ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Grzechooo    794

docisk założony firmy belarus

mani51 napisał:

MTZ już dwa razy sam rozpoławiałem bo też nie lubię się nikogo prosić. Nawet jak skrzynię robiłem to sam rozbierałem i składałem. Co do WOM to jeśli tylko dźwignia nie opiera się o tapicerkę to możesz podkręcić na tej sprężynie z tyłu która trzyma w pozycji załączonej i wyłączonej. Ale jak już jest przy samej tapicerce to trzeba odkręcić dekielek pod tłoczyskiem siłownika i podciągnąć taśmy. Dostęp tragiczny ale idzie ogarnąć.

nie wyobrażam sobie samemu rozpoławiać mtza, to nie trzydziestka, raz mi silnik gibnał z wózka wysoki prześwit a wózek niewielki i klops. Teraz dorobiłem sobie taką kołyskę na wózek żeby się nie gibał. Tak czy siak trzeba pomyśleć żeby zrobić sobie lepszy sprzęt do rozciągania maszyny się starzeją to i psuć się będą. W wom to ta sprężyna przy dźwigni? dźwignia jak jest załączona to jest jakieś 1,5cm od tapicerki i muszę ją trzymać ręką żeby była przy tapicerce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Chciałbym założyć amortyzator do podnośnika do MTZa 82. Siłownik najzwyklejszy C100, 160 barów w układzie. Mam tylko rozdzielacz pod kierownicą i dołożony zawór dławiący w jedną stronę bo wręcz rzucał maszyny na dół. Chciałbym założyć amortyzator z zaworem, który umieszczę gdzieś pod podłogą kabiny. I teraz mam pytanie - nie chcę inwestować w amortyzator tłokowy, chciałbym zwykły membranowy. Jak myślicie - pojedynczy czy podwójny i jaka pojemność? Ja bym dał max 0,5l łącznie. Do tura mam tłokowy 1l ale tam są ile większe siłowniki


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Ja miałem od bizona a teraz mam od new hollanda jakiegoś małego, od bizona był  lepszy ale jakoś  ciśnienie zeszło  ,ogólnie polecam nie szarpie tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Grzechooo napisał:

W wom to ta sprężyna przy dźwigni? dźwignia jak jest załączona to jest jakieś 1,5cm od tapicerki i muszę ją trzymać ręką żeby była przy tapicerce.

Chodzi o tą sprężynę z tyłu przy dźwigni co jest przy obudowie mostu z tyłu od strony prawego koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsbil    29

Witajcie. Niedawno udało mi się wyciągnąć z krzaków Mtz-a. Rok 1980 z napędem. Model w dokumentach Belarus mtz 82. Duża kabina Szyszki, rokujący.

Powoli przywracam go do żywych ale jest sporo rozbieżności i pytań.
- gdzie znajduje się czujnik zaniku ciśnienia oleju? Mam blok z tabliczka D-50 niebieski, pocztatek nr 240....głowice i kolektor ssący typowy mtz 82 z wtryskiem bezpośrednim z kolektorem z klapką, z świeca żarową. Wał korbowy z przeciwwagami. Koło zamachowe typowe jak w mtz 82. Blok prawdopodobnie pochodzi z agregatu gdyż posiadał licznik mth wbudowany.

- brakuje śruby centralnej i jej mocowania do bloku. W jaki sposób jest mocowanie doczepiane? Wiadomo ze jeden sworzeń napewno, i czy jeszcze do śruby widocznej na zdjęciu?

Dzięki za pomoc!

IMG_20220730_062220_compress12.jpg

Screenshot_2022-07-30-15-56-56-585_pl.allegro.jpg


Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert983    38

Jeszcze sruba podkładki i taka sprężyna zadzwoń do agromar tam kosztował cały komplet niecałe 200zl  z 1,5 roku temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    794

tam ma być śruba po środku pomiędzy mocowaniami do cięgła i nie wiem czy czasem nie będzie tam sprężyny muszę w katalogu sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam od kilku lat ciągnik jumz 6am I chce zamontować do niego wspomaganie jeżeli to możliwe proszę o dokladne zdjęcia jak to jest wszystko pomontowane siłownik orbitrol itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    36

Ma ktoś sposób na doszczelnienie serwa w jumzie? Nigdzie nie mogę znaleźć rysunków. Czy mogę wywalić uszczelniacz z filcem i dołożyć drugi simmering? Jeśli ktoś by miał rozmiar byłbym wdzięczny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2373

panowie jaka uszczelke pod glowice do mtz? zwykla 17 zl? memalowa 30 zl ? dwustronnie okuta blacha 80 zl? jakas tam z sylikonem za 40 zl?


