Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
wsbil napisał:

Do czasu aż w zimę przymarźnie olej zebrany w lini powietrznej - wtedy są cyrki. Można założyć odolejacz na przewodzie przed butla np c330. Sam tak planuje przywracając pneumatyke.

Czy jest możliwość wyjęcia pionowej półosi krótkiej z zwolnicy bez jej demontażu? Np wypychając do góry? Dolne łożyska mam słabe, dolne koło stożkowe wraz z półosią do zmiany bo wyrobiony wieloklin. Most stary typ, stożkiwy.

nie nie da się

Opublikowano

W moim MTZcie są oryginalne rozmiary opon (11,2 przód 15,5 tył) Że to się nie zgrywa to wie każdy użytkownik tego sprzętu. Dopóki nie miał tura to mi to nie przeszkadzało. Teraz jak muszę coś zrobić turem z przednim napędem to nie dość że dla mnie jest to męczące bo muszę co chwilę wyłączać napęd (jak tylko twardego zobaczy) , nie mowię już jak obrywa podpora... Czy opony 320/85R20 czyli 12,4R20 rozwiążą sprawę? Tył już trochę przytarty ale nie chcę go zmieniać

Opublikowano

na twardym przy skręcie i tak będzie darło na to nic nie poradzisz.Mialem założone właśnie 12.4 r20 do 50% tylu to bylo super przód szedł deko szybciej, zmieniłem opony z tylu przód juz sie trochę podtarl i mam odczucie że przód trzyma tyl

Opublikowano

Pany, jak podłączamy dwa rozdzielacze to pierwszy przez tuleję ciśnieniową do drugiego i powrót łączymy, a jakby podłączyć trzy rozdzielacze to w dwóch tuleja ciśnieniowa i wszystkie trzy powrót połączony? mowa o rozdzielaczach "bułgarskich" nieoryginalnych.

Opublikowano

Mam parę pytań jak zwykle:
1. Przedni most stożkowy, wymiana pół osi pionowej krótkiej. Rozebrałem wszystko. Czy śruby/ kołki wkręcane mają trzymać łożysko czy mają wchodzić między łożysko a koło zębate ograniczając wychodzenie do góry pół osi? Łożyska stożkowe zakładam jak na schemacie. Stożkami do siebie.
2. Czy łożysko w kole napędzające przystawkę napędu można wymienić bez wyjmowania skrzyni? Jest śruba trzymającą oś łożyska, na macanego chyba się da.
3. To koło zębate z ubogim uzębieniem ma oryginalnie zęby na całej długości koła czy na połowie? Skrzynia chodzi, biegi nie wyskakują....

Screenshot_2023-02-18-11-56-45-145_cn.wps.xiaomi.abroad.lite_compress89.jpg

IMG_20230218_112045_compress75.jpg

IMG_20230218_112057_compress76.jpg

Opublikowano

1. wkręt jest tylko blokadą aby się nie wysunęło, między łożyska idą jeszcze dystanse. 2. jak chcesz wyjąć koło zdawcze musisz rozjechać między mostem a skrzynią. 3. jeżeli o tym samym myślimy to to koło ma zjechane zęby.

Opublikowano
1 godzinę temu, Grzechooo napisał:

1. wkręt jest tylko blokadą aby się nie wysunęło, między łożyska idą jeszcze dystanse. 2. jak chcesz wyjąć koło zdawcze musisz rozjechać między mostem a skrzynią. 3. jeżeli o tym samym myślimy to to koło ma zjechane zęby.

1. Dystans jest między łożyskami. Ale chodzi mi to czy śruba ma się opierać na łożysku czy nad łożyskiem? Bo otwory już ktoś na m10 zrobił....

3. Tak patrzę w katalog to jest to koło 3 biegu. Kiedyś bedxie trzeba to zrobić.

Opublikowano
Dnia 14.02.2023 o 17:17, michal1993 napisał:

W moim MTZcie są oryginalne rozmiary opon (11,2 przód 15,5 tył) Że to się nie zgrywa to wie każdy użytkownik tego sprzętu. Dopóki nie miał tura to mi to nie przeszkadzało. Teraz jak muszę coś zrobić turem z przednim napędem to nie dość że dla mnie jest to męczące bo muszę co chwilę wyłączać napęd (jak tylko twardego zobaczy) , nie mowię już jak obrywa podpora... Czy opony 320/85R20 czyli 12,4R20 rozwiążą sprawę? Tył już trochę przytarty ale nie chcę go zmieniać

Tez się zastanawiam nad tymi oponami tylko mam dylemat bo wąs jest bardzo blisko opony wkładając taka 320 czy ona nie będzie tarła 😕

Opublikowano
1 godzinę temu, cabwie napisał:

Tez się zastanawiam nad tymi oponami tylko mam dylemat bo wąs jest bardzo blisko opony wkładając taka 320 czy ona nie będzie tarła 😕

Ja właśnie na dniach będę wsadzał 320/70 , zdam relacje bo już koła naszykowane.

