ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Prawdopodobnie poszła przesuwaka od górnej/dolnej skrzyni- wodzik został w położeniu neutralny i dlatego masz tylko 9. Pokrywa do ściągnięcia i będzie wiadomo.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cabwie    2

Panowie problem rozwiązany  uleciał wodzik z przełączania biegów szosowe polowe ( nie żółw zająć ) dziękuję za pomoc Pozdrawiam serdecznie 

10 godzin temu, marcinnowicki87 napisał:

Prawdopodobnie poszła przesuwaka od górnej/dolnej skrzyni- wodzik został w położeniu neutralny i dlatego masz tylko 9. Pokrywa do ściągnięcia i będzie wiadomo.

Dokładnie tak się stało Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barbatoos    2

Jak wyregulować regulator pod siedzeniem. Na regulacji pozycyjnej podnosi maszynę od 7 do 2. Później jest pauza - słychać jakby pompa podawała ale regulator nie podnosi.

Później na max wajcha do tyłu to podnosi do końca.

Regulator, rozdzielacz i pompa nowa 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Witam Panów po długiej przerwie od AF, ale nie od MTZ. No więc:

- Uszczelniacz WOM w modelach 80 i 50 jest taki sam? - Katalog 50 podaje wymiary 38x58x10, o ile dobrze pamiętam, natomiast 80 nie podaje.

- Dużo roboty, żeby go wymienić?

- Katalog podaje 2 szt., czyli jak mniemam są 2 obok siebie?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsbil    29
Dnia 28.09.2023 o 14:44, aniszek1 napisał:

Panowie czy złotecki ma dobre zestawy naprawcze do MTZ?

Z ciekawości w jakiej cenie? Mnie na wiosnę udało się kupić oryginalne zestawy w Rolmexie za 1200zl komplet. Trzeba szukać, czasem jakieś hurtowni zalegają i bywają dobre ceny.


Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Na ruskich czy ukraińskich filmach te zloteckiego niby chwala ze Premium.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsbil    29
3 godziny temu, LTZ55a napisał:

Witam Panów po długiej przerwie od AF, ale nie od MTZ. No więc:

- Uszczelniacz WOM w modelach 80 i 50 jest taki sam? - Katalog 50 podaje wymiary 38x58x10, o ile dobrze pamiętam, natomiast 80 nie podaje.

- Dużo roboty, żeby go wymienić?

- Katalog podaje 2 szt., czyli jak mniemam są 2 obok siebie?

80x105x10 sztuk 2.

 

Ja mam inne pytanie, nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi a chyba nikt nie zwraca na to uwagi. Chodzi o wymianę uszczelnienień siłownika podnośnika.

Nowe uszczelnienia jak pomierzylem są z jednej z strony węższe, z drugiej szersze. Nie jest to błąd pomiaru gdyż na każdym jest 0,4mm roznicy. Która stroną montować do oleju? Na logikę węższą.


Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aniszek1    31
36 minut temu, wsbil napisał:

Z ciekawości w jakiej cenie? Mnie na wiosnę udało się kupić oryginalne zestawy w Rolmexie za 1200zl komplet. Trzeba szukać, czasem jakieś hurtowni zalegają i bywają dobre ceny.

Obok mnie złotecki 5p i motordetal 5p są oba po ~410zł, (ale cena aż tak nie gra roli jak jest w miarę rozsądna, Jak już robię cały silnik to chce go zrobić na dobrych częściach) A które to są oryginalne zestawy? bo jak patrzę w rolmexie to motordetal piszą że producent MTZ Belarus :D
Swoją drogą to mi się cały blok silnika nowy udało dorwać 1000zł taniej :D - Po moim zakupie zaktualizowali sobie cennik 😅

 

 

33 minuty temu, hemi napisał:

Na ruskich czy ukraińskich filmach te zloteckiego niby chwala ze Premium.