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Witam. Jaki kupić rozdzielacz do MTZ? chce wywalić ruski dokupić jakiś rozdzielacz puścić przewody prosto do podnośnika. Z jednej sekcji do wywrotu a z 3 sekcji do tura. Do tura muszę mieć z zamkiem. Szukam i nie mogę znaleźć rozdzielacza z jedną zwykłą sekcja, jedną z zamkiem i jedna pływająca. Działałoby jeśli zrobiłbym trójnik na pompie dał prosto do zasilania do rozdzielacza tura a z drugiego wyjście trójnika do rozdzielacza do podnośnika i wywrotu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    794

na zwykłej sekcji nie wykiprujesz przyczepy tj wykiprujesz ale nie opuścisz. Bierz z trzema pływającymi z zamkiem ostatnio nawet patrzyłem za takim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    794

bo zwykła sekcją steruje siłownikami dwustronnego działania, ucz się na błędach innych bo będziesz żałował, ja już żałuję. Sekcją pływającą będziesz sterował zarówno siłownikiem jednostronnego jak i dwustronnego działania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

To dzięki. Nie wiedziałem tego. Może lepiej podłączyć tak jak pisałeś czyli z pompy do rozdzielacza tura a potem kupić rozdzielacz dwuskecyjny z sekcjami pływającymi i wtedy dużo taniej wychodzi bo nie muszę mieć trzeciej sekcji pływającej z zatrzaskiem. Dobrze teraz myślę? Jedna sekcja do podnośnika druga do łap. Wtedy nie muszę brać jednej sekcji z zatrzaskiem na wydatek.


Czy jak mam od podnośnika siłownik dwustronny to może być nawet jedna sekcja bez pływającej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    794

ale podnośnik musi też być na pływającej nawet jak jest dwustronny bo jak opuścisz to będzie pływał a na zwykłej będzie na sztywno. A i połącz rozdzielacze tuleją ciśnieniową i rozdzielacz oczywiście żeby miał te 80l.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22

Ok. Więc kupuję rozdzielacz 80 l dwuskecyjny z sekcjami pływającymi i łącze tuleją ciśnieniową. Dzięki za pomoc


Mogę Ci jutro podesłać zdjęcie rozdzielacza od tura? Wydaje mi się że ma on to wyjście oznaczone N muszę wtedy dokupować tuleję ciśnieniową czy jeśli ono jest to odrazu wężem? i czy powrót robić z dwóch rozdzielaczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    794

Pod N wkręcasz tuleję ciśnieniową i łączysz z P w drugim rozdzielaczu powrót T z obu rozdzielaczy łączysz trójnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22
Jeszcze jedno pytanie. Zakupiłem taką tuleję https://sklep.mizar.com.pl/tuleja-cisnieniowa-do-laczenia-rozdzielaczy-hydraulicznych-80l-p-18336.html obojętne jest którą strona do którego rozdzielacza? Czy ma to jakieś znaczenie? Zasilanie z pompy będzie szło do rozdzielacza tura i potem do rozdzielacza od podnośnika
Jeszcze jedno pytanie. Zakupiłem taką tuleję https://sklep.mizar.com.pl/tuleja-cisnieniowa-do-laczenia-rozdzielaczy-hydraulicznych-80l-p-18336.html obojętne jest którą strona do którego rozdzielacza? Czy ma to jakieś znaczenie? Zasilanie z pompy będzie szło do rozdzielacza tura i potem do rozdzielacza od podnośnika
Jeszcze jedno pytanie. Zakupiłem taką tuleję https://sklep.mizar.com.pl/tuleja-cisnieniowa-do-laczenia-rozdzielaczy-hydraulicznych-80l-p-18336.html obojętne jest którą strona do którego rozdzielacza? Czy ma to jakieś znaczenie? Zasilanie z pompy będzie szło do rozdzielacza tura i potem do rozdzielacza od podnośnika
Jeszcze jedno pytanie. Zakupiłem taką tuleję https://sklep.mizar.com.pl/tuleja-cisnieniowa-do-laczenia-rozdzielaczy-hydraulicznych-80l-p-18336.html obojętne jest którą strona do którego rozdzielacza? Czy ma to jakieś znaczenie? Zasilanie z pompy będzie szło do rozdzielacza tura i potem do rozdzielacza od podnośnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    794

Tuleję załóż do tego rozdzielacza który pracuje najwięcej czyli pewnie ten od tura, następnie z tulei podepnij pod drugi rozdzielacz w miejsce zasilania P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    22
To wiem. Chodzi mi o to że tuleję wkręcam bezpośrednio gwintem zewnętrznym w rozdzielacz a potem wąż od tulei i do drugiego rozdzielacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsbil    29

Czy ktoś może polecić śrubę rzymską do mtz? Głównie roboty ciężkie, pług obrotowy i może agregat uprawowy w przyszłości. Rozrzut cenowy w internecie 100-400zł opinie mocno różne.


Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez komsim
      Witajcie koledzy na wstępie od razu zaznaczam że przejrzałem praktycznie wszystkie tematy związane z „białoruśką” , MTZ-etm i innymi „ruskami” w tym dziale związanych z pompami , rozdzielaczami , zaworami czy ogólnie szeroko pojętą hydrauliką (oraz problemami z nią) i dopiero po tym rozebrałem białoruśkę ….
       
      Tak po krótce gdyby któryś z modów chciał mnie nagrodzić banem
       
      Przy okazji ukłony w stronę moderatorów
       
      Najpierw szukam w Google potem na AF później zakładam temat i przyznam że konkretnej odpowiedzi nie znalazłem a wiadomo problemy nie zawsze są takie same ale mogłem coś przeoczyć mógł dojść nowy temat itp.
       
      Jeżeli jednak istnieje taki temat który opisuje problem proszę usunąć mój wątek.
       
      Osobiście mam nadzieję że temat się rozwinie i będzie pomocą dla innych a wiem że tematy są bardzo podobne w większości zadawanych pytań które czytałem na forach.
       
      A i jeszcze jedno ten tekst pewnie będzie długi więc jeżeli już to ktoś czyta to na wstępie to zaznaczam …
       
      A więc problem ma swój początek w czerwcu tego roku kiedy to podczas ładowania (wiadomo czego J ) opadło ramię i przestały działać wszystkie siłowniki słowem nic nie działało powrót do domu ciągnąc za sobą łychę…
       
      Później nie było czasu ruszać „ruska” więc wertowałem w necie tematy zarówno z AF jak i popularne serwisy z koparkami gdzie tylko wyskakiwały mi tematy w googlu związane z” białoruśką” i problemami hydrauliki .
       
      Tak więc w większości z czytanych tematów problemy zauważyłem w złej pracy rozdzielaczy lub zaworów które stanowiły problemy.
       
      Dążąc tą drogą zdemontowałem dekielek na zbiorniku z olejem wymontowałem filtr siatkowy który aż do połowy jego wysokości był wypełniony pozrywanymi gumkami wielkości a w zasadzie grubości czy średnicy powiedziałbym jakichś oringów tak więc po wielu przeczytanych tematach wybór padł na rozdzielacz.
       
      Ponieważ w sumie nie zdawałem sobie sprawy skąd aż tak wielka ilość poszarpanych gumek w filtrze siatkowym logicznie myśląc stwierdziłem że pewnie z rozdzielacza (w tym czasie nie miałem jeszcze katalogu do wglądu) ale i tak pomyślałem że po tylu latach pewnie jest tam syf i zapewne jakieś tam oringi go uszczelniają i się pewnie pozrywały …
       
      Rozdzielacze zdemontowałem ze szczególną uwagą posługując się jednocześnie katalogiem ilustrowanym (załatwiłem w między czasie) poszczególne części rozdzielacza i wnioskuję że nic raczej nie zgubiłem.
       
      Wszystko zostało wymyte wraz z samym rdzeniem rozdzielacza.
       
      Kupiłem zestaw uszczelniaczy z Alle czyli uszczelki pod dekle i kilka oringów w sumie i tak idąc za radą kogoś z AF kupiłem inne krajowe bo było za mało w paczce i spasowanie też były na „pałę” …
       
      Tak więc złożyłem każdy tak jak w katalogu i nic mi nie zostało J w sumie zdziwiony byłem jak po demontażu okazało się że w tych rozdzielaczach nie ma nic specjalnego jakieś tylko 3 dźwignie i bodajże 2 zawory na rozdzielacz zrodziło się zatem pytanie (jak to chol… działa no i skąd te gumki w sitku…)
       
      Co dalej a no dalej zostały założone oringi i „kapturki” na kule dźwigni no i oczywiście montaż na białoruśkę .
       
      Wlałem nowy olej hydrauliczny do zbiornika bo stary zmienił barwę na żółty był gęsty i zawierał mnóstwo gumek i innego syfu wyczyściłem zbiornik oczywiście mimo to z węży spłynął „stary ” olej i się trochę to zmieszało ale i tak już jest lepiej jak było choć w sumie teraz też przybrał kolor jasno żółty….
       
      Słowem usunąłem wszelkie wycieki nic nie kapie ale też mało co działa
       
      Pierwsze uruchomienie w początkowej fazie nie przyniosło skutku dopiero po chwili coś działało.
       
      Na chwilę obecna mam sprawy obrót w obie strony i działają obie podpory czyli opuszczę je i podniosę nawet całą koparkę na podporach da radę dźwignąć problem nadal tkwi w podnoszeniu ramienia głównego , wysięgnika oraz siłowników łyżek.
       
      Po ruszaniu obojętnie którą z dźwigni czy to od łyżki czy też ramion siłowniki wysuwają się max 5 – 7 cm w górę i dalej nie da rady tak jakby była za mała siła pchnąć olej bądź gdyby coś blokowało większy dopływ oleju do siłownika tak jakby tylko trochę szło na siłownik a reszta gdzieś bokiem jako nadmiar czy coś.
       
      Zdemontowałem przewody z siłownika ramienia skierowałem powrót do zbiornika a zasilanie do wiaderka po włączeniu pomp z przewodu zasilającego leciał dalej olej więc pompy pompują dalej jednak nie podnosi masztu ani łyżek.
       
      Następnie poprowadziłem zasilanie bezpośrednio z pompy do siłownika ramienia (ten największy siłownik) załączyłem napęd pomp i siłownik uniósł bez problemu cały bom ładowniczy na pewną wysokość po czym wyłączyłem szybko napędy by mi przewodów nie rozerwało i tak w ogóle dla bezpieczeństwa bo w tym wypadku całe ciśnienie szło od razu na tłok…
       
      W taki sposób sprawdziłem pompę lewą i prawą w obu przypadkach dały radę podnieść w górę cały bom z łyżkami nadmienię iż działo się to przy użyciu każdej z pomp osobno po podłączeniu pod siłownik.
       
      Etap drugi pompy sprawdziłem obrót działa , podpory też i same pompy też maja siłę więc dalszą drogę obrałem w kierunku górnego rozdzielacza odpowiadającego za niesprawne podzespoły oraz zaworów w nim zawartych jak i zaworu który wkręca się z prawej jego strony patrząc od tyłu ładowarki tuż koło błotnika prawego tylniego koła.
       
      Tegoż oto zaworu nie mogłem rozkręcić i tu pojawia się pytanie czy to czasem nie jest winne braku pracy bądź zawory w rozdzielaczu.
       
      Dodam iż oglądałem budowę tego zaworu w katalogu i są tam elementy które mogły się uszkodzić (chodzi mi o ten z prawej strony nad kołem)…
       
      Trochę próbowałem kręcić zaworem tym od góry patrząc na rozdzielacz z góry z kabiny operatora z kolei tego od strony kabiny między kabiną a ramą jeszcze nie ruszałem (ciężkie dojście) .
       
      Tak więc w gruncie rzeczy koledzy obstawiam na:
       
      - zawór ten którego nie rozebrałem
       
      - zaworki w rozdzielaczu
       
      - oby nie cały rozdzielacz….
       
      No i w końcu jeżeli ktoś to już przeczyta to może coś podpowie z własnego doświadczenia bo ja już Panowie nie wiem jak ta ruska technologia ma działać …
       
      Ponad 10 lat jak ją mamy chodziła byle jak czasem ale dawała radę i w chwili nic…
       
      Na chwilę obecną nurtuje mnie jeszcze parę kwestii które być może ktoś już poruszał więc może podpowie :
       
      - jak sprawdzić ten wkręcany zawór (nad błotnikiem)
       
      - czemu ramię się nie podnosi skoro pompy osobno dają radę
       
      - skąd te gumki w sitku
       
      - czy może warto spróbować zamienić rozdzielacze miejscami… ale jeżeli nie będzie efektu to co dalej ?
       
      - czy ma znaczenie jak były zakładane te jakby prowadnice (nie wiem jak to się fachowo nazywa) są tego 3 sztuki w rozdzielaczu w każdym po kilka dziurek pomiędzy żebrami czy istnieje jakaś poważna różnica jak się to montuje gdy się zmieni położenie o 180 stopni ?
       
      Dziękuję za uwagę tym którzy tu dotarli....
    • Przez michal0734
      witam mam problem z pronarem 82a kupilem 2 nowe aku i nie ma pradu w kabinie i świateł nic tylko jest prad na rozrusznik jak odpale to jest prad w kabinie ale tak jaby tylko z alternatora bo jak dam ale oborty to swiatla przygasaja radio gasnie ktos wie cos moze byc przyczyna?
    • Przez upadłymtz
      Witam. Czy mógłby ktoś zrobić i wrzucić zdjęcie całego mechanizmu załączania świateł STOP pod pedałem hamulca w mtz Pronar? Z góry dziękuję
    • Przez DoorJan
      Witam serdecznie, jestem operatorem Belarusa 820 z 2022 roku. Mam problem z dźwignia walka wom która jest "luźna" i przy pracy z kosiarka bijakowa wałek zwalnia przy większym obciążeniu. Próbowałem zwiększyć naciąg na zewnętrznym mechanizmie. W starszym modelu dźwignia działała ciężej jednak "przeskakiwała" w pozycję włączona i nie było z tym problemu. Proszę o jakąś poradę, czy jako laik mechaniki będę w stanie coś z tym zrobić, czy będzie to wymagać interwencji doświadczonego mechanika ? Z góry dziękuję 
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj