Skocz do zawartości
ZETORRRRRR

Ciśnienie oleju t-25

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
T-25
ZETORRRRRR    3

Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5

jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.

Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sjergiej    0

Martwie sie troche o mojego władzia ponieważ niema odpowiedniego ciśnienia oleju bo na wolnych obrotach wskazówka na zegaże ledwo dotyka 1 a jak mu troszke przycisne w gaz wtedy wskazówka jest tylko troche za 1 i wiem że napewno to ciśnienie jest o wiele zamałe. Wczesniej ciśnienie na wolnych było 1,5-2 a na wyższych 3-4 no 3-3,5 (no coś takiego). I chciałbym wiedzieć co można z tym zrobić. Zmieniłem mu olej na nowy i miałem nadzieje że się poprawi zawsze zmieniałem co rok czasem częściej i było ok a w tym roku troche to przeciagałem i zmieniłem troche póżniej lecz po zmianie oleju nienastąpiła poprawa. A teraz chciałbym wiedzieć czy można z tym coś zrobić (wiem o śrubie do regulacji ciśnienia ale narazie jej nieruszałem przeczyściłem tylko filtr oleju)

 

 

PS. Dodam jeszcze ze władek jest z 88r. i ma przejechane 1371 mth więc niejest z niego jakiś stary dziad z kosmicznym przebiegiem (ciągniczek caluśki w orginale) . W ciągu ostatnich 4 lat (odkąd ja go mam ) nabił około 500 mth ponieważ pracuje sam na 10ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Podłóż podkładkę pod zawór pompy , powinno pomóc albo odkręcaj misę i szukaj przyczyny jego spadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zielony33    0

wystarczy na zaworze z prawej strony silnika pod alternatorem odkręcić przeciw nakrętkę i wkrecić srube regulacyjną obserwując co się dzieje na wskaźniku ciśnienia oleju. nie przekraczaj 3,5-4 atm na zimnym silniku przy obrotach max. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sjergiej    0

Już (tak mi sie wydaje) wiem co nietak po prostu popsuł się wskażnik cały był zalany olejem i nijak nieszło wylać z niego oleju a olej był także za tym szkiełkiem. Jak podkręciłem tą śrubą do regulacji to na wolnych maił prawie 3 a wraz ze wzrostem obrotów niewzrastało ono zbytnio ale po chwili jazdy ono spadało do prawie zera. Pogrzebałem we wskażniku i teraz już ciśnienie niespada do żera ale po dłuższej przejażdzce jednak spada wymienie wskażnik i powinno być ok.

 

 

 

Acha no i oczywiście dzięki za podpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wladus25    0

Ja tez tak mam i nie mam pojęcia co moze byc silnik rok temu mial remont cisnienie skacze od 1 do 4 nawet na zimnymv Proszę o szybką pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Remont ze szlifem wału??

Pompa olejowa była wymieniana, czy oryginał??

A czy ta anomalia wystąpiła nagle czy jest tak od czasu remontu?

A to ciśnienie skacze przy jakich obrotach? Jakie jest przy małych, a jakie przy dużych obrotach silnika?

Zaczął bym najpierw od sprawdzenia czy manometr dobrze działa, czyli podmienić na chwile na inny.

 

 

Wildze że pisałeś o tym problemie w innym temacie, ale żeby ci pomóc musisz podać wiele informacji nawet tak błahych na jakim jeździsz oleju i kiedy był zmieniony.

Kiedy zmieniałeś ostatnio tuleje i tłoki skoro nie zmieniałeś ich podczas remontu, kto je ocenił że są dobre? Wysoka temperatura oleju może oznaczać przedmuchy do komory korbowej. gdzie spaliny rozgrzewają olej (bo przyjmuje że pasek alternatora napięty a użebrowanie tulei czyste).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wladus25    0

Chyba wiem co bylo przyczyną spadku cisnienia i grzania oleju po pierwsze byly zatkane dysze w filtrze oleju i dlatego mogl sie grzac!:huh: a co do spadku cisnienia to jak robilismy remont to silnik raz przy opuszczaniu oparł sie na rurce od oleju rurka musiala sie wygiac troche do góry i mimo ze byl stan oleju w silniku to pompa nie zasysala ale teraz dolalem i jest na razie dobrze ale to sie okarze na wiosne jak pójdzie w pole

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wirus07    0

Czy macie kontrolkę od smarowania czy wystarcza wam zegar? Jaki czujnik i jak go przykręcić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    177

Jak dla mnie może być tylko kontrolka.

