i pompa też jest amerykańska czyli Stanadyne. Podobno są to dość rzadkie egzemplarze. Dlatego też trudno byłoby znaleźć zamienniki wtrysków np. Bosha do mojej Reni.
  6. Zapadła decyzja o wersji oszczędnościowej. Wtryskiwacze pojechały do regeneracji. Podobno będzie gwarancja na usługę. Zobaczymy. Koszt regeneracji wszystkich 6 wtrysków jak za jeden nowy (oryginalny). Okazało się, że pomimo to, że to STANADYNE, to te założone w mojej Reni o dziwo też zostały wyprodukowane w Italii :). Więc nie wszystko co włoskie jest kiepskie, tyle że wtryskiwacze Stanadyne są dość drogie. Dowiedziałem się też u przedstawiciela Stanadyne w Polsce, że nie ma tych wtrysków w całej Polsce. Można sprowadzić, ale na kiedy i za ile tylko na indywidualne zapytanie. Też się zdziwiłem, ale nawet w Classie mi proponowali wtryski za około 70 zł za 1 szt., a oryginalne tylko na zamówienie. Bosha nikt mi nie proponował.
  7. Witam. Odtawiłem moją Renówkę 106-54 do mechanika. Stwierdził, że wszystkie wtryskiwacze (rozpylacze) nadają się do wymiany. Były tam założone rozpylacze firmy STANADYNE o symbolu 29861. Z tymi końcówkami są dwa problemy: pierwszy, że są dość drogie (około 160 zł za 1 szt.), drugi problem, że w tej chwili zlokalizowałem 2 szt., a potrzebuję 6 szt. Podobno w całej Polsce nie ma ich w sprzedaży. Dlatego mnie to zastanowiło. Czyżby nikt nie wyminiał na takie jak były wstawione oryginalnie. Może jednak przepłacam i wystarczą włoskie rozpylcze po 60 zł za 1 szt.? Proszę o podpowiedź jakie rozpylcze są godne uwagi i warto je założyć do silnika?
  8. [quote name='GoRAL1' timestamp='1404500573' post='1396024'] Z tym ogrzewaniem kabiny za pomocą dławika i nagrzewnicy olejowej to.. pic na wodę" tak że jak kolega wyżej pisze wywal i załóż przewód [/quote] Może i pic na wodę, ale u mnie chodziło przez jakieś 15 zim i grzało, tyle, że trzeba było żeby traktor pochodził minimum godzinkę zanim zaczęło porządnie grzać przy -20 stopniach. Musiał się ogrzać cały olej w układzie hydraulicznym a to trochę zawsze trwało. Wszystko zależało od ustawienia tej małej dźwigienki na nagrzewnicy - z czasem trzeba regulować. Teraz już tego ustrojstwa nie mam, ale też rzadko używam władka zimą.
  9. Renault 155.54 tz kilka pytań

    Może i tak, ale do Polski sprowadzają nie tylko Renówki , a do Renówek dorabia najczęściej, a żeby wymienić synchronizator jednak trzeba się dobrać do skrzyni.
  10. Renault 155.54 tz kilka pytań

    [quote name='Agro-perfekt' timestamp='1401553247' post='1377898'] I jak chodzą te skrzynie bo jeśli chodź o te dynashift itd w fergusonach to mnie to odrzuca miałem już 2 przyczyny ze skrzynia i więcej nie chce a w reno jak sie sprawują jakie opinie sa [/quote] Też mam renówkę. Ogólnie nie narzekam za bardzo . Ale znam człowieka, który dorabia różne części do traktorów i najwięcej zleceń ma właśnie na synchronizatory do skrzyń biegów większych renówek i większych zetorów. Ogólnie wygląda to tak jakby skrzynie były za słabe względem silników renówek. Zleceń ma sporo.
  11. władimiriec t25

    W katalogu są tylko rysunki części - przydatne ale bardziej przydatna jest instrukcja. Ponieważ jest to mój drugi T-25 to mam dwie instrukcje - starszą i nowszą i ta starsza jest dużo lepsza. Pisana tak żeby każdy mógł naprawić sobie sam traktor. Nowa niby też, ale stara chyba dokładniejsza.
  12. władimiriec t25

    Władymirec oryginalnie jest wyposażony w tłumik z tzw "łapaczem iskier". Niestety po pewnym czasie osadza się od wewnątrz sadza i czasami jej drobinki wylatują z tłumika. Ja zakładałem wiadro jak wjeżdżałem do stodoły . Jak do tej pory działało.
  13. Pompa wtryskowa t25

    Już działa. Aż wstyd się przyznać. Okazało się, że nieszczelny był gumowy przewód na rurkach między bakiem a odstojnikiem. Normalnie przepuszczał powietrze, a ropa nie wyciekała. Dopiero jak oczyściłem ten przewód szmatą i pewnie nieco ruszyłem zaczęła się sączyć ropa. Ręczna pompka nadążała z pompowaniem, ale nie nadążała pompka paliwowa. Przewód ten sam od nowości czyli nie wymieniany już od ponad 30 lat.
  14. Pompa wtryskowa t25

    No i stało się - silnik zgasł i do dziś nie mogę odpalić. Wygląda to tak jakby nie działała pompka zasilająca. Kupiłem nową, założyłem i jest to samo. Kiedy pompuję pompką ręczną pompa wtryskowa zaczyna działać. Kiedy kręcę rozrusznikiem i nie pompuję pompką ręczną pompa wtryskowa nie podaje paliwa. Sprawdziłem krzywkę - obraca się, pompka zasilająca pracuje, ale jak wszystko poskręcam to pompa wtryskowa działa tylko podczas ręcznego pompowania paliwa. Co to może być? Dodam tylko, że już od jakiegoś czasu wydawało się, że pompa się od czasu do czasu lekko zapowietrzała, ale ogólnie silnik chodził dobrze. Nie za bardzo wiem co się mogło stać, bo do tej pory nie miałem problemów z pompą i nigdy tam nie zaglądałem - pompa ta sama od nowości, tylko ręczna pompka była zmieniana.
  15. Awaria skrzyni w T25

    Tak. Odginasz zabezpieczenie (blaszka), obracasz podkładkę tak aby wpusty w podkładce ustawiły się zgodnie z wypustami wałka i ściągasz. Pod grubą podkładką powinny być cieńsze do regulacji luzu. Z tego co pamiętam gdzieś pod obudową łożyska po prawej stronie też są podkładki do regulacji ustawienia rewersu względem wałka atakującego. Przy okazji sprawdź jak wyglądają te grube podkładki - czy nie nie mają zbyt głębokich wyrobień w okolicach frezów na wałku. Kiedy ostatni raz robiłem rewers to ta podkładka po lewej była wyrobiona prawie do końca. Podkładki powinny być hartowane więc uważaj przy zakupie nowych. Jak źle poskładasz rewers jest duże prawdopodobieństwo, że po jakimś czasie urwie się wałek pośredni (ten na którym są koła zębate rewersu). Przy okazji dodam tylko, że duży luz na dźwigni zmiany biegów - przód tył często jest wynikiem dużych luzów na rewersie.
×