 

2 godziny temu, robi57362 napisał:

wkret opiera się o krawędź lozyska nie czyli nad łożyskiem

Czyli wkręt stożkiem wychodzi nad łożysko? Musze na wiercić otwory w innym miejscu żeby to grało. Bo tamte ktoś zrobił niżej i m10

IMG_20230216_095138_compress2.jpg

Opublikowano

Jak już wcześniej pisałem przymierzam się do wyrzucenia oryginalnych rozdzielaczy i założenia bułgarskich. Plan jest taki aby z prawej strony dać jednosekcyjny pływający a pod kierownicę 3 sekcyjny i teraz tak: 1. czy ten 3sekcyjny też brać na sekcjach pływających? 2. który dać jako pierwszy? 3.co zrobić że wzmacniaczem siłowym - wyrzucić go? 4.co z akumulatorem hydraulicznym? 5 czy przy tym od podnośnika dać jakiś zawór dławiący? Na razie chcę zebrać jak najwięcej porad i sugestii a dodam jeszcze że oprócz tego będzie jeszcze rozdzielacz do tura na dzojstik.

Opublikowano

A dlaczego tak kombinujesz ? Jak chcesz pływający, to wystarczy dźwignia przy siedzeniu na linkę (widełki, nie bierz kulki), a rozdzielacz upchać pod kierownicę

zabudujesz sobie bez problemu osłoną cały rozdzielacz, mniej przewodów do ciągnięcia, gałkologię do sterowania hydrauliką zewnętrzną możesz zostawić starą - są zdjecia w necie, jak to zrobić

Dobra rada - załóż sobie do podnośnika dławik regulowany jednokierunkowy, bo inaczej pług połamiesz

 

Opublikowano

o taką Ci chodzi? https://allegro.pl/oferta/dzwignia-joystick-rozdzielacza-linka-na-widelki-9736559259 a są takie rozdzielacze żeby jedną sekcją była na linkę a pozostałe normalnie? czy nie będzie potem problemu z wyprowadzeniem węży od sekcji z 4sekcyjnego rozdzielacza?

Opublikowano (edytowane)

tak, coś takiego

rozdzielacz możesz skompletować dowolnie linki- dźwignie

jak dokupisz dłuższe nyple, to wszystko się ładnie ułoży jeden przewód nad drugim

możesz też zrobić tak mtz-rozdzielacz_13540_20_101345.jpg

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

wolę dać pod kierownicę, tylko czy 4 sekcje mi się tam zmieści? bo zależy mi na 3parach wyjść zewnętrznych i jednej podnośnika i podłączyć pod oryginalne dźwignie. Dłuższe nyple nie będą kolidowac z cięgłami od dźwigni? No i co z tym wzmacniaczem to idzie do wywalenia?

Opublikowano (edytowane)

Wzmacniacz do wywalenia. Bynajmniej ja tak zrobiłem i nie żałuję. Od kilku lat zero wycieków. Ja bym oryginalne dźwignie też wywalił i dał linki. Wszystkie sekcje pod rękę na błotniku. 

W sumie mam 3 rozdzielacze zamontowane - 1 sekcyjny elektryczny do podnośnika - 3 sekcyjny Bułgar pod kierownicą i zewnętrzny do tura. 

Edytowane przez pawel86lhr
Opublikowano
Dnia 18.02.2023 o 22:16, robi57362 napisał:

widzę masz idento opony jakie ja mam na przodzie good year supertraction , teraz zobaczysz to znaczy uciag przodka bo te oryginalne kartoflaki to do taczki sie nadają

Nie wiem jak to jest u was może ja mam coś nie tak ale u mnie przy oponie 11,2 czyli gdzieś 286 szerokości jest dosłownie centymetr luzu pomiędzy wąsem do którego przychodzi siłownik wspomagania a oponą powiedzcie mi czy dajecie jakieś dystanse wkładając szersze opony?

EB868DB5-FDE4-430E-B96E-B0369234A45D.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v