-czasami lepiej nie wiedzieć jakie jest ciśnienie

-więcej "dupereli" tym więcej awarii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

ciekawe jak podłączysz kontrolke jeżeli zegar nie jest elektroniczny tylko mechaniczny żadnego czujnika nie masz nic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    177

Taa,pod warunkiem że w nocy sprawne i wystarczające jest podświetlenie manometru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akadaka    0

Jeśli już o zegarach mowa to mi temperatury nie pokazuje. Jak najlepiej sprawdzić czujnik czy jest dobry, poczyściłem wszystkie styki i nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mentos223    160

A więc czujnik kosztuje 11 zł nie taki majątek można wymienić jeśli nie pomoże to zegar może masz zepsuty lub nie idzie prąd na zegar musisz sprawdzić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    177

"U mnie padł bezpiecznik bo on idzie przez ten od prawego kierunku"

:blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20
Napisano (edytowany)

Szwagier też kontrolkę miał w zetorze. Okazało sie że miał za wysokie ciśnienie i olej porobił rysy na panewkach. Ciśnienie miał takie że jak kręcił rozrusznikiem zimny silnik to kontrolka już gasła. Jak jest zegar to chociaż widać jakie to ciśnienie jest.

Edytowano przez gelo707

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wirus07    0

ale ja bym chciał i kontrolkę i zegar podczas pracy nie patrzy się cały czas na zegar a kontrolkę od razu się zauważy. Czy można jakiś trujnik zamontować albo coś i jaki czujnik do tego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pronarek
      mam pytanie jak zamontowac rozdzielacz hydrauliczny we władku i czy według was jest sens montowania masztu od widlaka na przód czy wytrzyma os itd.
      czekam na odpowiedzi mój tata mówi ze to spokojnie wypali.(i tak zaraz złożymy wniosek na tura do mtz ale jeszcze nie wiem jakiego wybrac)
    • Przez adi972
      dlaczego w ruskim jak wrzucam wsteczny i na 1 to coś huczy
    • Przez Kondzik100
      Mój władek ma za małą dawke paliwa i sie zastanawiam gdzie mu sie ja podkreca . I tu mam do was pytanie gdzie i czym sie podkręca ??
    • Przez Eliasz
      Witam
      Ostatnio jadąc sobie drogą zauważyłem że na kopalni w dzrzewkach robi t-25 tylko z przednim napędem gdy zajechałem do domu sprawdziłem w swoim Władku czy posiada jakieś wyjście jest tam coś takiego chyba to czyli taka pokrywka z boku skrzyni tylko nie wiem co jest pod nią bo nie miałem czasu rozbierać
      i moje pytanie brzmi następująco ile może kosztować napęd i gdzie mógłbym go dostać oraz najważniejsze czy będzie on pasował
      Z góry wielkie dzięki
    • Przez wladek_t25
      Witam
      Po odpaleniu na jałowym bietu gdybdodaje gazu to z 700 obr. na 1800 zbiera się elegancko, lecz sprawa się typie gdy chwilę pojeżdze. Pod lekkim oporem wejście z 900 obr. na 1500-1600 to zajmuje z 10 sekund!! Nie wiem w czym rzecz, od średnich do max obr. wkręca się tak jak powinien. Pompa po regeneracji, nowa sekcja. Próbowałem delikatnie podregulować dawkę paliwa na większą, i to też nic nie dało. Kąt wtrysku idealny, co do mm. Co robić Panowie? Mam drugą pompę Ale w niej trzeba by było ustawić poprawną dawkę paliwa na stole probierczym. Jest może ktoś z okolic Elbląga i mógł polecić dobrego pompiarza? Ja zawiozłem do niby specjalistycznego zakładu to zmienili sekcję i mi ją oddali, nawet na stole jej nie regulawali bo założyłem ją to musiałem obroty regulawać i ten wkręt stop od gaszenia bo wykręcili. Zawiozłem drugiego zakładu w okolicy to opowiedzieli że pomp od ruskich nie przyjmują...
×