Ciekaw. Te co oglądałem filmy to zakładali motordetal. No i teraz pytanie bo cena wychodzi taka sama za złoteckiego i motordetal. A motordetal w okolicznym sklepie na wyczerpaniu, w przeciwieństwie do złoteckiego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Motordetal turbo mam juz 12 lat i chodzi jak zloto, zero poboru oleju i pali w zimie luks .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

To jak, wymieniał ktoś uszczelniacz WOM-u w 52/82? Trzeba wyjmować mechanizm, wykręcać regulacje od góry? Jakieś wskazówki?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mądrala    215

Sorry że odrobinę nie w temacie ale kto ma MTZ 82 to ma też różne maszyny do uprawy i zna jego możliwości .Chciałem zapytać czy MTZ 82 pociągnie gruber z 7 slupicami bez skrzydełek szer. 190 cm na głębokość ok 20 cm  w dość ciężkiej ziemi Będe wdzięczny za podzielenie się uwagami i doświadczeniami z pracy podobną maszyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skowron16    17

co masz na myśli ciężka ziemia? Ja swoim z 11 łapami max na 15cm klasa ziemi od III do VI plus glina po kanale melioracyjnym i tu to już ma bardzo ciężko a w tym roku to wyjątkowo twardo było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118
Dnia 12.10.2023 o 19:16, Euzebiusz29 napisał:

Odkręcić tylko zewnętrzną blachę na 4 szpilkach.  Chyba Klucz 24.Wyczyść powierzchnię i rwij stare uszczelniacze. Są chyba 2.

Obyś miał rację, bo mam dosyć tego trupa, ale jeszcze musi skończyć prasowanie i zaorać.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mądrala    215
11 godzin temu, Skowron16 napisał:

co masz na myśli ciężka ziemia? Ja swoim z 11 łapami max na 15cm klasa ziemi od III do VI plus glina po kanale melioracyjnym i tu to już ma bardzo ciężko a w tym roku to wyjątkowo twardo było.

Rędzina i sporo iłów ogólnie 4 b Bez mocy przynajmniej 120 kucy chyba trzeba zapomnieć o bezorce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

na redzinach bezorka to piękna sprawa, przynajmniej jak się ma odpowiednie maszyny, jak się nie ma to trzeba kombinować roślinami. Ja jestem zwolennikiem odwracania ziemi jednak na rędzinie pod oziminy orka jest masakrą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BusteR    16

Witam 

Zacząłem remont skrzyni pośredniej w MTZ i natknąłem się na jeden problem. Brakuje mi tej przystawki do zmiany prędkości wałka WOM. Ma ktoś może taką przystawkę, albo jakiś patent na przerobienie tego?  

370333278_869137298268581_8093878412703549460_n.jpg

370201243_739948901281693_5082478804936559572_n.png


Uczmy się na błędach i ich nie powtarzajmy. Sprzedam Simsona S51 stan dobry brak dokumentów kontakt na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9246

ma wersję skrzyni bez wałka 1000 obrotów, z tego co kojarzę, to nie tylko tej przystawki, ale przebudować całą skrzynię pośrednią

znajdź sobie schemat MTZ-50 i porównaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BusteR    16

MTZ 50 ma inną obudowę i ten element od przełączania tam nie występuje.

 


Uczmy się na błędach i ich nie powtarzajmy. Sprzedam Simsona S51 stan dobry brak dokumentów kontakt na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9246
2 minuty temu, BusteR napisał:

MTZ 50 ma inną obudowę i ten element od przełączania tam nie występuje.

 

element nie występuje, ale obudowa jest identyczna, tylko zaślepiona pokrywką, chyba, że mówisz o jakimś sprzed 1970 roku

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BusteR    16

U mnie tak to wygląda. Zastanawiam się nad przerobieniem na powszechnie stosowany sposób.

377149192_734933298476012_3083048440510435865_n.jpg

365632726_3706782106221566_7225000008588746743_n.jpg

368016442_1866362703778426_5936231216987300662_n.jpg


Uczmy się na błędach i ich nie powtarzajmy. Sprzedam Simsona S51 stan dobry brak dokumentów kontakt na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Będę wymieniał końcówki wtryskiwaczy w moim MTZcie i tak stwierdziłem, że zakładając dobre końcówki zadbam też o dobrą filtrację paliwa. Silnik D-240, standardowy filtr z wkładem. Jak myślicie wystarczy założyć dobry wkład typu Sędziszów czy warto przerobić na ten puszkowy i wtedy widziałem te puszki z MANN FILTER?


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj